Μουσικό κουδούνι

Πριν από μερικά χρόνια, η αγαπημένη μου καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο μάς παρουσίασε στο Facebook, την εμπειρία της από μια επίσκεψή της σε ένα σχολείο της Σλοβενίας. Ανάμεσα σε αυτά που έγραψε ήταν και ο τρόπος με τον οποίο χτυπούσε το κουδούνι σε εκείνο το σχολείο. Δεν ακουγόταν το κλασικό ντρρρριιιν, αλλά ένα τραγούδι!

Αμέσως η ιδέα εφαρμόστηκε στο Δ.Σ. Τήλου και την επόμενη χρονιά στο Δ.Σ. Καλαβαρδών. Φέτος, το εφαρμόζουμε και στο 2ο Δ.Σ. πόλεως Καλύμνου, το οποίο έχει τέτοια οργάνωση, που έχει τοποθετήσει ηχεία σε όλους τους χώρους του σχολείου και το τραγούδι ακούγεται παντού. Τα παιδιά μπαινοβγαίνουν στις τάξεις με ανεβασμένη διάθεση! Κάποια τραγουδάνε και κάποια άλλα μπορεί να χορεύουν! Το ίδιο συμβαίνει και με ‘μένα!

Φέτος, λέμε να το πάμε ένα βήμα παραπέρα! Είναι μεγάλος ο προβληματισμός μας για τους στίχους των τραγουδιών που λατρεύουν τα παιδιά των Δημοτικών και σκεφτήκαμε ότι το κουδούνι μπορεί να αποτελέσει μια λύση! Λέμε λοιπόν να διοργανώσουμε θεματικές εβδομάδες, ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν τους σπουδαίους μας συνθέτες, στιχουργούς, τραγουδιστές, είδη μουσικής που δεν ακούνε, αλλά και διαμάντια της παγκόσμιας δισκογραφίας.

Τα τραγούδια τα κόβουμε περίπου στο ένα λεπτό με το audacity και βάζουμε εφέ εξασθένισης (fade out) στο τέλος.

 

Μάθηση δημιουργίας και μέτρησης γωνιών με ενσώματο, τεχνολογικό περιβάλλον μέσω χρήσης κάμερας-αισθητήρα κίνησης σώματος

Αυτά τα «ανθρωπάκια» που βλέπετε μπορεί να είναι ένας μαθητής μου, μια μαθήτριά μου ή… ο οποιοσδήποτε!!! Είναι ο τρόπος οπτικοποίησης ενός ανθρώπου, που στέκεται απέναντι από κάμερα με αισθητήρα κίνησης σώματος, μέσα από το λογισμικό που ανέπτυξα, το οποίο μετράει τις γωνίες που δημιουργούνται από τις διάφορες αρθρώσεις του σώματός μας. Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Διπλωματικής μου με τίτλο «Μάθηση δημιουργίας και μέτρησης γωνιών με ενσώματο, τεχνολογικό περιβάλλον μέσω χρήσης κάμερας-αισθητήρα κίνησης σώματος» και το αναρτώ μήπως δώσει περισσότερες ιδέες σε όσους ασχολούνται, κυρίως, με την Εκπαίδευση.

Το ηλεκτρονικό προφορικό διαγώνισμα

Το ηλεκτρονικό, προφορικό διαγώνισμα.
Την Edpuzzle τη χρησιμοποιούσα για να δημιουργώ και να φιλοξενώ διαδραστικά βίντεο για την ανεστραμμένη τάξη. Φέτος, στο 2ο Πόλεως Καλύμνου που παρέχει κάθε διευκόλυνση στους εκπαιδευτικούς, σκέφτηκα να τη χρησιμοποιήσω με διαφορετικό τρόπο.
Για τα παιδιά με πολλές δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή, μια γραπτή εξέταση είναι εφιάλτης. Πολλές φορές η προσπάθειά τους φτάνει στο 100% μόνο αν διαβάσουν την εκφώνηση της άσκησης και δεν μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω. Ακόμα κι αν εξετάζονται προφορικώς, σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές, δεν μπορούν να διαχειριστούν τα ίδια τη σειρά με την οποία θα απαντήσουν στις ερωτήσεις, έχουν πάντα τον δάσκαλο απέναντί τους που μπορεί να είναι ανυπόμονος, δεν μπορούν να πάρουν τις απαντήσεις τους και να τις μελετήσουν όπως τα υπόλοιπα παιδιά, οι γονείς δεν μπορούν να έχουν εικόνα για την επίδοση του παιδιού, αλλά ακόμα κι ο δάσκαλος δεν έχει τον χρόνο να αξιολογήσει την προφορική προσπάθεια του παιδιού και να δώσει κατάλληλη ανατροφοδότηση όπως θα έκανε με μια γραπτή εξέταση.
Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, σκέφτηκα ότι λύνονται φτιάχνοντας ένα ηλεκτρονικό διαγώνισμα στην edpuzzle. Το εφάρμοσα πριν από λίγες μέρες. Οι επιδόσεις ήταν πολύ καλύτερες από αυτό που περίμενα, οι συνθήκες για το παιδί ήταν σχεδόν ισότιμες με αυτές των άλλων παιδιών, εγώ βαθμολόγησα και έδωσα ανατροφοδότηση όπως και στη γραπτή εξέταση και… η μαμά άκουσε τις απαντήσεις του παιδιού και είδε τη βαθμολογία του!!!
Στο βίντεο βλέπετε ένα παράδειγμα χρήσης από το παιδί και τον δάσκαλο.
Κι αν είστε σε σχολείο που παρέχει υπολογιστές, ακουστικά, μικρόφωνα, χώρους κτλ. τα πράγματα γίνονται ευκολότερα!!!