Κινητό τηλέφωνο

 

Γράφει ο μαθητής του Β1, Παντελής Ξυδιανός

Αναμφίβολα, ζούμε στην εποχή της επικοινωνίας, κατά την οποία η τεχνολογική ανάπτυξη οδήγησε στην πρόοδο όλων των μέσων μαζικής ενημέρωσης και κυρίως του κινητού τηλεφώνου, το οποίο έχει γίνει απαραίτητο εργαλείο στην καθημερινότητα  όλων των ανθρώπων, μεγάλων και μικρών.

Είναι γνωστό ότι τα σημερινά παιδιά ”ζουν” με το κινητό τους. Η κατάσταση αυτή έχει πολλά θετικά.  Ειδικότερα,  προσφέρει ασφάλεια στο παιδί και στους γονείς οι οποίοι μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται αυτό. Ακόμη, αποτελεί μέσο επικοινωνίας  με τους φίλους για την ανταλλαγή μηνυμάτων και πληροφοριών αλλά και μέσο γνωριμίας με ανθρώπους από όλον τον πλανήτη όπως και μέσο πληροφόρησης για το τι γίνεται σε αυτόν. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο μαθητής με τη βοήθεια  ενός κινητού μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες και γνώσεις για τα σχολικά του μαθήματα αναπτύσσοντας έτσι τους πνευματικούς του ορίζοντες και οξύνοντας τη φαντασία του.  Τέλος, το κινητό είναι ένα πολύ βασικό μέσο ψυχαγωγίας για τον έφηβο ο οποίος μπορεί να ακούει μουσική μέσα από αυτό, να παίζει παιχνίδια ή ακόμη και να παρακολουθήσει την αγαπημένη του ταινία.

Όμως, η κακή χρήση του κινητού ή η κατάχρησή του μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά για το παιδί αποτελέσματα.  Είναι γνωστό ότι εκπέμπει ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που σε πολλές περιπτώσεις προκαλεί λευχαιμία  ή καρκίνο του εγκεφάλου και άλλες σοβαρές παθήσεις.  Επίσης, η διαρκής ενασχόληση με το κινητό απομονώνει  το παιδί από το περιβάλλον του λόγω  εθισμού επιφέροντας κατάθλιψη και μελαγχολία. Επίπλέον, προβάλλει λάθος πρότυπα και εικόνες επεξεργασμένες που παρασύρουν τους εφήβους σε έναν κόσμο ψεύτικο που θεοποιεί το χρήμα και τα υλικά αγαθά.  Το κινητό μπορεί επίσης, να χρησιμοποιηθεί και ως εργαλείο σχολικού εκφοβισμού με αναρτήσεις ακατάλληλων φωτογραφιών  που οδηγούν στην εξαπάτηση ή και  στον εκφοβισμό αθώων παιδιών από ανήθικα άτομα. Τέλος, έχει αρνητική επίπτωση στις σχολική επίδοση και πρόοδο του παιδιού, καθώς παραμελούνται οι σχολικές δραστηριότητες όπως και οι αθλητικές.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, οι σύγχρονοι γονείς θα πρέπει να επιβλέπουν τη διαδικτυακή συμπεριφορά των παιδιών τους.  Για παράδειγμα, μπορούν να ελέγχουν τα άτομα με τα οποία συνομιλούν και τις δραστηριότητες που παίρνουν μέρος εγκαθιστώντας εφαρμογές οι οποίες θα εμποδίσουν το παιδί να μπει στα επικίνδυνα και σκοτεινά μονοπάτια του κυβερνοχώρου.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *