smesigkou's blog

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

Α.- ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ

Γραμματικοί ΄Οροι και Εκφράσεις

ΟΜΟΗΧΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΩΝΥΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ

Β.- ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ

** Η ανάρτηση των παρακάτω άρθρων στην ιστοσελίδα  αυτή αποτελεί ανάγκη διάσωσης ενός διδακτικού υλικού, που συντάχθηκε πριν από  35 περίπου χρόνια, όταν τα Λατινικά στο Λύκειο διδάσκονταν και εξετάζονταν με διαφορετικά κριτήρια από τη σημερινή εποχή. Σε αυτή την προσπάθεια συνέβαλαν σημαντικά και οι μαθητές των Λυκείων Αταλάντης Φθιώτιδος, 52ου πρώην Κολωνού Αθηνών και 20ου Αθηνών στα οποία επί πολλά χρόνια δίδαξα το συγκεκριμένο μάθημα.  [Γεώργιος Ι. Κρικώνης, Φιλόλογος].

Α.-

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ [ Λατινικά Κείμενα Λυκείου ]

ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟΥ – Αντίστροφο Κείμενο

Λατινικό Συντακτικό ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟΥ

Β.- Τα 50 Κείμενα των Λατινικών Λυκείου, όπως αυτά αναλύθηκαν και δόθηκαν στους μαθητές μου

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΜΑΘΗΜΑ 1

ΜΑΘΗΜΑ 2

ΜΑΘΗΜΑ 3

ΜΑΘΗΜΑ 4

ΜΑΘΗΜΑ 5

ΜΑΘΗΜΑ 6

ΜΑΘΗΜΑ 7

ΜΑΘΗΜΑ 8

ΜΑΘΗΜΑ 9

ΜΑΘΗΜΑ 10

ΜΑΘΗΜΑ 11

ΜΑΘΗΜΑ 12

ΜΑΘΗΜΑ 13

ΜΑΘΗΜΑ 14

ΜΑΘΗΜΑ 15

ΜΑΘΗΜΑ 16

ΜΑΘΗΜΑ 17

ΜΑΘΗΜΑ 18

ΜΑΘΗΜΑ 19

ΜΑΘΗΜΑ 20

ΜΑΘΗΜΑ 21

ΜΑΘΗΜΑ 22

ΜΑΘΗΜΑ 23

ΜΑΘΗΜΑ 24

ΜΑΘΗΜΑ 25

ΜΑΘΗΜΑ 26

ΜΑΘΗΜΑ 27

ΜΑΘΗΜΑ 28

ΜΑΘΗΜΑ 29

ΜΑΘΗΜΑ 30

ΜΑΘΗΜΑ 31

ΜΑΘΗΜΑ 32

ΜΑΘΗΜΑ 33

ΜΑΘΗΜΑ 34

ΜΑΘΗΜΑ 35

ΜΑΘΗΜΑ 36

ΜΑΘΗΜΑ 37

ΜΑΘΗΜΑ 38

ΜΑΘΗΜΑ 39

ΜΑΘΗΜΑ 40

ΜΑΘΗΜΑ 41

ΜΑΘΗΜΑ 42

ΜΑΘΗΜΑ 43

ΜΑΘΗΜΑ 44

ΜΑΘΗΜΑ 45

ΜΑΘΗΜΑ 46

ΜΑΘΗΜΑ 47

ΜΑΘΗΜΑ 48

ΜΑΘΗΜΑ 49

ΜΑΘΗΜΑ 50

 

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

Α.- ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

** Το αρχειακό υλικό αναφέρεται σε θεματολογία Ανακεφαλαιωτικών Εξετάσεων Τετραμήνων και Προαγωγικών Εξετάσεων των Σχολικών Ετών 2001-2002, 2002-2003 και 2003-2004 στο 54ο Γενικό Λύκειο Αθηνών. Η σημερινή αξιολόγηση μέσω εξετάσεων είναι πολύ διαφορετική. Η παράθεση του άρθρου εξυπηρετεί την ιστορική καταγραφή αυτού του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των μαθητών.

** ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Β.-ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

** Η Αξιολόγηση των μαθητών της Α΄Λυκείου στο 20ο Γενικό Λύκειο Αθηνών μέσα από επαναλαμβανόμενες Ασκήσεις Μεταφράσεων, Γραμματικής και Συντακτικού. Το υλικό αναφέρεται στο σχολικό έτος 1986-1987.

** ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

 

** Η Δημοσίευση αυτού του άρθρου και όσων άλλων θα ακολουθήσουν εξυπηρετεί τη διάσωση ενός σπάνιου Αρχειακού Υλικού από τις σημειώσεις του Φιλολόγου Γιώργου Κρικώνη.

** Η ΄Εκθεση Ιδεών εξυπηρετούσε κάποτε τις ανάγκες των κάθε μορφής εξετάσεων σε όλους τους φορείς που τη χρησιμοποιούσαν ως μέσο αξιολόγησης υποψηφίων είτε για το Πανεπιστήμιο είτε για πρόσληψη μετά από εξετάσεις σε διάφορους φορείς της κοινωνικής ζωής.

** Οι ενότητες που παρουσιάζονται γράφτηκαν το σχολικό έτος 1983-1984 και κατά καιρούς εμπλουτίστηκαν με νέο υλικό.

** Ποιος ξέρει, ίσως κάποτε να είναι ξανά χρήσιμο το υλικό…. Οι κατά καιρούς μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση μπορεί να φέρουν τη διδασκαλία της ΄Εκθεσης Ιδεών όπως υπήρξε κάποτε…….

** ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ

** ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 1

     ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 2

     ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 3

** ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

** ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ

** Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 1

     Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 2

     Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 3

     Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 4

** Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 1

     Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 2

     Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ [ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΟΥ] ΣΕΛΙΔΑ 3

** Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ

** ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΑΡΕΤΕΣ ΜΙΑΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΣΕΛΙΔΑ 1

     ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΑΡΕΤΕΣ ΜΙΑΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΣΕΛΙΔΑ 2

** Η ΕΚΦΡΑΣΗ – ΜΟΡΦΗ ΣΕΛΙΔΑ 1

    Η ΕΚΦΡΑΣΗ – ΜΟΡΦΗ ΣΕΛΙΔΑ 2

    Η ΕΚΦΡΑΣΗ – ΜΟΡΦΗ [ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ]

    Η ΕΚΦΡΑΣΗ – ΜΟΡΦΗ [ΑΔΟΚΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ]

** Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 1

     Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 2

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 3

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 4

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 5

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 6

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 7

    Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΣΕΛΙΔΑ 8

** ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΕΛΙΔΑ 1

     ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΕΛΙΔΑ 2

 

** Η Δημοσίευση αυτού του άρθρου και όσων άλλων θα ακολουθήσουν εξυπηρετεί τη διάσωση ενός σπάνιου Αρχειακού Υλικού από τις σημειώσεις του Φιλολόγου Γιώργου Κρικώνη.

** Η ΄Εκθεση Ιδεών εξυπηρετούσε κάποτε τις ανάγκες των κάθε μορφής εξετάσεων σε όλους τους φορείς που τη χρησιμοποιούσαν ως μέσο αξιολόγησης υποψηφίων είτε για το Πανεπιστήμιο είτε για πρόσληψη μετά από εξετάσεις σε διάφορους φορείς της κοινωνικής ζωής.

** Μια άλλη άποψη ολοκληρωμένης γραφής στην ΄Εκθεση Ιδεών…. Το υλικό γράφτηκε το σχολικό έτος 1993-1994 και κατά καιρούς εμπλουτίστηκε με νέα στοιχεία…. Η προσπάθεια είχε ως αρχή ένα νέο τρόπο διατύπωσης απόψεων για την ΄Εκθεση Ιδεών [μια ακόμη μεταρρύθμιση που δεν ξέφυγε από την παράδοση]……

**ΜΑΘΗΜΑ 1ο Η ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΙΔΕΩΝ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 1ο Η ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΙΔΕΩΝ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 2ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 2ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ-Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ-Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 4ο Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 4ο Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΓΕΝΙΚΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΡΗΜΑΤΩΝ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ-ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΕΩΣ [ΣΕΛΙΔΑ 4]

    ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

    ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ-ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΟΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 3]

**ΜΑΘΗΜΑ 6ο Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 6]

    ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

    ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 3]

    ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 4]

    ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥΣ [ΣΕΛΙΔΑ 5]

**ΜΑΘΗΜΑ 7ο ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

   ΜΑΘΗΜΑ 7ο ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 8ο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

   ΜΑΘΗΜΑ 8ο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 9ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

   ΜΑΘΗΜΑ 9ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

   ΜΑΘΗΜΑ 9ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 3]

   ΜΑΘΗΜΑ 9ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 4]

**ΜΑΘΗΜΑ 10ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 10ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

**ΜΑΘΗΜΑ 11ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 1]

    ΜΑΘΗΜΑ 11ο ΠΡΟΧΕΙΡΟ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ [ΣΕΛΙΔΑ 2]

 

** Η Δημοσίευση αυτού του άρθρου και όσων άλλων θα ακολουθήσουν εξυπηρετεί τη διάσωση ενός σπάνιου Αρχειακού Υλικού από τις σημειώσεις του Φιλολόγου Γιώργου Κρικώνη.

** Η ΄Εκθεση Ιδεών εξυπηρετούσε κάποτε τις ανάγκες των κάθε μορφής εξετάσεων σε όλους τους φορείς που τη χρησιμοποιούσαν ως μέσο αξιολόγησης υποψηφίων είτε για το Πανεπιστήμιο είτε για πρόσληψη μετά από εξετάσεις σε διάφορους φορείς της κοινωνικής ζωής.

** Το περιεχόμενο αυτής της ενότητας δημιουργήθηκε τα έτη 1983,1984 και 1985.Στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφεται το έτος.

**  Η ανάλυση κάθε θέματος που παρατίθεται ακολουθεί την παρακάτω διάταξη :

Α.- Θέμα για ανάπτυξη   Β.- Θέση διαπιστωμένη από το θέμα   Γ.- Ουσία του περιεχομένου

Δ.- Περιορισμοί του θέματος   Ε.- Ανάλυση του θέματος με βάση των προβληματισμό του

ΣΤ.- Χρησιμοποίηση βοηθημάτων με προκαθορισμένα πρότυπα   Η.- Βιβλιογραφία σελίδας

** Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ Α1 Ο άνθρωπος και η Φύση

ΘΕΜΑ Α2 Ο αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση του φυσικού περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ Α3 Η Τεχνολογία και η σχέση της με το φυσικό περιβάλλον

ΘΕΜΑ Α4 Η εκμετάλλευση και η καταστροφή του περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ Α5 Η εξάντληση των φυσικών πόρων του περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ Α6 Ρύπανση και μόλυνση του περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ Α7 Η αισθητική του τοπίου και του χώρου

ΘΕΜΑ Α8 Η ποιότητα της ζωής σε σχέση με την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος

ΘΕΜΑ Α9 Ο κοινωνικοί θεσμοί ( οικογένεια, σχολείο, κοινωνικές ομάδες )

ΘΕΜΑ Α10 Η κοινωνική πρόοδος του ατόμου και το συντηρητικό στοιχείο της κοινωνίας

ΘΕΜΑ Α11 Ο κοινωνικός έλεγχος και η ενεργός συμμετοχή των εργαζομένων στα κοινά

ΘΕΜΑ Α12 Η σχέση του ατομικού και κοινωνικού συμφέροντος

ΘΕΜΑ Α13 Οι μορφές και τα αίτια της αμφισβήτησης από τη μεριά των νέων (κυρίως)

ΘΕΜΑ Α14 Η διάσταση και το χάσμα των γενεών ( κοινωνικά φαινόμενα των νέων )

ΘΕΜΑ Α15 Η επιθετικότητα και η βία παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους (κυρίως)

ΘΕΜΑ Α16 Η περιθωριοποίηση των ατόμων και ομάδων

ΘΕΜΑ Α17 Τα κοινωνικά ήθη και η επίδρασή τους στη νοοτροπία των ατόμων

ΘΕΜΑ Α18 Η κοινωνική πραγματικότητα και οι οραματισμοί των νέων ανθρώπων

ΘΕΜΑ Α19 Η κοινωνική πρόοδος και οι συνθήκες εργασίας

ΘΕΜΑ Α20 Η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μέσα από μηχανισμούς

ΘΕΜΑ Α21 Η ισότητα των δύο φύλων (φεμινισμός)

 

** Η Δημοσίευση αυτού του άρθρου και όσων άλλων θα ακολουθήσουν εξυπηρετεί τη διάσωση ενός σπάνιου Αρχειακού Υλικού από τις σημειώσεις του Φιλολόγου Γιώργου Κρικώνη.

** Η ΄Εκθεση Ιδεών εξυπηρετούσε κάποτε τις ανάγκες των κάθε μορφής εξετάσεων σε όλους τους φορείς που τη χρησιμοποιούσαν ως μέσο αξιολόγησης υποψηφίων είτε για το Πανεπιστήμιο είτε για πρόσληψη μετά από εξετάσεις σε διάφορους φορείς της κοινωνικής ζωής.

** Το περιεχόμενο αυτής της ενότητας δημιουργήθηκε τα έτη 1984 και 1987.Στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφεται το έτος.

**  Η ανάλυση κάθε θέματος που παρατίθεται ακολουθεί την παρακάτω διάταξη :

Α.- Θέμα για ανάπτυξη   Β.- Θέση διαπιστωμένη από το θέμα   Γ.- Ουσία του περιεχομένου

Δ.- Περιορισμοί του θέματος   Ε.- Ανάλυση του θέματος με βάση των προβληματισμό του

ΣΤ.- Χρησιμοποίηση βοηθημάτων με προκαθορισμένα πρότυπα   Η.- Βιβλιογραφία σελίδας

** Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ Β1 Εκπαίδευση [Μόρφωση] και συμπεριφορά

ΘΕΜΑ Β2 Εκπαίδευση [Μόρφωση] και οικονομική ανάπτυξη

ΘΕΜΑ Β3 Εκπαίδευση [Μόρφωση] και κοινωνική πρόοοδος

ΘΕΜΑ Β4 Εκπαίδευση [Μόρφωση] και ισότητα των ευκαιριών

ΘΕΜΑ Β5 Αγωγή, παράγοντες θετικοί και αρνητικοί

ΘΕΜΑ Β10 Η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών

ΘΕΜΑ Β11 Η σημασία του διαλόγου ως μέσου αγωγής

ΘΕΜΑ Β12 Παιδεία και ψυχική καλλιέργεια

ΘΕΜΑ Β13 Η πολιτιστική κληρονομιά και η σημασία της

ΘΕΜΑ Β14 Η πολιτιστική αυτογνωσία (ταυτότητα)

ΘΕΜΑ Β15 Οι θετικές και αρνητικές επιδράσεις στην παιδεία

 

** Η Δημοσίευση αυτού του άρθρου και όσων άλλων θα ακολουθήσουν εξυπηρετεί τη διάσωση ενός σπάνιου Αρχειακού Υλικού από τις σημειώσεις του Φιλολόγου Γιώργου Κρικώνη.  Στο άρθρο αυτό θα αναρτώνται σταδιακά Θέματα Γενικού Προβληματισμού. Το έτος δημιουργίας κάθε θέματος θα αναγράφεται στο τέλος της σελίδας.

** Η ΄Εκθεση Ιδεών εξυπηρετούσε κάποτε τις ανάγκες των κάθε μορφής εξετάσεων σε όλους τους φορείς που τη χρησιμοποιούσαν ως μέσο αξιολόγησης υποψηφίων είτε για το Πανεπιστήμιο είτε για πρόσληψη μετά από εξετάσεις σε διάφορους φορείς της κοινωνικής ζωής.

** Α.- ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Η ανάλυση κάθε θέματος ακολουθεί την παρακάτω διάταξη :

Α.- Θέμα για ανάπτυξη   Β.- Θέση διαπιστωμένη από το θέμα   Γ.- Ουσία του περιεχομένου

Δ.- Περιορισμοί του θέματος   Ε.- Ανάλυση του θέματος με βάση των προβληματισμό του

ΣΤ.- Χρησιμοποίηση βοηθημάτων με προκαθορισμένα πρότυπα   Η.- Βιβλιογραφία σελίδας

ΘΕΜΑ Γ1 ΄Ατομο και Περιβάλλον

ΘΕΜΑ Γ2 Η αμφισβήτηση των νέων

ΘΕΜΑ Γ3 Κοινωνικοποίηση του παιδιού

ΘΕΜΑ Γ4 Η Αγωγή στη διαμόρφωση της προσωπικότητας

ΘΕΜΑ Γ5 Πολιτιστική επικοινωνία, Πολιτιστική κληρονομιά

ΘΕΜΑ Γ6 ΄Ισες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση

ΘΕΜΑ Γ7 Το ατομικό συμφέρον

ΘΕΜΑ Γ8 Προσωπικές διαφορές και διάλογος

ΘΕΜΑ Γ9 Ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών

ΘΕΜΑ Γ10 Η αξιολόγηση του μαθητή

ΘΕΜΑ Γ11 Οι κοινωνικοί θεσμοί

ΘΕΜΑ Γ12 Οι πυρηνικοί εξοπλισμοί

ΘΕΜΑ Γ14 Ατομικό και Κοινωνικό συμφέρον

ΘΕΜΑ Γ15 Η τεχνολογική επανάσταση

ΘΕΜΑ Γ16 Νέοι και Κοινωνία

ΘΕΜΑ Γ17 Η φιλοδοξία στη σύγχρονη εποχή

ΘΕΜΑ Γ18 Φιλία και Ειρήνη ανάμεσα στους λαούς

ΘΕΜΑ Γ30 Η ανθρώπινη αλλοτρίωση

ΘΕΜΑ Γ31 Το βιβλίο

ΘΕΜΑ Γ39 Η επιτυχία στις εξετάσεις

ΘΕΜΑ Γ41 Η άμιλλα ως παράγοντας προόδου

ΘΕΜΑ Γ42 Η τέλεια φιλία

ΘΕΜΑ Γ43 Πόλεμος και Ειρήνη

ΘΕΜΑ Γ44 Παράδοση και κληρονομιά

ΘΕΜΑ Γ45 Η ανάπτυξη της τεχνολογίας

ΘΕΜΑ Γ46 Η επιβολκή της ποινής στο σχολικό χώρο

ΘΕΜΑ Γ47 Η ΄Εκθεση Ιδεών στις εξετάσεις

ΘΕΜΑ Γ48 Η παρεχόμενη γνώση στο σημερινό σχολείο

ΘΕΜΑ Γ49 Η κοινωνική ένταξη του ατόμου

ΘΕΜΑ Γ50 Ορμή και ελευθερία

ΘΕΜΑ Γ51 Η δουλεία της ψυχής, οι τυραννικές ανάγκες ΘΕΜΑ Γ48 Η παρεχόμενη γνώση στο σημερινό σχολείο

** Β.- ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Ελεύθερη ανάπτυξη θέματος [ακολουθεί διαφόρους τρόπους]:

ΘΕΜΑ Γ13 Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑΘΕΜΑ

ΘΕΜΑ Γ19 ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

ΘΕΜΑ Γ20 Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ

ΘΕΜΑ Γ21 Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

ΘΕΜΑ Γ22 ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ

ΘΕΜΑ Γ23 ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΗΜΕΡΑ

ΘΕΜΑ Γ24 ΕΥΔΟΚΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΩΓΗ

ΘΕΜΑ Γ25 ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ

ΘΕΜΑ Γ26 ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ

ΘΕΜΑ Γ27 Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

ΘΕΜΑ Γ28 ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ

ΘΕΜΑ Γ29 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΨΑΧΝΟΥΝ

ΘΕΜΑ Γ32 ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΟΛΕΘΡΟΣ

ΘΕΜΑ Γ33 ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΘΕΜΑ Γ34 ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ

ΘΕΜΑ Γ35 ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ

ΘΕΜΑ Γ36 ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΘΕΜΑ Γ37 ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

ΘΕΜΑ Γ38 ΟΡΘΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΘΕΜΑ Γ40 ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΣΥΝΤΡΟΦΙΕΣ

ΘΕΜΑ Γ52 ΜΑΖΑ ΚΑΙ ΜΑΖΟΠΟΙΗΣΗ

ΘΕΜΑ Γ59 ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΑΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019

ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019 ΕΠΑΛ

ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2019 ΕΠΑΛ