Για το Πάσχα φτιάξαμε λαμπάδες, λαζαράκια από αλατοζύμη και γλειφιτζούρια. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε είναι οικονομικά και υπάρχουν σε κάθε νηπιαγωγείο (τέμπερες, ξυλάκια, κορδέλες) ενώ για τα γλειφιτζούρια χρειαστήκαμε μόνο δύο σοκολάτες-κουβερτούρα , 1 σακουλάκι τρούφα χρωματιστή και 2 πακέτα smarties. Η διαδικασία παρασκευής ήταν εύκολη και τα παιδιά συμμετείχαν σε όλα εκτός από την μπεν-μαρί που λιώσαμε τη σοκολάτα.
Δείτε στην ταινία μας την προετοιμασία και τ’ αποτελέσματα…………
Η ενασχόλησή μας με τα ζώα συνεχίζεται, το θέμα είναι μεγάλο και το ενδιαφέρον των παιδιών το ίδιο οπότε we are going on ……..
Συζητώντας για το πως αναπαράγονται τα ζώα (αυγά ή μωρά – ζωάκια) η Χριστίνα μας έφερε τις παρακάτω εκπληκτικές φωτογραφίες απο το σπίτι της όπου πρόσφατα είχε γεννήσει ένα από τα πουλάκια που έχει!!!!!!!
Πατήστε πάνω στις εικόνες για να τις δείτε καλύτερα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στα παιδιά αρέσει πολύ να παίζουν με τα ζωάκια που έχουμε στην τάξη. Ετσι λοιπόν χωριστήκαμε σε ομάδες (3) και κάθε ομάδα (φάρμα-δάσος-ζούγκλα) έπρεπε να διαλέξει τα ζώα της και να τα παρουσιάσει. Στα παιδιά δεν ζητήθηκε να ομαδοποιήσουν τα ζώα της κατηγορίας τους, ωστόσο όπως θα δείτε και στις παρακάτω φωτογραφίες το έκαναν από μόνα τους………
Φτιάξαμε και πολλές κατασκευές με θέμα τα ζώα όπως ελέφαντες, σκυλάκια (τα σκυλάκια μπορείτε να τα βρείτε και να τα φτιάξετε από προηγούμενη δημοσίευσή μας με τίτλο “μαθαίνοντας από τα παιδιά”). Φτιάξαμε και ζώα της ζούγκλας (με πολλά μικρά αυτοκόλλητα). Πριν κατασκευάσουμε τα ζώα της ζούγκλας τα παιδιά έλεγαν τις προτιμήσεις τους και φτιάξαμε λίστες όπου ο καθένας σημείωνε το όνομά του με βάση την προτίμησή του (όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες παρακάτω)……
Με αφορμή την 25η Μαρτίου , τους ήρωες του 1821, τις φουστανέλες και τα φέσια βρήκαμε τους τσολιάδες και τους επισκεφθήκαμε για να μάθουμε περισσότερα…………………………….
Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στην ταινιούλα μας…………………………
1. Ψάξε – ψάξε βρήκαμε αρκετά βιντεάκια με θέμα τα ζώα, τους ήχους που κάνουν, τα μικρά τους, τον τόπο που μένουν. Βέβαια όλα είναι αγγλόφωνα οπότε θα πρέπει να κάνετε μετάφραση στα μικρά όπου χρειαστεί, ωστόσο είναι διασκεδαστικά με ωραία γραφικά και εκπαιδευτικά. Καλή διασκέδαση.
Ακολουθεί ένα εξαιρετικό βίντεο από το ζωολογικό κήπο Leipzig στην Αφρική.
2. Ακόμη μπορείτε να παίξετε on line παιχνίδια από το ramkid καθώς και ένα παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας με μια χελώνα. Δεν έχετε παρά να πατήσετε τους παρακάτω συνδέσμους:
Ακόμη από το site kidzone μπορείτε στα μαθηματικά για το νηπιαγωγείο να βρείτε ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας για την αρίθμηση (1-10) με θέμα τη φάρμα καθώς και ενώνω τις τελείες (1-9) με θέμα το αγρόκτημα.
Εδώ και αρκετό διάστημα συγκεντρώνουμε υλικό για να μελετήσουμε τα ζώα. Στόχος μας είναι να εξετάσουμε που ζουν τα ζώα (φάρμα, δάσος, ζούγκλα, Αφρική κ.α.) , τι τρώνε, πως αναπαράγονται, συνήθειες και χαρακτηριστικά τους.
Από το υλικό που επεξεργαστήκαμε και τις δράσεις μας μέσα στην τάξη σας προτείνουμε τα παρακάτω κι ελπίζουμε οι προτάσεις μας να αποτελέσουν βοηθητικό υλικό και για εσάς.
Α. Καταρχήν στο δικτυακό χώρο kids pages μπορείτε να βρείτε flash cards έτσι ώστε να κατασκευάσετε τις δικές σας λίστες αναφοράς καθώς και τις δικές σας καρτέλες ανά ζώο και γράφοντας και τα ονόματα των ζώων στα ελληνικά να έχετε υλικό για ποικίλα προαναγνωστικά και προγραφικά παιχνίδια. Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
Δ. Μιλώντας για τα ζώα της φάρμας και ειδικότερα για τα πρόβατα και τι μας προσφέρουν, δηλαδή το μαλλί, πέρα από το γάλα και το κρέας τους παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο, όπου βλέπουμε το κούρεμα των προβάτων με παραδοσιακό και μή τρόπο. Δείτε τα και εσείς:
Ε. Στην τάξη μας – μιλώντας για την αγελάδα και το πολύτιμο γάλα της – και μια και δεν έχουμε κάποια φάρμα κοντά μας (δυστυχώς!!!!!!) αρμέξαμε χρησιμοποιώντας γάντια ιατρικά στα οποία βάλαμε γάλα, τρυπήσαμε τις ακρούλες από τα δάκτυλα και ιδού:
ΣΤ. Εχουμε μελετήσει τα μέρη που ζουν τα ζώα, πως είναι αυτά και τι τους προσφέρουν. Στο σημείο αυτό μια δραστηριότητα για να αξιολογήσουμε όσα έχουν ως τώρα κατακτήσει τα παιδιά αλλά και για να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά ταυτόχρονα να εκφραστούν δημιουργικά τους ζητάμε να επιλέξουν από φωτογραφίες το ζώο που θέλουν και μετά να αναπαραστήσουν το μέρος που νομίζουν οτι ζει. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά από κάθε άποψη. Θαυμάστε και σεις τις δημιουργίες των παιδιών!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ελκυστικό για τα παιδιά , παραστατικό και κατανοητό είναι το υλικό από τα δύο βιβλία που διαβάσαμε σχετικά με το πως γίνονται τα μωρά, και σας το παρουσιάζουμε αν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε κι εσείς.
Τα δύο βιβλία είναι :
ΟΥΑΧΑ! ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ της Ρενας Ρωσση Ζαϊρη εκδ. Ελλ. Γράμματα &
ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΩΡΟ της Nathalie Belineau εκδ. Modern times
Ευχαριστούμε πολύ τον Σπύρο Αυγερινό που μας έφερε το δεύτερο από τα βιβλία στο νηπιαγωγείο.
Επίσης πατώντας οικογένεια μπορείτε να παρακολουθήσετε μια ωραία παρουσίαση με θέμα την οικογένεια.
Για περισσότερες φωτογραφίες – αφίσες που μπορούν ν’αποτελέσουν εποτικό υλικό ή υλικό αφόρμησης μπορείτε πατώντας αφίσες να δείτε το πολύ ωραίο υλικό του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής . Πρόκειται για αφίσες που παρουσιάζουν διάφορες σκηνές με θέματα οικεία και ενδιαφέροντα στα παιδιά, συμπεριλαμβανομένου και του θέματος “οικογένεια”.
Στο διπλανό νηπιαγωγείο φέτος φοιτά ένα νήπιο με σκούρο δέρμα και χρώμα μαλλιών , και μερικά νήπια στο διάλειμμα το απέφευγαν γιατί το φοβόντουσαν. Ετσι για να αντιμετωπίσουμε το θέμα που προέκυψε αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα, η ξενοφοβία και τα καταφέραμε. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση τριων βιβλίων και τις περιπέτειες των ηρώων τους. Διαβάσαμε τα βιβλία “η Μπουμπού και η Μπαμπαλού”, ο “Ακανθούλης” και “ο χνουχνουδέλος” και συζητήσαμε τα παθήματα της πολικής αρκούδας, του σκαντζόχοιρου και του λαγού αντίστοιχα , προβληματιστήκαμε σχετικά με τη συμπεριφορά τους και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας σχετικά με τη διαφορετικότητα των άλλων και την αποδοχή τους.
Ο ΑΚΑΝΘΟΥΛΗΣ
Η ΜΠΟΥΜΠΟΥ & Η ΜΠΑΜΠΑΛΟΥ
"Ο ΧΝΟΥΧΝΟΥΔΕΛΟΣ"
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στον Η/Υ της τάξης τις παρακάτω ταινίες “Ειρήνη” η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα και “ζυμαροχώρα”
Δείτε την ταινία “Η ζυμαροχώρα” από την εκπαιδευτική τηλεόραση σχετικά με το ρατσισμό και την ξενοφοβία.
Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε το παρακάτω διασκεδαστικο και αφαιρετικο βιντεο σχετικα με τα δικαιωματα του παιδιου και την διαφορετικότητα.
Επιπλεον μπορείτε να συνδεθείτε πατώντας παιχνίδια με τη σελίδα της ευρωπαικής ένωσης για τα δικαιώματα των παιδιών να παίξετε online παιχνίδια και να παρακολουθήσετε ιστορίες που αφορούν στα δικαιώματα των παιδιών.
Ακόμη σας προτείνουμε να διαβάσετε την εκπληκτική ιστορία “ΑΓΚΑΛΙΑ” , μια εξαιρετική ιστορία για μικρά παιδιά όπου προσεγγίζει τη διαφορετικότητα μέσα από τις διαφορετικές γλώσσες και την αγάπη.
Τέλος μπορείτε πατώντας διαφορετικότητα να δείτε παιχνίδια και ιδέες για την προσέγγιση του θέματος στην τάξη (ενότητα 5 – εγχειρίδιο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – δραστηριότητες στην τάξη – Ε.ΨΥ.ΠΕ).
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς που ασχοληθήκαμε με τα σχήματα τα παιδιά είχαν καταπληκτικές ιδέες που τις αξιοποιήσαμε και σας τις προτείνουμε. Διαβάσαμε το βιβλίο “ο τριγωνοψαρούλης εναντίον του μεγάλου καρχαρία” και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας τρίγωνα-ψαράκια χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα γεωμετρικά όργανα. Στη συνέχεια μιλώντας για το τετράγωνο όλα τα παιδιά έκαναν λόγο για τον μπομπ-σφουγγαράκι κι έτσι τον κατασκευάσαμε πολύ απλά με σφουγγαράκια κουζίνας και σύρμα πίπας για πόδια, χέρια και μύτη. Ετοιμάσαμε και τα δικά μας παιχνίδια σχημάτων με πλαστικοποιημένο φύλλο αναφοράς και αφρώδες υλικό, ενώ δεν παραλείψαμε μετά την πρόταση της Ειρήνης Κατσούλη να φτιάξουμε και κυάλια από κυλίνδρους (ρολά υγείας ).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή