Αρχική » Αρθρογραφία » Εξ Αποστάσεως και Δια Ζώσης εκπαίδευση στις ηλικίες 6 – 18 ετών

Εξ Αποστάσεως και Δια Ζώσης εκπαίδευση στις ηλικίες 6 – 18 ετών

Η σύγκριση της εξ αποστάσεως και της δια ζώσης εκπαίδευσης για τις ηλικίες 6-18 ετών περιλαμβάνει διάφορες παραμέτρους όπως την αλληλεπίδραση, την προσαρμοστικότητα, τις τεχνολογικές απαιτήσεις και τις εκπαιδευτικές επιδόσεις.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μεθόδου:

Δια Ζώσης Εκπαίδευση

Πλεονεκτήματα:

  1. Άμεση Αλληλεπίδραση:
    • Οι μαθητές/τριες έχουν άμεση επικοινωνία με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριές τους, γεγονός που διευκολύνει την κατανόηση και την ανταλλαγή απόψεων.
    • Η άμεση ανατροφοδότηση και η δυνατότητα επίλυσης αποριών επιτόπου βελτιώνουν τη μαθησιακή διαδικασία.
  2. Κοινωνικοποίηση:
    • Η φυσική παρουσία στο σχολείο προωθεί την κοινωνικοποίηση των μαθητών/τριών, την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την αίσθηση κοινότητας.
    • Οι δραστηριότητες ομάδας και οι εξωσχολικές δραστηριότητες συμβάλλουν στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού.
  3. Δομή και Πειθαρχία:
    • Η καθημερινή ρουτίνα και η τήρηση ενός σταθερού ωραρίου βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν πειθαρχία και συνέπεια.

Μειονεκτήματα:

  1. Περιορισμένη Προσαρμοστικότητα:
    • Η διδασκαλία μπορεί να είναι λιγότερο ευέλικτη και να μην προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή.
    • Σε περιπτώσεις απουσίας (λόγω ασθένειας ή άλλων λόγων), οι μαθητές/μαθήτριες μπορεί να χάσουν σημαντικό υλικό.
  2. Γεωγραφικοί και Χρονικοί Περιορισμοί:
    • Οι μαθητές/τριες πρέπει να μετακινούνται καθημερινά στο σχολείο, κάτι που μπορεί να είναι χρονοβόρο και κουραστικό.

Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Πλεονεκτήματα:

  1. Ευελιξία:
    • Οι μαθητές/τριες μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα από οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.
    • Η εκπαίδευση μπορεί να προσαρμοστεί στις ατομικές ανάγκες και τον ρυθμό μάθησης του/τις κάθε μαθητή/τριας.
  2. Τεχνολογική Εξοικείωση:
    • Οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες και αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το μέλλον.
  3. Πρόσβαση σε Πλούσιο Υλικό:
    • Οι εκπαιδευτικοί πόροι μπορούν να περιλαμβάνουν βίντεο, διαδραστικές ασκήσεις και άλλες μορφές πολυμέσων, κάνοντας τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και ποικίλη.

Μειονεκτήματα:

  1. Περιορισμένη Άμεση Αλληλεπίδραση:
    • Η έλλειψη φυσικής παρουσίας μπορεί να μειώσει την άμεση αλληλεπίδραση με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριες, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική ανάπτυξη και την αίσθηση κοινότητας.
  2. Τεχνολογικές Απαιτήσεις:
    • Απαιτείται καλή σύνδεση στο διαδίκτυο και κατάλληλος εξοπλισμός, κάτι που μπορεί να μην είναι διαθέσιμο σε όλες τις οικογένειες.
    • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να επιβαρύνει γονείς και κηδεμόνες, οι οποίοι πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τεχνικά ζητήματα και τη διαχείριση του χρόνου.
  3. Αυτοπειθαρχία και Κίνητρο:
    • Οι μαθητές/τριες χρειάζονται υψηλό επίπεδο αυτοπειθαρχίας και κινήτρου για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους χωρίς την άμεση επίβλεψη.

Συμπεράσματα

Και οι δύο μέθοδοι έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η δια ζώσης εκπαίδευση προσφέρει άμεση αλληλεπίδραση και κοινωνικοποίηση, ενώ η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρει ευελιξία και πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους. Η επιλογή της κατάλληλης μεθόδου εξαρτάται από τις ανάγκες και τις συνθήκες των μαθητών/τριών και του οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

Υβριδικό Μοντέλο: Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο συνδυασμός των δύο μορφών εκπαίδευσης μπορεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη και προσαρμοσμένη μαθησιακή εμπειρία.

cropped logo 2011 1 GR 1

Φιλικά Ιστολόγια

  • Link 1 - 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας - Πυρουνάκειο
  • Link 2 - ΣΑΕΚ Μεγάρων
  • Link 3 - 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου
  • Link 4 - Γυμνάσιο με ΛΤ Γενναδίου Ρόδου
  • Link 5 - ΕΠΑΛ Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 6 - Γυμνάσιο Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 7 - Μαθηματικός Περιηγητής, Ιωάννης Καραγιάννης - Σύμβουλος Εκπαίδευσης

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα

  • Link 1 - Μαθηματικά Θετικών Σπουδών/Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Link 2 - Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Άλγεβρα Γ΄ ΕΠΑΛ)

Ευκλείδη “Στοιχεία”

Ευκλείδη "Στοιχεία"
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση