Φωνόμετρο με χρήση arduino

Το ηλεκτρονικό μας φωνόμετρο!
Μετράει και πόσα δευτερόλεπτα ανάβει το ενα λαμπάκι, ανάβουν τα δύο, τα τρία ή κανένα.
Και φυσικά παίρνουμε μια ιδέα για τις δυνατότητες του arduino!!!

Το τραγούδι των χρόνων

Αυτό είναι το τραγούδι για τους χρόνους των ρημάτων! Ελπίζω εκτός από ευχάριστο να είναι και χρήσιμο!

Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με το «σπορ» θα παρατηρήσουν ότι είναι πάνω από 3 λεπτά, αν και είναι φτιαγμένο με τη δωρεάν έκδοση του vidnoz. Αυτό έγινε με σωστή επεξεργασία του mp3 αρχείου και συνένωση δύο βίντεο.

Το τραγούδι των φωνών και των εγκλίσεων

Αυτό είναι το τραγούδι των φωνών και των εγκλίσεων. Δημιουργήθηκε με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν τις φωνές και τις εγκλίσεις των ρημάτων.

Το καταπληκτικό με αυτό το τραγούδι είναι ότι τη μορφή των στίχων, που επιθυμούσα, την έδωσαν μητέρες παιδιών της τάξης μου!

Συνέντευξη με τα αγάλματα και τις προτομές της Καλύμνου

Τη Δευτέρα 27 Μαΐου επισκέφτηκε το σχολείο μας, 2ο Δ.Σ. Πόλεως Καλύμνου, η συγγραφέας, Σοφία Μαντουβάλου. Στο πλαίσιο της επίσκεψής της η Στ’ τάξη ασχολήθηκε με το βιβλίο της «Ο δάσκαλος με τα όνειρα στα μάτια». Το βιβλίο αυτό έχει ως κεντρικό ήρωα τον κύριο Αργύρη, έναν δάσκαλο που στα μάτια μου μοιάζει ως το απόλυτο πρότυπο δασκάλου! Καθώς το διάβαζα, μου ερχόταν στο μυαλό ο Φρενέ, η Φωτεινή που είναι μια καταπληκτική δασκάλα στα Χανιά και σκεφτόμουν ότι είναι ένα βιβλίο που πρέπει να το διαβάσουν, αρχικά, όλοι οι δάσκαλοι.

Παράλληλα, ήθελα κι εγώ να μοιάσω έστω και λίγο στον κύριο Αργύρη, γι’ αυτό προσπάθησα να κλέψω τις καλύτερες ιδέες του! Έτσι, η ιδέα να πάρουμε συνέντευξη από τα αγάλματα – προτομές της Καλύμνου, η οποία είναι εμπνευσμένη από σχετικό κεφάλαιο του βιβλίου, δεν ενθουσίασε μόνο εμένα, αλλά φαίνεται ότι άγγιξε και τα παιδιά της τάξης μου, τα οποία εργάστηκαν ομαδικώς και κάθε μία από τις τέσσερις ομάδες μας «πήρε συνέντευξη» από ένα άγαλμα – προτομή που βρίσκεται στον παραλιακό δρόμο της Πόθιας. Η παρέμβασή μου στη δημιουργία των διαλόγων ήταν όσο μικρότερη γινόταν.

Να σας πω, επίσης, ότι στα δύο χρόνια που είμαι στην Κάλυμνο, ποτέ δεν έδωσα σημασία στα αγάλματα – προτομές που υπάρχαν γύρω μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, δώσαμε φωνή σε όλους αυτούς που ως τότε δεν παρατηρούσα… Τους άκουσα με προσοχή, έμαθα κι εγώ πράγματα, έμαθαν σίγουρα και τα παιδιά κι ελπίζω να ακούσετε κι εσείς τη φωνή τους και να μην περνάτε από μπροστά τους αφήνοντάς τους απαρατήρητους και παραπονεμένους.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο και μπράβο στα παιδιά για την προσπάθειά τους!!!

ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ τον Σπυρίδωνας Σπύρου για τη βοήθειά του στη δημιουργία του βίντεο και την όλη υποστήριξη, καθώς και τον κύριο Γιάννης Μηνιώτης για την προθυμία του να βοηθήσει να λύσω ένα πρόβλημα που είχα.

Μαθαίνω τον οριζόντιο διαμελισμό της Ευρώπης

Ο Σκεύος από την Κάλυμνο, σε μια τριλογία για OSCAR, ταξιδεύει σε όλη την Ευρώπη και μέσα από τις απίθανες γνωριμίες και περιπέτειές του, μαθαίνει σε μικρούς και μεγάλους τα ονόματα νησιών, κόλπων, χερσονήσων, ποταμών, οροσειρών κτλ. της Ευρώπης!

Οι πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος για να παρακολουθήσει τις ιστορίες χωρίς πρόβλημα κατανόησης, ειδικά κάποιος μη Δωδεκανήσιος και μη ποδοσφαιρόφιλος, υπάρχουν στην περιγραφή των βίντεο στο youtube.

 

Παίξε με τις λέξεις της Στ’

Από το Play store μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή της Στ’ η οποία κοστίζει 1,5 ευρώ και δημιουργήθηκε με σκοπό να εξασκηθούν τα παιδιά στην περιγραφή λέξεων. Κατεβάζοντάς την, δίνετε δύναμη σε εκπαιδευτικούς που ξοδεύουν πολύ από τον προσωπικό τους χρόνο, για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, να συνεχίσουν να το κάνουν.

https://play.google.com/store/apps/details?id=appinventor.ai_sakis297.PlayWithTheWordsOf6thGrade2

Ευχαριστώ!

 

Παίξε με τις λέξεις της Δ’

Στο play store κυκλοφορεί δωρεάν η πρώτη μου android εφαρμογή η οποία εμφανίζει λέξεις που συναντάμε στη Γλώσσα της Δ’ τάξης. Ένα παιδί, κάθε φορά, προσπαθεί να περιγράψει τη λέξη που εμφανίζεται με σκοπό να τη βρει ένας συμπαίκτης του. Το παιχνίδι είναι στα πρότυπα του Ρουκ Ζουκ και σκοπό έχει να καλλιεργήσουμε το λεξιλόγιό μας και να αναπτύξουμε την περιγραφική μας ικανότητα.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Nikolas Koutsourais και τον Yiannis Christodoulou που μοιράστηκαν απλόχερα τις γνώσεις τους μαζί μου, τη συνάδελφο Μαρία Κλειδαρά- Πετράκη που με βοήθησε να ομορφύνω την εφαρμογή και, φυσικά, τις καταπληκτικές μαθήτριες του σχολείου μου οι οποίες δημιούργησαν τα σκίτσα της εφαρμογής, τα οποία μπορείτε να δείτε στα screenshots παρακάτω. Νομίζω αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στα κορίτσια!!!

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή βάζοντας στην αναζήτηση του play store: «Παίξε με τις λέξεις της Δ’» ή χρησιμοποιώντας τους συνδέσμους στην περιγραφή του βίντεο. Αν έχετε την καλοσύνη κάντε και μια αξιολόγηση.

Έπεται συνέχεια!

ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ την καλή συνάδελφο, Maria Tsolakou, τόσο για τη δημιουργία του βίντεο και την παρουσίαση της εφαρμογής, όσο και για τη γενικότερη βοήθειά της σε όσα ζητάω για την τάξη μου.

Μαθηματικά σε ξυλουργείο

Συνεχίζοντας την προσπάθεια να κινήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα Μαθηματικά ξεκινήσαμε μια σειρά πραγματικών προβλημάτων σε ξυλουργείο, η οποία θα συνεχιστεί με προβλήματα που περιλαμβάνουν και πιο απλά σχήματα από αυτά που ήδη χρησιμοποιήσαμε. Αν και μας λείπουν οι μετρήσεις από την πλευρά των μαθητών, νομίζουμε ότι κάναμε το καλύτερο δυνατόν.

Φυσικά δε θα γινόταν τίποτα, αν δεν υπήρχε η προθυμία και η καλή διάθεση του Mixalis Lampos, ο οποίος άνοιξε σ’ εμάς και κατ’ επέκταση στο σχολείο την πόρτα του ξυλουργείου του, διέθεσε προσωπικό χρόνο και συνεργάστηκε μαζί μας άψογα. Μιχάλη, θαυμάζουμε πολύ τη δουλειά σου και σ’ ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σου και τη φιλοξενία σου.

Υγ. Τη σειρά προβλημάτων μπορείτε να τη δείτε εδώ.