Ενδιαφέρον το άρθρο που αναδεικνύει την άρρητη ανάγκη για ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου από τους φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ποιο ειναι η αποψή σας;
Διαβαστε περισσότερα εδώ
Ενδιαφέρον το άρθρο που αναδεικνύει την άρρητη ανάγκη για ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου από τους φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ποιο ειναι η αποψή σας;
Διαβαστε περισσότερα εδώ
EACEA’s new generation of funding programmes for the period 2021-2027 has now been politically agreed. EACEA’s funding programmes for this period will be:
These programmes will build on the success of their predecessors (Erasmus+, Creative Europe, the European Solidarity Corps and Europe for Citizens) and the relevant calls for proposals are expected to be published in early spring.
Πηγή – περισσότερα: https://eacea.ec.europa.eu/about-eacea/news/update-eacea-s-new-generation-funding-programmes_en
Περισσότερες από 1.700 φωτογραφίες με άδεια ελεύθερης χρήσης επιφορτώθηκαν στα πλαίσια του Wiki Loves Monuments 2020 in Greece προσφέροντας περιεχόμενο σχετικό με την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας και ολόκληρου του πλανήτη. Για το σκοπό αυτό και για να ολοκληρωθεί η προσπάθεια εμπλουτισμού, η ομάδα χρηστών Wikimedia Community User Group Greece διοργανώνει online μαραθώνιο επεξεργασιών για εικονογράφηση λημμάτων και αντικειμένων στα Wikidata με εικόνες από τον διαγωνισμό φωτογραφίας αλλά και καταχώρησης δομημένων δεδομένων για τις φωτογραφίες αυτές στα Commons.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει από τις 5 Ιανουαρίου 2021 στις 00:00 έως τις 7 Φεβρουαρίου 2021 στις 23:59 (UTC).
Σκοπός του διαγωνισμού είναι ο εμπλουτισμός υπαρχόντων λημμάτων και αντικειμένων από τα Wikidata με εικόνες που ανέβηκαν στην διάρκεια του Wiki Loves Monuments 2020 in Greece. Επιπλέον σκοπός του διαγωνισμού είναι η καταχώρηση δομημένων δεδομένων για φωτογραφίες στα Commons.
Τα βραβεία του μαραθώνιου που θα δοθούν στους 2 πρώτους νικητές του διαγωνισμού είναι τα εξής:
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του διαγωνισμού.
Πηγή άρθρου: https://blog.wikimedia.gr/
Πηγή – περισσότερα: https://mycontent.ellak.gr/2021/01/25/marathonios-ikonografisis-ke-katachorisis-dedomenon-wiki-loves-monuments/

Don’t miss the Third European Education Summit!
Watch the event live online on 10 December 2020.
This year’s themes are:
Πηγή – περισσότερα: https://eacea.ec.europa.eu/erasmus-plus/news/third-european-education-summit-10-december-2020-save-date_en
Τα εργαλεία IHMC CmapTools δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κατασκευάζουν, να μοιράζονται και να αξιολογούν μοντέλα γνώσης που απεικονίζονται γραφικά με τη μορφή εννοιολογικών χάρτων (Cmaps). Διαφορετικές εκδόσεις του προγράμματος CmapTools επιτρέπει στους χρήστες, μεταξύ πολλών άλλων λειτουργιών, να κατασκευάσουν τα Cmaps τους στον προσωπικό τους υπολογιστή, το iPad ή σε ένα πρόγραμμα περιήγησης στο Web, να τα μοιραστούν σε διακομιστές (CmapServers και στο Cmap Cloud) οπουδήποτε στο Διαδίκτυο, να διασυνδέσουν Cmaps με πόρους και Cmaps άλλων χρηστών, να τους ενσωματώσουν με μεγάλη ευκολία σε ιστοσελίδες και να τους επεξεργαστούν ταυτόχρονα με άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο.
Δείτε ένα ενδιαφέρουν βίντεο εδώ
PROJECT: Using Tablets in Education to Empower Special Needs Students
2019-1-EL01-KA102-061973
Χρήση Tablets στην Εκπαίδευση με σκοπό την Ενίσχυση Μαθητών με Αναπηρίες
Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο & Λύκειο Πατρών (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Πατρών) υλοποίησε τον Φεβρουάριο του 2020 πρόγραμμα ERASMUS+, στην Κόρδοβα της Ισπανίας με στόχο την καλύτερη δυνατή ενσωμάτωση της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία. Το πρόγραμμα με τίτλο: «Χρήση Tablets στην Εκπαίδευση για την Ενίσχυση Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» / “Using Tablets in Education to Empower Special Needs Students”, ήταν διάρκειας 5 ημερών, από 17 έως 21 Φεβρουαρίου 2020.
Στόχος του προγράμματος ήταν η επιμόρφωση εκπαιδευτικών του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Πατρών στη μεθοδολογία και εφαρμογή ψηφιακών μαθημάτων με τη χρήση Tablets στην τάξη, αντλώντας πρακτικές και εμπειρίες από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία αλλά και από οργανισμούς του ισπανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στα πλαίσια της κινητικότητας συμμετείχαν οκτώ εκπαιδευτικοί του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Πατρών, διαφόρων ειδικοτήτων, πραγματοποιώντας Job Shadowing και Study Visits σε εννέα εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Κόρδοβα της Ισπανίας αποκομίζοντας πλούσιες εμπειρίες.
Η εταιρία που επιλέχθηκε για την υλοποίηση του προγράμματος, με γνώμονα την τεχνολογική και εκπαιδευτική της υποδομή και την πολυετή της εμπειρία σε παρόμοια με το πρόγραμμά μας θέματα ήταν η TRAINING EUROPE με έδρα την Κόρδοβα της Ισπανίας. Η εταιρία σχεδίασε ένα πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σεμινάρια στοχευμένα στη χρήση Tablets (κινητή μάθηση) για δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων. Συμπεριλάμβανε καθημερινές επισκέψεις εργασίας σε σχολεία και οργανισμούς εκπαίδευσης και απασχόλησης ατόμων και μαθητών/τριών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον επισκεφθήκαμε τυπικά σχολεία στα οποία φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είτε σε τμήματα ένταξης, είτε στη γενική τάξη στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης με μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Η καθημερινή διδασκαλία και η επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών μέσα στη τάξη βασιζόταν στη χρήση tablets/ipads/apps/virtual reality. Παράλληλα μέσω των ηλεκτρονικών αυτών εργαλείων επιτυγχανόταν η εκπαίδευση και σε θέματα αυτόνομης διαβίωσης, μετακίνησης στην πόλη με μέσα μεταφοράς, εύρεσης εργασίας και ένταξη στο χώρο εργασίας. Στα πλαίσια των επισκέψεων μας ανταλλάξαμε ιδέες, απόψεις και εμπειρίες με τους Ισπανούς συναδέλφους μας σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών μορφών μάθησης.
Οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε από το πρόγραμμα αυτό μας οδηγούν στο συμπέρασμα της αναγκαιότητας της χρήσης ηλεκτρονικών κινητών μέσων (όπως Tablets), στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι. Διαπιστώσαμε ότι τα οφέλη είναι ποικίλα και πολυεπίπεδα και αφορούν τη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων. Αυξάνεται το ενδιαφέρον των μαθητών για την εκπαιδευτική διαδικασία, ενδυναμώνεται η αντιληπτική τους ικανότητα, θωρακίζονται η έκφραση και επικοινωνία τους, τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους και δημιουργείται κλίμα συνεργασίας που οδηγεί στην ενθάρρυνση της ανάληψης πρωτοβουλιών με πνεύμα ομαδικότητας. Παράλληλα, η χρήση ηλεκτρονικών μέσων στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες υποστηρίζει με το καλύτερο τρόπο την αρχή της διαφοροποιημένης και εξατομικευμένης διδασκαλίας.
Το πρόγραμμά μας εκτός από τον καθαρά επιμορφωτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα είχε και πολιτιστικό. Η Κόρδοβα είναι μια πόλη της Νότιας Ισπανίας στην περιοχή της Ανδαλουσίας με ιδιαίτερο χρώμα. Βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Γουαλδακιβίρ, ποταμός ο οποίος έχει γίνει τραγούδι από τον Μανώλη Μητσιά σε στίχους των Federico Garcia Lorca, Λευτέρη Παπαδόπουλο και σύνθεση Χρήστου Λεοντή, ένα στοιχείο συνδετικό της Ισπανικής με την Ελληνική κουλτούρα. Το ιστορικό κέντρο της πόλης ανακηρύχθηκε το 1984 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO. Η πόλη αποτελεί αμάλγαμα διαφορετικών πολιτισμών και θρησκειών κατά το πέρασμα των αιώνων και την μακραίωνη ιστορία της. Το πιο σημαντικό μνημείο της πόλης είναι ο καθεδρικός ναός της Μεθκίτα της Κόρδοβας (στα αραβικά τζαμί), αρχαίο μουσουλμανικό τέμενος που χτίστηκε το 785 και μέχρι τις μέρες μας αποτελεί δείγμα συνύπαρξης του χριστιανικού με το ισλαμικό στοιχείο.
Επίσης επισκεφτήκαμε τις όμορφες πόλεις της Σεβίλλης και της Γρανάδα. Η Σεβίλλη είναι η καλλιτεχνική, πολιτιστική, και οικονομική πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας και η Γρανάδα αποτελεί τη ζωντανή απεικόνιση του Μουσουλμανικού πολιτισμού στην Δυτική Ευρώπη με το περίφημο ομώνυμο ανάκτορο και φρούριο των Μαυριτανών μοναρχών που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα μ.Χ.
Τέλος το πολιτιστικό μας πρόγραμμα περιλάμβανε επισκέψεις στα ιστορικά κέντρα της Μαδρίτης και του Τολέδο. Συγκεκριμένα στη Μαδρίτη επισκεφθήκαμε τα Μουσείο τέχνης Reina Sofia και Prado καθώς και το Πάρκο el Retiro και στο Τολέδο το Φρούριο Αλκάθαρ, το Πολεμικό και Στρατιωτικό μουσείο (Museo del Ejército) και τον καθεδρικό Ναό.
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!