Feed
Άρθρα
Σχόλια

H Νηπιαγωγός Στυλιανή Αργυρούλη παρακολούθησε επιτυχώς ως επιμορφούμενος/η το Πρόγραμμα: «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Δεξιότητες μέσω Εργαστηρίων», το οποίο πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, συνολικής διάρκειας τριανταέξι (36) ωρών. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατά την περίοδο 22/06/2021 έως και 23/08/2021 στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Δεξιότητες μέσω Εργαστηρίων» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5092064, η οποία συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Ε.Π «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020».

https://blogs.sch.gr/sargyrouli/files/2021/09/certificate_20210901_112108.pdf

Η ΑΡΓΥΡΟΥΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ του ΙΩΑΝΝΗ
συμμετείχε ως επιμορφούμενη στο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση»

Ιούνιος 2021

 

 Βεβαίωση-Τ4Ε (1)

Παίξτε με τα ψηφιακά μου puzzle

Αν παίζετε για πρώτη φορά διαβάστε τις οδηγίες μου: Στο κάτω μέρος αριστερά του παζλ υπάρχει η εικόνα (image) που έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του. Αυτήν μπορείτε να τη σύρετε σε κάποιο άλλο μέρος  της οθόνης για να μην σας ενοχλεί ή και να την “εξαφανίσετε” με ένα απλό κλικ επάνω της. Για να προβάλλετε την εικόνα της τελικής σύνθεσης ως backround,  πατήστε το μικρό εικονίδιο Ghost κάτω αριστερά του παζλ. Σύρετε κι τοποθετήστε στη σωστή θέση κάθε κομμάτι . Ένας ευχάριστος ήχος θα σας επιβεβαιώνει κάθε φορά που θα ενώνετε σωστά τα κομμάτια!  Αν θέλετε μπορείτε να παίξετε σε λειτουργία πλήρους οθόνης πατώντας το εικονίδιο κάτω δεξιά (maximize). Αν δοκιμάσετε να παίξετε με κάποιο παζλ που είναι ήδη ολοκληρωμένο πατήστε το εικονίδιο restart.

 

Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!

 

 

 

 

Διάχυση προγράμματος του 37ου Νηπιαγωγείου Λάρισας πραγματοποιήθηκε στο 2° Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας στη Λάρισα ‹21-22-23 Οκτωβρίου 2016›.
Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε η εισήγηση με τίτλο:»Οι μεγάλοι ζωγράφοι στο Νηπιαγωγείο μας-Εισαγωγή στην Καλαισθησία (παιδιών προσχολικής ηλικίας) μέσω της προσέγγισης έργων μεγάλων καλλιτεχνών» από τη Νηπιαγωγό Στέλλα Αργυρούλη.

Τα παιδιά γνώρισαν το έργο Μεγάλων ξένων και Ελλήνων ζωγράφων (Paul Klee, Henri Matisse , Pablo Picasso-Θεόφιλος-Φασιανός-Τέτσης)

               Συγγραφική ομάδα: Σ. Αργυρούλη, Θ. Φαλιάγκας, Ε. Βασδέκη

Προεδρείο : Κατερίνα Νιζάμη

Η συγγραφική ομάδα κατά την εισήγηση

 

Το εν λόγω Πρόγραμμα οργανώθηκε στο πλαίσιο της Πιλοτικής εφαρμογής του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου αιώνα» (2ο Μέρος: Μαθησιακές Περιοχές 2011), στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο κατά τα έτη 2012-2013, και επαναλήφθηκε  με μεγάλη απήχηση στα παιδιά, κατά τη σχολική χρονιά 2015-16.

 

 

PA220013

Η κα. Κατερίνα Νιζάμη προέδρευσε κατά τη Συνεδρία των διδακτικών πρακτικών και μεθόδων του εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ6Ο και αναφέρθηκε στα οφέλη της ενασχόλησης των μαθητών με τα εικαστικά.

Οι δραστηριότητες  που προβλήθηκαν αναφέρονται  στην Μαθησιακή Περιοχή των Τεχνών και συγκεκριμένα  στα Εικαστικά (μια από τις μορφές της καλλιτεχνικής έκφρασης), ουσιαστική  επιδίωξή των οποίων είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στην Τέχνη, η ανάπτυξη του αισθητικού γραμματισμού, η εισαγωγή τους στην καλαισθησία και η διάχυση του Πολιτισμού μέσω της επαφής τους με το έργο των μεγάλων ζωγράφων και το μαγικό κόσμο της ζωγραφικής (υλικά, μέσα, τεχνικές, έργα τέχνης, Πινακοθήκες, κ.λπ.).

 

Το ετήσιο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Κατάρτιση στην Επιστήμη της Ψυχολογίας» 410 ωρών παρακολούθησα  και παρέλαβα αντίστοιχο Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης.

 

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια από το Μάιο του 2017 έως τον Απρίλιο του 2018 και περιλάμβανε 12 ενότητες.

    Ένα ακόμα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning υλοποίησε φέτος το 37ο Νηπιαγωγείο Λάρισας με τίτλο «An apple a day keeps the doctor away», με την καθοδήγηση της Νηπιαγωγού Στέλλας Αργυρούλη. Τα παιδιά διαπραγματεύθηκαν την υγιεινή διατροφή προσεγγίζοντάς την  μέσω της παροιμίας «Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα», γεγονός   πρωτότυπο, που έδωσε έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με δράσεις γύρω από το μήλο.

 

 

Το έργο εκτελέσθηκε διαθεματικά περιλαμβάνοντας όλες τις μαθησιακές περιοχές του Αναλυτικού προγράμματος. Χρησιμοποιήθηκε η διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη μάθηση αναζητώντας στο διαδίκτυο πληροφορίες για υγιεινά γεύματα και η βιωματική μάθηση καθώς δοκίμασαν μηλόπιτα και φρούτα. Αξιοποιήθηκαν εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης και τα παιδιά μάθαιναν μέσω ανταλλαγής πληροφοριών (τηλεδιασκέψεις), απαντώντας σε κουίζ και παιχνίδια ψηφιακά και βλέποντας τις δράσεις των συνεργατών στο Twinspace.

 

 

Οι μαθητές γνωρίστηκαν με παιδιά άλλων σχολείων της Ελλάδας και του Εξωτερικού και συνομίλησαν μέσω τηλεδιασκέψεων. Χωρίστηκαν σε διακρατικές ομάδες,  ψήφισαν «τι σημαίνει υγιεινή διατροφή», έμαθαν για τον κύκλο της ζωής του μήλου, , έφτιαξαν το βιβλίο των υγιεινών συνταγών, αντάλλαξαν κάρτες, ζωγράφισαν τη διατροφική πυραμίδα και πρότειναν 5 υγιεινά γεύματα την ημέρα.

    Το έργο έγινε γνωστό στους γονείς, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο διαδίκτυο και στον τύπο. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό βιβλίο με τη δουλειά όλων των συνεργατών. Τα παιδιά απέκτησαν υγιεινή στάσης ζωής και καλές  διατροφικές συνήθειες ενώ παράλληλα αυξήθηκε η κοινωνικότητά τους μέσα από τις τηλεδιασκέψεις στις οποίες πήραν μέρος.

 

15-6-2018 Βράβευση μαθητών

Οι μαθητές μου (37ο Νηπιαγωγείο Λάρισας) έλαβαν το τρίτο βραβείο σε διαγωνισμό ζωγραφικής της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Λάρισας με θέμα:”Η πόλη που θέλω-η πόλη που ονειρεύομαι”.

Η δραστηριότητα αυτή  στάθηκε αφορμή να γνωρίσουμε εκ νέου τη Λάρισα που μεταλλάσσεται κι εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου.Παράλληλα οι μαθητές μου έδειξαν το ταλέντο τους μέσα από 12 εικαστικές δημιουργίες με τις οποίες συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

Κατά τη σχολική χρονιά 2014-15 εφαρμόσαμε στο 37ο Νηπιαγωγείο Λάρισας το πρόγραμμα Σχολικών δραστηριοτήτων «Βήματα για τη ζωή – Βήματα απ’ το εγώ στο εσύ» στη Μαθησιακή Περιοχή  Προσωπική και Κοινωνική ανάπτυξη του Νέου Προγράμματος Σπουδών για τις νηπιαγωγούς. Είναι Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων για το Νηπιαγωγείο.

  • Το παρών Πρόγραμμα βασίζεται στην Έκδοση «Βήματα για τη ζωή» της Νάντιας Κουρμούση-Επιστημονικής Επιμέλειας Βασίλη Κούτρα. Είναι επίσημο αξιολογημένο πρόγραμμα, ενταγμένο στο Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υποστηρίζεται από τον Ο.Κ.Α.Ν.Α και τη UNICEF.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

   Το παρών Πρόγραμμα συμβαδίζει με το ΔΕΠΠΣ (2003), γιατί σε αυτό τονίζεται πως τα παιδιά πρέπει ν’ αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους καθώς και κοινωνικές δεξιότητες. Εντάσσεται στη Μαθησιακή Περιοχή της Προσωπικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης, συνδέεται όμως με όλες τις άλλες Μαθησιακές Περιοχές και εκτελείται διαθεματικά. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν τα παρακάτω :

 

P9170007

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

       Ανάπτυξη δραστηριοτήτων  που στοχεύουν στη στήριξη της ταυτότητας των μαθητών, στη συνεργασία, στην καλλιέργεια της φιλίας, της διαχείρισης συναισθημάτων και στην επίλυση προβλημάτων. Οι μαθητές αυτοπαρουσιάζονται στην τάξη, φέρνουν στο σχολείο το αγαπημένο τους παιχνίδι, βιβλίο ,cd και τις αγαπημένες τους  ζωγραφιές. Γίνονται βοηθοί της τάξης, παίζουν παιχνίδια ρόλων, κάνουν και δέχονται φιλοφρονήσεις, εξασκούνται μέσω παιχνιδιών ν΄ ακολουθούν σωστά υποδείξεις και γίνονται μέλη σε λέσχες      ( αναγνωστών βιβλίων, φιλότεχνων, φιλόζωων κ. λ. π).

      Δημιουργία αλληλεπίδρασης και συνεργασία με τους γονείς των μαθητών που τους προσκαλούμε στο σχολείο για να παρουσιάσουν το παιδί τους στην τάξη, επιτελώντας άνοιγμα προς την κοινωνία. Θέσπιση των κανόνων της τάξης και συμφωνία τήρησης αυτών. Αποδοχή της διαφορετικότητας και απόκτηση ενσυναίσθησης με δραματοποίηση (παιχνίδια ρόλων).

 

P9170008

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

        Τα παιδιά πραγματοποιούν δραστηριότητες μέσω των οποίων αντιλαμβάνονται τα διαφορετικά στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου. Κρεμούν στον πίνακα του βοηθού φωτογραφίες από παλιότερα χρόνια και παρατηρούν τον εαυτό τους σε μικρότερη ηλικία. Συσχετίζουν κάθε στάδιο με διαφορετικά χαρακτηριστικά, αναζητούν πληροφορίες με τα στάδια ανάπτυξης των ζώων και άλλων οργανισμών. Φυτεύουν γλαστράκια με σπόρους φυτών και παρακολουθούν τα στάδια ανάπτυξής τους.

       Δημιουργούν το γενεαλογικό τους δέντρο και σημειώνουν τις ομοιότητες με τους γονείς τους μέσω της παρατήρησης. Παρουσιάζουν το αγαπημένο τους κατοικίδιο ή ζωάκι και αναλύουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Παρατηρούν τα χαρακτηριστικά των παιδιών της τάξης καθώς και εκείνων των παιδιών με διαφορετική εθνότητα-εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.

      Γνωρίζουν το ανθρώπινο σώμα , γίνονται δημοσιογράφοι ή γιατροί και δίνουν οδηγίες για την καλή λειτουργία του σώματος. Παρατηρούν διαφορετικά υλικά/αντικείμενα και ανακαλύπτουν τις ιδιότητές τους και τις τυχόν ομοιότητες-διαφορές. Χρησιμοποιούν το μεγεθυντικό φακό για να πετύχουν τα παραπάνω.

P9200011

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ &ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε)

     Αρχικά τα παιδιά γνωρίζουν τα μέρη του υπολογιστή και πραγματοποιείται συζήτηση για το ρόλο του κατά την υλοποίηση του προγράμματος.

      Βλέπουν  το blog του νηπιαγωγείου τους, αναγνωρίζουν  την ταυτότητα της τάξης μας, συνειδητοποιούν την προβολή των μαθημάτων τους καθώς και των εργασιών τους. Βλέπουν τις αναρτήσεις που αφορούν το πρόγραμμα.

      Μαζί με τη νηπιαγωγό ετοιμάζουν το έντυπο/συμβόλαιο  με τους κανόνες της τάξης και το πλαισιώνουν με ωραία γραφικά της επιλογής τους. Δημιουργούν κι ένα αντίστοιχο που θα συζητήσουν και θα αναρτήσουν στο σπίτι με τους γονείς τους.

     Χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να βρουν διάφορα είδη μουσικής, να δουν πίνακες ζωγράφων από διαφορετικές σχολές, για να αναγνωρίσουν ομοιότητες και διαφορές αντικειμένων και να παίξουν παιχνίδια σύγκρισης μεγεθών.

      Αναζητούν στο διαδύκτιο εικόνες με παιδιά άλλων εθνοτήτων και παιδιών με ειδικές ικανότητες. Μιλάμε για τη διαφορετικότητα και βρίσκουμε φωτογραφίες/σκίτσα από φατσούλες  χαρούμενες ή λυπημένες και κάνουμε φύλλα εργασίας για τα συναισθήματα.

 PA050002

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ    

    Τα παιδιά γνωρίζουν  τα φυσικά φαινόμενα, μιλάμε για τις εποχές, τους μήνες και για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Συζητάμε πότε είναι καλός ο καιρός και πότε όχι, αν πέφτουν τα φύλλα το φθινόπωρο, αν υπάρχουν δέντρα φυλλοβόλα και αειθαλή. Οι αλλαγές στη φύση είναι σημαντικές και μερικές φορές τα καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν τις δουλειές των ανθρώπων , ακόμα και τα συναισθήματά τους. Παρατηρούμε πως υπάρχει ο κύκλος της ζωής με τη συνεχή εναλλαγή των εποχών, της μέρας και της νύχτας.

     Ένα από τα καθήκοντα του βοηθού είναι η φροντίδα για μια καθαρή τάξη. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος ανακαλύπτουμε τα απορρίμματα που προκύπτουν ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Δημιουργούν λίστες με τις κατηγορίες των σκουπιδιών, μιλάμε για την ανακύκλωση και τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, καθώς επίσης και για εκείνα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάλι. Ορίζουμε ημέρα σχολαστικής καθαριότητας της τάξης, δημιουργούν αφίσα για την ανακύκλωση.

     Με διάφορες δράσεις τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οφείλουν να σέβονται το περιβάλλον όπου ζουν, να προστατεύουν τον εαυτό τους από την έντονη ηλιακή ακτινοβολία και να κάνουν ορθολογική χρήση του νερού στην καθημερινότητά τους.

ΓΛΩΣΣΑ

     Όλο το πρόγραμμα περιέχει πολλαπλές δραστηριότητες καλλιέργειας της γλώσσας. Αρχικά ξεκινάμε με την παρουσίαση του καινούριου λεξιλόγιου, που το κατακτούν μέσω βιωματικών εμπειριών. Το υλικό του προγράμματος που αποτελείται από εικόνες, γαντόκουκλες, κονκάρδες, κουτιά αποθήκευσης, γυάλα κλήρωσης, αποτελούν το έναυσμα για αρκετές συζητήσεις.

      Τα παιδιά ανταλλάσουν φιλοφρονήσεις, παίζουν παιχνίδια ρόλων, δραματοποιούν παραμύθια, παράγουν προφορικά και γραπτά κείμενα, όπως λίστες, συμβόλαιο με κανόνες, δημιουργούν το λεξικό των συναισθημάτων,  κάρτες και  προσκλήσεις.          Στο ημερολόγιο της φιλίας, όταν δυο παιδιά επιλέξουν την ίδια εικόνα από το κουτί «βρες το ζευγάρι σου» γράφουν τα ονόματά τους και σημειώνουν πως έγιναν φίλοι. Κολλούν και μια ζωγραφιά που την κάνουν μαζί.   Τα παραμύθια που σχετίζονται με τα επιμέρους μαθήματα του προγράμματος καλλιεργούν την αγάπη τους για το βιβλίο και γίνονται αφορμή για συζήτηση, έκφραση απόψεων, προβληματισμό και διεξαγωγή συμπερασμάτων.Τα παιδιά γνωρίζουν το κατάλληλο λεξιλόγιο που αρμόζει στις αντίστοιχες συζητήσεις. Μαθαίνουν τι λέμε όταν συναντούμε κάποιον γνωστό σε μια κοινωνική εκδήλωση, πως εκφραζόμαστε για να δείξουμε πως νοιαζόμαστε για τους άλλους, τι λέμε όταν τηλεφωνούμε σε κάποιον φίλο κ. λ .π.

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

    Η μαθησιακή περιοχή της Φυσικής Αγωγής εμπλέκεται συχνά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Εξάλλου πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ψυχική υγεία των παιδιών και την απόκτηση υγιεινής στάσης της ζωής.

     Τα παιδιά χρησιμοποιούν τεχνικές χαλάρωσης για να ηρεμήσουν, παίζουν ψυχοκινητικά παιχνίδια, γνωρίζουν λεκτικά και πρακτικά να υπακούουν στα παραγγέλματα: ανάταση, επίκυψη, προσοχή, ανάπαυση.

Περπατούν στο χώρο ελεύθερα ή μιμούνται χαρακτήρες, ανθρώπους ή ζώα και περπατούν, πηδούν όπως αυτοί.

    Μεταφράζουν τα συναισθήματα που νιώθουν με βήματα μεγάλα, βαριά, γρήγορα, με πόδια που σέρνονται, χέρια που κινούνται ή όχι.

     Αναπτύσσουν  δια βίου συνήθειες για την ανάπτυξη της καλής φυσικής κατάστασης, δίνουν παραδείγματα υγιεινών και μη τροφών και εξηγούν τα αποτελέσματα από την κατανάλωσή τους. Αξιοποιούν εξοπλισμό όπως στρώμα γυμναστικής, στεφάνια, κώνους και ζυγαριά του νηπιαγωγείου και μιλούν για τη θετική επίδραση της φυσικής δραστηριότητας στην υγεία.

ΤΕΧΝΕΣ

     Τα Εικαστικά, η Μουσική, το Θέατρο και ο χορός γίνονται τα εργαλεία του Προγράμματος και η αφόρμηση για έκφραση. Δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά, να παίξουν σε παιχνίδια ρόλων, να δραματοποιήσουν παραμύθια, να αναπαραστήσουν στιγμές της καθημερινότητας, να έρθουν σε επαφή με οπτικοακουστικό υλικό, να δουν ντοκιμαντέρ με έργα ζωγράφων και να αναρωτηθούν ποια ήταν τα συναισθήματα που ένιωθαν, όταν δημιουργούσαν.

       Φτιάχνουν το κολλάζ της χαράς και της λύπης, μεταμορφώνονται σε σταγόνες της βροχής, πέφτουν, ξαλαφρώνουν, γίνονται σύννεφα κι αναβαίνουν στον ουρανό. Ακούν διάφορα μουσικά κομμάτια, παίζουν μουσικά όργανα, και συζητούμε ποια μουσική τα κάνει να αισθάνονται χαρούμενα και ποια λυπημένα.

      Με ψυχοκινητικές δραστηριότητες χαλάρωσης, βλέπουν το σώμα τους να γίνεται πιο ελαφρύ, γίνονται μαριονέτες που ξυπνούν , που κινούνται κι ύστερα ξαφνικά χάνουν τιε δυνάμεις τους και κοιμούνται. Δημιουργούν λέσχες ζωγράφων, θεατρόφιλων, ηθοποιών και φίλων του βιβλίου. Γενικότερα, μέσα από τις δράσεις του Προγράμματος προσεγγίζουμε τις Τέχνες ως έκφραση Πολιτισμού και ενισχύουμε την αγάπη προς την καλαισθησία.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

     Δίδεται στα παιδιά η ευκαιρία μέσω του υλικού του Προγράμματος, τα παιδιά να γνωρίσουν την έννοια των Πιθανοτήτων, καθώς πολύ συχνά γίνεται κλήρωση για την ανάδειξη του νέου βοηθού. Αντιλαμβάνονται την κλήρωση σαν μια δίκαιη πράξη μέσα από την οποία κάποια στιγμή όλοι θα γίνουν βοηθοί. Από νωρίς ξέρουν ότι ο βοηθός είναι ένας και τα παιδάκια που σχηματίζουν ζευγαράκι είναι δύο. Γνωρίζουν και πραγματοποιούν απαρίθμηση των φιλοφρονήσεων προς το βοηθό της τάξης και δημιουργούν λίστες με αυτές.

      Γνωρίζουν τις έννοιες της χρονικής ακολουθίας, διαδοχής και εναλλαγής αλλά και της οργάνωσης του χρόνου με την τήρηση του Ημερολόγιου της τάξης. Καταμετρούν ποσότητες, ομαδοποιούν αντικείμενα σε δυάδες και τριάδες, αλλά και μοιράζουν αντικείμενα κατά τον ίδιο τρόπο. Φτιάχνουν κάρτες με κανονικότητες και επιλέγουν το καλύτερο μοτίβο που θα μπει σε μια αφίσα ή πρόσκληση.   Εντοπίζουν και περιγράφουν θέσεις και διαδρομές στο χώρο, , μετρούν το ύψος και το βάρος τους και προχωρούν σε συγκρίσεις μεγεθών και μετέπειτα επιφανειών. Γενικότερα, οδηγούνται σε καταστάσεις προβληματισμού που αποτελούν την αρχή της καλλιέργειας της μαθηματικής σκέψης.

 

     Το Αειφόρο σχολείο που ονειρεύομαι» είναι ένα εθνικό eTwinning πρόγραμμα. Η ουσία του προγράμματος ήταν η εμπλοκή των μαθητών στην αειφόρο ανάπτυξη, μέσα από τη μαθητική τους ζωή. Στόχος μας ήταν η δημιουργία του Αειφόρου σχολείου, ενός  σχολείου ανοικτού προς την κοινωνία, έτσι όπως το ονειρεύονται τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες που εμπίπτουν στους πυλώνες της αειφορίας, όπως : διαχείριση των απορριμμάτων, προαγωγή υγείας, άνοιγμα προς την  κοινωνία, Tέχνες & πολιτισμός, φροντίδα του κτιρίου-σχολικού κήπου και εξοικονόμηση ενέργειας-διαχείριση νερού. Δουλέψαμε επίσης σε συνεργατικές δράσεις στο TwinSpace με τα σχολεία-συνεργάτες μας, επικοινωνήσαμε μαζί τους , αξιολογήσαμε και επιτελέσαμε διάχυση του προγράμματος στην κοινωνία, αποκομίζοντας οφέλη για τους μαθητές, το σχολείο μας, και μας προσωπικά. Στο πρόγραμμα αυτό αρχικά συμμετείχα ως μέλος, αλλά στη συνέχεια οι ιδρυτές με έκαναν διαχειρίστρια.

20160301_101742

Παιδαγωγική Καινοτομία και Δημιουργικότητα

Καινοτομία ήταν η συμμετοχή των παιδιών σε δυο εκδηλώσεις στο TwinSpace, που οργανώθηκαν από τον ιδρυτή.  Η μια ήταν ανοιχτή προς όλα τα μέλη και η δεύτερη για τα νηπιαγωγεία. Επίσης με το 9ο Νηπιαγωγείο Ορεστιάδας πραγματοποιήθηκε δυο φορές τηλεδιάσκεψη Skype. Καινοτομία ήταν επίσης η συμμετοχή των παιδιών σε συνεργατικές δραστηριότητες και η χρήση πολλών συνεργατικών εργαλείων Web.2. Τα παιδιά συγκέντρωσαν είδη για τους πρόσφυγες, υποδέχθηκαν καλλιτέχνες & συγγραφείς,  πήραν μέρος στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας και συνομίλησαν σε τηλεδιάσκεψη με  σχολεία και τον Υπουργό Παιδείας. Ακόμα,  συμμετείχαν σε ταινία με τίτλο «Το σχολείο μας, το σχολείο που ζήσαμε-το σχολείο που ονειρευόμαστε» που στάλθηκε στο Μουσείο Σχολικής ζωής & Εκπαίδευσης Αθήνας για τον 3ο Μαθητικό διαγωνισμό και απέσπασε Μεγάλο Βραβείο. Επίσης καινοτόμο ήταν το πρόγραμμα «Οι μεγάλοι ζωγράφοι στο νηπιαγωγείο μας» που  παρουσιάστηκε στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της επιστημονικής ένωσης ΕΕΠΕΚ.

 Το παρών πρόγραμμα αξιολογήθηκε από την Εθνική Υπηρεσία eTwinning και απέσπασε ετικέτα ποιότητας. Για τη αξιολόγηση,  εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως θετικά η συνεργασία των συμμετεχόντων σχολείων και μαθητών καθώς και η χρήση των Τ.Π.Ε.

Ετικέτα Ποιότητας για το Αειφορο

 Το «Multicultural Christmas and New Year wishes» είναι ένα Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα στο οποίο εργάσθηκα με τους μαθητές του 37ου Νηπιαγωγείου Λάρισας. Στόχος μας ήταν η ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων καρτών με αναγραφή ευχών στα Αγγλικά και στην εθνική μας γλώσσα. Επιδίωξή μας ήταν η επικοινωνία με σχολεία της Ευρώπης μέσω εικαστικών δημιουργιών των παιδιών, η επικοινωνία, η συνεργασία και η φιλία. Ακόμα, κάθε χώρα έπρεπε να δημιουργήσει ένα δένδρο στολισμένο με τις κάρτες που παρέλαβε. Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες: Βάλαμε τα σχολεία στο χάρτη της Google, βάλαμε την εικόνα & τη διεύθυνση του σχολείου σε  Fact file, παρουσιάσαμε τη χώρα, την πόλη & το σχολείο μας σε padlet, παρουσιάσαμε τα ήθη & έθιμα της χώρας μας , συμμετείχαμε στη συνέχιση ιστοριών-παραμυθιών , κάναμε τηλεδιασκέψεις Skype, συμπληρώσαμε ερωτηματολόγιο Google σχετικά με τη βασιλόπιτα, αξιολογήσαμε το πρόγραμμα με αναρτήσεις σε padlet & με το answergarden (εκπαιδευτικοί και μαθητές). Τέλος δημιουργήθηκε ένα συνολικό αποτέλεσμα με τα καρτόδενδρα και τα παραμύθια μας.

 

bc10f5eb0_opt

Το δενδρόκαρτο στολίστηκε με κάρτες που παραλάβαμε από τα σχολεία -συνεργάτες από την Ευρώπη

Παιδαγωγική Καινοτομία και Δημιουργικότητα του προγράμματος

        Παιδαγωγική καινοτομία ήταν η συμμετοχή μας σε συνεργατικές δραστηριότητες όπως τα δυο παραμύθια στα οποία συμμετείχαμε με αφήγηση & εικονογράφηση. Εντελώς καινούριο για μας ήταν οι δυο Skype τηλεδιασκέψεις με το σχολείο της ιδρύτριας (Ελλάδα) κι ένα του εξωτερικού (Ουκρανία). Η μεγαλύτερη καινοτομία αφορά στη διάχυση του προγράμματος,που έγινε με τη συμμετοχή μας στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας Λάρισας, όπου πήραμε μέρος με εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τη χρήση της Τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή των παιδιών. Η ταινία μας αφορούσε τη χρήση της Τεχνολογίας κατά την εκπόνηση του έργου «Multicultural Christmas and New Year wishes». Η ταινία άρεσε και τα παιδιά επιλέχθηκαν να εκπροσωπήσουν τη Λάρισα σε τηλεδιάσκεψη με τον υπουργό κ. Νίκο Φίλη & τα συμμετέχοντα σχολεία. Με μικρά ποιηματάκια παρουσίασαν το πρόγραμμά μας στο Μουσικό Γυμνάσιο, παρουσία Αντιδημάρχων, Σχολικών Συμβούλων & της Περιφερειακής Διευθύντριας Π.Ε Θεσσαλίας.

ετικετα

    Tο eTwinning έργο “Multicultural Christmas and New Year wishes” βραβεύτηκε αρχικά με την Ετικέτα Ποιότητας της Εθνικής Υπηρεσίας eTwinning και στη συνέχεια με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας .
Αυτό σημαίνει πως η εργασία μας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου μας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο και θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net.

15109465_688052261375829_6856093701486705666_n

Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων