Το Άγιο Μύρο της εικόνας της Μαλεβής
Διαβάστε το ιστορικό της Μονής Μαλεβής και της εμφάνισης του Αγίου Μύρου πατώντας εδώ
Ημερ: 27 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Μαλεβή.
Σχόλια: 10
Διάσωση του οσίου Φιλόθεου Ζερβάκου
Διαβάστε δύο θαύματα του αγίου Δημητρίου στον όσιο Φιλόθεο της Μονής Λογγοβάρδας
Ημερ: 27 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Δημήτριος ο Μυροβλύτης.
Σχόλια: 10
Περί εκκλησιαστικής περιουσίας
Διαβάστε σχετικό άρθρο του σεβασμιωτάτου μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ στην πύλη εκκλησιαστικών ειδήσεων Amen πατώντας εδώ
Ημερ: 22 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Η Εικόνα της Αναστάσεως
Κυκλοφοροὺν δύο εἰκόνες τῆς Ἀνάστασης τοῦ Κυρίου. Ἡ Βυζαντινὴ καὶ ἡ ἀναγεννησιακή, ποὺ εἶναι καὶ πολὺ διαδεδομένη. Ποιές εἶναι οἱ βασικὲς διαφορὲς τους;
Τὸ ὀρθόδοξο δόγμα, ὅπως διαγράφεται ἀπό τὴν ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν ἑρμηνευτικὴ διδασκαλία τῶν Πατέρων, γιὰ τὸ γεγονὸς τῆς Ἀνάστασης τοῦ Κυρίου, τὸ ἐκφράζει πλήρως ἡ Βυζαντινὴ εἰκόνα. Ἂς δοῦμε ὅμως καί τίς δύο εἰκόνες πιὸ ἀναλυτικά.
Κατ’ ἀρχὰς ἡ εἰκόνα ἡ ὀρθόδοξη τῆς Ἀνάστασης ποὺ ἐπιγράφεται «εἰς Ἅδου κάθοδος», συνδέει δύο γεγονότα. Τὸ ἕνα εἶναι ἱστορικὸ καὶ τὸ ἄλλο ἐσχατολογικό: Τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ «ἐν χρόνῳ» καὶ τή δική μας ἀνάσταση, τὴν κοινὴ ἀνάσταση ὅλων μας, στὰ ἔσχατα.
Γιὰ τὴν ὀρθοδοξία ἡ στιγμὴ τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ παραμένει ἀνεικόνιστη. Στήν παραδοσιακὴ ἁγιογραφία ἡ πραγματικὴ στιγμὴ τῆς Ἀνάστασης οὐδέποτε ἀπεικονίστηκε (Οὐσπένσκυ). Καὶ τὰ Εὐαγγέλια καὶ ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας σιγοῦν ὡς πρὸς τή στιγμή αὐτή. Σύμφωνα μὲ τὴν πίστη μας ὁ Χριστὸς ἀναστήθηκε «ἐσφραγισμένου τοῦ τάφου». Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἔγινε θεοπρεπῶς μὲ τρόπο ἀπρόσιτο γιὰ τὰ ἀνθρώπινα μάτια. Τὰ στοιχεῖα μὲ τὰ ὁποῖα εἰκονογραφεῖται ἡ «εἰς Ἅδου κάθοδος» εἶναι παρμένα ἀπό τίς συνθῆκες πού μᾶς περιγράφουν τὰ ἀπόκρυφα εὐαγγέλια.
Βέβαια τὸ θέμα τῆς «καθόδου τοῦ Χριστοῦ εἰς τὸν Ἅδη», τὸ βρίσκουμε νὰ ἀναφέρεται σποραδικὰ καὶ στήν Καινὴ καὶ στήν Παλαιὰ Διαθήκη. Ὑπάρχουν μαρτυρίες γιὰ τὸ θέμα
τῆς Ἀνάστασης στίς Πράξεις (2, 31-32) καὶ στίς ἐπιστολές τοῦ ἀπ. Πέτρου καὶ τοῦ ἀπ. Παύλου (Ἐφ. 4, 9-10 & Α’ Πέτρ. 3, 18-19). Στήν Παλαιὰ Διαθήκη δέ, γίνεται λόγος γιά τοὺς «καθημένους ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου», τοὺς ὁποίους θὰ ἐλευθερώσει ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἀφοῦ θὰ «συντρίψῃ πύλας χαλκᾶς καὶ μοχλοὺς σιδηροῦς συνθλάσῃ» (Ψαλμ. 6, 10-16 & Ὠσ. 6, 2)
Γιὰ τὴν «εἰς Ἅδου κάθοδον» μιλοῦν ὁ Μελίτων Σάρδεων, ὁ Λουγδούνου Εἰρηναῖος, ὁ ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος, ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας, ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων, τὰ συριακὰ λειτουργικά κείμενα καὶ τὸ ἀπόκρυφο εὐαγγέλιο τοῦ Νικοδήμου. Ἐπίσης ἡ ἀκολουθία τοῦ Μ. Σαββάτου ζωντανεύει τὴν εἰκόνα τῆς κατάβασης τοῦ Χριστοῦ στόν Ἅδη καὶ μᾶς μιλάει γιά τὴν Ἀνάσταση:
«Σήμερον ὁ Ἅδης στένων βοᾶ·
συνέφερέ μοι,
εἰ τὸν ἐκ Μαρίας γεννηθέντα,
μὴ ὑπεδεξάμην
ἐλθὼν γάρ ἒπ’ ἐμέ,
τὸ κράτος μου ἔλυσε·
πύλας χαλκᾶς συνέτριψε·
ψυχὰς ἅς κατεῖχον τὸ πρὶν
Θεὸς ὤν ἀνέστησε.
Δόξα, Κύριε, τῷ Σταυρῷ Σου
καὶ τῇ Ἀναστάσει Σου».
(Στιχηρὸν Ἑσπερινοῦ Μ. Σαββάτου)
Περιγραφὴ τῆς εἰκόνας τῆς Ἀνάστασης (Καχριὲ τζαμί)
Στὸ κέντρο τῆς εἰκόνας δεσπόζει ὁ νικητὴς τοῦ θανάτου, ὁ Χριστός. Φέρει ἀστραφτερὰ καὶ ἀκτινοβόλα ἐνδύματα καὶ περιβάλλεται ἀπό φωτεινὴ δόξα. Δόξα ὀνομάζεται τὸ φάσμα
τοῦ φωτὸς ποὺ περιβάλλει τὸν Χριστὸ καὶ συμβολίζει τὸ μεταμορφωμένο σῶμα Του καὶ ταυτόχρονα τὸ ἀνέσπερο φῶς τοῦ μέλλοντα αἰώνα. Τὰ χέρια Του καὶ τὰ πόδια Του εἶναι σημαδεμένα μέ τίς οὐλὲς ἀπὸ τὰ καρφιὰ τῆς Σταύρωσης. Τὸ φωτοστέφανο πού περιβάλλει τή θεία Του κεφαλή, τὰ ἀκτινοβόλα Του ἱμάτια, ἡ θριαμβευτικὴ ὄψη τοῦ παναγίου Προσώπου Του ἐναρμονίζονται πλήρως μὲ τὰ νοήματα τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀνάστασης, ὅπως ἐκφράζονται στὸ νικητήριο ἀπολυτίκιο τῆς ἡμέρας:
«Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν
θανάτῳ θάνατον πατήσας»!
Καὶ πράγματι ὁ θάνατος παριστάνεται ἁλυσοδεμένος, κάτω ἀπό τίς ἀμπαρόπορτες τοῦ Ἅδη, ὅπου πατᾶ θριαμβευτὴς τοῦ θανάτου ὁ Κύριος. Ἀνάμεσα σὲ δύο ἀπότομους βράχους ἀνοίγει μιά σκοτεινή ἄβυσσος. Εἶναι τὰ «κατώτατα τῆς γῆς», στὰ ὁποία εἰσῆλθε ὁ Χριστὸς μας, γιά νὰ ἀνασύρει, ὡς λάφυρο νίκης, ὅλο τὸ ἀνθρώπινο γένος ποὺ τὸ ἀντιπροσω-πεύουν στήν εἰκόνα τὰ πρόσωπα τοῦ Ἀδάμ καὶ τῆς Εὔας. Σὲ μερικὲς εἰκόνες τή διαλύση τοῦ κράτους τοῦ θανάτου τή συμβολίζουν οἱ σπασμένες ἁλυσίδες καὶ τὰ σκορπισμένα κλειδιὰ καὶ καρφιά.
Μὲ δυναμικὴ ζωντάνια καὶ θεοπρεπὴ συγκατάβαση ὁ Χριστὸς τραβᾶ τὰ παραλυμένα χέρια τοῦ Ἀδάμ καὶ τῆς Εὔας. Εἶναι σὰν νὰ θέλει νὰ ξεριζώσει ἀπό τὴν ἀνθρώπινη φύση τους -καὶ κατ’ ἐπέκταση ἀπό ὅλους τοὺς ἀνθρώπους- τὸ θάνατο πού εἰσέδραμε καὶ κατάπιε παγγενὴ τὸν Ἀδάμ.
Οἱ δὲ Προπάτορες, γνωρίζοντας πιὰ καλὰ Ποιός εἶναι ὁ Νικητὴς τοῦ θανάτου, ἐγκαταλείπονται στὰ χέρια τοῦ Χριστοῦ πού εἶναι ἡ Ζωὴ καὶ τὸ Φῶς τὸ ἀνέσπερο.
Μαζὶ μὲ τοὺς προπάτορες, Ἀδάμ καὶ Εὕα, ὁ Κύριος ἐλευθερώνει ἀπὸ τὰ δεσμὰ τοῦ θανάτου ὅλους τοὺς δικαίους πού περίμεναν τὴν ἔλευσή Του ὡς Λυτρωτῆ. Στὰ ἀριστερὰ τῆς εἰκόνας βλέπουμε τοὺς Ἁγίους τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅπως τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο, τὸ Δαυίδ, τὸ Σολομῶντα κ.ἄ. Εἶναι ἐκεῖνοι πού προετοίμασαν μὲ τὸ κήρυγμά τους τίς ψυχὲς ὅσων βρίσκονταν στόν Ἅδη, γιά νὰ δεχθοῦν τὸν Σωτήρα καὶ νὰ σωθοῦν.
«Καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι
ζωὴν χαρίσαμενος»!..
Ἀξιοσημείωτο εἶναι ὅτι σὲ πολλὲς παραστάσεις τῆς εἰς Ἅδου καθόδου (π.χ. στήν τοιχογραφία τῆς Μονῆς Στουντένιτσα τῆς Σερβίας -παρεκκλήσιο τῶν βασιλέων-), μαζὶ μὲ τοὺς δίκαιους τῆς Π. Διαθήκης, εἰκονίζονται καὶ οἱ Ἀπόστολοι τῆς Καινῆς Διαθήκης νὰ βγαίνουν ἀπὸ τὰ μνήματα, ἐνῶ ὅπως ξέρουμε ἦταν ζῶντες, πράγμα ποὺ φανερώνει τόν ἐσχατολογικὸ χαρακτήρα τῆς εἰκόνας τῆς Ἀνάστασης. Δηλαδὴ ὅτι μὲ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ τὰ ἔσχατα βιώνονται ἐδῶ, μέσα στήν ἱστορία, ὡς πρόγευση, «ὡς ἀρραβών» τῆς μέλλουσας ζωῆς καὶ Βασιλείας. «Ἡ εἰκόνα τῆς Ἀνάστασης, κάνοντας ἕνα ἅλμα ἀπό τὴν ἱστορία στὰ ἔσχατα, φωτίζει τὴν ὅλη οἰκονομία τῆς σωτηρίας ἐσχατολογικά. Συνδέει τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν ἀνάσταση ὅλων μας στὰ ἔσχατα».
Ἀλλὰ ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ δὲν ἀφορᾶ μόνο τὸ μέλλοντα αἰώνα, δὲν εἶναι ἡ ἀνάσταση μόνο θέμα ἐσχατολογικό. Διότι ἀφοῦ τὰ ἔσχατα βιώνονται ἐδῶ ὡς πρόγευση, ἡ ἀνάσταση μπορεῖ νὰ βιωθεῖ ἀνὰ πᾶσα στιγμή ἀπό τὸν ἄνθρωπο, ὡς δυνατότητα ἀναστάσεώς του ἀπό τή νέκρα τῆς ἁμαρτίας καὶ ἀποκαταστάσεώς του στὸ κατὰ φύση. Διότι ἡ ζωὴ τῆς Βασιλείας τοῦ Μέλλοντα αἰώνα, δὲν εἶναι κάτι πού ἔρχεται, ἀλλά κάτι πού ἔχει ἤδη φτάσει: «Καὶ ἡ Ζωὴ ἐφανερώθη, καὶ ἑωράκαμεν καὶ μαρτυροῦμεν καὶ ἀπαγγέλλομεν «ὑμῖν τὴν ζωὴν τὴν αἰώνιον…» (Α’ Ἰωάν. 1, 2).
Ἀντίθετα, στήν ἀναγεννησιακὴ εἰκόνα, ἡ Ἀνάσταση ἀρχίζει μὲ τὴν ἔξοδο τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὸν τάφο. Ὁ Χριστὸς κρατᾶ τὸ λάβαρο τῆς νίκης, μιά σημαία συνήθως κόκκινη. Οἱ στρατιῶτες πού φρουροῦσαν τὸν Χριστὸ ἢ κοιμούνται ἢ πέφτουν κάτω ἔντρομοι… Ἡ εἰκόνα τῆς Ἀνάστασης ἡ ἀναγεννησιακὴ παρουσιάζει περισσότερο τὸν Χριστὸ ὡς Ὑπεράνθρωπο πού ἔχει ὡς κύριο στοιχεῖο Του τὴν ἐπιβολὴ καὶ τὸ θαῦμα, ἐνῶ ἡ ὀρθόδοξη εἰκόνα παρουσιάζει τὸν Κύριο τῆς Δόξης ἀναστημένο, ὁ Ὁποῖος ἔχει προσλάβει ὅλη τὴν ἀνθρώπινη φύση στὰ πρόσωπα τοῦ Ἀδάμ καὶ τῆς Εὔας. Πάνω στὸ θέμα αὐτὸ ἡ Μαρίνα Σκλήρη μᾶς ἀναφέρει: «Ἡ εἰκόνα τῆς Ἀναγεννήσεως ἐμπνέει τὴν ἰδέα τῆς πρόσκαιρης νίκης πάνω στὸ θάνατο κάποιου Ὑπερανθρώπου, ποὺ κάνοντας ἅλμα ψηλά, ἔξω ἀπὸ τὸν τάφο, τὸ πιθανότερο ποὺ θὰ συμβεῖ, εἶναι νὰ ξαναπέσει. Ἡ Ἀνάσταση εἶναι δικὸ του θέμα καὶ ἡ συμμετοχὴ τοῦ ἀνθρώπινου στοιχείου στή σύνθεση, στὰ πρόσωπα τῶν στρατιωτῶν, εἶναι ὅτι ἡ νίκη αὐτή τοὺς συντρίβει μὲ τὴν ἐπιβολή τοῦ θαύματος. Ἐνῶ ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένη μὲ τὴν ἀνάσταση τοῦ Ἀδάμ καὶ τῆς Εὔας. Στή μιά ἡ δύναμη καὶ τὸ θαῦμα, ὁ Ὑπεράνθρωπος, στήν ἄλλη ἡ ἐλεύθερη σχέση καὶ κοινωνία τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν Ἁγίων Του (Ἀνάσταση Μονῆς Χώρας).
Δύο εἰκόνες ἀντίθετες. Μὲ διαφορετικὴ ἀνθρωπολογία καὶ σωτηριολογία».
Ἀπό τό βιβλίο:Τί ξέρεις ἐσύ γιά τίς εἰκόνες; (Αἰσθητική -ἱστορική- θεολογική προσέγγιση (Ἐρωταποκρίσεις), ἐκδ. «ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ» Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου, Καρέας 2000, σελ. 104-109
Ημερ: 22 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Aπαντήσεις σε θεολογικές ερωτήσεις, Υποστηρικτικό υλικό.
Σχόλια: 10
Η Εικόνα της Αγίας Τριάδας
Ὑπάρχουν δύο εἰκόνες τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἡ Φιλοξενία τοῦ Ἀβραάμ καὶ μιά ἄλλη λαϊκή, πού εἰκονίζει τὸν Πατέρα σὰν γέρο ἀσπρομάλλη, τὸν Υἱὸ μὲ ἕνα πελώριο σταυρὸ καὶ τὸ Εὐαγγέλιο ἀνοικτό, ἐνῶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μὲ μορφὴ περιστερᾶς αἰωρεῖται στὸ μέσον. Ποιά ἀπό τίς δύο εἶναι κατάλληλη γιὰ νὰ ἀπεικονίσει μὲ ὀρθόδοξο τρόπο τήν Ἁγία Τριάδα;

Ὁ Ἰωάννης Βράνος στὸ βιβλίο του «Θεωρία τῆς ἁγιογραφίας», ἀναφέρεται λεπτομερῶς στὸ θέμα αὐτὸ καὶ λέει τὰ ἑξῆς: Ἡ εἰκόνα πού ἐκφράζει καὶ ἐκπληρώνει ὅλους τοὺς δογματικοὺς ὅρους καὶ ἑρμηνεύει ζωγραφικὰ τὸ Τριαδικὸ δόγμα εἶναι ἡ Φιλοξενία τοῦ Ἀβραὰμ. Οἱ κύριοι ὅροι ποὺ ἑρμηνεύονται μὲ τὴν εἰκόνα αὐτή εἶναι τὸ «ὁμοούσιον», τὸ «ὁμόδοξον», τὸ «ὁμόχρονον». Ἐπίσης ἀπεικονίζεται μὲ θαυμαστὸ τρόπο ἡ Τριαδικότητα (οἱ τρεῖς ὑποστάσεις) τῆς Οὐσίας καὶ ἡ Μοναδικότητα (τὸ ἑνιαῖο τῆς Οὐσίας) τῶν τριῶν ὑποστάσεων.
«Μέτοικος ὑπάρχων ὁ Ἀβραάμ
κατηξιώθη τυπικῶς ὑποδέξασθαι
ἑνικὸν μὲν Κύριον ἐν τρισὶν ὑποστάσεσιν
ὑπερούσιον, ἀνδρικαῖς δὲ μορφώσεσιν».
(Κανὼν Μεσονυκτικοῦ, ὠδὴ στ’).
Διαβάστε περισσότερα »
Ημερ: 22 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Aπαντήσεις σε θεολογικές ερωτήσεις, Υποστηρικτικό υλικό.
Σχόλια: 10
Το Ἀγιο Φως
Διαβάστε μαρτυρίες για την ύπαρξη του Αγίου Φωτός (και από άραβες συγγραφείς) πατώντας εδώ
Ημερ: 22 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Aπαντήσεις σε θεολογικές ερωτήσεις, Υποστηρικτικό υλικό.
Σχόλια: 10
Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Μαλεβής
Επιστροφή της εικόνας στον παλαιό Ναό μετά τους Χαιρετισμούς της 23ης Αυγούστου
Ημερ: 5 Οκτωβρίου 2011 Κατηγορίες: Μαλεβή.
Σχόλια: 10
Σεπτεμβριανά (1955)
Διαβάστε ένα αφιέρωμα του “Αντιαιρετικού Εγκολπίου” στα Σεπτεμβριανά του 1955 εδώ, στην Ελληνική Νύχτα των Κρυστάλλων, όπως λέγεται διαφορετικά.
Επίσης μπορείτε εδώ να βρείτε μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων.
Ημερ: 7 Σεπτεμβρίου 2011 Κατηγορίες: Ιστορικές μνήμες.
Σχόλια: 10
Το κορίτσι που άφησε άφωνο τον κόσμο για πέντε λεπτά
Εκπληκτική ομιλία δωδεκάχρονου κοριτσιού σε διεθνή διάσκεψη για το περιβάλλον.
Ημερ: 2 Σεπτεμβρίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Μια πρώην πεντηκοστιανή εξομολογείται
Διαβάστε εδώ την τραυματική εμπειρία μιας κοπέλας που έπεσε στα δίχτυα των πεντηκοστιανών, καθώς και ανάλυση των σφαλμάτων των ομάδων αυτών
Ημερ: 31 Αυγούστου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
“Γλωσσολαλιά” και Πεντηκοστιανοί
Ο πρώην Πεντηκοστιανός Στέλιος Μπαφίτης στο blog Ex Protestant δίνει μια απάντηση σε διάφορα προτεσταντικά ιστολόγια σχετικά με την δήθεν απόρριψη της γλωσσολαλιάς από τους Ορθοδόξους. Διαβάστε εδώ
Ημερ: 31 Αυγούστου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
Διαφορές ανάμεσα στη λειτουργία των Πεντηκοστιανών και των Ορθοδόξων
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του πρώην Πεντηκοστιανού Στέλιου Μπαφίτη στον Αντιαιρετικό
Ημερ: 31 Αυγούστου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
Η αλήθεια για το ιστορικό πρόσωπο του Κυρίου
ΤΕΥΧΟΣ 41 ΤΡΙΠΟΛΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2005
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Ἡ «τέχνη» στήν ὑπηρεσία τῆς παραπλάνησης
Ἄν ρίξουμε μιά ματιά στήν ἱστορία τῆς Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας, θά διαπιστώσουμε, ὅτι αὐτό πού ἐπεχείρησαν περισσότερο οἱ ἀνά τούς αἰῶνες ἐχθροί της, ἦταν νά πλήξουν τό πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τόν ἀκρογωνιαῖο λίθο πάνω, στόν ὁποῖο αὐτή στηρίζεται. Ἄλλοτε φανερά καί ἄλλοτε συγκαλυμμένα, ἄλλοτε ἄμεσα καί ἄλλοτε ἔμμεσα, αὐτός ἦταν ὁ βασικός τους στόχος. Θά πατάξουμε τόν Ποιμένα καί θά διασκορπιστοῦν τά πρόβατα τῆς ποίμνης (Ματθ. 26, 31), σκέπτονταν. Γι’ αὐτούς, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ πρέπει νά διαλυθεῖ. Ὄχι ἐπειδή κάνει κάτι κακό. Ἁπλά, ἐπειδή δέν θέλουν νά ὑπάρχει. Δέν θέλουν οὔτε νά τήν βλέπουν. «Βαρύς ἐστιν» ὁ δίκαιος «καί βλεπόμενος», λέει ἡ Ἁγ. Γραφή (Σοφ. Σόλ. 2, 15).
Διαβάστε περισσότερα »
Ημερ: 30 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
Αρχαιολατρικές ομάδες και αρχαία ελληνική γλώσσα
ΤΕΥΧΟΣ 40 ΤΡΙΠΟΛΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2005
ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Τὸ φαινόμενο
Μὲ τὴν ἀρχὴ τῆς φετινῆς σχολικῆς χρονιᾶς καὶ τὶς πολιτικὲς συζητήσεις γιὰ τὴ διεύρυνση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τοῦ μαθήματος τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν στὰ σχολεῖα, δίνεται ἡ καλύτερη ἀφορμὴ νὰ ἀναπτύξουμε λίγο τὸ φαινόμενο, κατὰ τὸ ὁποῖο ἐπικρατεῖ μία γενικότερη «μόδα» στοὺς θιασῶτες τῆς νεοειδωλολατρίας γιά προβολὴ τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γλώσσας καὶ τῆς διδασκαλίας της, προκειμένου νὰ ἐμβαθύνει κάποιος στὰ ἰδεώδη τῶν προγόνων. Βέβαια, οἱ δωδεκαθεϊστὲς, ὅπως θὰ δείξουμε στὴ συνέχεια, ἔχουν ἰδεολογικῶς τόση σχέση μὲ τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ ὅση καὶ μὲ τὰ … θρησκευτικά.
Διαβάστε περισσότερα »
Ημερ: 29 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
What a blessed soul!
Όταν ο άνθρωπος έχει θέληση μπορεί να πετύχει το στόχο του ξεπερνώντας και τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Δείτε την συγκινητική ιστορία του Sung- bong…
Ημερ: 25 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
«Παραμύθι με όνομα»
του Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου
Μια φορά και ένα καιρό ήταν μια πλούσια «νύφη», που είχε αφιερώσει τη ζωή και την περιουσία της στις αγαθοεργίες.
Από την κληρονομιά της έδινε συνέχεια.. Τάιζε πεινασμένους, πότιζε διψασμένους, έντυνε γυμνούς, περιέθαλπε αρρώστους, φρόντιζε φτωχούς, προστάτευε ορφανούς, μόρφωνε απόρους, γλίτωνε από την φυλακή και την κατάσχεση αδυνάμους, ελευθέρωνε αιχμαλώτους.
Και όλα αυτά σε εποχές δύσκολες, ακόμα και όταν-ή μάλλον κυρίως όταν- η πατρίδα της αντιμετώπιζε δυσκολίες και το Γένος της ήταν υπόδουλο..
Αυτή, συνέχιζε το έργο της. Και το περίεργο ήταν ότι ποτέ η περιουσία της δεν στέρευε, αφού οι γνωστοί και οι φίλοι της, βλέποντας τον αγώνα και την αγωνία της, πάντα συνέτρεχαν και τη βοηθούσαν και την ενίσχυαν, άλλος από το περίσσευμα, άλλος από το υστέρημά του.
Το έργο της είχε επεκταθεί παντού. Παντού υπήρχαν ιδρύματα στο όνομά της, στα οποία αφοσιωμένοι στο έργο της διάκονοι, άντρες και γυναίκες, εργάζονταν, προσεύχονταν και υπηρετούσαν το συνάνθρωπό τους.
Κι’ όταν χρειάστηκε να συντρέξει το Γένος της στην προσπάθειά του ν’ αποτινάξει τα δεσμά της σκλαβιάς, μπήκε στην πρωτοπορία του αγώνα για εθνική ανεξαρτησία..
Αλλά όταν, ύστερα από αγώνες και θυσίες, κατακτήθηκε η ελευθερία, τότε οι Κυβερνήτες της ελεύθερης πια Πατρίδας αντί να της ζητήσουν συνεργασία για να αντιμετωπίσουν μαζί τις δυσκολίες ανασυγκρότησης του νέου Κράτους, απαίτησαν να πάρουν στα χέρια τους την περιουσία της, γιατί, λέει, αυτοί ήταν πλέον οι αρμόδιοι..
Ο πρώτος, που ήταν ξένος και ετερόδοξος, της είπε ότι πρέπει να ιδρύσει ειδικό Ταμείο, ώστε να υπάρχει πρόνοια για τους συνεργάτες της.
Και χωρίς να τη ρωτήσει διάλυσε 416 καθιδρύματά της, πήρε την ακίνητη περιουσία τους και πούλησε τα κειμήλιά τους στα παζάρια των χωριών και των πόλεων.. Αλλά Ταμείο δεν συστάθηκε. Και η νύφη εσιώπησε.
Λίγο αργότερα, ο ίδιος απαλλοτρίωσε αναγκαστικά μεγάλη περιουσία των ιδρυμάτων, που της απέμειναν “χάριν, λέει, θεάρεστων έργων και προς οικοδομήν ιερών και αγαθοεργών καταστημάτων”, που ουδέποτε έγιναν.. Και η νύφη υποχώρησε
Εβδομήντα χρόνια αργότερα, ένας άλλος απαλλοτρίωσε αναγκαστικά για την αποκατάσταση προσφύγων και ακτημόνων και για λόγους “προφανούς ανάγκης και δημόσιας ασφαλείας” εκτάσεις αξίας άνω του ενός δισεκατομμυρίου προπολεμικών δραχμών και σαν αντάλλαγμα της κατέβαλε μόνο το 4% (40 εκατομμύρια δραχμές).
Τα υπόλοιπα 960 εκατομμύρια της τα οφείλει ακόμα! Πριν 60 χρόνια, άλλος πάλι, «προς αποκατάστασιν ακτημόνων γεωργικών κτηνοτρόφων” αυτή τη φορά, την ανάγκασε να του παραχωρήσει το 80% της καλλιεργούμενης ή καλλιεργήσιμης αγροτικής περιουσίας της με αντάλλαγμα να λάβει κάποια αστικά ακίνητα και 45.000.000 δραχμές νέας (τότε) εκδόσεως.
Μάλιστα, υπέγραψε τότε και Σύμβαση, στην οποία περιέχονταν η διακήρυξη ότι η απαλλοτρίωση αυτή είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να υπάρξει νεότερη στο μέλλον, ενώ υπήρχε και η δέσμευση ότι θα της παρέχει κάθε αναγκαία υποστήριξη (υλική και τεχνική), ώστε να μπορέσει να αξιοποιήσει την εναπομείνασα περιουσία της, για να συνεχίσει το φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο.
Στην ίδια σύμβαση καθιερώθηκε και η “μισθοδοσία” των συνεργατών της, αφού δεν μπορούσε ή δεν ήθελε να της πληρώσει το αντίτιμο, που είχε συμφωνηθεί και που είχε διογκωθεί πολλαπλάσια και είχε ήδη καταστεί δυσβάσταχτο χρέος.
Η «νύφη», όμως, παρ’ όλ’ αυτά, παρά τη στέρηση της περιουσίας της, παρά τις συνεχείς φορολογίες, που της έβαζαν με την πρώτη ευκαιρία, παρά τις συκοφαντίες και τα υπονοούμενα, που δεχόταν, συνέχιζε το έργο της, χωρίς μνησικακία, αλλά με ανοχή και αγάπη και ενδιαφέρον για τις ανάγκες του τόπου.
Έτσι, χωρίς να της ζητηθεί ένα καθίδρυμά της στην Αθήνα, που κατείχε σημαντική περιουσία που την απέκτησε κατά τον 17ο και 18ο αιώνα με αγορές των ηγουμένων της (σώζονται στο αρχείο του τα σχετικά έγγραφα), αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος κοινωνικός ευεργέτης των Αθηνών.
Σε δωρηθέντα ακίνητά της έχουν ανεγερθεί:η Ριζάρειος Σχολή, η Ακαδημία Αθηνών, το Αιγινήτειο Νοσοκομείο, το Μετσόβειο Πολυτεχνείο, το Σκοπευτήριο, το Πτωχοκομείο, η Μαράσλειος Ακαδημία, το Θεραπευτήριο “Ευαγγελισμός”, το Αρεταίειο νοσοκομείο, η Αγγλική Αρχαιολογική Σχολή, οι Αστυνομικές Σχολές στην οδό Μεσογείων, το Νοσοκομείο Παίδων, το Νοσοκομείο Συγγρού, το Λαϊκό Νοσοκομείο “Σωτηρία”, το Ασκληπείο Βούλας, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, το Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης, το ΠΙΠΚΑ Βούλας, το Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, το Γηροκομείο, η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, 142 Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, ενώ και σε άλλα μέρη του τόπου παραχώρησε εκτάσεις μεγάλης αξίας, προκειμένου να λειτουργήσουν κατασκηνώσεις, να ανεγερθούν σχολεία, ιδρύματα, γυμναστήρια, στρατόπεδα ή να δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι για την αναψυχή του λαού.
Ύστερ’ απ’ όλ’ αυτά, λίγα της έχουν απομείνει.. Και παρ’ όλ’ αυτά συνεχίζει το έργο της, με υπομονή και σιωπή, ακόμα και όταν διαπιστώνει ότι αυτοί, που της πήραν την περιουσία και την δαπάνησαν δεν τόλμησαν ποτέ να κάνουν απολογισμό πόσα πήραν και τι τα έκαναν .
Έτσι, το παραμύθι αυτό, μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν είχε το γνωστό επιμύθιο «ζήσαν αυτοί καλά κι’ εμείς καλύτερα, αλλά το «ζήσαν αυτοί καλά κι’ εμείς ;..»
Μέχρι τώρα, γιατί κατά πώς φαίνεται, και υπό συνθήκες έστω πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης και δυσπραγίας, υπάρχουν πολιτικοί άνδρες, που, χωρίς ιδεοληψίες και ιδεολογικές αγκυλώσεις τολμούν να ομολογήσουν την αλήθεια, να αναγνωρίσουν την προσφορά της και εμφανίζονται πρόθυμοι να τη βοηθήσουν να αξιοποιήσει, προς όφελος πάντα του πενομένου λαού, το εναπομείναν 4 % της περιουσίας της, γεγονός που μας κάνει να αισιοδοξούμε ότι θα ζήσουμε όλοι καλύτερα!
Υ.Γ. Για όσους δεν κατάλαβαν, το όνομα της νύφης είναι Εκκλησία!
Περιοδικό “Πολιτικά Θέματα”
Αναδημοσίευση από τον ” Πρόναο” , τεύχος 487, 18 Ιουλίου 2011
Ημερ: 25 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Αφιέρωμα στην Ιερά μονή Βατοπαιδίου
Για να δείτε το σχετικό βίντεο (σε δύο μέρη) πατήστε εδώ
Ημερ: 24 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Άγιον Όρος.
Σχόλια: 10
Βατοπαίδι: Μύθοι και Αλήθειες
Διαβάστε εδώ ένα Δελτίο τύπου των φίλων της Μονής Βατοπαιδίου
Ημερ: 17 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Στο φως σπάνια παράσταση του Αποστόλου Παύλου
Μια μοναδική τοιχογραφία που χρονολογείται στον 6ο αι. μ. Χ. έφεραν στο φως οι συντηρητές στις κατακόμβες του San Gennaro, στη Νάπολη. Η τοιχογραφία που απεικονίζει τον Απόστολο Παύλο αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης στην οποία βρισκόταν και ο Απόστολος Πέτρος, η οποία όμως δεν έχει διασωθεί. Ο απόστολος Παύλος απεικονίζεται ψηλόλιγνος με μεγάλα εκφραστικά μάτια, ενώ πάνω από το κεφάλι του σχηματίζεται το γράμμα Ι, που πιθανότατα αναφέρεται στον Ιησού. Η σχετική ανακοίνωση έγινε μόλις χθες, ανήμερα της γιορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Αναδημοσίευση από τον “Πρόναο”, τεύχος 482/ 30 Ιουνίου 2011
Ημερ: 17 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Κορυφαίοι μουσικοί τέκνα Υπερπολυτέκνων
Ιουλίου 1, 2011 — Χαράλαμπος
Κορυφαίοι μουσικοί τέκνα Υπερπολυτέκνων
Είναι όντως καταπληκτικό το ότι οι κορυφαίοι μουσικοί του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού προέρχονται από Υπερπολύτεκνες Οικογένειες:
- Ο Μπαχ υπήρξε το 8ο παιδί της οικογένειας, με δικά του παιδιά…20!!
- Ο Μότσαρτ ήταν το 7ο παιδί της οικογένειας.
- Ο Χαίντελ ήταν το 10ο παιδί της οικογένειας.
- Ο Βάγκνερ ήταν το 10ο παιδί της οικογένειας.
- Ο Χάυδν ήταν το 12ο παιδί της οικογένειας.
- Ο Κάρολος Βέμπερ ήταν το 9_ο παιδί της οικογένειας.
- Ο Σούμπερτ είχε 13 άλλα αδέλφια.
- Ο Μπετόβεν ήταν το 7ο παιδί της οικογένειας.
Και μάλιστα όλοι, πλην του Σούμπερτ, ήσαν τελευταίοι στη σειρά των αδελφών τους!
Μπορούμε άραγε να φανταστούμε ότι, εάν οι γονείς τους σταματούσαν στο 7_ο, 8_ο, 9_ο κτλ. τέκνο αντίστοιχα ή εάν διέπρατταν το έγκλημα της εκτρώσεως, τότε δεν θα διέθετε η ανθρωπότητα τον Μπαχ, τον Μότσαρτ, τον Χαίντελ κ.α.;
”Η μουσική αποτελεί αποκάλυψη ανώτερη από κάθε Σοφία και Φιλοσοφία. Αποτελεί κρίκο που συνδέει τη ζωή των αισθήσεων με τη ζωή του πνεύματος. Είναι τόσο μεγάλη η σχέση Μουσικής και Θρησκείας, ώστε θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τη Μουσική ως ένδυμα της Θρησκείας. Η Μουσική Υμνολογία για τη Θρησκεία είναι ό,τι το χρώμα στο λουλούδι”!
(Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν, Γερμανός μουσικός συνθέτης, 1770-1827).
Κάποιοι δολοφόνησαν ΕΝΑΝ απ’ τους ανωτέρω. Και ιδού πως:
Καθηγητής Πανεπιστημίου του Τμήματος της Ιστορίας της Ιατρικής έθεσε στους φοιτητές του ένα ιατρικό ερώτημα. Τους είπε:
Σ’ ένα ζεύγος, που έχει 4 παιδιά, ο πατέρας είναι βαριά άρρωστος, η μητέρα είναι φυματική και από τα 4 παιδιά, το 1ο είναι τυφλό, το 2ο πέθανε, το 3ο είναι κωφάλαλο και το 4ο είναι φυματικό, ενώ η φυματική μητέρα εγκυμονεί το 5ο παιδι. Με τέτοια κληρονομική επιβάρυνση και τόση οικογενειακή δυστυχία οι γονείς πρέπει να κάμουν έκτρωση το 5ο παιδί τους ή όχι;
Και η πλειοψηφία των φοιτητών απάντησε:
Συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνει έκτρωση.
Και ο καθηγητής:
– Συγχαρητήρια! Μόλις δολοφονήσατε τον …Μπετόβεν!
Και φυσικά, με το ίδιο σκεπτικό των φοιτητών έπρεπε να έχει ”δολοφονηθεί” και ο μεγάλος Γερμανός μουσικός Ιωάννης-Σεβαστιανός Μπαχ (1685-1750), επειδή, ήταν το 8ο παιδί και έπασχε από σοβαρή οφθαλμοπάθεια!
Ωστόσο και ο Μπετόβεν και ο Μπαχ έζησαν και μεγαλούργησαν! Μάλιστα ο Μπαχ έγινε πατέρας είκοσι(20) παιδιών, από τα οποία επέζησαν δέκα(10) κι έγιναν τα περισσότερα μουσικοί!
αναδημοσίευση από: http://gerontes.wordpress.com/2011/07/01/%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%85%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%AD%CE%BA%CE%BD%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%AD/
Ημερ: 17 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Εκτρώσεις.
Σχόλια: 10
Το άγιο φως δεν είναι παραμύθι, αλλά πραγματικότητα
Διαβάστε ένα άρθρο σχετικό με το Άγιο Φως και την Αφή του.
Δείτε επίσης ένα σχετικό video πατώντας εδώ
Ημερ: 17 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Aπαντήσεις σε θεολογικές ερωτήσεις, Υποστηρικτικό υλικό.
Σχόλια: 10
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Ο καθηγητής Γιώργος Μαντζαρίδης μιλά για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Για να δείτε το video πατήστε εδώ
Ημερ: 17 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Υποστηρικτικό υλικό.
Σχόλια: 10
Το μάθημα των Θρησκευτικών- Οι απόψεις των αιρετικών και η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα
Άρθρο από το έντυπο
«Ορθοδοξία και αίρεσις» της Ιεράς Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας, τεύχ. 60, Ιαν. – Φεβρ. 2009
Αιρέσεις και νομικός προβληματισμός για το μάθημα των Θρησκευτικών
Διαβάστε περισσότερα »
Ημερ: 12 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι, Το Μάθημα των Θρησκευτικών.
Σχόλια: 10
Κοινότητα ” Πελίτι”
Διαβάστε εδώ τι είναι και τι πιστεύει η κοινότητα “Πελίτι”
Ημερ: 12 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
Η Ιερά Σύνοδος τους καταγγέλλει για προσηλυτισμό και η Βιβλική Εταιρεία τους εφοδιάζει με Καινές Διαθήκες!
Επειδή στην περιοχή μας, πριν λίγο καιρό, έδρασε η Ομάδα αυτή, μοιράζοντας Καινές Διαθήκες, διαβάστε το σχετικό άρθρο του ιστολογίου ” Αντιαιρετικό Εγκόλπιο” και την απάντηση του Σεβασμιωτάτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ.κ. Ιερεμία σε επιστολές που έστειλαν στους ιερείς της μητροπόλεώς του, πατώντας εδώ.
Ημερ: 12 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Ορθοδοξία και μη Ορθόδοξοι.
Σχόλια: 10
Γέροντας Παΐσιος
Διαβάστε, με αφορμή την επέτειο κοιμήσεως του γέροντα, ένα αφιέρωμα του ιστολογίου “Γέροντες της εποχής μας” εδώ
Ημερ: 7 Ιουλίου 2011 Κατηγορίες: Σύγχρονοι άγιοι (Γέροντες, Μάρτυρες, Ομολογητές).
Σχόλια: 10
275.144 ΕΥΡΩ το γκολ!
16 06 2011
Διαβάζω στο ΣΕΝΤΡΑ :
Εφόσον τελικά αποχωρήσει από τον Παναθηναϊκό ο Τζιµπρίλ Σισέ, οι «πράσινοι» θα έχουν πληρώσει κάθε γκολ του 275.144 ευρώ.
Αυτό το ποσό προκύπτει µε απλά µαθηµατικά, αν λάβει κάποιος υπόψη του ότι το «τριφύλλι» έχει δαπανήσει 15.132.914 ευρώ για τον Γάλλο (µαζί µε τα χρήµατα της αγοράς του), «εισπράττοντας» 55 τέρµατα.
ΣΕΖΟΝ 2009-10
Πριµ υπογραφής 1.000.000 ευρώ
Δόσεις 2.000.000
Πριµ κατάκτησης πρωταθλήµατος 200.000
Πριµ κατάκτησης Κυπέλλου 50.000
Πριµ καλύτερης επίθεσης 100.000
Πριµ για συµµετοχή στην εθνική Γαλλίας 100.000
Πριµ νικών στο πρωτάθληµα (21 Χ 10.000) 210.000
Πριµ νικών στο Κύπελλο (5 Χ 5.000) 25.000
Πριµ νικών στο Τσάµπιονς Λιγκ (1 Χ 20.000) 20.000
Πριµ νικών στο Γιουρόπα Λιγκ (5 Χ 15.000) 75.000
Μισθοί (14) 14.700
ΣΥΝΟΛΟ 3.794.700 ευρώ/µε εφορία 4.807.885 ευρώ
* Πήρε επιπλέον 40.000 ευρώ από το πριµ που µοίρασε στους παίκτες ο Νικόλας Πατέρας για την κατάκτηση του πρωταθλήµατος, συν 60.000 για λοιπές παροχές
ΣΕΖΟΝ 2010-11
Δόσεις 2.000.000 ευρώ
Πριµ νικών στο πρωτάθληµα (20* Χ 10.000) 200.000
Πριµ νικών στο Κύπελλο (3 Χ 5.000) 15.000
Μισθοί (14) 14.700
ΣΥΝΟΛΟ/2.229.700/µε εφορία 2.825.029 ευρώ
* Συνυπολογίζονται τα πλέι οφ
Σημείωση σελίδας: Ο Τζιμπριλ είναι ενας εξαιρετικός επαγγελματίας και σε καμιά περίπτωση δεν τον θεωρούμε υπαίτιο της προκλητικής αυτής αμοιβής. Όσοι επιθυμούν να ψάξουν για ευθύνες να μην το κάνουν. Ίσως όλοι να κρυβόμαστε πίσω από τον παραλογισμό του συστήματος.
Αναδημοσίεση από: http://egolpio.wordpress.com/2011/06/16/275144/
Ημερ: 17 Ιουνίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ”ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”
ΚΑΡΥΑΙ ΤΗ 22.4/5.5.2011
Εξ αφορμής της προσφάτου καταθέσεως στην Βουλή των Ελλήνων του νομοσχεδίου «Για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» και την απορρέουσα εκ τούτου μελλοντική έκδοσι της «Κάρτας του Πολίτη», η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους επιθυμεί να επισημάνη τα ακόλουθα:
Η «Κάρτα του Πολίτη» ταυτοποιεί την προσωπικότητα του πολίτη και τον μετατρέπει σε ένα αριθμό του συστήματος της ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως. Όλοι οι πολίτες εντάσσονται πλέον σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο ελέγχει και επεξεργάζεται τα στοιχεία της προσωπικής τους ζωής (οικονομική δραστηριότης, θέματα υγείας, εργασίας, κοινωνικής συμπεριφοράς κ.λπ.), καταργώντας ουσιαστικά τις προσωπικές τους ελευθερίες.
Επειδή το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα να μετεξελίσσεται εύκολα θεωρούμε ότι είναι ορατός ο κίνδυνος για τους Χριστιανούς να παραβιάζεται η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνειδήσεως, στερώντας τους την δυνατότητα να ομολογούν ελεύθερα την πίστι τους και να κηρύσσουν το Ευαγγέλιο του Χριστού.
Επειδή μάλιστα η εξουσία χρήσεως του συστήματος αυτού παραδίδεται σε φορείς ακαθόριστους ως προς τον δημόσιο η ιδιωτικό τους χαρακτήρα και τους δίδεται η ευχέρεια να προσθαφαιρούν στην Κάρτα δεδομένα, υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και της ανεπίγνωστης εκ μέρους των πιστών χρήσεως αντιχριστιανικών συμβόλων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους εκφράζει την έντονη ανησυχία της και υποβάλλει θερμή παράκλησι προς την Ελληνική Κυβέρνησι να μη προχωρήση στην έκδοσι της ηλεκτρονικής «Κάρτας του Πολίτη», συνιστά δε στους χριστιανούς να χρησιμοποιούν τα συμβατικά μέσα ταυτοποιήσεώς τους. Η υποχρεωτική επιβολή τοιούτου είδους Κάρτας μας ευρίσκει αντιθέτους.
Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν λησμονούμε ότι «μείζων ο εν ημίν η ο εν τω κόσμω», και ότι ο Χριστός «νενίκηκε τον κόσμον»• τούτο όμως δεν συνεπάγεται και την συμφωνία μας σε υποχρεωτικές και ανελεύθερες πρακτικές.Ευχόμεθα ολοψύχως η Κυρία Θεοτόκος, η Προστάτις και Έφορος του Αγίου Όρους, να δίδη στον ευλαβή λαό της πατρίδος μας την δύναμι να ανταπεξέρχεται σε όλες τις δυσκολίες του βίου, μάλιστα μέσα στη δυσχερή αυτή συγκυρία που διερχόμεθα.
Άπαντες οι εν τη κοινή Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι
των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω.
Αναδημοσίευση από: http://gerontes.wordpress.com/2011/05/07/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%8C%CF%81/
Ημερ: 8 Ιουνίου 2011 Κατηγορίες: Γενικά.
Σχόλια: 10
Το μάθημα των Θρησκευτικών και η θέση του στην Εκπαίδευση
Ο Σύλλογος Επιστημόνων Πειραιά παρουσιάζει την ομιλία του π. Γεωργίου Μεταλληνού:
αναδημοσίευση από:
Ημερ: 6 Ιουνίου 2011 Κατηγορίες: Το Μάθημα των Θρησκευτικών.
Σχόλια: 10




