smesigkou's blog

** Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Κιλκίς διατυπώνουν την πρότασή τους για τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας

**  http://gnomikilkis.blogspot.com/2020/01/blog-post_59.html

** Αναλυτικός οδηγός για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020:

https://www.alfavita.gr/panellinies/308757_odigos-panelladikon-2020-neo-systima-meta-tis-allages?fbclid=IwAR1vOYQIatCMecZqzzKoBVw8s0E9Q1gLp1zblhaYoaZWKEBMeC_xA3NmV8k

** Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το θάνατο του Δασκάλου και Επιστήμονα Φάνη Ι. Κακριδή, δημοσιεύτηκε στον ηλεκτρονικό τύπο του Κιλκίς το συνημμένο άρθρο μου:

https://gnomikilkis.blogspot.com/2020/01/blog-post_94.html?fbclid=IwAR17UG4X6CHucTdjdu4iEcEijoIHIKMqJxAhhZn6DORyQZIJXyJZHQinG9E

** Με επιτυχία διεξήχθη το 46ο Πανελλήνιο Ετήσιο Συνέδριο της ΠΕΦ (Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων) στην Κόρινθο στις 7, 8 και 9 Νοεμβρίου 2019. Στο Συνέδριο , που είχε θέμα: «Βυζάντιο: Ιστορία και Πολιτισμός», συμμετείχαν Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, ερευνητές, ιστορικοί και φιλόλογοι από όλη την Ελλάδα. Το Συνέδριο κόσμησε η Παρουσία του Γέροντος Ελισσαίου, Καθηγουμένου της Ι. Μονής Σίμωνος Πέτρας,ο οποίος μίλησε με θέμα: «Άγιο Όρος : μια ζωντανή βυζαντινή κληρομιά».
Στο Συνέδριο, που ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του Δασκάλου μας Φάνη Ι. Κακριδή, συμμετείχε η Σοφία Γ. Μεσίγκου-Κρικώνη, Φιλόλογος στο 2ο ΓΕ.Λ. Κιλκίς, Γ.Γραμματέας του Συνδέσμου Φιλολόγων Κιλκίς «Π. Μουλλάς», ως εισηγήτρια με θέμα: «Ο Συμεών Α΄της Βουλγαρίας και η στέψη(;) του από τον Πατριάρχη Νικόλαο Α΄Μυστικό». Η παρουσίαση της εισήγησης την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019 έτυχε θερμής υποδοχής, ενώ αποτέλεσε και κίνητρο για εποικοδομητική συζήτηση με το πέρας της συνεδρίας.
Ακολουθεί η περίληψη της εισήγησης, όπως δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου:
Ο Συμεών Α΄ της Βουλγαρίας (Симео̀н I Велѝки, 864 ή 865 – 27 Μαΐου 927) ήταν τσάρος της Βουλγαρίας από το 893 έως το 927, κατά τη διάρκεια της Πρώτης Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας. Η βασιλεία του Συμεών ήταν περίοδος επιτυχημένων εκστρατειών κατά των Βυζαντινών, των Ούγγρων και των Σέρβων, αλλά και περίοδος πολιτιστικής ευημερίας, ενώ αργότερα θεωρήθηκε ως ο Χρυσός Αιώνας του βουλγαρικού πολιτισμού. Η παρούσα εισήγηση εστιάζεται στη στέψη (;) του Συμεών Α΄ από τον Πατριάρχη Νικόλαο Α΄ Μυστικό, τις συνθήκες που οδήγησαν σε αυτήν και τις επιπτώσεις της τόσο για το Βυζάντιο, όσο και για τη Βουλγαρία σε εθνικό επίπεδο και σε επίπεδο διεθνών σχέσεων. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε βυζαντινές και βουλγαρικές πηγές προκειμένου να εξεταστεί το γεγονός αυτό της στέψης τόσο από την άποψη των Βυζαντινών, όσο και από την άποψη των Βουλγάρων.

** ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

** ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

** Ο ΤΥΠΟΣ του Κιλκίς για το Συνέδριο

http://gnomikilkis.blogspot.com/2019/11/46.html

http://kilkiswebtv.blogspot.com/2019/11/46.html

** Ο ηλεκτρονικός Τύπος του Κιλκίς γράφει για τη συνάντηση:

http://gnomikilkis.blogspot.com/2019/11/2.html#more

Η  ψυχολόγος-ποιήτρια Έλλη Φρεγγίδου στο 2ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς

** Η ΕΛΛΗ ΦΡΕΓΓΙΔΟΥ γράφει για το Σχολείο μας:

Το 2ο Λύκειο είναι το σχολείο μου.
Σαν χτες ακόμα μου φαίνεται πως καθόμουν στα θρανία του ως μαθήτρια.
Σαν χτες, έγινα τριτοδεσμίτισσα και άνοιξαν οι πόρτες της ζωής και της επιστήμης μπροστά μου.
Το 2ο Λύκειο είναι το σχολείο μου.
Αυτά τα σπινθηροβόλα μάτια με κοιτούν τώρα γεμάτα προσδοκία.
Φυτεύουν στην αυλή του σχολείου το σπόρο της ελπίδας, για να ανθίσει πιο φωτεινό το αύριο.
Το μέλλον τους ανήκει.
Κι όλες οι πόρτες της ζωής ανοίγουν μπροστά τους.

 

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη.  Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

ΟΙ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

Τα Είδη των Αντωνυμιών

 

 

*** Παρατίθεται σπάνιο υλικό για την Ετυμολογία των Λέξεων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης από τις  σημειώσεις του φιλολόγου Γιώργου Ι. Κρικώνη. Στο παρελθόν η διδασκαλία του Ετυμολογικού ήταν βασική προϋπόθεση για την κατανόηση των Γραμματικών κανόνων ενός Αρχαιοελληνικού Κειμένου. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν.

** ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ

** ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ ΛΕΞΕΩΝ

** ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΡΗΜΑΤΩΝ

**ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ ΛΕΞΕΩΝ

 

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

Α.- Συντακτικά φαινόμενα που πρέπει να προσεχτούν στην επεξεργασία ενός Αρχαίου Ελληνικού Κειμένου

Β.- 62 ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

Α.- ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΤΥΠΩΝ

Κανόνες Τονισμού

Το ΄Αρθρο – Καταλήξεις Α Κλίσεως – Καταλήξεις Β Κλίσεως

Καταλήξεις Γ Κλίσεως -Τα Επίθετα

ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΚΛΙΣΗ

Κλίσης της Μετοχής

 

 

 

 

 

 

 

Ομαλά Παραθετικά Επιθέτων

 

** [ Αρχειακό υλικό από τις σημειώσεις του φιλολόγου Γεωργίου Ι. Κρικώνη. Τα αρχεία παρατίθενται με τη μορφή γραφής και εκτύπωσης εκείνων των χρόνων για τους μαθητές των Λυκείων: Αταλάντης Φθιώτιδος, Αγίας Βαρβάρας Αιγάλεω, 52ου Λυκείου Κολωνού Αθηνών, 20ου Λυκείου Αθηνών και 54ου Λυκείου Αθηνών στα οποία διδάχθηκαν. ]

Α.- ΠΙΝΑΚΕΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ σε αρχικούς χρόνους

** Επεξηγήσεις: 1.- <  > το σημάδι υποδηλώνει ότι οι τύποι που βρίσκονται μέσα σε αυτά είναι ποιητικοί ή απαντούν στον Ηρόδοτο.  2.- [  ] το σημάδι υποδηλώνει ότι οι τύποι που βρίσκονται μέσα σε αυτά είναι μεταγενέστεροι.  3.- (  ) το σημάδι υποδηλώνει ότι οι τύποι που βρίσκονται μέσα σε αυτά δεν είναι εύχρηστοι.

ΑΓΓΕΛΩ ΑΓΩ

ΑΓΟΡΕΥΩ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ

ΑΔΙΚΕΩ-Ω ΑΙΝΕΩ-Ω

ΑΙΔΕΟΜΑΙ-ΟΥΜΑΙ ΑΙΡΕΩ-Ω

ΑΙΡΩ ΑΙΣΧΥΝΩ

ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΑΙΤΕΩ-Ω

ΑΚΟΥΩ ΑΛΛΑΤΤΩ-ΑΛΛΑΣΣΩ

ΑΛΙΣΚΟΜΑΙ ΑΜΑΡΤΑΝΩ

ΑΜΥΝΩ ΑΠΟΘΝΗΣΚΩ

ΑΞΙΟΩ-Ω ΑΡΧΩ

ΑΧΘΟΜΑΙ ΒΑΛΛΩ

ΒΑΙΝΩ ΒΛΑΠΤΩ

ΒΟΑΩ-Ω ΒΟΥΛΟΜΑΙ

ΒΟΥΛΕΥΩ ΓΙΓΝΩΣΚΩ

ΓΡΑΦΩ ΔΕΔΟΙΚΑ-ΔΕΔΙΑ

ΔΑΚΝΩ ΔΕΙΚΝΥΜΙ-ΔΕΙΚΝΥΩ

ΔΕΧΟΜΑΙ ΔΕΟΜΑΙ ΔΙΔΩΜΙ

ΔΕΩ-ΔΩ ΔΙΩΚΩ

ΔΟΚΕΩ-Ω ΔΥΝΑΜΑΙ

ΔΡΑΩ-Ω ΔΥΩ

ΕΓΧΕΙΡΕΩ-Ω ΕΘΕΛΩ-ΘΕΛΩ ΕΙΡΓΩ

ΕΙΜΙ ΕΙΜΙ-ΕΡΧΟΜΑΙ ΕΛΑΥΝΩ

ΕΛΚΩ ΕΠΟΜΑΙ

ΕΞΕΣΤΙ ΕΠΙΣΤΑΜΑΙ ΕΡΑΩ-Ω

ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΕΥΡΙΣΚΩ

ΕΡΩΤΑΩ-Ω ΖΗΩ-Ω ΗΓΕΟΜΑΙ-ΟΥΜΑΙ

ΗΔΟΜΑΙ ΗΚΩ ΘΑΠΤΩ

ΗΤΤΑΟΜΑΙ-ΩΜΑΙ ΘΕΑΟΜΑΙ-ΩΜΑΙ ΘΝΗΣΚΩ

ΘΥΩ ΙΚΝΕΟΜΑΙ-ΟΥΜΑΙ

ΙΗΜΙ ΙΣΤΗΜΙ

ΚΑΙΝΩ ΚΕΛΕΥΩ

ΚΕΙΜΑΙ ΚΛΙΝΩ

ΚΟΜΙΖΩ ΚΡΙΝΩ

ΚΟΠΤΩ ΚΡΥΠΤΩ

ΛΑΜΒΑΝΩ ΛΕΓΩ

ΛΑΝΘΑΝΩ ΛΕΙΠΩ

ΛΟΓΙΖΟΜΑΙ ΜΑΧΟΜΑΙ

ΜΑΝΘΑΝΩ ΜΕΙΓΝΥΜΙ

ΜΕΜΦΟΜΑΙ ΜΕΝΩ ΝΙΚΑΩ-Ω

ΜΙΜΝΗΣΚΩ ΝΟΜΙΖΩ

ΟΙΔΑ ΟΙΜΩΖΩ

ΟΙΚΕΩ-Ω ΟΙΟΜΑΙ-ΟΙΜΑΙ ΟΙΧΟΜΑΙ

ΟΚΝΕΩ-Ω ΟΜΝΥΜΙ-ΟΜΝΥΩ

ΟΛΛΥΜΙ-ΟΛΛΥΩ ΟΞΥΝΩ

ΟΡΑΩ-Ω ΠΑΙΩ

ΟΡΜΑΩ-Ω ΠΑΣΧΩ

ΠΕΙΘΩ ΠΕΡΑΩ-Ω

ΠΕΜΠΩ ΠΗΓΝΥΜΙ-ΠΗΓΝΥΩ

ΠΙΜΠΛΗΜΙ ΠΙΠΤΩ

ΠΙΝΩ ΠΛΕΩ

ΠΛΗΤΤΩ ΠΡΑΤΤΩ

ΠΟΙΕΩ-Ω ΠΥΝΘΑΝΟΜΑΙ ΡΕΩ

ΡΗΓΝΥΜΙ ΡΩΝΝΥΜΙ

ΡΙΠΤΩ-ΡΙΠΤΕΩ ΣΒΕΝΝΥΜΙ

ΣΗΜΑΙΝΩ ΣΠΕΝΔΩ

ΣΚΟΠΕΩ-Ω ΣΤΕΛΛΩ

ΣΤΡΑΤΕΥΩ ΣΩΖΩ

ΣΤΡΕΦΩ ΤΑΤΤΩ-ΤΑΣΣΩ

ΤΕΛΕΥΤΑΩ-Ω ΤΙΜΑΩ-Ω

ΤΙΝΩ ΤΙΘΗΜΙ

ΤΙΤΡΩΣΚΩ ΤΡΕΦΩ

ΤΡΕΠΩ ΤΡΙΒΩ

ΤΥΓΧΑΝΩ ΦΕΙΔΟΜΑΙ

ΦΑΙΝΩ ΦΕΡΩ

ΦΕΥΓΩ ΦΗΜΙ ΦΘΕΙΡΩ

ΦΘΑΝΩ ΦΥΛΑΣΣΩ-ΤΤΩ

ΦΥΩ ΧΡΗ ΧΡΗΟΜΑΙ-ΩΜΑΙ

ΧΕΩ ΨΕΥΔΟΜΑΙ

ΨΗΦΙΖΩ ΩΘΕΩ-Ω

ΨΥΧΩ

Β.- ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΡΗΜΑΤΩΝ

** Το άρθρο περιλαμβάνει σε κάθε ρήμα: i] Θέμα του ρήματος  ii] παράγωγα: ρήματα – ουσιαστικά – επίθετα



Λήψη αρχείου

Γ.- ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΥΠΩΝ

ΟΙ ΟΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

ΑΟΡΙΣΤΟΣ Β-ΠΑΘΗΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ-ΤΟ ΕΙΜΙ-ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Δ.- ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΡΗΜΑΤΩΝ: Παράγωγα και Ομόρριζα

ΤΟ ΡΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΟΜΟΡΡΙΖΑ

Ε.- ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ: ΤΑ ΑΝΩΜΑΛΑ ΡΗΜΑΤΑ

** Αρχικοί χρόνοι: Ενεστώς, Παρατατικός, Μέλλων, Αόριστος, Παρακείμενος, Υπερσυντέλικος

TΑ ΑΝΩΜΑΛΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ