Φωτορεπορτάζ 6ης συνάντησης της Ομάδας μας

Την παρουσίαση ετοίμασε η Δανάη Βαλσαμίδη (α1).

Δείτε το στο slideshare.net

Φωτορεπορτάζ 5ης συνάντησης της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το φωτορεπορτάζ ετοίμασε η Φωτεινή Τσούγα (β1 Γυμνασίου).

Δείτε το στο slideshare.net

Κομποστοποίηση

Η Λαμπρινή Σούλα και η Χαρούλα Σουμάδη (Γ2 Γυμνασίου) μας παρουσιάζουν την κομποστοποίηση.

 

Δείτε το στο slideshare.net

Οικολογία και οικονομία

Με το θέμα ασχολήθηκαν η Αναστασία Κωνσταντινοπούλου, η Χριστίνα Κελεσίδου και η Ελένη Κεντρωτά (α1 Γυμνασίου),

P2150003

 

αλλά και η Μάγδα Ελευθεριάδου και η Βασιλική Καρατσομπάνη (α1 Γυμνασίου).

Δείτε το στο slideshare.net

Και… οικολογικά παντελόνια!!!

Το ξέρατε ότι το παντελόνι που όλοι αγαπάμε, το τζιν (jeans), βλάπτει το περιβάλλον; Για την ακρίβεια όχι το ίδιο, αλλά ο τρόπος κατασκευής του και ειδικότερα ο τρόπος κατασκευής του λεγόμενου ξεπλυμένου τζιν. Το παρακάτω άρθρο είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό. Θα χρειαστεί να ξεσκονίσετε και τα αγγλικά σας!

How green are your jeans?

Φωτορεπορτάζ της τέταρτης συνάντησης της Ομάδας μας

Το φωτορεπορτάζ ετοίμασε η Μάγδα Ελευθεριάδου (α1 Γυμνασίου).

 

Δείτε το στο slideshare.net

Trash art

TRASH ART

Είναι ένα συγκεκριμένο είδος τέχνης γνωστό ως trash art ή junk art . Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν κυρίως στοιχεία που έχουν απορριφθεί και προέρχονται ή  από ανακυκλώσιμα υλικά ή από σκουπίδια (μη ανακυκλώσιμα) . Ένα παράδειγμα trash art είναι και το trashion, δηλαδή η δημιουργία ρούχων από σκουπίδια. Ξεκίνησε περίπου τον 20ο αιώνα και η ιδιαιτερότητά της είναι η επαναχρησιμοποίηση των σκουπιδιών με καλλιτεχνικό χαρακτήρα .

Δανάη Βαλσαμίδη ☺ 😉

(α1 Γυμνασίου)

Παρουσίαση του θέματος από τη Χαριτίνη Καρακατσάνη (α1 Γυμνασίου)

Δείτε το στο slideshare.net

και από τις Ελπίδα και Δήμητρα Ψεμματάκη, Φατός Σελαμίογλου, Μαρίζα Μπατζακίδου και Ιωάννα Σούλα (α1 και α2 Γυμνασίου).

Δείτε το στο slideshare.net

Για την τέχνη από σκουπίδια και ανακυκλώσιμα υλικά εργάστηκαν και κατασκεύασαν τα δικά τους έργα οι:

Μαργαρίτα Μπρούσα και Φωτεινή Χατζηνικολάου (α2 Γυμνασίου)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Δανάη Βαλσαμίδη (α1 Γυμνασίου)

P2010314

 

Ιωάννα Κουτάκη (α1 Γυμνασίου)

P2010313

 

Δήμητρα Ψεμματάκη (α1 Γυμνασίου)

P2140042

Ελπίδα Ψεμματάκη (α2 Γυμνασίου)

P2140040

 Ιωάννα Σούλα (α2 Γυμνασίου)

P2140043

 Φατμά Σελαμί Ογλού (α2 Γυμνασίου)

P2140044

 Γεωργία Ιωσηφίδου (α1 Γυμνασίου)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η διαχείριση των απορριμμάτων στην Ε.Ε.: η περίπτωση της Γαλλίας και της Κύπρου

Η Εύη Μυλωνοπούλου (α1 Γυμνασίου) και η Κατερίνα Μόσχου (α2 Γυμνασίου) ερεύνησαν την περίπτωση της Γαλλίας και η Λυδία Κοκκινίδου (Α΄ Λυκείου) την περίπτωση της Κύπρου.

Δείτε το στο slideshare.net

 

Δείτε το στο slideshare.net

Οδηγίες για τις εργασίες

Σημεία – χώροι ταφής απορριμμάτων (ΧΥΤΑ, ΧΥΤΥ, χωματερές, εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων):

Αφού βρείτε τους παραπάνω όρους, στη συνέχεια:

  1. να εξηγήσετε τι σημαίνει ο κάθε όρος,
  2. να παρουσιάσετε τα οφέλη και τις ζημίες που επιφέρει στο περιβάλλον ο κάθε τρόπος ταφής/διαχείρισης των απορριμμάτων,
  3. να παρουσιάσετε ποιον θεωρείτε εσείς ως τον λιγότερο ζημιογόνο.

 

Σύμβολα ανακύκλωσης σε συσκευασίες:

Πάνω στις συσκευασίες των τροφίμων και των άλλων προϊόντων που αγοράζουμε υπάρχουν διάφορα σύμβολα, τα οποία έχουν σχέση με την ανακύκλωση. Αναζητήστε αυτά τα σύμβολα και την ερμηνεία τους.

 

Κομποστοποίηση:

Τα ερωτήματα, στα οποία πρέπει να απαντήσετε, είναι τα εξής:

  1. τι σημαίνει κομποστοποίηση;
  2. πώς γίνεται;
  3. τι αποτελέσματα έχει;
  4. ποιος/ποιοι μπορούν να την κάνουν;

 

Trash art:

(Προϋπόθεση η γνώση αγγλικών)

  1. Αναζητήστε τους όρους «trash art» και «trashion».
  2. Ποια τέχνη ονομάζεται έτσι;
  3. Ποια είναι η ιστορία της;
  4. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της;
  5. Παραδείγματα.

 

 Οικολογία – οικονομία (διαχείριση απορριμμάτων):

Μας έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση ως προς την κατανάλωση και τη διαχείριση των απορριμμάτων;

 

Η διαχείριση απορριμμάτων στην ΕΕ:

  1. Γαλλία
  2. Γερμανία
  3. Ν. Ιταλία/ Σικελία
  4. Κύπρος
  5. Ελλάδα

Οι ομάδες που θα αναλάβουν τις παραπάνω εργασίες θα πρέπει να αναζητήσουν πώς γίνεται η διαχείριση των απορριμμάτων σε αυτές τις χώρες:

  1. υπάρχουν χωματερές, ΧΥΤΑ, ΧΥΤΥ, εργοστάσια επεξεργασίας υπολειμμάτων;
  2. γίνεται ανακύκλωση και πώς;
  3. πόσα σκουπίδια παράγουν οι κάτοικοι των παραπάνω χωρών (είτε συνολικά είτε ανά άτομο);
  4. ποιος φορέας διαχειρίζεται τα απορρίμματα;

 

Η διαχείριση απορριμμάτων στην Ξάνθη:

Πώς γίνεται η διαχείριση των απορριμμάτων στην Ξάνθη:

  1. υπάρχουν χωματερές, ΧΥΤΑ, ΧΥΤΥ, εργοστάσια επεξεργασίας υπολειμμάτων;
  2. γίνεται ανακύκλωση, πώς και από πότε;
  3. ποια είναι η κατάσταση στην πόλη και στον νομό γενικότερα όσον αφορά την καθαριότητα (εκτίμηση της ομάδας μετά από παρατήρηση);

 

Χρήσιμες ιστοσελίδες για όλες τις εργασίες:

www.greenpeace.gr

http://www.wwf.gr

http://www.oikologos.gr

http://www.ypeka.gr (àΠεριβάλλον)

http://www.eoan.gr/el/

http://www.kepka.org/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=2&id=20&Itemid=27

http://www.huffingtonpost.com/news/trash-art/

https://en.wikipedia.org

http://www.eea.europa.eu/el

http://www.flowmagazine.gr/article/view/susthmata_diaxeirishs_aporrimatwn_sthn_Eurwph/category/environment

http://www.cityofxanthi.gr/

 

Τρόπος παρουσίασης:

Χρησιμοποιήστε τον τρόπο που προτιμάτε:

  1. παρουσίαση powerpoint (μέχρι 10 διαφάνειες)
  2. video
  3. χαρτόνι με πληροφορίες και φωτογραφίες
  4. κείμενο (του οποίου η ανάγνωση θα διαρκεί 10΄ το πολύ)

Στο τέλος, να γράψετε από πού πήρατε τις πληροφορίες.

Χρονοδιάγραμμα:

Τα αποτελέσματα της έρευνάς σας να παραδοθούν το αργότερο έως την Παρασκευή 29.01.2016  σε μία από τις υπευθύνους του προγράμματος !!!

Ημέρα παρουσίασης:

Οι εργασίες σας θα παρουσιαστούν την Κυριακή, 31/1/2016.

Στη συνέχεια θα αναρτηθούν στο blog.

 

 

3η συνάντηση: έρευνα στη “Γειτονιά του Άη Βασίλη”

Πριν και κατά τη διάρκεια των εορτών στην πόλη μας λειτούργησε η Γειτονιά του Άη Βασίλη, με πολλά παιχνίδια για τα παιδιά και μικρά καταστήματα. Την επισκεφθήκαμε και ερευνήσαμε  την κατάσταση που επικράτησε εκεί όσον αφορά την καθαριότητα. Εργάστηκαν 31 από τα μέλη του Περιβαλλοντικού Προγράμματος οργανωμένα σε ομάδες χρησιμοποιώντας το ακόλουθο ερωτηματολόγιο, που ετοίμασαν οι υπεύθυνες του προγράμματος:

Φύλλο καταγραφής απορριμμάτων στη Γειτονιά του Άη Βασίλη

Στη συνέχεια μπορείτε δείτε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας. Την παρουσίαση ετοίμασε η Ιωάννα Κουτάκη (Α1 Γυμνασίου).

Δείτε το στο slideshare.net

Η Μιχαέλα Τσαγγάλα (Α2 Γυμνασίου) ετοίμασε το φωτορεπορτάζ της τρίτης μας συνάντησης με όλα όσα είδαμε, ερευνήσαμε και… παίξαμε!

Δείτε το στο slideshare.net

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση