Μαθησιακές Δυσκολίες

Πόσο προσφιλής και συνήθης χαρακτηρισμός στην εκπαίδευση τις σημερινές ημέρες! Δεν είσαι καλός στην ορθογραφία; Δεν ξέρεις καλά την προπαίδεια; Δεν γράφεις καλές εκθέσεις; Μην απορείς! Σίγουρα, έχεις μαθησιακές δυσκολίες.

Κι όμως, αγαπητοί συνάδελφοι, μαθητές και γονείς, δεν ισχύει αυτό! Υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στον μαθητή που αποτυγχάνει στο σχολείο και τον μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες. Γι’ αυτό καλό και χρήσιμο θα ήταν να περιορίσουμε τις ταμπέλες  και την ετικετοποίηση ο καθένας από την πλευρά που το βιώνει και να ενημερωθούμε αναλυτικά.

Ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες» είναι γενικός και αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο και αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος κα μάλιστα, μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής.

Με τις Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να συνυπάρχουν προβλήματα σε συμπεριφορές αυτοελέγχου, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τα οποία, ωστόσο, από μόνα τους δεν συνιστούν Μαθησιακές Δυσκολίες (Hamill,1990).

Για την σαφή εικόνα και τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και ικανότητες ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, απαραίτητο είναι να πραγματοποιείται μια διαγνωστική εκτίμηση όχι μόνο από ειδικό εκπαιδευτικό, αλλά από μια διεπιστημονική ομάδα.

αλφα βητα

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση