Ο Θέσπις και η γέννηση της τραγωδίας Ο Θέσπις, (6ος αιώνας π.Χ., Αθήνα), Έλληνας ποιητής, λέγεται ότι γεννήθηκε στο δήμο της Ικαρίας. Σύμφωνα με την αρχαία παράδοση, ο Θέσπις ήταν ο πρώτος ηθοποιός στο ελληνικό δράμα. Συχνά ονομαζόταν εφευρέτης της τραγωδίας και καταγράφηκε ως ο πρώτος που έκανε μια τραγωδία στα Μεγάλα (ή Πόλη) Διονύσια […]
Αρχεία για 24 Ιανουαρίου, 2021
Ο Θέσπις και η γέννηση της τραγωδίας
Τα μέρη της αρχαίας τραγωδίας
Τα μέρη της αρχαίας τραγωδίας Το δράμα ήταν έργο θεατρικό, προορισμένο στα χρόνια της ακμής του πάντοτε για παράσταση και όχι για απλή ανάγνωση ή αφήγηση. Ήταν συνθέτη καλλιτεχνική δημιουργία. Εκτός από το λόγο, το κύριο όργανο της καλλιτεχνικής του έκφρασης, στη σύνθεση και στην εκτέλεση του ήταν απαραίτητη η συνδρομή και άλλων τεχνών: της […]
Η χρήση της Μάσκας στο Θέατρο
Η χρήση της Μάσκας στο Θέατρο Η μάσκα είναι μέρος της καθημερινότητας μας πια, όμως η ιστορία της στο θέατρο ξεκινά πολλούς αιώνες πριν. Οι ρίζες της μάσκας ανάγονται στις μυστηριακές τελετουργίες και τα μαγικά δρώμενα των πρωτόγονων λαών της Ασίας και της Αφρικής, ενώ οι απαρχές της θεατρικής ζωής της ανιχνεύονται στις λατρευτικές εκδηλώσεις […]
Let’s theater : Ο θείος Βάνια του Άντον Τσέχωφ (Κ.Ε.Τ., 2019)
Ο θείος Βάνια του Άντον Τσέχωφ (Κ.Ε.Τ., 2019) Σ’ αυτό το έργο: Κανένας δεν κοιμάται όσο θα ήθελε. Κανένας δεν αγαπά όσο χρειάζεται. Κανένας δεν αρπάζει καμία ευκαιρία. Κανένας δεν αγαπιέται όσο έχει ανάγκη. Όλοι θέλουν να νιώσουν περισσότερο. Όλοι είναι έτοιμοι για καυγά. Όλοι επαναλαμβάνονται. Κάποιοι πίνουν παραπάνω απ’ όσο πρέπει. Κάποιοι έχουν τη […]
Let’s Theater : Ο κύκλος με την κιμωλία του Μπ. Μπρεχτ από το Εθνικό Θέατρο
Ο κύκλος με την κιμωλία (Εθνικό Θέατρο, 2005) Ο κύκλος με την κιμωλία είναι ένα από τα διασημότερα θεατρικά έργα του Γερμανού συγγραφέα Μπέρτολτ Μπρεχτ. Ολοκληρώθηκε το 1945 και ο αρχικός τίτλος του ήταν Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία. Η Γκρούσε που είναι υπηρέτρια σε αρχοντικό, παίρνει κοντά της τον γιο τού άρχοντα, όταν […]
Let’s Theater : Έντα Γκάμπλερ του Ερρίκου Ίψεν από το Εθνικό Θέατρο
Έντα Γκάμπλερ (Εθνικό Θέατρο, 2004) Στην Έντα Γκάμπλερ ο Ίψεν συμπυκνώνει με αριστουργηματικό τρόπο την οικονομική, κοινωνική, ηθική, ψυχολογική και συναισθηματική κατάπτωση της ξεπεσμένης αριστοκρατίας, αλλά και την επηρμένη, περιφρονητική, συμπεριφορά της προς κάθε ταξικά κατώτερό της. Η Έντα, η κόρη ενός αριστοκρατικού και αινιγματικού στρατηγού αναζητά σύζυγο με σκοπό να κερδίσει την κοινωνική και […]

Πρόσφατα σχόλια