Ο Δεκάλογος που χαράχτηκε στις πλάκες του Σινά, υπαγορεύει το βασικό ηθικό και θρησκευτικό νόμο της Διαθήκης. Υπάρχει δύο φορές στην Πεντάτευχο (Έξ. 20,2-17 και Δευτ. 5, 6-18). Αυτά τα δύο κείμενα ανάγονται σε ένα πρωταρχικό κείμενο, πιο σύντομο, το οποίο μάλλον προερχόταν από τον ίδιο το Μωυσή.

Η αρχή της νομοθεσίας στον ιστορικό Ισραήλ συνδέεται με το πρόσωπο του Μωυσή. Σ΄αυτόν αποκαλύφθηκε ο Γιαχβέ στο Σινά και του παρέδωσε την αρχή της ισραηλιτικής νομοθεσίας. Οι δέκα εντολές αποτέλεσαν τον πυρήνα του νόμου και συνδέονται και με την έννοια της εκλογής του Θεού. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι η οργανική σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο νόμο και τη λατρεία. Ο νόμος σχετίζεται με την κιβωτό της Διαθήκης και με την ανάπτυξη της αμφικτιονίας των δώδεκα φυλών του Ισραήλ. Οι εντολές που δόθηκαν στον Μωυσή θυμίζουν τις υποχρεώσεις του λαού απέναντι στο Θεό του. Παράβαση των εντολών σημαίνει απομάκρυνση από τη διαθήκη και τιμωρία από την οποία μόνο το έλεος του Θεού μετά από μετάνοια μπορεί να απαλλάξει το λαό. Ο νόμος περιλάμβανε όχι μόνο τις ηθικές αλλά και τις λατρευτικές ανάγκες του Θεού.

Θα ζητηθεί από τα παιδιά να προτείνουν από ένα “νόμο” ο καθένας για εύρυθμη λειτουργία της τάξης ώστε να δημιουργηθεί “ο Δεκάλογος της τάξης”

Νάνα Μούσχουρη: Ίσως να είναι όλες οι εντολές που δεν σεβόμαστε στη ζωή. Νομίζω ότι η ενδέκατη εντολή είναι η συνείδηση του ανθρώπου. Αν σέβεσαι τις ελευθερίες του άλλου. Είναι κάπως αυτογνωσία η ενδέκατη εντολή. Ο καθένας θα έπρεπε να γνωρίζει τον εαυτό του πολύ καλά και να προσπαθεί να μην κάνει κάτι στον άλλο, το οποίο δεν θα ήθελε να υποστεί ο ίδιος. Ακολουθεί video με την ενδεκάτη εντολή της Ν. Μούσχουρη…

Αν μπορούσατε να προσθέσετε κάποια εντολή στο Δεκάλογο του Μωυσή ποιά θα ήταν αυτή και γιατί;<a href="http://“>