sntoumanis's blog

Αναδημοσίευση άρθρων για την εκπαίδευση

Αρχεία για 21 Δεκεμβρίου 2010


Η κρίση φέρνει τα πάνω κάτω στους υποψηφίους

Από www.tanea.gr

Η ανασφάλεια που προκαλεί η κατάσταση στην αγορά εργασίας, αλλάζει τις επιλογές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

ΕΡΕΥΝΑ: Χρήστος Κάτσικας

Τις επόµενες µέρες αναµένεται η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας που αφορά τον χρόνο κατάθεσης της αίτησης – δήλωσης του 6ου µαθήµατος από τους φετινούς υποψηφίους.
Την ίδια ώρα, κορυφώνεται η αγωνία χιλιάδων οικογενειών των οποίων τα παιδιά ετοιµάζονται να συµµετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις τον Μάιο του 2011 καθώς η επιλογή σχολής επηρεάζεται πλέον σηµαντικά από τη διογκούµενη ανεργία στον ιδιωτικό τοµέα και τον «πάγο» στις προσλήψεις του δηµόσιου τοµέα.

Ξέρετε ποια τµήµατα προτιµήθηκαν τα τελευταία χρόνια περισσότερο από οποιοδήποτε άλλα από τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων; Το Παιδαγωγικό Τµήµα ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης (δάσκαλοι)! Και ποιο ήρθε δεύτερο στις προτιµήσεις των υποψηφίων; Το σιαµαίο αδελφάκι του της Αθήνας!

Ακολούθησε, πατροπαράδοτα, η Νοµική Αθήνας και την πρώτη πεντάδα των τµηµάτων µε τις περισσότερες προτιµήσεις έκλεισαν τα Τµήµατα Αξιωµατικών Ελληνικής Αστυνοµίας και το Τµήµα Αστυφυλάκων.

Ωστόσο σήµερα τα πράγµατα έχουν αλλάξει. Παραδοσιακές επιλογές σχολών δηµιουργούν πλέον ερωτηµατικά ενώ ταυτόχρονα σχολές που επιλέγονταν σταθερά ή ακόµη βρίσκονταν και στην πρώτη γραµµή των προτιµήσεων των υποψηφίων τα τελευταία χρόνια τίθενται υπό αµφισβήτηση.

∆ικηγόροι χωρίς δίκη
Στην πρώτηπερίπτωση περιλαµβάνονται οι Σχολές Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Νοµικής αλλά και Ιατρικής κ.λπ. Στη δεύτερη περίπτωση, το σύνολο των λεγόµενων καθηγητικών σχολών και µαζί τους για πρώτη φορά ύστερα από µια «ένδοξη» πορεία επτά περίπου χρόνων, οι πτυχιούχοι των τµηµάτων δηµοτικής εκπαίδευσης (δάσκαλοι). Είναι γνωστό ότι η οικοδοµή υπήρξε ένα από τα πρώτα θύµατα της οικονοµικής κρίσης. Χιλιάδες είναι οι επαγγελµατίες που εδώ και πάνω από έναν χρόνο δεν «κάνουν ταµείο» και χιλιάδες οι νέοι πτυχιούχοι των πολυτεχνικών σχολών που βιώνουν το φάσµα της ανεργίας. Εκτός από τον εφιάλτη της ανεργίας και την ασφυξία της ετεροαπασχόλησης – υποαπασχόλησης και ελαστικής εργασιακής σχέσης υπάρχει και η ζοφερή πραγµατικότητα των χαµηλών αµοιβών για όσους καταφέρουν να βρουν δουλειά µε συλλογική σύµβαση. Παράλληλα, περισσότεροι από 120.000 εργαζόµενοι αµείβονται το 2010 µε το γνωστό µπλοκάκι που σηµαίνει ότι δεν απολαµβάνουν τα θεσµοθετηµένα, στοιχειώδη, εργασιακά δικαιώµατα, όπως είναι το ωράριο, οι άδειες, τα επιδόµατα, τα δώρα, η αποζηµίωση σε περιπτώσεις απολύσεων. Πρόκειται για τη «γενιά του ∆ελτίου Παροχής Υπηρεσιών».

Στην κατηγορία αυτή πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί οι µηχανικοί οι οποίοι υπολογίζονται σε 30.000, δηλαδή περίπου στο 30% του συνόλου των µηχανικών. Κοντά τους σιγά σιγά αναπτύσσεται και ένας νέος κλάδος, αυτός των πτυχιούχων Πληροφορικής. Την ίδια ώρα, σύµφωνα µε τα στοιχεία του ∆ικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (∆ΣΑ) από τους περίπου 21.000 µάχιµους, µία παράσταση στα δικαστήρια πραγµατοποίησαν τον προηγούµενο χρόνο 10.350 δικηγόροι. Από είκοσι έως τριάντα παραστάσεις πραγµατοποίησαν 6.000 δικηγόροι, ενώ περίπου 11.000 δικηγόροι δεν έχουν καµία παράσταση. Ενδεικτικό είναι ότι στις εξετάσεις για 34 θέσεις δικηγόρων στο ΙΚΑ συµµετείχαν περίπου 1.300 υποψήφιοι, από τους οποίους περισσότεροι από 100 διέθεταν µεταπτυχιακό ή άλλο πανεπιστηµιακό τίτλο.

Ειδικότητα και µετανάστευση
Η ιστορία µε τις ατέλειωτες αναµονές για έναρξη ιατρικής ειδικότητας αγγίζει τα όρια του γραφικού και βέβαια του παραλόγου. Η υπάρχουσα κατάσταση έχει οδηγήσει σε ένα απίστευτο µεταναστευτικό ρεύµα επιστηµονικού δυναµικού προς το εξωτερικό. Την ίδια ώρα εκατοντάδες γιατροί εργάζονται µε ∆ελτίο Παροχής Υπηρεσιών και 600 ευρώ τον µήνα σε ιδιωτικές εταιρείες παροχής ιατρικών υπηρεσιών, ιατρικές και ψυχιατρικές ιδιωτικές κλινικές, ακόµα και σε κέντρα αισθητικής. Το 2010 βρίσκονται στον κατάλογο ανεργίας του ΟΑΕ∆ περίπου πάνω από 9.000 ιατροί, φαρµακοποιοί, οδοντίατροι και πτυχιούχοι των ΤΕΙ Επιστηµών Υγείας.

ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ
Σχολές που ήταν στην πρώτη γραµµή της επιλογής βρίσκονται πλέον σε αµφισβήτηση

Μέχρι 3 χρόνια άνεργοι και υποαπασχολούµενοι

ΠΕΡΙΠΟΥ 45.000

νέοι σπουδάζουν σήµερα Φιλολογία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγικά, Ψυχολογία, Κοινωνιολογία και Ιστορία.

Αλλοι περίπου30.000

σπουδάζουν Θεολογία, Φυσική Αγωγή και Νηπιαγωγοί. Κι όµως. Ερευνες των γραφείων διασύνδεσης των πανεπιστηµίων αποκαλύπτουν ότι µόνο ο ένας στους έξι από τους νέους πτυχιούχους των τµηµάτων Φιλολογίας και Ιστορίας απασχολείται σε σχετική µε το αντικείµενο του πτυχίου του εργασία, ενώ το µεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων αυτού του κλάδου είναι άνεργοι ή υποαπασχολούµενοι µέχρι και τρία χρόνια! Σύµφωνα µε τις ίδιες έρευνες, ένας στους πέντε πτυχιούχους κοινωνιολόγους είναι άνεργος, ενώ από όσους εργάζονται το 70% δήλωσε ότι το επάγγελµά τους έχει από καµία έως ελάχιστη σχέση µε τις σπουδές τους.

Τι έδειξε η έρευνα
Σε πρόσφατη έρευνα σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς (καθηγητές) σχετικά µε την αξιοποίηση του πτυχίου τους και τη σχέση της εργασίας που κάνουν µε την εκπαίδευση που πήραν, τα αποτελέσµατα ήταν αποκαλυπτικά. Ο ένας στους τέσσερις ήταν άνεργος πάνω από 18 µήνες, οι µισοί απασχολούνταν σε εργασίες εντελώς άσχετες µε την επιστήµη τους (υπάλληλοι και ταµίες σούπερ µάρκετ, αποθηκάριοι, υπάλληλοι καταστηµάτων ένδυσης και υπόδησης, οδηγοί taxi, γκαρσόνια και λοιπά τουριστικής φύσεως επαγγέλµατα κλπ.) και ο ένας στους τέσσερις υποαπασχολούνταν (part time) σε δουλειές «σχετικές» (φροντιστήρια, ιδιαίτερα µαθήµατα).

Το 30% χωρίς δουλειά
Το 30% τωννέων αποφοίτων των Φυσικών και Mαθηµατικών τµηµάτων µένουν άνεργοι ή υποαπασχολούµενοι για περισσότερο από δυο χρόνια, ενώ ένα τµήµα της τάξης του 15% συνεχίζει µεταπτυχιακές σπουδές πιθανόν για να αποφύγει τον εφιάλτη της ανεργίας. Περίπου 5-6.000 εκτιµούνται οι άνεργοι πτυχιούχοι Θεολογίας ενώ άλλοι τόσοι υποαπασχολούνται ή ετεροαπασχολούνται. Πάνω από 12.000 υπολογίζονται οι άνεργοι ή υποαπασχολούµενοι και ετεροαπασχολούµενοι πτυχιούχοι γυµναστές.

Η κατάσταση το 2010 επιδεινώθηκε ενώ όλα δείχνουν ότι τα επόµενα χρόνια η σχολική εκπαίδευση κλείνει ακόµη περισσότερο την είσοδό της σε νέες προσλήψεις.

∆άσκαλοι – νηπιαγωγοί
Οι πολύ καλές επαγγελµατικές προοπτικές του επαγγέλµατος του δασκάλου (παρά τις χαµηλές αποδοχές που είναι περίπου το 50% του µέσου όρου των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης) είχαν πριµοδοτήσει, τα τελευταία χρόνια, τόσο τη στροφή χιλιάδων υποψηφίων προς τα Παιδαγωγικά Τµήµατα ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης όσο και τις βάσεις εισαγωγής τους. Από το 2002 µέχρι το 2009 όλα τα Παιδαγωγικά Τµήµατα ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης δέχθηκαν υπερδιπλάσιο αριθµό πρώτων προτιµήσεων υποψηφίων ενώ τα Παιδαγωγικά Τµήµατα Αθήνας και Θεσσαλονίκης πήραν τα «σκήπτρα» στις πρώτες προτιµήσεις των υποψηφίων για όλα τα τµήµατα της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης κι έγιναν έτσι τα δηµοφιλέστερα τµήµατα. Το 2010 για πρώτη φορά ύστερα από επτά χρόνια τα τµήµατα δασκάλων χαµήλωσαν τη βάση εισαγωγής τους. Καθόλου τυχαίο αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 ανακοινώθηκε η µείωση των προσλήψεων σε ποσοστό 50%.

Αποψη: Προβάδισμα αγοριών στα μαθηματικά

Από www.kathimerini.gr

Της Βασως Χατζηνικητα*

Στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του PISA 2009, η ισότητα των φύλων, σε επίπεδο επιδόσεων, φαίνεται να έχει επιτευχθεί περισσότερο στις φυσικές επιστήμες και λιγότερο στην κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, οι διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των δύο φύλων είναι ιδιαίτερα μεγάλες στην κατανόηση κειμένου (τα κορίτσια προηγούνται των αγοριών κατά 39 μονάδες) σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στα μαθηματικά (12 μ. υπέρ των αγοριών) και τις φυσικές επιστήμες. Ειδικότερα, τα κορίτσια στην Ελλάδα εμφανίζουν σημαντικά υψηλότερη μέση επίδοση από τα αγόρια και στις φυσικές επιστήμες (διαφορά 10 μ.). Τα αγόρια αποκτούν το προβάδισμα στα μαθηματικά με τη μέση επίδοσή τους να είναι στατιστικά σημαντικά υψηλότερη έναντι αυτής των κοριτσιών (διαφορά 14 μ.). Οσον αφορά την κατανόηση κειμένου, στην οποία δόθηκε βάρος στον διαγωνισμό του 2009, οι διαφορές υπέρ των κοριτσιών παρατηρούνται και στην Ελλάδα (διαφορά 47 μ.). Μάλιστα, η διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ των δύο φύλων αυξάνεται περαιτέρω σε επιμέρους κλίμακες της κατανόησης κειμένου, και συγκεκριμένα σε αυτές που αφορούν τον «αναστοχασμό και αξιολόγηση» (διαφορά 57 μ.) και τα «συνεχή κείμενα» (διαφορά 51 μ.).

Επιπλέον, περισσότερα κορίτσια επιτυγχάνουν άριστες επιδόσεις (7,7% κορίτσια και 3,4% αγόρια βρέθηκαν στις κλίμακες 5 και 6), ενώ περισσότερα αγόρια εμφανίζουν περιορισμένες αναγνωστικές δεξιότητες και αδυνατούν να επιτύχουν στο βασικό επίπεδο του αναγνωστικού εγγραμματισμού (13,2% κορίτσια και 29,7% αγόρια κάτω από το επίπεδο 2). Καθώς το ενδιαφέρον για την ανάγνωση και τη χρήση αποτελεσματικών μαθησιακών στρατηγικών συνδέονται με τις επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου, η εξεύρεση τρόπων και η παροχή μέσων για την καλλιέργεια και την κατάκτησή τους από το μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδας συνιστούν μια σημαντική πρόκληση για το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.

*Εθνική διαχειρίστρια στο πρόγραμμα PISA και καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ερευνας στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Nέα πειραµατικά σχολεία µε στόχο το άριστα!

Από www.tanea.gr

Πλήρης αναµόρφωση του θεσµού µε σχέδιονόµου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Εκ βάθρων αναµόρφωση του θεσµού των πειραµατικών σχολείων που είχαν εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια, µε σκοπό να ξαναγίνουν κέντρα αριστείας, εισηγείται τώρα η Αννα ∆ιαµαντοπούλου.

Με σχέδιονόµου πουπροετοιµάζει αυτές τις ηµέρες το υπουργείο Παιδείας – και τα βασικά του σηµεία παρουσιάζουν σήµερα «ΤΑΝΕΑ» – προβλέπεται ηπλήρης αναµόρφωση του θεσµού: σύνδεση όλων των πειραµατικών σχολείων µε τα πανεπιστήµια, δηµιουργία τροποποιηµένων προγραµµάτων σπουδών ώστε να υλοποιούνται καινοτοµίες, ένταξη στον θεσµό και πρωτοβάθµιωνσχολείων (των 28 ολοήµερων πειραµατικών δηµοτικών που πρωτολειτούργησαν φέτος), ίδρυση νέων πειραµατικών σε περιοχές όπου λειτουργούν πανεπιστηµιακές σχολές, δηµιουργία πειραµατικών και στην επαγγελµατική εκπαίδευση και σύνδεσή τους µε τα ΤΕΙ. Επίσης προβλέπεται δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εγγραφής µαθητών“µε αποδεδειγµένα ιδιαίτερες ικανότητες”, ενώτα νέα πειραµατικάθα οργανώνουν και οµίλους µαθηµάτων µαζί µε δηµόσια σχολεία των περιοχών τους µεσκοπό τη δηµιουργία πυρήνων αριστείας.

Σκοπός της κ.Αννας ∆ιαµαντοπούλου είναι να επανακτήσει ο θεσµός των πάλαι ποτέ προτύπων και πειραµατικών σχολείων την αίγλη των περασµένων ετώνκαι να αποτελέσουν ξανά κοιτίδα παραγωγής ιδεών. Κάθε πειραµατικόθα ακολουθεί ωρολόγιοπρόγραµµα ανάλογα µε τις ανάγκες και συνθήκες λειτουργίας του. Προκειµένου νααναπτυχθούν οιιδιαίτερες ικανότητεςκαι κλίσεις των µαθητών, όχι µόνον του πειραµατικού σχολείου αλλά και των σχολικών µονάδων της ευρύτερης περιοχής που θα ενταχθούν, δηµιουργούνται όµιλοι. Θα λειτουργούν πέρα από το ωρολόγιο πρόγραµµα (8ηκαι 9η ώρα) µία ή δύο φορές την εβδοµάδα και θα αφορούν γνωστικούς τοµείς όπως τα µαθηµατικά, τις φυσικές επιστήµες, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία κ.λπ. αλλά και άλλα πεδία όπως τα εικαστικά, τον αθλητισµό. Στόχος είναι οι πυρήνες αριστείας και δηµιουργικότητας που θα αξιοποιούν τις αυξηµένες ικανότητες ορισµένων µαθητών χωρίς να υπονοµεύεται η κοινωνικοποίησή τουςλόγω αποκοπής από τηνοµάδα των συνοµηλίκων τους και ένταξης σε ειδικά τµήµατα. Πώς θα γίνεται η εγγραφή
Η εγγραφή στους οµίλους µαθητών που φοιτούν στα δηµόσια σχολεία της ευρύτερης περιοχής θα γίνεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων και µε τη σύµφωνη γνώµη του αρµόδιου σχολικού συµβούλου και του διευθυντή. Τα υφιστάµενα πειραµατικά σχολεία πουδιαθέτουν δηµοτικό, γυµνάσιο και λύκειο διατηρούν τη µεταξύ τους σύνδεση ώστε οι απόφοιτοι της µιας βαθµίδας να εγγράφονται αυτόµατα στην επόµενη. Ο αριθµός των µαθητών που θα εγγράφονται στο πειραµατικό γυµνάσιο είναι δυνατόν να είναι αυξηµένοςέως και 50% σε σχέση µε τοναριθµό των αποφοίτων του συνδεδεµένου δηµοτικού και η εισαγωγή θα γίνεται µε τεστ δεξιοτήτων. Αντίστοιχα, ο αριθµός των µαθητώνπου εγγράφονται στο πειραµατικό λύκειο είναι δυνατόν να είναι αυξηµένος έως και 25% σε σχέση µε τον αριθµό των αποφοίτων του συνδεδεµένου γυµνασίου.

Η ευθύνη και τα έξοδα µετακίνησης των µαθητών βαρύνουν τους γονείςτόσο για την πλήρη φοίτησή τους στα πειραµατικά όσο και στους οµίλους.

Σύµφωνα µε το σχέδιο, το διδακτικό προσωπικό των πειραµατικών σχολείων θα αποτελείται από εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων της δηµόσιας εκπαίδευσης. Η επιλογή θα γίνεται µε βάση τον αξιολογικό πίνακα που θα καταρτίζεται από το Επιστηµονικό Εποπτικό Συµβούλιο (ΕΕΣ) του κάθε πειραµατικού.

Ο ενδιαφερόµενος εκπαιδευτικός θα υποβάλλει την αίτησή του µετον φάκελο προσόντων τουστη σχολική µονάδα που θα έχει προκηρύξει τη θέση.Κάθε εκπαιδευτικός µπορεί να υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για δεκαπέντε το πολύ σχολικές µονάδες οποιαδήποτε περιφερειακής διεύθυνσης µεσειρά προτίµησης. Ο επιλεγόµενος θατοποθετείται για πενταετή θητεία που µπορεί να ανανεώνεται έπειτα από επαναξιολόγησή του. Στη διάρκεια της θητείας σε πειραµατικό ουδείς εκπαιδευτικός θα µετατίθεται ήθα αποσπάται.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Κάθε Πειραµατικό θα ακολουθεί ωρο λόγιο πρόγραµµα ανάλογα µε τις ιδιαίτερες ανάγκες και συνθήκες λειτουργίας του

Χωρίς κριτική σκέψη οι ‘Eλληνες μαθητές

Από www.kathimerini.gr

Από τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ 65 χωρών στον διαγωνισμό PISA
Του Αποστολου Λακασα

Ενας στους πέντε Ελληνες μαθητές διαβάζοντας ένα κείμενο αδυνατεί να αναγνωρίσει το κύριο θέμα του, να εντοπίσει μία με σαφήνεια διατυπωμένη πληροφορία εντός του κειμένου, να κάνει μια απλή συσχέτιση ανάμεσα στις πληροφορίες του κειμένου και σε κοινές, καθημερινές γνώσεις. Αυτό προκύπτει από την επιμέρους ανάλυση των επιδόσεων Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό PISA που διενεργήθηκε το 2009. Οι 15χρονοι μαθητές 65 χωρών εξετάστηκαν στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Ο διαγωνισμός διενεργείται ανά τριετία, και κάθε φορά από τον ΟΟΣΑ δίνεται βάρος σε μία μαθησιακή δεξιότητα. Φέτος ήταν η σειρά του αναγνωστικού εγγραμματισμού (κατανόηση κειμένου). Παρότι η Ελλάδα βελτίωσε τη μέση επίδοσή της σε σχέση με τον διαγωνισμό του 2006, αυτό δεν ανατρέπει την εικόνα, καθώς οι επιμέρους επιδόσεις των μαθητών στην ικανότητα να κατανοούν γραπτά κείμενα, να τα χρησιμοποιούν και να τα αξιοποιούν για την προσωπική τους γνωστική βελτίωση, δείχνουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας πάσχει σοβαρά. Μάλιστα, οι χειρότερες επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι στον εντοπισμό της πληροφορίας (δηλαδή, την κριτική σκέψη), και την κατανόηση κειμένων που περιέχουν βοηθητικά σχήματα, π.χ. κόμικς, χάρτες. Δηλαδή, σε μία εποχή που η απόκτηση πληροφοριών γίνεται από πολλές πηγές, τα Ελληνόπουλα παρουσιάζονται προσκολλημένα στην παραδοσιακή μορφή του βιβλίου, το οποίο μάλλον… παπαγαλίζουν. Ειδικότερα, με βάση τα επιμέρους στοιχεία που παρουσιάζει η «Κ» για τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στην κατηγορία της κατανόησης κειμένου προκύπτουν τα ακόλουθα:

– Στη γενική κατηγορία της κατανόησης κειμένου στον διαγωνισμό του 2009 η Ελλάδα συγκέντρωσε 483 βαθμούς και βρέθηκε στην 31η θέση μεταξύ 65 χωρών. Στον διαγωνισμό του 2006 είχε 460 βαθμούς και ήταν στην 36η θέση μεταξύ 57 χωρών. Η ελληνική επίδοση βελτιώθηκε μόνο κατά 9 μονάδες συγκριτικά με τον διαγωνισμό του 2000 (ήταν 25η μεταξύ 31 χωρών), όταν και πάλι ο διαγωνισμός είχε δώσει βάρος στην κατανόηση κειμένου. Ομως, και τότε όπως και στον τελευταίο διαγωνισμό η Ελλάδα είναι στην ομάδα των χωρών που είναι κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (493 βαθμοί το 2009).

– Ομως, το 21,3% των Ελλήνων μαθητών είχε επίδοση που δείχνει ότι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα στην κατανόηση κειμένου. Συγκεκριμένα, βρέθηκε κάτω από το επίπεδο 2 (με ανώτατο επίπεδο το 6), το οποίο θεωρείται το κατώφλι για την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Στον ΟΟΣΑ κατά μέσο όρο το 18,8% των μαθητών είχαν επίδοση κάτω του 2.

– Στον αντίποδα, στα υψηλά επίπεδα 5 και 6 (δείχνουν τους άριστους μαθητές) βρέθηκε μόνο το 5% και 0,6% αντίστοιχα των Ελλήνων μαθητών, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 7,2% και 0,8% αντίστοιχα. Να σημειωθεί πάντως ότι σε τρεις χώρες -Τουρκία, Μεξικό και Χιλή- κανένας μαθητής δεν βρέθηκε στο ανώτατο επίπεδο 6.

– Οι περισσότεροι Ελληνες μαθητές κινούνται στη μετριότητα, καθώς στο επίπεδο 2 βρέθηκε το 24% και στο επίπεδο 3 το 28,9% των μαθητών.

– Ως προς τις πέντε υποκατηγορίες, η χειρότερη επίδοση των Ελλήνων μαθητών ήταν στον εντοπισμό των πληροφοριών που περιέχει το κείμενο. Πήραν 468 βαθμούς έναντι 495 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ.

– Εξίσου άσχημα πήγαν οι μαθητές στην κατανόηση μη συνεχών κειμένων (στα οποία παρεμβάλλονται βοηθητικά χάρτες, σχήματα, κόμικς κ.λπ.) όπου συγκέντρωσαν 472 έναντι 493 βαθμών του μέσου όρου.

– Πάλι χαμηλότερα -αλλά με μικρότερη απόκλιση- από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ ήταν οι επιδόσεις στη σύνθεση και ερμηνεία κειμένου (484 βαθμοί έναντι 493), στην κατανόηση συνεχών κειμένων (χωρίς γραφικά κ.λπ.) με 487 βαθμούς έναντι 494 του μέσου όρου, και στην αξιολόγηση ενός κειμένου (489-494).

Έφυγε η Ζακλίν ντε Ρομιγύ η οποία αγωνίσθηκε να ενταχθούν σ’ όλα τα γαλλικά σχολεία τα Αρχαία Ελληνικά

Ρεπορτάζ:esos.gr

Έφυγε σήμερα, σε ηλικία 82 ετών,η Ζακλίν ντε Ρομιγύ η οποία “πάλεψε” να ενταχθούν σ’ όλα τα γαλλικά σχολεία τα Αρχαία Ελληνικά.Ηταν υπέρμαχος της διατήρησης και διάσωσης των ελληνικών γραμμάτων, της προάσπισης όλων των ιδεών που συμπυκνώνει ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός.
Δεν ήταν απλά φίλη της Ελλάδας υπήρξε Ελληνίδα, ανακηρύχθηκε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, πρέσβειρα του Ελληνισμού, ενώ έλαβε την ελληνική υπηκοότητα το 1995.

« Η ίδια η Ζακλίν ντε Ρομιγύ πρόσφατα έγραφε πως έζησε πάνω από 80 χρόνια υπό την επιρροή των Ελλήνων συγγραφέων και πως ήθελε να μιλήσει και αυτή «για εκείνη τη δύναμη και το φως, για εκείνη την πιστή και την ελπίδα» που πάντοτε αντλούσε από αυτούς» αναφέρει στο συλλυπητήριο μήνυμα της , η πολιτική ηγεσία του υπ. Πολιτισμού.
Η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου για το θάνατο της Jacqueline de Romilly, δήλωσε:
Η Jacqueline de Romilly υπήρξε μεγάλη Γαλλίδα ακαδημαϊκός, μορφή του εκπαιδευτικού κινήματος στην Ευρώπη και πνευματικός φάρος για όλους μας.
Ο ελληνισμός έχασε μια μεγάλη φίλη και μια σταθερή σύμμαχο στις προσπάθειες για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
Συλλυπητήριο μήνυμα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΤ για το θάνατο της Ζακλίν ντε Ρομιγύ


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων