Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα ήθελα να σας μεταφέρω την ευχή να είστε όλες και όλοι καλά την κρίσιμη αυτή περίοδο που διανύουμε και να ξαναβρεθούμε χωρίς απώλειες, κανενός είδους, στις ζωντανές συναντήσεις μας το συντομότερο δυνατό!
Ως τότε θα ήθελα να σας μεταφέρω τη σκέψη μου και το σεβασμό μου για τον ιδιαίτερα επιβαρυμένο ρόλο που έχετε κληθεί να παίξετε ως δάσκαλοι και ως πληροφορικοί, από όποια θέση και αν υπηρετεί τη δημόσια εκπαίδευση ο καθένας και η καθεμιά από εσάς.
Με μεγάλες δυσκολίες, χωρίς προετοιμασία, χωρίς κατάλληλη υποδομή και υποστήριξη για όλους, χωρίς την αναγκαία επιμόρφωση για την διδακτική – παιδαγωγική προσέγγιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και υπό πίεση χρόνου, πολλοί από εμάς προσπαθούμε να την υλοποιήσουμε.
Ταυτόχρονα, καλούμαστε να υποστηρίξουμε τους συναδέλφους τόσο σε τεχνικά όσο και σε εκπαιδευτικά ζητήματα -συχνά σε περισσότερα του ενός σχολεία (!)- λόγω της απουσίας αναγκαίων γνώσεων και προηγούμενης εμπειρίας για την πλειονότητα.
Βιώνω μαζί σας αυτή τη δυσκολία που συχνά φτάνει σε βαθμό εξάντλησης και απογοήτευσης ιδίως όταν δεν οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, μέσα σε ελάχιστες μέρες συγκροτήθηκε -κατόπιν πρότασης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε εθελοντική βάση- πολύ αξιόλογη Ομάδα Τεχνικής Υποστήριξης, επίσης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ειδικά διαμορφωμένος δικτυακός χώρος (forum) για την επικοινωνία με τα σχολεία ο οποίος μπήκε σε λειτουργία στις 27/03/2020 (αναλυτικό έγγραφο οδηγιών έχει σταλεί στα σχολεία).
Στήθηκε δηλαδή μια Δομή Υποστήριξης σε ένα επίπεδο ανάμεσα στο σχολείο και το υπουργείο, για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών. Ελπίζουμε να βοηθήσει.
Η Διεύθυνση του δικτυακού χώρου τεχνικής υποστήριξης 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής είναι: http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/forumd/ όπου υπάρχει και η φόρμα συμπλήρωσης των αιτημάτων των σχολείων.
Επίσης, στο χώρο αυτό υπάρχουν και ενημερώνονται χρήσιμοι σύνδεσμοι με οδηγίες, βίντεο κλπ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση -σύγχρονη και ασύγχρονη- απαντήσεις στα ερωτήματα σχολείων, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, εναλλακτικές προτάσεις από σχολεία και συναδέλφους και άλλο υλικό. Μπορείτε να ανατρέχετε ή και να παραπέμπετε συναδέλφους για βοήθεια.
Αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εκτιμώ ότι κατά κύριο λόγο αφορά στην ψυχική τόνωση των μαθητών, στην οργάνωση του χρόνου τους και τη διατήρηση της επαφής τους με τη σχολική μαθησιακή διαδικασία, με όποιο τρόπο κρίνουν πρόσφορο οι εκπαιδευτικοί που θα την υλοποιήσουν, φυσικά σε εθελοντική βάση. Είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό της οι διαφοροποιημένες δυνατότητες πρόσβασης σε αυτήν, καθώς και οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στις οικογένειες την κρίσιμη αυτή περίοδο.
Πρόκειται για μια ήπια εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία με μεθόδους και εργαλεία που είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν από το σχολείο και τον εκπαιδευτικό, με δεδομένους τους υπάρχοντες τεχνικούς και όχι μόνο περιορισμούς. Δεν αφορά στην κάλυψη της ύλης ούτε στην υποκατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας!
Σκέπτομαι ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα για επανάληψη, ξεκαθάρισμα δύσκολων σημείων, εμβάθυνση σε θέματα που ο εκπαιδευτικός κρίνει σημαντικά, επεκτάσεις και χαλαρές προσεγγίσεις – «συζητήσεις» επιμέρους ζητημάτων που ενδεχομένως η πίεση της κάλυψης της ύλης στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία δεν μας επιτρέπει να κάνουμε.
Με πνεύμα συνεργασίας, αισιοδοξίας και δημιουργικής αντιμετώπισης της πρωτόγνωρης αυτής περιόδου, αλληλοκατανόηση και αλληλεγγύη απέναντι σε όσους πλήττονται περισσότερο, εύχομαι καλή δύναμη και καλή υγεία σε όλους!!
Με εκτίμηση
Γιούλη Παπαλεωνίδα