ΗΕυρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού/EU Code Weekείναι μια πρωτοβουλία βάσης, που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό, προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Για τη φετινή χρονιά, η εβδομάδα αυτή είναι από 7 ως 22 Οκτωβρίου 2023:
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα, μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην διοργάνωση αυτή, με τη δραστηριότητα “Μια βόλτα στην πόλη μου” και επικεφαλή εκπαιδευτικό της συμμαχίας, στην οποία συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη, τη Μαρίνα Ζαχαρία:
Οι μικροί μας μαθητές, ενθουσιασμένοι, έπαιξαν το επιδαπέδιο παιχνίδι στον ειδικά φτιαγμένο χάρτη και καθοδήγησαν τη Beebot μελισσούλα μας, στις διάφορες αποστολές που έπρεπε να πάει:
“Η βόλτα στην πόλη μας” ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία!!!
Ξεκινώντας η φετινή σχολική χρονιά, είδαμε όλοι μας συγκλονισμένοι, την ολοκληρωτική καταστροφή που υπέστησαν αρκετές περιοχές της πατρίδας μας, από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που τις έπληξαν.
Θέλοντας να δείξουμε έμπρακτα ότι είμαστε κοντά στους πληγέντες, αλλά και με στόχο την ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών στην προσφορά αγάπης, διοργανώσαμε, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχώρας και βασικό σύνθημα: “Η Αγάπη είναι μεγάλη δύναμη… ας τη δώσουμεαπλόχερα”, εθελοντική δράση αλληλεγγύης και προσφοράς ειδών που θα χρειαστούν οι μαθητές των περιοχών αυτών:
Οι γονείς των μαθητών μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και τα είδη που μαζεύτηκαν θα αποσταλλούν σε σχολεία του νομού Τρικάλων με τα οποία έχει γίνει ήδη η σχετική επικοινωνία.
Στο πλαίσιο της εναρμόνισης του εορτασμού
της 10ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2023 με
την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με κοινό σύνθημα «Η
Κίνηση δίνει Ζωή» και στόχο την ανάδειξη της θεμελιώδους σημασίας της
σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία μικρών και
μεγάλων, οργανώσαμε και υλοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια για τους μικρούς μας
μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν με πολύ διάθεση, κέφι και ενθουσιασμό!!!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΟΑΣΠ, πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, την πρώτη μας άσκηση για το σεισμό. Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας, γι αυτό και η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή και ψύχραιμη αντιμετώπισή του, ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.
Οι μικροί μας μαθητές, έμαθαν βιωματικά, τα βασικά βήματα αντιμετώπισης του σεισμού:
Μόλις νιώσουμε τη γη να κουνιέται, αν είμαστε στη τάξη, μπαίνουμε κάτω από τα τραπεζάκια μας:
Αν είμαστε σε χώρο που δεν έχει τραπεζάκια, σκύβουμε και καλύπτουμε με τα χέρια το κεφάλι μας:
Όταν η γη σταματήσει να τρέμει, βγαίνουμε προσεκτικά, με τη σειρά, στον προκαθορισμένο χώρο…
…και παραμένουμε εκεί, ψύχραιμοι και υπομονετικοί:
Μάθαμε τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης…
…και τώρα ξέρουμε τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε, σε περίπτωση σεισμού, στο Νηπιαγωγείο μας!!!
Το Νηπιαγωγείο μας είναι μέλος του
Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Οικολογικά Σχολεία”.
Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο,
ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών
βαθμίδων. Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το
Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Foundation for Environmental
Education). Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για
την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Στόχος του προγράμματος είναι η
ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα
που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη
αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να
γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό
επίπεδο.
Χαιρόμαστε πολύ που ανήκουμε κι εμείς σε
αυτήν την κοινότητα και θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας για ένα περιβάλλον καθαρό,
όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό!!!
Ο Αγιασμός για τη νέα Σχολική Χρονιά 2023-24, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας, τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 11.00΄ το πρωί.
Με μεγάλη χαράκαι ενθουσιασμό, θα υποδεχτούμε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας, τους μικρούς μας μαθητές. Η είσοδος κάθε παιδιού στο Νηπιαγωγείο, αποτελεί ορόσημο στην πορεία της ζωής του, καθώς μεταφέρεται στη σχολική κοινότητα, μια μικρογραφία της κοινωνικής πραγματικότητας, η οποία εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες, εντάσεις και προκλήσεις. Το παιδί εκτός από τη χαρά και την έξαψη, μπορεί να έχει και συναισθήματα άγχους για τον αποχωρισμό, στρες, αγωνία και ντροπαλότητα. Αν του δοθεί όμως, ο χώρος για να εκφραστεί και ο χρόνος για να συνηθίσει, τότε θα έχει μια ομαλή προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο.
Υπάρχουν αρκετά θέματα που έχει να διαχειριστεί ένα παιδί, όπως:
– Ο αποχωρισμός από το σπίτι του και τους γονείς του, η εκμάθηση νέων δραστηριοτήτων και λειτουργιών μέσα στην ομάδα (ώρα φαγητού, παραμυθιού, χαλάρωσης…), η συναναστροφή με πολλά και διαφορετικά παιδιά.
– Η διαχείριση των ορίων που “του επιβάλλονται” (απαραίτητα για την ασφάλεια και τη διαχείριση όλης της ομάδας των παιδιών), η χρήση της τουαλέτας, η ατομική του υγιεινή, το άνοιγμα του τάπερ του φαγητού, το στρώσιμο του κρεβατιού και γενικότερα η προώθηση της αυτονομίας και της αυτάρκειάς του.
Τρόποι για να βοηθήσετε την ομαλή προσαρμογή του παιδιού σας στο Νηπιαγωγείο:
– Εξηγήστε στο παιδί τη διαδικασία που θα ακολουθήσει, δηλαδή ότι θα φύγετε για να πάτε στη δουλειά και ότι θα γυρίσετε να το πάρετε μόλις τελειώσετε.
– Οι πρώτες αρνητικές αντιδράσεις του παιδιού δε θα πρέπει να σας κλονίσουν και να το απομακρύνετε από το Νηπιαγωγείο. Εξετάστε μαζί με τις νηπιαγωγούς, πώς είναι το παιδί όταν αποχωρείτε, πώς συμπεριφέρεται, πώς αντιδράει.
– Απαντήστε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του σε σχέση με το νέο του σχολείο. Όσες περισσότερες πληροφορίες, σε ρεαλιστικό επίπεδο, δώσετε στο παιδί σας για το Νηπιαγωγείο, τόσο μικρότερος θα είναι και ο φόβος του, για το τι θα συναντήσει εκεί.
Κάποια πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε:
– Να επιμένετε με πίεση να σας πει το παιδί πώς πέρασε, με ποια παιδιά έπαιξε, τι έκανε, τι έμαθε.
– Να το εκφοβίζετε χρησιμοποιώντας το Νηπιαγωγείο ως μορφή πίεσης ή τιμωρίας π.χ. θα φωνάξει η δασκάλα σου αν δε φας το φαγητό σου, αν δε φορέσεις τη ζακέτα σου….
– Να του αφήσετε περιθώρια ότι μπορεί να αποφύγει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Θα πρέπει να εξηγήσετε στο παιδί σας, ότι στο σχολείο πηγαίνουν όλα τα παιδιά για πολλά χρόνια.
– Να του δημιουργήσετε προσδοκίες του τύπου: θα είναι όλα τέλεια, θα περνάς πάντα υπέροχα, θα παίζεις συνέχεια….
Τέλος, θα πρέπει αγαπητοί μας γονείς, να υπερβείτε την ανάγκη σας, να αποκτήσουν τα παιδιά σας μόνο γνώσεις (γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, αγγλικά…) με δεδομένο ότι τις συγκεκριμένες αυτές δεξιότητες, θα τις διδάσκονται σε όλη τη σχολική τους πορεία.
Οι νέες δεξιότητες, οι οποίες πλέον μπήκαν στην καθημερινότητα του σύγχρονου Νηπιαγωγείου, καλλιεργούν αξίες, υγιείς συμπεριφορές και σωστές πρακτικές όπως: ενσυναίσθηση, κοινωνικοποίηση, αλληλεγγύη, οικολογική συνείδηση, καλλιέργεια του υπεύθυνου μελλοντικού πολίτη, αυτονομία, ατομική ευθύνη, δημιουργικότητα, χτίσιμο ψυχικής ανθεκτικότητας.
Δείξτε εμπιστοσύνη λοιπόν, στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σύγχρονου Νηπιαγωγείου, ως προθάλαμο για την εκμάθηση εκείνων των δεξιοτήτων που θα γίνουν χρήσιμα εργαλεία για τη διαχείριση της σύγχρονης ζωής στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.
Άλλη μια ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική χρονιά έφτασε
στο τέλος της. Μια χρονιά γεμάτη ποικίλες εμπειρίες και χρήσιμες δράσεις, που πέρα από
τις γνώσεις που προσέφεραν στους μικρούς μας μαθητές, βοήθησαν και στην ολόπλευρη ανάπτυξή
τους.
Η καλοκαιρινή μας γιορτή με την οποία αποχαιρετήσαμε το σχολικό έτος 2022-23, είχε οικολογικό χαρακτήρα, μιας και σαν Αειφόρο Νηπιαγωγείο που είμαστε, θέλουμε να προτρέψουμε τους μαθητές μας να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. “Το μυστικό της λίμνης με ταχρωματιστά νερά” ενθουσίασε από την αρχή τα παιδιά και έτσι συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό σε όλες τις πρόβες. Με τον ίδιο ενθουσιασμό, παρουσίασαν την παράσταση και στους γονείς τους, που ήρθαν σήμερα να απολαύσουν και να καμαρώσουν τους μικρούς πρωταγωνιστές.
Μετά την ολοκλήρωση της παράστασης, αποχαιρετήσαμε με συγκίνηση τα μεγάλα μας νήπια, δίνοντάς τους τις θερμότερες ευχές μας για τη μελλοντική τους πορεία και δώσαμε ραντεβού με τα προνήπιά μας, τον προσεχή Σεπτέμβριο, για να συνεχίσουμε μαζί το μαγικό ταξίδι στη γνώση που ξεκινήσαμε φέτος.
Η ρύπανση της θάλασσας, ένα από τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη μας, ήταν το θέμα μας στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ως προς τη Θεματική Ενότητα: “Φροντίζω το Περιβάλλον” και το Θέμα: “Φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία”.
Το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου κατά το οποίο ασχοληθήκαμε με τα Εργαστήρια αυτά, εκπονήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: “Ο Μάνοςο Πελεκάνος και το Μαύρο Κύμα” το οποίο βοήθησε τους μαθητές μας να γνωρίσουν τη θαλάσσια ζωή και τη βιοποικιλότητά της, να αναγνωρίσουν την οικολογική αξία της θάλασσας και ιδιαίτερα της Μεσογείου, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα της θαλάσσιας ζωής αλλά και να ενεργοποιηθούν για την αντιμετώπισή τους.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αυτού, τα παιδιά απέκτησαν νέες γνώσεις, καλλιέργησαν τη δημιουργική τους σκέψη, πειραματίστηκαν εξερευνώντας διάφορες καταστάσεις, έκαναν πειραματισμούς, δοκιμές και επαληθεύσεις και κλήθηκαν να επιλύσουν διάφορα προβλήματα με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Συνδυάζοντας ψυχαγωγία και μάθηση, κατέκτησαν γνώσεις με παιχνιώδη τρόπο.
Ο “Μάνος ο Πελεκάνος” λοιπόν, ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας, συστήθηκε…
…μας σύστησε τους φίλους του…
…και ζήτησε τη βοήθειά μας, αφού πρώτα μας διηγήθηκε με στενοχώρια και αγωνία την περιπέτεια που είχαν και παρολίγο να τους στοιχίσει την ίδια τους τη ζωή!
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την πορεία και τον τρόπο επεξεργασίας του προγράμματος, στην παρακάτω παρουσίαση:
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με τα περιβαλλοντικά θέματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Ευαισθητοποιημένοι κι εμείς, σαν Αειφόρο Νηπιαγωγείο που είμαστε..
…ενημερωθήκαμε, προβληματιστήκαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις σε κάποια από τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τη μελλοντική πορεία του πλανήτη μας:
Διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο με τίτλο: “ΟΣωκράτης και το συντριβάνι με τα χρωματιστάνερά”συνειδητοποιήσαμε ότι η άσκοπη κατανάλωση του πόσιμου νερού και η πιθανή έλλειψή του τα επόμενα χρόνια, θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα για την επιβίωσή μας στη Γη…
…γι’ αυτό κι εμείς πρέπει να δώσουμε την απαραίτητη προσοχή, κλείνοντας καλά τις βρύσες και κάνοντας συνετή κατανάλωση του πολύτιμου αυτού αγαθού:
Η αλόγιστη σπατάλη ενέργειας, είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό περιβαλλοντικό θέμα με απρόβλεπτες μελλοντικές συνέπειες. Εμείς, αν και μικρά παιδιά, μπορούμε με απλές κινήσεις, να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας, στην εξοικονόμηση ενέργειας:
Ένα άλλο πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη Γη μας είναι τα πολλά σκουπίδια. Το τρίπτυχο: “μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση”, είναι η λύση του προβλήματος αυτού. Αφού μάθαμε για τα οφέλη της Ανακύκλωσης…
…και κάναμε ένα διαχωρισμό των σκουπιδιών που μπορούν να ανακυκλωθούν…
…ρίξαμε τις τελειωμένες μπαταρίες μας στην ειδική στήλη…
…και τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα σκουπίδια στον ειδικό μπλε κάδο:
Με ενθουσιασμό είδαμε το φορτηγό της Ανακύκλωσης να έρχεται έξω απ΄το Νηπιαγωγείο μας, να αδειάζει μπροστά στα μάτια μας το γεμάτο κάδο και τον κ. Αντώνη να μας εξηγεί πόσο σημαντική είναι η δράση αυτή για την ποιότητα της ζωής μας:
Πραγματικά εντυπωσιασμένοι, φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας φορτηγά Ανακύκλωσης…
…και δώσαμε μια σημαντική υπόσχεση στη Γη μας:
Θα γίνουμε οι “Σούπερ – Προστάτες τουΠεριβάλλοντος” συμβάλλοντας με κάθε τρόπο, για μια ποιότητα ζωής, βιώσιμης και υπέροχης, όπως ακριβώς μας αξίζει!!!
Με τον τίτλο αυτό, τη φετινή χρονιά δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο επικεντρώθηκε στην επαφή των μικρών μας μαθητών, με έργα τέχνης σημαντικών σύγχρονων αλλά και παλαιότερων διάσημων ζωγράφων.
Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του προγράμματος αυτού, με τη βοήθεια της Σαμάνθα, της φιλότεχνης και πολυταξιδεμένης κούκλας της τάξης μας…
…έκαναν ένα πραγματικά μαγικό ταξίδι στην τέχνη, γνώρισαν αρκετούς ζωγράφους, έμαθαν πολλές πληροφορίες γι αυτούς, προσέγγισαν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, παρατήρησαν, πειραματίστηκαν αλλά και καλλιέργησαν τη δημιουργικότητά τους μέσα από νέους τρόπους έκφρασης!
Η αρχή έγινε με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, καθώς το Φθινόπωρο, μέσα από τους πίνακες της Νατάσα Γουέσκοουτ, μας ενέπνευσε να πιάσουμε τα πινέλα μας και να προσπαθήσουμε να αποτυπώσουμε στα χαρτιά μας τη φύση που αλλάζει χρωματισμούς:
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με το Φθινόπωρο…
…τη σκυτάλη πήρε ο Βασίλι Καντίνσκι,ο οποίος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνακαι ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης “αφηρημένης τέχνης”.
Αφού μάθαμε κάποια πράγματα για τη ζωή και το έργο του…
…και πειραματιστήκαμε με χρώματα και αποχρώσεις…
…πιάσαμε τα ψαλίδια και τις κόλλες μας…
…και με έμπνευση από τον πασίγνωστο πίνακά του με τίτλο: “Τετράγωνα με ομόκεντρους κύκλους” φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας ξεχωριστά τετράγωνα:
Έφτασε ο καιρός που μάθαμε για το σώμα και τον εαυτό μας. Ο Πάμπλο Πικάσο και τα παράξενα μοναδικά του πρόσωπα…
…εξίταραν τη φαντασία μας…
…και μας έκαναν εξαιρετικούς και πρωτότυπους δημιουργούς:
28η Οκτωβρίου και το θέμα το οποίο μας απασχόλησε ήταν “Ο Πόλεμος και η Ειρήνη”. Αφού πρώτα μελετήσαμε τον πασίγνωστο πίνακα “Γκουέρνικα”…
…ασχοληθήκαμε με μεγάλο ενθουσιασμό με τα “Περιστέρια της Ειρήνης”:
Ο Κιθ Χάρινγκ ο οποίος ακολούθησε στη συνέχεια, ήταν αμερικανός καλλιτέχνης της Pop art ο οποίος έγινε ευρέως γνωστός από τα γκράφιτι που δημιούργησε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1980:
Εντυπωσιασμένοι από τα έργα του και αφού τα αναπαραστήσαμε βιωματικά…
…δουλέψαμε πάνω σε αυτά, τα δικά μας συναισθήματα. Η αγάπη, η συνεργασία, η φιλία, η αλληλεγγύη και τόσα άλλα συναισθήματα που νιώθουμε, βρήκαν τρόπο να εκφραστούν μέσα από την τεχνική του σπουδαίου αυτού ζωγράφου:
Έφτασε ο Χειμώνας και η θεματική ενότητα του Χρόνου, των 4εποχών καθώς και η εναλλαγή της μέρας με τη νύχτα, μας απασχόλησε για αρκετό διάστημα. Μελετήσαμε και αποδώσαμε με τα πινέλα και τις μπογιές μας το γνωστό πίνακα της Κάρεν Κόριν μετίτλο: “Ήλιος-Φεγγάρι” …
…αλλά και το πασίγνωστο έργο του Βίνσεντ βαν Γκογκ με τίτλο: “Έναστρη νύχτα”:
Ο σπουδαίος αυτός ζωγράφος, του οποίου η επίδραση στα μεταγενέστερα κινήματα του εξπρεσιονισμού και εν γένει της αφηρημένης τέχνης θεωρείται καταλυτική, μας απασχόλησε αρκετά:
Μελετώντας τη βιογραφία του, μάθαμε ότι ενώ όσο ζούσε, το έργο του δε σημείωσε επιτυχία, μετά το θάνατό του αναγνωρίστηκε ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών. Οι διάσημοι πλέον πίνακές του με τα “Ηλιοτρόπια”…
…και την “Ανθισμένη αμυγδαλιά”…
…μας γοήτευσαν και προσπαθήσαμε να τους αποτυπώσουμε με το δικό μας τρόπο:
Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό:
Οι Απόκριες έφτασαν και αφού μελετήσαμε αρκετούς πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με το θέμα, αποτυπώσαμε στο χαρτί μας αυτόν που μας εντυπωσίασε περισσότερο:
Το Πάσχα επίσης, αφού είδαμε διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, στολίσαμε τα αβγά μας με την τεχνοτροπία που μας άρεσε περισσότερο. Κάθε ένα διαφορετικό, κάθε ένα τόσο ξεχωριστό!
Η Γιορτή της Μητέρας, της ξεχωριστής αυτής γυναίκας στη ζωή του καθενός μας, είχε τρυφερότητα και αγάπη, με πίνακες διαφόρων ζωγράφων που έχουν απεικονίσει με ευαισθησία την πολύτιμη αυτή σχέση και τα μοναδικά συναισθήματά της:
Η Άνοιξη έφτασε και στόλισε απλόχερα τη φύση με τα υπέροχα χρώματά της:
Μας έβαλε όμως σε ένα μεγάλο δίλημμα: ποιον από τους 2 μεγάλους ζωγράφους να επιλέξουμε;
Τον Σάντρο Μποττιτσέλλι, τον διακεκριμένο Ιταλό ζωγράφο της αναγέννησης ή τον Φρανθίσκο Γκόγια, τον σπουδαίο ζωγράφο και χαράκτη της βασιλικής αυλής της Ισπανίας; Ποιος θα ήταν ο εμπνευστής μας για τα ανοιξιάτικα έργα μας;
Ώρα για ψηφοφορία λοιπόν:
Το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρο, νικητής της ψηφοφορίας ήταν ο Σάντρο Μποττιτσέλλι…
…όμως τελικά αποφασίσαμε να μελετήσουμε τη ζωή και το έργο και των δύο διάσημων αυτών ζωγράφων και να αφήσουμε τη δημιουργικότητά μας ελεύθερη να εμπνευστεί και από τους δύο…
…αλλά και από τη νεώτερη ζωγράφο Λούσυ Άρνολνττης οποίας οι υπέροχα ζωγραφισμένες πεταλούδες, μοιάζουν ολοζώντανες, έτοιμες να δραπετεύσουν από τους πίνακές της, κάτι που και εμείς προσπαθήσαμε να πετύχουμε στις δικές μας ζωγραφιές:
Ο γάλλος ζωγράφος Κλωντ Μονέ ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ιμπρεσιονισμού, μας γοήτευσε στη συνέχεια με τη ζωή και τα έργα του, αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν ο πίνακάς του με τίτλο: “Η λίμνη με τα νούφαρα”…
…γι΄αυτό κι εμείς όχι μόνο τον ζωγραφίσαμε…
…αλλά φτιάξαμε και τα δικά μας νούφαρα!!!
Και κάπου εδώ, το μαγικό ταξίδι στην τέχνη που μας κράτησε συντροφιά μια ολόκληρη σχολική χρονιά, έφτασε στο τέλος του. Μέσα από το ταξίδι αυτό, μάθαμε πληροφορίες για σπουδαίους ζωγράφους, μελετήσαμε και ερμηνεύσαμε κάποια από τα ωραιότερα έργα τους, γίναμε κι εμείς με τη σειρά μας μικροί καλλιτέχνες μιας και πειραματιστήκαμε με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και γενικά απολαύσαμε την κάθε στιγμή του με ενθουσιασμό, αφού ήταν πολύ συναρπαστικό!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή