ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

JOB-SHADOWING ORGANIZATIONS

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 2019-1-EL01-KA102-061973

Τίτλος Σχεδίου:  «Χρήση Tablets στην Εκπαίδευση για την Ενίσχυση Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες»

Project Title: “Using Tablets in Education to Empower Special Needs Students”

Οργανισμός: «Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Πάτρας»

Organism: “United Special Vocational Gymnasium and Lyceum of Patras (EEG-EEL Patras)”

Στον παρακάτω πίνακα παραθέτουμε οργανισμούς που η ομάδα κινητικότητας του προγραμματος είχε συνεργασία που πραγματοποιήθηκε με αντίστοιχες επισκέψεις εργασίας.

Δευτέρα 17.02.20
08:30 Παραλαβή από το ξενοδοχείο και μετάβαση στα γραφεία της εταιρείας Training Europe για ενημέρωση σχετικά με τις επισκέψεις του προγράμματος και σύντομη εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας 
09:30 Επίσκεψη Εργασίας στο σχολείο Escuela de Arte Dionisio Ortiz 

http://www.escueladeartedecordobadionisioortiz.com/

Calle Agustín Moreno, 45, 14002 Córdoba

Rafael Bioque: 686 46 08 99

Η Σχολή Τεχνών Escuela de Arte Dionisio Ortiz διαθέτει εργαστήρια σχεδίασης κοσμήματος, ξυλογλυπτικής, ζωγραφικής, κεραμικής, βιβλιοδεσίας με χρήση Η/Υ το οποίο εφαρμόζει το πρωτόκολλο PRODIG system ψηφιοποίησης εκπαίδευσης σχολείων. Γίνεται χρήση του G-Suite το οποίο είναι δωρεάν για τα σχολεία της Ανδαλουσίας και με απεριόριστο αποθηκευτικό χώρο για τους εκπαιδευτικούς.  Παρουσίαση χρήσης G-Suite, Zbrush και άλλων εφαρμογών για σχεδίαση στον υπολογιστή.
12.20  Επίσκεψη Εργασίας στο Córdoba Down 

https://downcordoba.org/

Calle María la Judía, s/n, 14011 Córdoba

Patricia/Carmen Bonilla – 957 49 86 10

Στον οργανισμό Down της Córdoba για την εκπαίδευση και τη εργασιακή απασχόληση, επιμορφώνονται εκπαιδευόμενοι με σύνδρομο Down και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες ηλικίας 3-60 ετών.  Η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης γίνεται μέχρι την ηλικία των 21 ετών.

Ο οργανισμός αυτός παρέχει εκτός των άλλων και μαθήματα αυτόνομης διαβίωσης, εργοθεραπείας, διαχείρισης οικονομικών, μαγειρικής, επιλογής κατάλληλων ενδυμάτων στο χώρο εργασίας, σωστής συμπεριφοράς στο χώρο εργασίας, επικοινωνίας μέσω τηλεφώνου, συμπλήρωσης βιογραφικού/αίτησης για εργασία, χρήσης της εφαρμογής του ΟΑΕΔ, αυτόνομης μεταφοράς από το σπίτι στο σχολείο ή τον χώρο εργασίας, διαχείρισης κρίσεων στο χώρο εργασίας, χρήσης εργαλείων, πρόληψης ατυχημάτων, ασφάλειας στο χώρο εργασίας .

Στον οργανισμό γίνεται εδώ και 5 χρόνια χρήση της εφαρμογής MEFACILYTA η οποία έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια Ευρωπαϊκού προγράμματος που συμμετείχαν επτά (7) χώρες, με τη συνεργασία του Κράτους της Ανδαλουσίας με την Vodafone, υποστηρίζει μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων την μεγαλύτερη αυτονομία των χρηστών της.  Η εφαρμογή χρησιμοποιεί πολυμέσα μέσω της χρήσης εικόνων, ήχου και περιεχόμενο βίντεο για τη δημιουργία συστηματικών οδηγιών σχετικά με τον τρόπο επιτυχημένης ολοκλήρωσης μιας δραστηριότητας. Επίσης γίνεται χρήση της εφαρμογής NEURO σε tablet.

Εδώ και ένα (1) χρόνο γίνεται χρήση προγράμματος Virtual Reality (VR) για την εκπαίδευση σε θέματα συνέντευξης για εύρεση εργασίας, διαχείρισης κρίσεων στο χώρο εργασίας, χρήσης εργαλείων, πρόληψης ατυχημάτων, ασφάλειας στο χώρο εργασίας.

Ο οργανισμός εκτός από την εκπαίδευση όσον αφορά την εύρεση εργασίας παρέχει υποστήριξη και περίοδο μαθητείας στην οποία υπάρχει περίοδος προσαρμογής με υποστηρικτικό δάσκαλο σε όλα τα στάδια: σπίτι-χώρος εργασίας, προσαρμογή στο χώρο εργασίας, επεξήγηση αναθέσεων στο χώρο εργασίας. 

Οι εκπαιδευόμενοι εργάζονται συνήθως 3-4 ώρες την ημέρα μερικές μέρες την εβδομάδα ή σαββατοκύριακα.  Ο οργανισμός συνεργάζεται με επιχειρήσεις έτσι ώστε οι εκπαιδευόμενοι/εργαζόμενοι να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση και ίσες ευκαιρίες εξέλιξης. Υπάρχει επίσης ενημέρωση των υπόλοιπων εργαζομένων για θέματα συμπεριφοράς προς τους εκπαιδευόμενους, με κουλτούρα αυτονομίας, ανεξάρτητης εργασίας και ισότιμης αντιμετώπισης.

 

Τρίτη 18.02.20
08.15 – 11.15 Επίσκεψη Εργασίας στο IES ZOCO 

C/ José María Martorell, s/n, 14005 Córdoba

Susana, Rafael (director) – 957379764

http://www.ieszoco.es/

Δημόσιος Οργανισμός Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδικότητες μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, μηχανικών αυτοκινήτων, ηλεκτροσυγκολλητών, φανοποιών, κατασκευών, εγκαταστάσεων και συντήρησης στο οποίο φοιτούν 900 μαθητές εκ των οποίων ένα 10% είναι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία, αυτισμό, νοητική υστέρηση, υπερκινητικότητα κ.λπ.) στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα για παράλληλη στήριξη στην τάξη αλλά και για ατομικά μαθήματα.

Περιήγηση στα εργαστήρια και συζήτηση με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων αλλά και με τον ειδικό παιδαγωγό και το σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού οι οποίοι εστιάζουν κυρίως σε θέματα έκφρασης γραπτής και προφορικής, ακουστικής κατανόησης και συζήτησης με τους μαθητές.

Το σχολείο ανήκει στα επίπεδα 3 (ESO) και 4 (ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) του ισπανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στα μαθήματα γίνεται χρήση ipads. Συγκεκριμένα, συμμετείχαμε σε μάθημα της ελληνικής γλώσσας μέσω ipads με το πρόγραμμα GENIALLY το οποίο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον. Επίσης μας παρουσιάστηκαν οι εφαρμογές:

SMARTIK – KAHOOT – EDMONDO –  GOOGLE SITE –  MOODLE-  GENIALLY- SYMBALOO EDUCATION

 

12.00 Επίσκεψη στο FEPAMIC (Ομοσπονδία Συλλόγων Ατόμων με Φυσικές και Οργανικές Αναπηρίες της Περιφέρειας Córdoba)

https://fepamic.org/

Calle María Montessori, s/n, 14011 Córdoba

Emilio Moreno – 957 76 77 66 

Ο οργανισμός FEPAMIC είναι μια ΜΚΟ πού ανήκει σε ομοσπονδία οργανισμών ειδικής αγωγής.  Έχουν ιδρύσει 5 εταιρείες στις οποίες τουλάχιστον το 70% των εργαζομένων είναι ΑΜΕΑ ώστε να διατηρείται η χρηματοδότηση από τον Δήμο και όπου συνολικά απασχολούνται 689 εργαζόμενοι.  Οι εταιρείες που έχουν ιδρυθεί δραστηριοποιούνται με την καθαριότητα κήπων, και τη λειτουργία των κέντρων φροντίδας ηλικιωμένων, συντήρησης αυτοκινήτων, καθαριότητας δρόμων και δημόσιων κτιρίων-χώρων. 

Εκπαιδεύουν άτομα με διαφορετικές διαγνώσεις αναπηρίας κυρίως σε θέματα αυτόνομης διαβίωσης και προετοιμασίας για το χώρο εργασίας.  Παρέχουν κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να διευκολύνονται οι μαθητευόμενοι στην εργασία τους. 

Οι εκπαιδευόμενοι προετοιμάζονται για το χώρο εργασίας, στη συνέχεια απασχολούνται σε θέσεις μαθητείας / πρακτικής και στη συνέχεια εργάζονται με συμβόλαια εργασίας ορισμένου χρόνου. Στόχος της εταιρείας είναι να παραμένουν προσωρινές οι θέσεις εργασίας, ώστε να προετοιμάζονται καλύτερα για την απόκτηση μιας σταθερής θέσης εργασίας με το μειονέκτημα βέβαια ότι σε περίπτωση ευρέσεως μόνιμης θέσης εργασίας αποκόπτονται από την FEPAMIC.  Κάθε εκπαιδευόμενος της FEPAMIC συνοδεύεται όλη μέρα στο χώρο εργασίας για όσο χρόνο χρειαστεί ή ακόμη και εκτός χώρου εργασίας ακόμη και για όλη την εργασιακή ζωή του. Υπάρχει ακόμη και πρόγραμμα προετοιμασίας για την συνταξιοδότηση, συνεχή υποστήριξη των ατόμων και της οικογένειας για την προώθηση της αυτονομίας των εκπαιδευόμενων.

Τετάρτη 19.02.20
10:00 – 12.00 Επίσκεψη Εργασίας στο COLEGIO VIRGEN DEL CARMEN

https://www.colegiovirgendelcarmen.com 

Av. de los Piconeros, 36, 14001 Córdoba

Jose María Director Académico  – 957 48 21 25

Κέντρο το οποίο ανήκει στον όμιλο Colegios Carmelitas Descalzos καθολικών σχολείων της Ανδαλουσίας με δυναμικό 1500 μαθητών και 108 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Είναι ένα σχολείο δίγλωσσης εκπαίδευσης το οποίο συμμετέχει στα προγράμματα ESCUELA360, PRODIG, ICAB και στο οποίο στα μαθήματα γίνεται χρήση ipads. Σε όλα τα επίπεδα γίνεται διδασκαλία με ομαδοσυνεργατική μέθοδο.  Το μοναδικό σχολείο στην Κόρδοβα και ένα από τα δύο σχολεία της Ανδαλουσίας που κατέχουν την σφραγίδα ποιότητας EFQM 5 Star.

Υποδοχή από τον προϊστάμενο ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου, περιήγηση στους χώρους και περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του σχολείου καθώς και της εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε τμήματα ένταξης ή με παράλληλη στήριξη εντός της τάξης.  Με εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε μαθητή και δυνατότητα παραμονής στο σχολείο μέχρι την ηλικία των 21 ετών για μαθητές που φοιτούν στην ειδική τάξη ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα σπουδών τους.

Μας παρουσιάστηκε μάθημα εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας με χρήση της εφαρμογής SOCRATIVE και των IPADS των μαθητών και παρατηρήσαμε πόσο εντονότερη και περισσότερο συμμετοχική ήταν η εμπλοκή των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας.

 

12:00 Επίσκεψη στο IES MAIMÓNIDES

http://iesmaimonides.com 

Calle Alfonso XIII, 4, 14001 Córdoba

Juan de Dios – 957 37 99 71

Κέντρο Επαγγελματικής εκπαίδευσης με 1400 εκπαιδευόμενους και προσωπικό 143 εκπαιδευτικούς στους τομείς διοίκησης, ιατρικών εργαστηρίων και ηλεκτρολογίας το οποίο εφαρμόζει το πρωτόκολλο PRODIG system ψηφιοποίησης σχολείων.  Το σχολείο στεγάζεται σε ιστορικό κτίριο κατάλληλα ανακαινισμένο και λειτουργεί σε 2 βάρδιες πρωινή όπου πραγματοποιούνται μαθήματα β/θμιας εκπαίδευσης και επιπέδου 3 και 4 (με πλήθος 1.000 μαθητών) και απογευματινή βάρδια με τμήματα ενηλίκων (περίπου 400 εκπαιδευόμενοι).  Το σχολείο εφαρμόζει και πρόγραμμα κοινωνικής ενσωμάτωσης βασικής επαγγελματικής εκπαίδευσης για μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/μαθητές με δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον / μαθητές που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν τις σπουδές τους.  Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν παράλληλη στήριξη σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά και η γλώσσα ή φοιτούν σε τμήμα ένταξης αλλά και σε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας κατά περίπτωση. Οι μαθητές που δεν γνωρίζουν την ισπανική γλώσσα παρακολουθούν μαθήματα Ισπανικών ως δεύτερη γλώσσα από ειδικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, γίνεται χρήση Moodle για τις εργασίες στο σπίτι καθώς και μαθήματα μέσω Goggle Classroom.  Παλαιότερα οι μαθητές έπαιρναν laptop από το σχολείο όμως αυτό δεν γίνεται πια. 

Με την ολοκλήρωση της φοίτησης λαμβάνουν πτυχίο λυκείου και πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης.  Με την συνεργασία με τον σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποιούν πρακτική για 3 μήνες σε εταιρείες.

Φιλοσοφία του σχολείου και του προσωπικού αποτελεί η πεποίθηση ότι η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί την λύση στην ανεργία. 

 

Πέμπτη 20.02.20
9:30- 13:00  Επίσκεψη στο Futuro Singular – 

https://futurosingularcordoba.org/

Calle Poeta Juan Ramón Jiménez, 8, B, 14012 Córdoba

Mari Carmen Mantero – 957 27 49 50.  Después buscar a Álvaro en la segunda planta

Ο εκπαιδευτικός οργανισμός μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Futuro Singular, αρχικά ξεκίνησε ως σύλλογος γονέων με την ονομασία Aprosub, είναι όμως πια ένας ημικρατικός οργανισμός και προσφέρει δωρεάν φοίτηση σε οποιονδήποτε μαθητευόμενο.  Το πρωί λειτουργεί ως σχολείο και το απόγευμα ως κέντρο δραστηριοτήτων. Απασχολούνται συνολικά 300 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων (γραμματείς, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, συμβούλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, ειδικοί παιδαγωγοί, εκπαιδευτικοί) και υποστηρίζουν/εκπαιδεύουν 800 άτομα εκπαιδευόμενους με τις οικογένειες τους εφ΄όρου ζωής:

0-6 ετών: με αναπτυξιακά κ.α προβλήματα

3-20 ετών: ειδικό σχολείο για μαθητές με αισθητηριακά, ψυχιατρικά, κινητικά, μαθησιακά

Για ενήλικες λειτουργεί ως κέντρο διημέρευσης, φροντίδας και επαγγελματικής εκπαίδευσης (πχ διακοσμητική λουλουδιών, κηπουρική) με συμβουλευτική ως προς τους ατομικούς στόχους. 

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται από τον οργανισμό στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση της κοινωνίας (πχ ομιλίες και εργαστήρια σε σχολεία γενικής αγωγής όπου φοιτούν τα αδέρφια των εκπαιδευόμενων) και κυρίως της οικογένειας αλλά και στην κοινωνική ενσωμάτωση των εκπαιδευομένων και την προαγωγή ατομικών στόχων όπως η επικοινωνία και η κοινωνικοποίηση.

Μας παρουσιάστηκε η εφαρμογή GenieApp η οποία υλοποιήθηκε από την Aprosub σε συνεργασία με το ίδρυμα CajaSur και την εταιρεία signlab της Κόρδοβα.  Μια εφαρμογή σε πλατφόρμα με στόχο την διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους αλλά και με την κοινωνία.

 

13:00 – 14:00  Επίσκεψη στο χώρο εργασίας Magtel.

https://www.magtel.es 

Cl. Gabriel Ramos Bejarano, 114 – Pol. Ind Las Quemadas, 14014 Córdoba

Μετάβαση στην εταιρεία Magtel, στον χώρο εργασίας απόφοιτου του οργανισμού Futuro Singular, με ήπια προβλήματα αναπηρίας και συζήτηση με τον μαθητευόμενο για τις συνθήκες εργασίας, για τα καθήκοντα του, τον τρόπο μετάβασης και αποχώρησης από το σπίτι στην εργασία.  Η εταιρία αυτή ασχολείται με το εμπόριο βιομηχανικού εξοπλισμού και ο απόφοιτος εργάζεται στην συλλογή και εκτέλεση των παραγγελιών των πελατών.  Ήταν έκδηλη η ικανοποίηση του εργαζόμενου στην εταιρία και εντυπωσιακή η αγάπη και η προσοχή που του έδειχναν οι συνάδελφοί του και ο προϊστάμενος του.

 

Παρασκευή 21.02.20
10:15 Επίσκεψη στο σχολείο C.D.P San Rafael 

http://www.colegiosanrafael.es/

Calle de las Peñas Cordobesas, 2, 14010 Córdoba

Mª Carmen Galán de Dios 957 23 34 06

Fundación Santos Martires 957760636

Ιδιωτικό σχολείο με συνεκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ειδικότερα στην επαγγελματική εκπαίδευση στον τομέα διοίκησης με χρήση ψηφιακών μέσων.  Παρακολουθήσαμε μάθημα μέσα στη τάξη εξολοκλήρου με την χρήση ψηφιακών μέσων βασισμένο σε μεθοδολογία blended learning με προσωπικούς φορητούς Η/Υ με οθόνη αφής και με χρήση των εφαρμογών EDPUZZLE – GOOGLE CLASSROOM – ESCAPE ROOM (el Ministerio del tiempo) – LOOM.  Οι μαθητές χρησιμοποιούν αποκλειστικά ψηφιακά βιβλία και εργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων μαθητών, με ιδιαίτερα επιτυχημένα αποτελέσματα με την μέθοδο των PROJECT.