2o Επιστημονικό Συνέδριο
Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων,
σελ. 235-245,Θεσσαλονίκη 2015
Παύλος Ι. Εφραιμίδης
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Δρ Θεολογίας & Δάσκαλος
efraimid@yahoo.gr
Στυλιανός Ε. Μακρής
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Μαθηματικός & Δάσκαλος
stylianosmakris@gmail.com
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κατά την άποψη του Ζ. Dienes η μάθηση του παιδιού γίνεται κυρίως μέσω του «δομημένου παιχνιδιού», με το οποίο το παιδί κατανοεί τους κανόνες διαισθητικά και στη συνέχεια τους αναλύει και τους χρησιμοποιεί, ώστε να επεκταθεί στη μαθηματική γνώση. Το «Φιδάκι με τον τροχό των κλασμάτων», η «Οδύσσεια» και ο «Δον Κιχώτης» είναι τα επιτραπέζια παιχνίδια που θα χρησιμοποιήσουμε στη διδακτική μας παρέμβαση σε μαθητές ηλικίας 10-11 χρόνων για τη διδασκαλία των γνήσιων και καταχρηστικών κλασμάτων σε σύγκριση με την ακέραια μονάδα. Τα παιχνίδια τροποποιήθηκαν, ώστε να επιτευχθεί ο βασικός διδακτικός στόχος σε κλίμα χαράς και ομαδοσυνεργατικού πνεύματος. Στο τέλος τα παιδιά θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν, για να εκφράσουν τι είναι γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα.
ΛΕΞΕΙΣ–ΚΛΕΙΔΙΑ: γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα, ακέραια μονάδα, δομημένο παιχνίδι, πρωτογενές και δευτερογενές παιχνίδι, μαθηματική αφαίρεση.