Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο

Η αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων έφθασε!

 ” ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”

Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε νιώσαμε όλοι- παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς, τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων.

 

Οι Στόχοι που θέσαμε είναι οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουν την ιστορία της γέννησης του Χριστού
  • να γνωρίσουν παραδόσεις και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από την Ελλάδα και άλλες χώρες του κόσμου
  • να μυηθούν στην τέχνη και να επεξεργαστούν έργα
  • να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια και παιχνίδια
  • να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές
  • να συμμετέχουν στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής
  • να αναπτύξουν συναισθήματα αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.

Δημιουργήσαμε τις δικές μας, μοναδικές μας κάρτες για να ευχηθούμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα!

InCollage 20250111 203628171

Δημιουργήσαμε το δικό μας ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και φυσικά στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!

InCollage 20250111 205029550

Φτιάξαμε τα δικά μας ημερολόγια με τους συμμαθητές μας, στολίδια που θα διακοσμήσουν το δέντρο μας με τους εαυτούς μας και φυσικά κάναμε πολλές ατομικές και ομαδικές εργασίες.

InCollage 20250111 204549765

Γίναμε ηθοποιοί και δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Ο μικρούλης Αη – Βασίλης”, με κοινό που μας θαύμασε και μας χειροκρότησε. Δεν θα μπορούσαν να ήταν άλλοι από τους γονείς μας!

InCollage 20250111 204201139

 

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενδυνάμωση, συνεργασία, προλαβαίνουμε τη βία

Κατά τη διάρκεια του μήνα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου υλοποιήσαμε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Ενδυνάμωση, συνεργασία, προλαβαίνουμε τη βία» που ανήκει στη θεματική ενότητα «Ζω Καλύτερα – Ευ ζην» και στην υποθεματική «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη».

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». Οι μαθητές μαθαίνουν τρόπους να βοηθάνε τον εαυτό τους, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον «άλλον» καθώς και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται. Επίσης μέσα από την καλλιέργεια των κατάλληλων δεξιοτήτων μαθαίνουν να δέχονται το διαφορετικό σαν κάτι φυσιολογικό. Σέβονται, συνεργάζονται, συνυπάρχουν, συναισθάνονται και δεν υποτιμούν κανένα μέλος της ομάδας.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου καλλιεργούνται οι Δεξιότητες του 21ου αιώνα -4c’s (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα), οι Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση, Ευαισθησία, Αυτομέριμνα, Υπευθυνότητα, Επίλυση προβλήματος, Πολιτειότητα, Κοινωνικές Δεξιότητες), οι Δεξιότητες του Νου, καθώς και Δεξιότητες Τεχνολογίας και Επιστήμης.

Άραγε τι μπορώ να κάνω μόνος μου και που χρειάζομαι βοήθεια;

Μπορώ να σηκώσω το παγκάκι ή το τραπέζι μόνος μου;

Αν με βοηθήσουν οι φίλοι μου, μήπως θα μπορέσω;

InCollage 20250110 234637390

Παίξαμε πολλά παιχνίδια συνεργασίας.

Μέσα από βιωματικό τρόπο, οι μαθητές έπρεπε να μεταφέρουν μια μπάλα, από ένα σημείο εκκίνησης, σ’ ένα σημείο τερματισμού δίχως να πέσει κάτω. Για να το καταφέρουν αυτό, έπρεπε να συζητήσουν πιθανούς τρόπους μεταφοράς της και να συνεργαστούν μεταξύ τους, προκειμένου να τα καταφέρουν. Οι δραστηριότητες είχαν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας.

InCollage 20250110 205858181

Διαβάσαμε και αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι «Του σκοινιού τα μανταλάκια» https://www.youtube.com/watch?v=4PPwOJd3sxE το οποίο στάθηκε αφορμή για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να δούμε τι μπορούμε να καταφέρουμε όλοι μαζί, με στόχο να κατανοήσουμε την έννοια της ομάδας και να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις της ομάδας. Γίναμε δυο ομάδες, δυο δυνατές ομάδες και το παιχνίδι ξεκίνησε!

InCollage 20250110 235211505

 Σχεδιάσαμε και δώσαμε μορφή στα δικά μας μανταλάκια, ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας και τους φίλους μας, στην προσπάθειά μας να συνεργαστούμε για να καταφέρουμε κάτι μαζί. Και φυσικά τα αναπαραστήσαμε κιόλας!

InCollage 20250110 235628727

Στο τέλος διαπιστώσαμε πως “Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε ΠΑΝΤΑ πιο δυνατοί”

InCollage 20250110 235336407

Σημεία και Γραμμές

Αφόρμηση για να ξεκινήσουμε την ενασχόλησή μας με τα σημεία και τις γραμμές, στάθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού “H τελεία” του Peter Reynolds. Ένα βιβλίο που μας παρουσιάζει πως το ελάχιστο, ταπεινό σημάδι μας στον κόσμο, η τελεία, η απλή αυτή κουκίδα με τα πολλά ονόματα (τελεία, κουκίδα, βούλα, στίγμα) είναι η βάση όλων των γραμμών και των σχημάτων.
Ανακαλύψαμε ότι οι γραμμές είναι ένα σύνολο από σημεία και ότι οι απλές γραμμές μπορούν να μετατραπούν σε σχήματα και τελικά σε προχωρημένα θέματα και συνθέσεις.
Μέσα από βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, μάθαμε τις ονομασίες των γραμμών, τις αναπαραστήσαμε, παίξαμε πολλά παιχνίδια και τις αποτυπώσαμε.

 

 

InCollage 20241129 194701272InCollage 20241129 195407297InCollage 20241129 195253202

InCollage 20241129 195952158

InCollage 20241129 195821766

 



Λήψη αρχείου

 

 

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου

Τιμήσαμε και φέτος την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Η προσέγγιση πραγματοποιήθηκε μέσα από βιβλία, ποικίλο εποπτικό και ψηφιακό υλικό, κατασκευές, ποιήματα, τραγούδια αλλά και παιχνίδια στον αύλειο χώρο του σχολείου, όπως σκυταλοδρομίες με την ελληνική σημαία.

 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

InCollage 20241028 175919952

InCollage 20241028 180151500

InCollage 20241028 175723928

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – Code Week 2024

Και φέτος, το σχολικό έτος 2024-2025 συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – Code Week 2024 με τη  δραστηριότητα Πες – Βρες.

Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot.

Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν  από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.

Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.

Η δραστηριότητα συνδυάζει τη φωνολογική επίγνωση και τη ρομποτική!

1000002933

1000002892

10000028991000002895

1000002904

1000002940

Καταγραφή

 

Σχολείο – Κανόνες

Αναρωτηθήκαμε πως λέγεται το σχολείο μας! Έχει άραγε όνομα; Και αν ναι, ποιο είναι; Αφού ψάξαμε και παρατηρήσαμε,  ανακαλύψαμε πως υπάρχει μια μεγάλη ταμπέλα με το όνομα του στην είσοδο του σχολείου. Τελικά έχει όνομα! Ονομάζεται 5ο Νηπιαγωγείο ! Χαρήκαμε τόσο πολύ, που αποφασίσαμε να το μάθουμε και εμείς!

InCollage 20241007 010229746 1

Με το σύνθημα “Οι κανόνες του σχολείου είναι θησαυροί” ξεκινήσαμε την δημιουργία των κανόνων της τάξης. Η  θέσπιση κανόνων οι οποίοι βοηθούν στην ομαλή λειτουργία της τάξης και οριοθετούν τη συμπεριφορά μικρών και μεγάλων είναι αναγκαίοι και απαραίτητοι, προσφέροντάς τους ασφάλεια.
Έτσι λοιπόν, το δέσιμο της ομάδας για φέτος γίνεται παιχνίδι και οι κανόνες της τάξης απαραίτητοι. Ξεκινάμε με την εύρεση του  ονόματος της τάξης μας, όπου μετά από ψηφοφορία θα ονομάζεται  «Η τάξη μας πετάει».

Το έναυσμα για τη δημιουργία των κανόνων δίνεται από τα ίδια τα παιδιά, από μια συμπεριφορά ή ένα γεγονός που πραγματοποιείται μέσα στην τάξη. Μαζί με τα παιδιά αναζητούμε θετικές και αρνητικές συμπεριφορές μέσα από παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο.

InCollage 20241007 010026475

 

Όλοι μαζί ορίζουμε τους κανόνες που θα διέπουν τη σχολική μας ζωή, δίνοντάς τους μορφή. Το συμβόλαιο της τάξης μας είναι έτοιμο χωρίς πολλά ΜΗ και ΔΕΝ, αποφεύγοντας τους κανόνες που δεν μπορούμε να τηρήσουμε!

Λίγοι και περιεκτικοί οι κανόνες του συμβολαίου μας. Φυσικά ειπώθηκαν πολλοί περισσότεροι αλλά επιλέχθηκαν από τα παιδιά αυτοί ως πιο σημαντικοί!

Τα ίδια τα παιδιά αποτύπωσαν τους κανόνες που όρισαν και στο τέλος έβαλαν την υπογραφή τους και υποσχέθηκαν να προσπαθήσουν για την τήρησή τους!

InCollage 20241007 010728279

InCollage 20241011 235107911

 

Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών – Ιούνιος 2024

Στις 20 Ιουνίου 2024 πραγματοποιήθηκε Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κιλκίς.

Είχα την τιμή να παρουσιάσω την εφαρμογή ενός
διαθεματικού σεναρίου διδασκαλίας με τίτλο «Ένα έργο τέχνης στο Νηπιαγωγείο μας»,
μυώντας τα νήπια στην αξία των έργων τέχνης ώστε να αποκτήσουν θετική
στάση απέναντι στην τέχνη μέσα από πληθώρα βιωματικών δραστηριοτήτων.

 

GIF 8c6b558a7b44e523035f3a92575a89df

 

GIF dd6c0bf63c33a29c760af474294a1a2d

 

Στην ιστοσελίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς    https://dipe-new.kil.sch.gr/%cf%83%ce%b5%cf%80%ce%b5-60   υπάρχει αναρτημένος ο Συλλογικός τόμος με τον τίτλο «Καλές πρακτικές στο Νηπιαγωγείο» παρουσιάζεται η παιδαγωγική πράξη κάποιων εν ενεργεία εκπαιδευτικών Νηπιαγωγείων των Δήμων Κιλκίς, Παιονίας, Λαγκαδά και Ωραιοκάστρου, όπως παρουσιάστηκε στην Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών Νηπιαγωγείων». Η Ημερίδα υλοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2024 από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60 Κοτρωνίδου Ιωάννα σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς.

 Οι καλές πρακτικές ταξινομήθηκαν με βάση τους εξής τρεις θεματικούς άξονες:

  1. Μάθηση μέσα από την τέχνη
  2. Διαπολιτισμικές Παιδαγωγικές Πρακτικές
  3. eTwinning- Ρομποτική και Stem/Steam στο Νηπιαγωγείο

Οι πρακτικές αυτές είναι αποτέλεσμα της δημιουργικότητας, της φαντασίας,  του πειραματισμού και της άοκνης προσπάθειας των εκπαιδευτικών για την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικού έργου στους/στις μαθητές/τριες.

 

 

Διαγωνισμός “Make a wish”

To Nηπιαγωγειο μας για 2η συνεχομένη χρονιά έλαβε μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό του “Make a Wish” με συμμετοχή στην κατηγορία της δημιουργικής γραφής – δοκιμίου. Οι μαθητές συνεργάστηκαν και αποτύπωσαν σε μορφή δοκιμίου, τις σκέψεις και τις ευχές τους για “όλα τα παιδιά” του “Make a Wish”.



Λήψη αρχείου

 

Eθνικό E-Twinning με θέμα τη Συνεργασία – Σύνθεση συνεργατικού παραμυθιού

Στα πλαίσια του 3ου για τη φετινή σχολική χρονιά  Εργαστήριου Δεξιοτήτων με Θέμα: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο,  δουλέψαμε αυτή την εβδομάδα ομαδικά με τα άλλα νηπιαγωγεία, για να γράψουμε ένα παραμύθι! Ένα από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία έκανε την αρχή στο ψηφιακό εργαλείο storyjumber…. και η περιπέτεια ξεκινά..

Καλούμε τα παιδιά στην Ολομέλεια και  ακούν μια ιστορία για κάποια παρέα, που έχει πάει μια εκδρομή αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να συνεχίσουν.

Στόχος είναι  να συνεχίσουν την ιστορία βρίσκοντας με ποιον τρόπο οι ήρωες της ιστορίας, μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες βοηθώντας ο ένας τον άλλον.

Ας απολαύσουμε ιστορία που δημιουργήθηκε στο παρακάτω υπερσύνδεσμο:

https://www.storyjumper.com/book/read/171416771/6617d17a43cb8

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

 Στηρίζουμε την “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου” Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.

αρχείο λήψης