Πρόταση Υποστήριξης Σχολικών Μονάδων αναφορικά με ΤΠΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες,

Στις 20 Ιουνίου 2019, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο 4ο ΠΕΚΕΣ, κατόπιν πρόσκλησης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Γ. Κόσυβα, με τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Π.Ε. και Δ.Ε. Δ΄ Αθήνας, τους προϊσταμένους των ΚΕΣΥ Δ΄ Αθήνας, καθώς και όλους τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, η ανάγκη μεγαλύτερης και αποτελεσματικότερης υποστήριξης των σχολικών μονάδων σε θέματα Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (των πάσης φύσεως ψηφιακών υποδομών S/W και H/W).

Τοποθετήθηκα σχετικά με το ζήτημα της υποστελέχωσης των Διευθύνσεων με Υπεύθυνους Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, τα αίτια και τις συνέπειες του γεγονότος αυτού στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, και κατέθεσα πρόταση για τη λειτουργία ενιαίας δομής υποστήριξης των σχολικών μονάδων αναφορικά με ΤΠΕ η οποία είχε εγκριθεί από την ολομέλεια του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Σας εύχομαι καλή συνέχεια στο έργο σας και καλή ξεκούραση τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού!

Με εκτίμηση

Π. Παπαλεωνίδα (ΣΕΕ κλ. ΠΕ86, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της πρότασης που επιδόθηκε στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής.

Προβληματισμοί και Προτάσεις για τη λειτουργία Ενιαίας Δομής Υποστήριξης των σχολικών και διοικητικών μονάδων, αναφορικά με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας

Με βάση τα δεδομένα από την πρώτη εφαρμογή του Νόμου 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» αναφορικά με τους Υπεύθυνους Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΥπΠΛΗΝΤ), οι περισσότερες σχολικές μονάδες της χώρας αλλά και οι διοικητικές μονάδες χρειάζονται περισσότερη και αποτελεσματικότερη κάλυψη ως προς την απολύτως αναγκαία υποστήριξη σε θέματα Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) οι οποίες συνιστούν αναπόσπαστο και ουσιαστικό εργαλείο για την αποτελεσματική λειτουργία τους, εκπαιδευτική και διοικητική.

O ρόλος των ΤΠΕ στην εκπαίδευση είναι κομβικής σημασίας εφόσον συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας της μάθησης, αλλά και στη λειτουργία της διοίκησης.

Επιγραμματικά αναφέρουμε ζητήματα που καλούνται να καλύψουν οι ΥπΠΛΗΝΤ:

εγκατάσταση και συντήρηση δικτύων, δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδων, εγκαταστάσεις και επισκευές υπολογιστών, εκτυπωτών και λοιπού εξοπλισμού, εγκαταστάσεις λογισμικών, επίλυση προβλημάτων σε θέματα μηχανογράφησης των διοικητικών μονάδων, εγκατάσταση, συντήρηση και αναβάθμιση εργαστηρίων, σύνδεση των σχολείων στο διαδίκτυο, ρύθμιση δρομολογητών, προβλήματα δικτύων και σύνδεσης των αιθουσών και του εργαστηρίου στο δίκτυο, προβλήματα στα ασύρματα δίκτυα, προβλήματα στη χρήση διαδραστικών συστημάτων, θέματα που αφορούν σε ψηφιακές υπογραφές, εφαρμογές αλληλογραφίας, εγκαταστάσεις ελεύθερου λογισμικού σε εργαστήρια, θέματα που αφορούν ρομποτικά συστήματα, χρήση διδακτικών εργαλείων κ.λ.π.

Η περιορισμένη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα την αδυναμία στελέχωσης του νέου θεσμού, οφείλεται σε πολλούς λόγους.

Σε μια προσπάθεια να συνοψίσουμε παράγοντες που δρουν σωρευτικά και συνδυαστικά, αναφέρουμε:

Απαιτούμενη υψηλή στάθμη προσόντων και γνώσεων, σε συνδυασμό με τον περιοριστικό παράγοντα οργανικής θέσης στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης -διαχωρίζοντας μάλιστα την πρωτοβάθμια από τη δευτεροβάθμια-  καθώς και η υπαγωγή των Υπευθύνων Πληροφορικής στους προϊσταμένους των Τμημάτων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.

Ένας επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας είναι η μείωση των θέσεων σε αντίθεση με την αύξηση των απαιτήσεων των σχολείων, το οποίο σε συνδυασμό με το διαχωρισμό πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας που προαναφέραμε, έχει ως αποτέλεσμα όλο το έργο που περιγράφεται στην προκήρυξη να πρέπει να το αναλάβουν ένας ή δύο άνθρωποι –ο καθένας στη βαθμίδα εκπαίδευσης από την οποία προέρχεται, χωρίς δυνατότητα συνεργασίας ή καταμερισμού εργασίας, ανάλογα με την ιδιαίτερη εξειδίκευση ή εμπειρία του καθενός, ακόμα και ανάλογα με το φόρτο εργασίας στη συγκεκριμένη βαθμίδα εκπαίδευσης κάθε χρονική περίοδο του έτους.

Η συνεργασία στο πλαίσιο μιας ομάδας υπευθύνων και η ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμου δυναμικού, αποτελούν στοιχεία αναγκαία για την επίλυση των σύνθετων προβλημάτων σε ένα επιστημονικό πεδίο πολύ απαιτητικό, ταχύτατα μεταβαλλόμενο και με πολύ υψηλές γνωστικές απαιτήσεις και τεχνικές δεξιότητες.

Στη λογική αυτή, η λειτουργία μιας ενιαίας δομής με περισσότερες θέσεις, υπό την ευρύτερη δομή των ΠΕΚΕΣ, εκτιμούμε ότι θα είναι πιο αποδοτική και αποτελεσματική στο ρόλο της.

Με γνώμονα το συμφέρον της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και λαμβάνοντας υπόψη:

τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης των σχολικών εργαστηρίων με το μικρότερο δυνατό κόστος και τη μεγαλύτερη δυνατή γνώση των εκπαιδευτικών αναγκών, ώστε να κρατηθούν ζωντανά και ανοικτά για όλους τους μαθητές και όλα τα μαθήματα του ελληνικού σχολείου,

για την εύρυθμη, αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων προτείνεται:

  • Η λειτουργία ενιαίας δομής στήριξης αναφορικά με ΤΠΕ των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕΚΕΣ.
  • Κάθε δομή να περιλαμβάνει έναν υπεύθυνο εκπαιδευτικό πληροφορικής, για το σχεδιασμό και συντονισμό των δράσεων, και έναν τεχνικό υπεύθυνο εκπαιδευτικό πληροφορικής για ένα αριθμό σχολικών μονάδων που θα μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά, με αναγνώριση της διοικητικής και διδακτικής τους υπηρεσίας.
  • Παροχή δυνατότητας αίτησης σε εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση σε σχολική μονάδα της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
  • Χρόνος εργασίας των υπευθύνων ανάλογος με το χρόνο λειτουργίας των σχολικών μονάδων, τις οποίες εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα.

 

Εκ μέρους της ολομέλειας του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής

Παναγιώτα Παπαλεωνίδα, ΣΕΕ κλ. ΠΕ86

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Πληροφορική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.