είναι αντικειμενική η βαθμολογία στις πανελλήνιες;
Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 12 Ιουλίου 2010
Κοιτάζω τα αποτελέσματα από τα βαθμολογικά κέντρα και αντιγράφω:
Λατινικά αναβαθμολόγιση (2) :
α) 37-16 και ο τρίτος βαθμολογητής 32
β) 49-62 51
μετρούν οι δυο καλύτεροι βαθμοί οπότε ο πρώτος μαθητής δικαιώνεται( 6,9) ενώ ο δεύτερος μαθητής ευνοείται(11,3 αντί 10).
Εκεί που γίνεται το “έλα να δεις” είναι στα Νέα Ελληνικά.
Παραθέτω τις τριάδες των βαθμολογιών με τρίτη την αναβαθμολόγηση:
27-42-35 βαθμός 7,7
94-70-62 16,4 αντί για λογικό 13,2
61-45-46 10,6 αντί για 9,1
77-95-94 18,9
76-61-61 13,7 αντί για 12,2
62-39-40 10,1 αντί για 7,9
82-55-70 15,2 (παραλίγο να χρειαστεί κι άλλος αναβαθμολογητής των αναβαθμολογητών!)
85-69-76 16,1
Η αναβαθμολόγιση στα Νέα (έκθεση) είναι κανόνας και μου δημιουργεί την εξής απορία:
Στο ίδιο βαθμολογικό κέντρο λοιπόν, δυο υπερβολικά φιλεύσπλαχνοι βαθμολογητές βαθμολογούν ένα γραπτό, δυο “χασάπηδες” βαθμολογούν άλλο γραπτό και ένας καλός ένας κακός το τρίτο.
(το ότι υπάρχουν τέτοιοι, τα παραπάνω στοιχεία είναι …αδιάσειστα! )
Υπάρχουν δηλαδή βαθμολογίες που από τους ίδιους βαθμολογητές, λόγω στατιστικής σύμπτωσης είναι εξωπραγματικές και ΔΕΝ αναβαθμολογούνται.
Αλλά και αυτές που αναβαθμολογούνται είναι προκλητικά αντίθετες με το περί δικαίου αίσθημα.
Επειδή στα υπόλοιπα μαθήματα οι αναβαθμολογήσεις είναι αμελητέες , αντί να κουρεύει η επιτροπή εξετάσεων το αυγό κάθε χρόνο , θα ήταν λογικότερο να ΚΟΠΕΙ το μάθημα της έκθεσης από τις εξετάσεις.(50% + ή 20.776 γραπτά στα συνολικά, όλων των μαθημάτων 40.089 γραπτά που αναβαθμολογήθηκαν φέτος ,στοιχεία ΥΠΔΒΜΘ)
Έτσι συνεισφέρω με τις απόψεις μου στην εθνική οικονομία (λιγότερα γραπτά, επιτηρητές ,βαθμολογητές) και στη περισσότερη αξιοπιστία του εξεταστικού συστήματος.
(Θα πάρω κανα φράγκο για αυτό; )
(ο Πανάρετος βγάζει τα στοιχεία ή τα χρησιμοποιεί για διαφήμιση του ιστοχώρου του, στο σάιτ του υπουργείου;;;;;;;)
22 Σεπτεμβρίου 2010 στις 7:13 μμ
Συνάδελφε δυστυχώς έχεις 100% δίκιο. Αν οι μαθητές και οι γονείς τους ήξεραν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διορθώνονται τα γραπτά τους αντί να τρέχουν στα φροντιστήρια θα έτρεχαν στις εκκλησίες για να κάνουν δεήσεις να πέσει το γραπτό τους στους κατάλληλους βαθμολογητές. Πάντως πιστευώ ότι στα παραδείγματα που παραθέτεις όταν η διαφορά είναι τόσο μεγάλη (πχ. πάνω από 20 μόρια) θα έπρεπε οι βαθμοί να ακυρώνονται και το γραπτό να ξαναβαθμολογείται από την αρχή.