ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ενδείκνυται η ενασχόληση των παιδιών με το Σχολικό Κήπο.
Ο Σχολικός Κήπος αποτελεί ένα πολύ καλό μέσο για να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό περιβάλλον, να εξοικειωθούν με πρακτικές δεξιότητες και να αποκτήσουν τις ορθές στάσεις που απαιτεί η ζωή σε ένα κόσμο που χρειάζεται αυξημένη περιβαλλοντική ευαισθησία.
Ο σχολικός κήπος συμβάλλει ουσιαστικά στην καλαισθητική εμφάνιση του σχολείου. Γι’ αυτό και θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη συντήρηση, εμπλουτισμό και επέκταση των Σχολικών Κήπων.
Προτίμηση πρέπει να δίνεται στα είδη χλωρίδας του τόπου μας, που είναι προσαρμοσμένα στις δικές μας κλιματολογικές συνθήκες και δεν απαιτούν μεγάλες ποσότητες νερού.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Οργάνωση της τάξης (ομάδες για διάφορες δραστηριότητες)
Οργάνωση αποθήκης κήπου: 1) Ταξινόμηση εργαλείων σε εργαλειοστάτη και 2) ανάρτηση καταλόγου εργαλείων
Γνωριμία με τα εργαλεία και ορθή χρήση τους
Κανόνες ασφάλειας
Ορθολογιστική χρήση του διαθέσιμου χώρου
Δημιουργία α) ανθόκηπου, β) λαχανόκηπου, γ) βοτανόκηπου και δ) χώρων με καλλωπιστικά δέντρα και θάμνους
Καλλιέργεια φυτών σε γλάστρες
Συστηματική περιποίηση του κήπου
Τοποθέτηση πινακίδων με τα ονόματα των φυτών του σχολικού κήπου
Καθαριότητα και ευπρεπισμός του σχολικού κήπου
Δημιουργία κομπόστ
Φωτογραφίζουν τις τέσσερις εποχές στον κήπο και καταγράφουν τις αλλαγές στα φυτά
Φτιάχνουν και τοποθετούν ταΐστρες για πουλιά
Μελέτη της βιοκλιματικής του σχολείου (ποια φυτά να φυτεύονται πού για να βελτιωθεί το μικροκλίμα του σχολείου)
…………………………………………………………………………………………
Κλικ εδώ για τη θεωρητική παρουσίαση των δραστηριοτήτων.
Κλικ εδώ για τη μέθοδο της ιστοριογραμμής.
Κλικ εδώ για εξοπλισμό και εργαλεία κήπου.
Κλικ εδώ για δέντρα και θάμνους.
Κλικ εδώ για λαχανικά.
Κλικ εδώ για λουλούδια.
Κλικ εδώ για αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά.
Κλικ εδώ για φυτά κατάλληλα για βραχόκηπο.
Κλικ εδώ για υλικά κατάλληλα για κομποστοποίηση.
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
Λουλούδια όμορφα παντού!
Σε κάμπους, όρη και βουνά,
στων βράχων τις σχισμάδες,
μες σε χαράδρες τρομερές,
απόκρημνες, κοφτές, βαθιές.
Σε δροσερές πηγούλες,
μικρά ρυάκια, ποταμάκια,
σ’ όμορφους κήπους και αυλές,
παραθυριών περβάζια,
τοίχους, πανύψηλες σκεπές
και στις γωνιές των δρόμων.
Σε δύση και ανατολή,
κι από βορρά σε νότο,
σ’ άνυδρα μέρη, ξερικά,
στης θάλασσας τα βάθη.
Λουλούδια αμέτρητα,
μεγάλα και μικρά,
πανέμορφα, μαγευτικά,
με μύρια χρώματα,
φανταστικά αρώματα,
σχήματα πάμπολλα,
παράξενα, τρελά.
Είναι της φύσης η ομορφιά!
Στο μαγικό της γης τον πίνακα
η τελευταία, ωραία πινελιά.
Μπορεί κανείς να συναγωνιστεί
της φύσης την τρελή μαγεία;
Απ’ τους μεγάλους όχι, φίλοι μου, κανείς.
Μας λείπει η αγάπη, η καλή καρδιά
κι όλα τα βλέπουμε μουντά,
μαύρα και γκρι, καθόλου χαρωπά.
Μα τα παιδιά μπορούν,
γιατί έχουν φαντασία.
Άδολη κι αγνή καρδιά,
ελπίδα, αισιοδοξία.
Των λουλουδιών την ομορφιά,
βάζουνε στη ζωή μας
μ’ ένα χαρτί, μολύβια και μπογιές
της φύσης άξιοι συναγωνιστές
δημιουργούν αριστουργήματα,
χρωματιστά… ποιήματα.
Αυτή είναι των παιδιών
μοναδική ικανότητα,
δύναμη ξεχωριστή.
Μπορούν να ντύσουν τη ζωή,
το κάθε τι πάνω στη γη
μ’ όμορφα, χρωματιστά
μοναδικά λουλούδια.
Και μες στην τόση ομορφιά,
χρωμάτων πανδαισία,
θλίψη και πόνος χάνονται,
παντού ανάσταση, δημιουργία.
Και πλημμυρίζει όλη η γη
μ’ αγάπης ευωδία.
Δρομπόνης Σωτήριος
30 Μαρτίου 2014
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
Ζωγραφίσαμε φανταστικά λουλούδια
και κάναμε όλη τη γη ένα λουλούδι.
ΟΜΟΡΦΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ
ΤΟ ΚΑΡΔΕΡΙΝΑΚΙ ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ