eTwinning: η κοινότητα για τα σχολεία της Ευρώπης

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ eTwinning;

 Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Όλοι οι Ευρωπαίοι μαθητές και μαθήτριες μέσω της δράσης eTwinning θα έχουν τη δυνατότητα με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους να συμμετάσχουν σε κοινά παιδαγωγικά έργα με κάποιο σχολείο από άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

H δράση παροτρύνει τους νέους διαφορετικών κρατών να μάθουν οι μεν για τους δε καθώς και για τη σχολική και οικογενειακή τους κουλτούρα, ενώ παράλληλα θα εξασκούν τις ικανότητες τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών.

 Τι θα κάνουμε εμείς στο ETwinning

 Με άλλα 4 σχολεία της Κύπρου και της Ελλάδας θα εργαστούμε παράλληλα στο έργο με τίτλο:

Sustainable Development, Recycling, Green Schools –
Αειφόρος Ανάπτυξη, Ανακύκλωση, Πράσινοι Σχολικοί Χώροι

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:

 

Στόχος του προγράμματος

Η κύρια ιδέα του προγράμματος αυτού είναι η εμπλοκή των μαθητών στην αειφόρο ανάπτύξη, μέσα από τη μαθητική τους ζωή.

Αυτό θα επιτευχθεί εμπλέκοντας τους μαθητές με ενέργειες που θα μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους τόσο στο σχολείο όσο και στο χώρο που ζουν.

Οι ενέργειες που μπορούν να αναληφθούν από τους μαθητές είναι:

* Εκπαιδεύοντας τους μαθητές για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη

* Ανακύκλωση

* Δεντροφύτευση ( Μέσα στο σχολικό χώρο, συντήρηση σχολικών κήπων, βιολογικοί λαχανόκηποι κτλ.)

 

Κοινές δράσεις

1. Πρώτη Επαφή

Γνωριμία με τα σχολεία που συνεργάζονται, την πόλη που βρίσκεται το κάθε σχολείο. Παρουσιάζονται τα σχολεία που συνεργάζονται και συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το κάθε σχολείο ετοιμάζει μια μικρή παρουσίαση του σχολείου του μέσα στο twinspace

• PowerPoint (Slideshow) (Μέσα στην παρουσίαση παρουσιάζεται χάρτης της χώρας σε εικόνα με την πόλη/ περιοχή που βρίσκεται το κάθε σχολείο). • Twinspace 10/11/2014

2. Δεύτερη Επαφή:
 Γνωριμία με τους μαθητές που θα εμπλακούν στο έργο (project) Ο κάθε μαθητής/ τρια ετοιμάζει μια μικρή παρουσίαση για τον εαυτό του/ της, τα ενδιαφέροντα του, την οικογένεια του, το σπίτι του, τους φίλους του και …..την ευαισθησία του/ της για το περιβάλλον.

• Power point (Slideshow) • Twinspace 24/11/2014

3 Τρίτη Επαφή:

Οι μαθητές/ τριες υπό την καθοδήγηση, βοήθεια και επίβλεψη των καθηγητών τους αναλαμβάνουν δράση σε διάφορους τομείς του έργου (project)
Οι μαθητές/ τριες εντάσσονται σε δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν την πορεία του σταδίου αυτού
•Power point (Slideshow, video) •Twinspace 27/02/2015

4. Τέταρτη Επαφή:
Παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων προηγούμενου σταδίου Οι μαθητές ετοιμάζουν μια παρουσίαση με τις αλλαγές που έγιναν μετά και από τη συμπλήρωση του προηγούμενου σταδίου •Power point (Slideshow, video) • Twinspace 30/04/2015

5. Πέμπτη Επαφή:
Αξιολόγηση Οι μαθητές αξιολογούν και καταγράφουν τις εμπειρίες, τα θετικά και αρνητικά (αν υπάρχουν) στοιχεία από το συγκεκριμένο έργο και εισηγούνται μελλοντικές ενέργειες που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους (σχολείο – κοινωνία)

• Power point • Word 08/05/2015

 

Καλώς ήρθατε στην ομάδα μας!

Η Περιβαλλοντική Ομάδα του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης έχει σκοπό να τα βάλει… με τα σκουπίδια!

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αντωνία Κοτσιμπού, Φωτεινή Κοκκίνη, Ευδοκία Σκούρα, Ντιάνα Χουρσουντιάν

Σημεία πληροφόρησης για το πρόγραμμά μας:

  • το ιστολόγιό μας
  • η πινακίδα στο ισόγειο του Σχολείου μας

 Στόχος μας…

  • να καταλάβουμε τη σημασία του καθαρού περιβάλλοντος, της καθαρής πόλης, της καθαρής γειτονιάς, του καθαρού σχολείου…
  • να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας…
  • να επηρεάσουμε τους άλλους (συμμαθητές, καθηγητές, γονείς…)

 Σε αυτό το πρόγραμμα…

  • Θα γίνουμε μια ομάδα,
  • Θα παίξουμε παιχνίδια,
  • Θα διασκεδάσουμε,
  • Θα συζητήσουμε,
  • Θα ερευνήσουμε,
  • Θα συναποφασίσουμε,
  • Θα δημιουργήσουμε,
  • Θα γνωρίσουμε άλλους ανθρώπους.

 Βασικά στάδια της έρευνάς μας…

  • Παρατήρηση του προβλήματος των σκουπιδιών: φωτογράφιση σε ομάδες στον χώρο του σχολείου (ενδεχομένως και στη γειτονιά μας).
  • Γιατί συμβαίνει αυτό; Έρευνα με το δικό μας ερωτηματολόγιο στους συμμαθητές μας.
  • Παρουσίαση των συμπερασμάτων μας στο σχολείο.
  • Έρευνα: ποιες είναι οι συνέπειες της ρίψης των απορριμμάτων για το περιβάλλον και την υγεία, τι μπορούμε να κάνουμε με τα σκουπίδια μας, τι είναι και πώς γίνεται η σωστή ανακύκλωση, τι κάνουν σε άλλες χώρες, τι κάνουμε στην Ξάνθη, πώς θα αλλάξουμε συνήθειες;;;
  • Συνάντηση με έναν ειδικό περιβαλλοντολόγο: τι έχει να μας πει…;
  • Τι δείχνουν τα σκουπίδια μας για εμάς;;; Θα μας βοηθήσουν να το καταλάβουμε οι ειδικοί του ΚΠΕ Βιστωνίδας.
  • Μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι νέο με τα σκουπίδια μας; Να η ευκαιρία: θα μας δείξει ένας καλλιτέχνης…
  • Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τα δικά μας έργα τέχνης!
  • Και φυσικά θα ανακυκλώσουμε!!!!
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση