ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2023
Η Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, στο Νηπιαγωγείο μας, ήταν μια μέρα όλο κέφι, παιχνίδι και χορό!!!
Αφού πρώτα παίξαμε παιχνίδια στις τάξεις μας….jpg)
…και ανακαλύψαμε τον κρυμμένο χαρταετό…
…χορέψαμε και ξεφαντώσαμε με το γαϊτανάκι μας…
Η Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, στο Νηπιαγωγείο μας, ήταν μια μέρα όλο κέφι, παιχνίδι και χορό!!!
Αφού πρώτα παίξαμε παιχνίδια στις τάξεις μας….jpg)
…και ανακαλύψαμε τον κρυμμένο χαρταετό…
…χορέψαμε και ξεφαντώσαμε με το γαϊτανάκι μας…
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το
σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η
Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική
Αίτηση Εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το
Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους,
σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική
διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024 εγγράφονται μαθητές/τριες
γεννημένοι/ες
το 2018 και το 2019.
(Από το σχολικό έτος 2021-2022, η φοίτηση των νηπίων που
συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών έχει γίνει υποχρεωτική σε όλους
τους Δήμους της
χώρας).
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (μέχρι 4.00΄μ.μ) στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου
(4.00΄μ.μ – 5.30΄μ.μ) και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7.45΄π.μ – 8.00΄π.μ) των Νηπιαγωγείων
του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες
κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους χωρίς
προϋποθέσεις.
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο νήπια/προνήπια
τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός για
τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΤΑ ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ
ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ
(εκτός αν ενδιαφέρονται για αλλαγή ωραρίου)
Τηλέφωνο επικοινωνίας Νηπιαγωγείου: 2823041288
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την
εγκύκλιο στον παρακάτω σύνδεσμο:
Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου φιλοξενήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας το εργαστήριο
αρχαιολογίας και τέχνης «Archaeolab».
Κεντρική δράση του εργαστηρίου είναι η προσομοίωση ανασκαφής. Έχει βιωματικό χαρακτήρα και δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν την επιστημονική διαδικασία ανασκαφής, τεκμηρίωσης και διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων και να κατανοήσουν πώς οι αρχαιολόγοι σταδιακά ανασυνθέτουν το παρελθόν βάση των ευρημάτων και των συναφειών τους.
Οι μικροί μας μαθητές, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια παλαιοντολογίας, με προσομοίωση ανασκαφής δεινοσαύρων:
Αρχικά έμαθαν πληροφορίες και είδαν στιγμιότυπα και εικόνες από τη ζωή των ζώων αυτών, που κυριάρχησαν στο γήινο οικοσύστημα για περίπου 165 εκατομμύρια χρόνια και εξαφανίστηκαν πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια:Με την καθοδήγηση της κ. Μπορμπουδάκη Κυριακής, έγιναν για λίγο παλαιοντολόγοι και εξερεύνησαν την εποχή των γιγαντιαίων ερπετών. Έκαναν ανασκαφές σε κουτιά για να βρουν απολιθωμένα οστά δεινοσαύρων…
…και έφτιαξαν τα δικά τους απολιθώματα από γύψο: 
Τέλος επεξεργάστηκαν και χρωμάτισαν ομοιώματα δεινοσαύρων και άλλων μορφών ζωής του Μεσοζωικού αιώνα…
Μια διαφορετική ημέρα και μια ενδιαφέρουσα εμπειρία βίωσαν την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου οι μικροί μας μαθητές.
Αποδεχτήκαμε με χαρά την πρόσκληση του “Μουσείου Ακριτών της Ευρώπης” για την παρουσίαση του παιδικού βιβλίου της Ελπίδας Μηναδάκη “Η μπαλαρίνα που δε χόρευε” στο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο Παλαιοχώρας:
Φτάνοντας στο Ενοριακό Κέντρο συναντήσαμε τους μαθητές της Α’ και της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Παλαιοχώρας. Όλοι μαζί, σα μια μεγάλη παρέα, παρακολουθήσαμε με προσοχή την παρουσίαση του βιβλίου… .jpg)
Το νέο μας απόκτημα, το έξοχο παιδικό βιβλίο της κ. Μηναδάκη, θα στολίζει πλέον τη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας και μάλιστα με χειρόγραφη αφιέρωση από τη συγγραφέα:
Φυσικά δεν παραλείψαμε να φυτέψουμε και τα ατομικά μας γλαστράκια, που τα πήραμε σπίτι για να τα φροντίζουμε καθημερινά:
Λόγω της ενασχόλησής μας με τις τέχνες και τους μεγάλους ζωγράφους, φυτέψαμε και σπόρους ηλιοτρόπιου με αφορμή τους γνωστούς πίνακες “Ηλιοτρόπια” του Βίνσετ βαν Γκογκ :
Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας, που δυστυχώς έχουν ήδη γίνει αισθητές, θα επιβαρύνουν κυρίως τους σημερινούς νέους και τις μελλοντικές γενιές. Η σκυταλοδρομία Running Out of Time είναι μια μοναδική, αδιάκοπη σκυταλοδρομία 7.767 χλμ. για την κλιματική αλλαγή, από τη Γλασκώβη της Σκωτίας μέχρι το Sharm el-Sheikh της Αιγύπτου:
Είναι η μεγαλύτερη σκυταλοδρομία που πραγματοποιήθηκε ποτέ, με δρομείς και ποδηλάτες να μεταφέρουν τη σκυτάλη και μαζί της ένα ηχηρό μήνυμα για την κλιματική αλλαγή, από τη νέα γενιά προς τους παγκόσμιους ηγέτες. Στη διαδρομή της η σκυτάλη διέσχισε θάλασσες, οροσειρές, παγετώνες, ερήμους, αλλά και χωριά, πόλεις και πρωτεύουσες. Επισκέφθηκε εκατοντάδες σχολεία, απειλούμενες περιοχές και έργα για την προστασία της φύσης, με σκοπό να εμπνεύσει και να ενισχύσει τις τοπικές δράσεις για την κλιματική αλλαγή. Στην Ελλάδα τη διοργάνωση συντόνισε η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) (η παλαιότερη Εθνική Περιβαλλοντική ΜΚΟ, με αδιάκοπη δράση πανελλαδικά από το 1951 για την προστασία της φύσης) ως εκπρόσωπος του FEE. Το FEE (Foundacion for Environmental Education) είναι ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως οργανισμούς εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με μέλη περισσότερους από 100 οργανισμούς και φορείς σε 81 χώρες και με δίκτυο άνω των 60.000 εκπαιδευτικών μονάδων.
Πήραμε μέρος κι εμείς σα Νηπιαγωγείο στη δράση αυτή, στέλνοντας το δικό μας μήνυμα, με τη δική μας σκυτάλη:
φτιαγμένη από τα φυσικά υλικά και τους Φθινοπωρινούς θησαυρούς που είχαμε συλλέξει από την αυλή και τον κήπο του Νηπιαγωγείου μας στις 3 Νοεμβρίου (στα πλαίσια των δράσεών μας για την Υπαίθρια Ημέρα Δράσης), ώστε να αποκτήσουμε τις δεξιότητες, τις απαραίτητες γνώσεις και τις ευκαιρίες για να κτίσουμε βιώσιμες και κλιματικά ανθεκτικές κοινότητες:
Εμείς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Παλαιοχώρας, δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε στην οικοδόμηση ενός μέλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, βιώσιμου για όλους… ενός μέλλοντος στο οποίο όλοι θα μπορούν να ευημερήσουν. Και το δείχνουμε με τις πράξεις μας, όχι μόνο με λόγια, γιατί μόνο όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!!!
Θεματική ενότητα:
Υγεία – Αυτομέριμνα και Πρόληψη
Θέμα: “Εγώ και το σώμα μου”
Ολοκληρώσαμε με επιτυχία, την 1η Θεματική Ενότητα με θέμα την Υγεία, την Αυτομέριμνα και την Πρόληψη και τίτλo “Εγώ και το σώμα μου”. Στόχος του κύκλου δραστηριοτήτων ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά καταρχήν το σώμα τους εξωτερικά: 
…στη συνέχεια να μάθουν τη σημασία της ατομικής σωματικής τους υγιεινής:
…τους τρόπους προστασίας τους από τα μικρόβια:
…και τη σπουδαιότητα της στοματικής τους φροντίδας και υγείας:.jpg)
Επίσης, τα παιδιά διδάχθηκαν τον “Κανόνα των Εσωρούχων” ο οποίος περιλαμβάνει και διατυπώνει με απλότητα και σαφήνεια όλα τα σημαντικά μηνύματα που χρειάζεται να γνωρίζουν τα παιδιά για να είναι ασφαλή:
Παιδαγωγικός στόχος του συγκεκριμένου κανόνα, είναι η
ενημέρωση και η ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να μπορούν να
προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και
βία, μαθαίνοντας και αναπαράγοντας στη συμπεριφορά τους απλούς
κανόνες αυτοπροστασίας. Κανένα παιδί δεν είναι αρκετά μικρό για να μην ξέρει τον “Κανόνα των
Εσωρούχων”, αφού η σεξουαλική κακοποίηση δυστυχώς δεν γνωρίζει ηλικία.
Και κάπως έτσι, με πολλές νέες γνώσεις και όμορφες κατασκευές, ολοκληρώθηκε η 1η Θεματική Ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το Σχολικό Έτος 2022-23: 
