Το Πρώτο Σκαλί

«Κι αν είσαι στο σκαλί το πρώτο, πρέπει νά’σαι υπερήφανος κ’ ευτυχισμένος. Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι· τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα» Κ. Καβάφης

Αρχική » ΤΡΥΓΟΣ

ΤΡΥΓΟΣ

24667097460 47b947de87 b

Από την αρχαιότητα  ο Τρύγος αποτελεί κοπιαστική εργασία από τη μια, αλλά χαρά και πανηγύρι από την άλλη!! Οι άνθρωποι της ελληνικής υπαίθρου συγκεντρώνονταν σα μια μεγάλη ομάδα με σκοπό να τρυγήσουν και ταυτόχρονα να κοινωνικοποιηθούν. Από νωρίς το πρωί, έχοντας μαζί τους το κολατσιό που θα μοιράζονταν όλοι, τις πίτες, το τσίπουρο ξεκίναγαν με τραγούδια και γέλια για τους αμπελώνες.

Στις μέρες μας φυσικά, τα μηχανήματα έχουν αντικαταστήσει την ανθρώπινη χειρωνακτική εργασία. Το πάτημα στο πατητήρι αντικαταστάθηκε από ειδικά πιεστήρια, τα μουλάρια με τα κάρα αντικαταστάθηκαν από σύγχρονα αγροτικά οχήματα και φορτηγά, τα δε τραγούδια και γέλια λιγόστεψαν καθώς η όλη διαδικασία εκσυγχρονίστηκε.

Για τα παιδιά της πόλης το θέμα του Τρύγου αποτελεί ένα πολύ θεωρητικό μάθημα, μακριά από τα βιώματά τους. Μόνο όσα έχουν ζήσει με παππού και γιαγιά στην επαρχία έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα το συγκεκριμένο θάμα.

Παρ΄ ολ΄ αυτά, η θεματική του Τρύγου αποτελεί αφορμή για γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες, για παιχνίδια και συζητήσεις. Επιπλέον, τα παιδιά αντιλαμβάνονται σιγά σιγά την προέλευση πολλών προϊόντων καθώς και τη σπουδαιότητα της αγροτικής παραγωγής.

Έτσι και εμείς, αφού δεν είχαμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε έναν αμπελώνα και να τρυγήσουμε, φέραμε την διαδικασία του Τρύγου στο Ζάππειο Νηπιαγωγείο!!

Συγκεντρώσαμε σταφύλια…

78

…τα δοκιμάσαμε…..

10

766

2

…τα πατήσαμε στο αυτοσχέδιο πατητήρι….7

8

9

15

87

98

…..τα στίψαμε με τα χέρια μας…..

6
4
11

 12.2467

..μυρίσαμε τον μούστο από τα σταφύλια…1

3

16

..και ζωγραφίσαμε τον θεό ΔΙΟΝΥΣΟ των αρχαίων Ελλήνων, προστάτη του γλεντιού και της αμπέλου!!21

 76

314452514 1270088500198654 1283210529347776321 n

6.Red Vineyard by Vincent Van Gogh

«Το Κόκκινο Αμπέλι» του Βινσεντ Βαν Γκονγκ

1.theofilos

Ο “Μικρός Βάκχος” του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ

 

Όνομα συντάκτη

Όνομα: ΣΤΕΦΑΝΙΑ

Σύντομο βιογραφικό:

Η Στεφανία Μεγαλούδη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.  Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και παράλληλα ειδικεύθηκε στην Αγωγή και Προαγωγή Σεξουαλικής Υγείας στο Σχολικό Περιβάλλον στο  Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Επιπλέον εκπονεί Master  in LANGUAGE EDUCATION FOR REFUGES AND MIGRANTS στο Ε.Α.Π. Το 2005 διορίστηκε στο 7ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου  Κρήτης όπου και παρέμεινε μέχρι το 2008. Από το 2008 έως και το 2021 υπηρέτησε ως προϊσταμένη στο 7ο  Νηπιαγωγείο Δάφνης, το 2ο  Νηπιαγωγείο Δάφνης και το 135ο Νηπιαγωγείο Αθηνών όπου και  τοποθετήθηκε οργανικά. Από το  2021  υπηρετεί με απόσπαση στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ (ÖZEL  ZAPYON RUM İLKOKULU ORTAOKULU ve LİSESİ  İSTANBUL ).

Συνεργάστηκε με το περιοδικό «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» με άρθρα για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό  και έχει συμμετάσχει σε Ημερίδες ως εισηγήτρια σε συνεργασία με την Δ/νση Π. & Δ. Ε. Αττικής. Το 2011 συμμετείχε ως εθελόντρια στα Special Olympics, (ΑΘΗΝΑ 2011) καθώς και στη Διεθνή Αμνηστία για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ελληνικό Τμήμα Ομάδας Προσφύγων).  Παρακολουθεί  ανελλιπώς προγράμματα επιμόρφωσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής και εκπονεί Καινοτόμες Δράσεις και Projects για την εκπαίδευση.

 

 

 

 

 


Περισσότερες πληροφορίες

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς