
Αν ένα παιδί ζει μ’ επικρίσεις, μαθαίνει να καταδικάζει.
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην εχθρότητα, μαθαίνει να φιλονικεί.
Αν ένα παιδί ζει με την κοροϊδία, μαθαίνει να είναι δειλό.
Αν ένα παιδί ζει με τον φόβο, μαθαίνει να είναι ανήσυχο και φοβισμένο.
Αν ένα παιδί ζει με την ντροπή, μαθαίνει να νιώθει ένοχο.
Αν ένα παιδί ζει με την ανοχή, μαθαίνει να είναι καρτερικό.
Αν ένα παιδί ζει με την ενθάρρυνση, μαθαίνει να έχει αυτοπεποίθηση.
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή, μαθαίνει να αγαπά.
Αν ένα παιδί ζει με την επιδοκιμασία, μαθαίνει ότι είναι καλό να έχει στη ζωή του έναν σκοπό.
Αν ένα παιδί ζει μέσα στην τιμιότητα, μαθαίνει ποια είναι η αλήθεια.
Αν ένα παιδί ζει με δίκαια μεταχείριση, μαθαίνει τη δικαιοσύνη.
Αν ένα παιδί ζει μέσα σε ασφάλεια, μαθαίνει να εμπιστεύεται τον εαυτό του και το περιβάλλον του.
Αν ένα παιδί ζει μέσα στη φιλικότητα, μαθαίνει ότι ο κόσμος είναι όμορφος για να ζει κανείς ν’ αγαπά και ν’ αγαπιέται.
Από το βιβλίο: “Πέτα μακριά το ραβδί σου – Πειθαρχία χωρίς δάκρυα” των Ρούντολφ Ντράικωρς και Περλ Κάσε (Ομιλία της κας Παπαδογεωργάκη).
Ζούμε σε έναν κόσμο που η παραβατικότητα συνεχώς αυξάνεται, άγρια και σκληρά πολλές φορές, με τα ηλικιακά όρια που επιδεικνύουν αυτή τη συμπεριφορά να κατεβαίνουν. Γι’ αυτό και θέλησα να μοιραστώ μαζί σας τα παραπάνω και τις σκέψεις μου.
Ας αναρωτηθούμε όλοι μας τα παιδιά μας σε τι περιβάλλον ζούνε;
Τι θέλουμε να τους μάθουμε; Και ποιον τρόπο επιλέγουμε να τους το μάθουμε;
Κι αν μας ξενίζουν ή κακοφαίνονται κάποια πράγματα που κάνουν, ας δούμε πρώτα εμάς, τι τους δείχνουμε και τι τους προσφέρουμε πραγματικά.
Το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν, αλλά η προσπάθεια πάντα είναι ευπρόσδεκτη και πάντα καλύτερη από την αδιαφορία.