Ο Σεπτέμβρης έφτασε και σε λίγες μέρες θα υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας, τους μικρούς μας μαθητές. Η είσοδος κάθε παιδιού στο Νηπιαγωγείο, αποτελεί ορόσημο στην πορεία της
ζωής του, καθώς μεταφέρεται στη σχολική κοινότητα, μια μικρογραφία της
κοινωνικής πραγματικότητας, η οποία εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες, εντάσεις και
προκλήσεις. Το παιδί εκτός από τη χαρά και την έξαψη, μπορεί να έχει και συναισθήματα άγχους
για τον αποχωρισμό, στρες, αγωνία και ντροπαλότητα. Αν του δοθεί όμως, ο χώρος για να εκφραστεί και ο χρόνος για να συνηθίσει, τότε θα έχει μια ομαλή προσαρμογή
στο Νηπιαγωγείο.
Υπάρχουν αρκετά θέματα που
έχει να διαχειριστεί ένα παιδί, όπως:
– Ο αποχωρισμός από το σπίτι του και τους γονείς του, η εκμάθηση νέων
δραστηριοτήτων και λειτουργιών μέσα στην ομάδα (ώρα φαγητού, παραμυθιού, χαλάρωσης…),
η συναναστροφή με πολλά και διαφορετικά παιδιά.
– Η διαχείριση των ορίων που “του επιβάλλονται” (απαραίτητα για
την ασφάλεια και τη διαχείριση όλης της ομάδας των παιδιών), η χρήση της
τουαλέτας, το άνοιγμα του τάπερ του φαγητού, το στρώσιμο του κρεβατιού και
γενικότερα η προώθηση της αυτονομίας και της αυτάρκειάς του.
– Η χρήση της μάσκας και η ατομική του υγιεινή.
Τρόποι για να βοηθήσετε την ομαλή προσαρμογή
του παιδιού σας στο Νηπιαγωγείο:
– Εξηγήστε στο παιδί τη διαδικασία που θα ακολουθήσει, δηλαδή ότι θα φύγετε
για να πάτε στη δουλειά και ότι θα γυρίσετε να το πάρετε μόλις τελειώσετε.
– Οι πρώτες αρνητικές αντιδράσεις του παιδιού δε θα πρέπει να σας κλονίσουν
και να το απομακρύνετε από το Νηπιαγωγείο. Εξετάστε μαζί με τις νηπιαγωγούς,
πώς είναι το παιδί όταν αποχωρείτε, πώς συμπεριφέρεται, πώς αντιδράει.
– Απαντήστε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του σε σχέση με το νέο του
σχολείο. Όσες περισσότερες πληροφορίες, σε ρεαλιστικό επίπεδο, δώσετε στο παιδί
σας για το Νηπιαγωγείο, τόσο μικρότερος θα είναι και ο φόβος του, για το τι θα
συναντήσει εκεί.
Κάποια πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε να
κάνετε:
– Να επιμένετε με πίεση να σας πει το παιδί πώς πέρασε, με ποια παιδιά
έπαιξε, τι έκανε, τι έμαθε.
– Να το εκφοβίζετε χρησιμοποιώντας το Νηπιαγωγείο ως μορφή πίεσης ή
τιμωρίας π.χ. θα φωνάξει η δασκάλα σου αν δε φας το φαγητό σου, αν δε
φορέσεις τη ζακέτα σου….
– Να του αφήσετε περιθώρια ότι μπορεί να αποφύγει τη φοίτηση στο
νηπιαγωγείο. Θα πρέπει να εξηγήσετε στο παιδί σας, ότι στο σχολείο πηγαίνουν
όλα τα παιδιά για πολλά χρόνια.
– Να του δημιουργήσετε προσδοκίες του τύπου: θα είναι όλα τέλεια, θα περνάς
πάντα υπέροχα, θα παίζεις συνέχεια….
Η χρήση της μάσκας και οι αναγκαίες
αποστάσεις:
Η καθημερινότητα με τη μάσκα, οι ενισχυμένοι κανόνες υγιεινής, η
αναγκαία κοινωνική απόσταση, ο φόβος που επικρατεί, είναι πράγματα που δύσκολα
μπορούν να γίνουν κατανοητά από ένα παιδί.
Στην παρούσα φάση με τον COVID 19 ο ρόλος του Νηπιαγωγείου είναι να
δημιουργήσει ένα ασφαλές εκπαιδευτικό και οριοθετημένο περιβάλλον (όχι
τιμωρητικό, εκφοβιστικό ή ενοχοποιητικό) μέσα στο οποίο το παιδί θα μάθει να
διαχειρίζεται την παρούσα -ομολογουμένως- δύσκολη κατάσταση. Μέσα από αυτή την
εκπαιδευτική διαδικασία, την κατανόηση των “επιβεβλημένων” κανόνων,
τη συνεργασία Νηπιαγωγείου-Παιδιού-Οικογένειας, θα καταφέρει το παιδί να
αποκτήσει και να αναπτύξει την ικανότητα διαχείρισης μιας κρίσης.
Τέλος, θα πρέπει αγαπητοί μας γονείς, να υπερβείτε την ανάγκη σας,
να αποκτήσουν τα παιδιά σας μόνο γνώσεις (γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, αγγλικά…)
με δεδομένο ότι τις συγκεκριμένες αυτές δεξιότητες, θα τις διδάσκονται σε όλη
τη σχολική τους πορεία.
Οι νέες δεξιότητες, οι οποίες πλέον μπήκαν στην καθημερινότητα του
σύγχρονου Νηπιαγωγείου, καλλιεργούν αξίες, υγιείς συμπεριφορές και σωστές
πρακτικές όπως: ενσυναίσθηση, κοινωνικοποίηση, αλληλεγγύη, οικολογική
συνείδηση, καλλιέργεια του υπεύθυνου μελλοντικού πολίτη, αυτονομία, ατομική
ευθύνη, δημιουργικότητα, χτίσιμο ψυχικής ανθεκτικότητας.
Δείξτε εμπιστοσύνη λοιπόν, στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σύγχρονου
Νηπιαγωγείου, ως προθάλαμο για την εκμάθηση εκείνων των δεξιοτήτων που θα
γίνουν χρήσιμα εργαλεία για τη διαχείριση της σύγχρονης ζωής στην οποία θα
ζήσουν τα παιδιά μας.
…για την πρώτη μας επαφή…για το πρώτο μας φιλί…για τα ατελείωτα παιχνίδια…για τις υπέροχες βόλτες…για όλα αυτά που μου μαθαίνεις καθημερινά και για άλλα πολλά… σ’ αγαπώ και θα σ΄ αγαπώ για πάντα.
Το Νηπιαγωγείο μας, διακρίθηκε και κέρδισε το 1ο Βραβείοστο #BravoSchools 2021, με τη
συμμετοχή “Μια μέλισσα στο σπίτι της Μελίνας” στην κατηγορία “Εφαρμοσμένο Σενάριο- Καινοτόμο Πρόγραμμα” στον Παγκόσμιο Στόχο 13.
Η συμμετοχή μας ξεχώρισε και βραβεύτηκε μεταξύ 867 συμμετοχών από 342 σχολεία όλων των βαθμίδων, που έλαβαν μέρος στη φετινή διαδικασία!!!
Δεσμευόμαστε όλοι μαζί, παιδιά και εκπαιδευτικοί, να είμαστε Πρεσβευτές των 17 Στόχων για τη Δημιουργία ενός Καλύτερου Κόσμου!
Το Νηπιαγωγείο μας, συμμετείχε στο
#BravoSchools 2021 και την Εβδομάδα Βιώσιμης Ανάπτυξης #BravoSustainabilityWeek.
Όλοι μαζί, το Νηπιαγωγείο μας και οι μαθητές μας,
γινόμαστε Πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων, διαδίδοντας στην τοπική
κοινωνία τα μηνύματα για τη Δημιουργία ενός Καλύτερου Κόσμου!
@qualitynetfoundation
Η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας ή όπως έχουμε συνηθίσει να την λέμε “Η γιορτή της μητέρας” είναι η γιορτή που τιμούμε τις μανούλες όλου του κόσμου. Είναι κινητή εορτή και γιορτάζεται κάθε χρόνο, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Για το 2021, η γιορτή της μητέρας είναι την Κυριακή 9 Μαΐου.
Ενόψει της επαναλειτουργίας των Νηπιαγωγείων από
την ερχόμενη Δευτέρα και σύμφωνα με την ΚΥΑ που ήδη έχουμε προωθήσει στα emailσας,
σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Σε όλα τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, ο
διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, μέσω δωρεάν
αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου, είναι υποχρεωτικός για
τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους στη
σχολική μονάδα.
Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης (self test) διενεργείται κάθε σχολική εβδομάδα, τουλάχιστον άπαξ (δηλαδή 1 φορά) πριν από τη Δευτέρα.
Κατά συνέπεια από Δευτέρα 10/5/2021, δε θα
επιτρέπεται σε κανένα μαθητή/τρια, εκπαιδευτικό και εργαζόμενο, η είσοδος στο Νηπιαγωγείο, αν δεν επιδεικνύει το απαραίτητο έγγραφο.
Φυσικά εξακολουθεί να ισχύει το μέτρο εισόδου στο Νηπιαγωγείο, με μάσκα.
Βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε:
1)Προμηθεύεστε από το φαρμακείο, το τεστ. Η προμήθεια του self test γίνεται δωρεάν με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής
Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), του προσωρινού Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης
(Π.Α.Μ.Κ.Α.) του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α΄ 36) ή του Προσωρινού
Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) και της
αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης.
2)Κάνετε το τεστ στο παιδί σας την Κυριακή. Προσοχή: Ο
έλεγχος πρέπει να διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την
προσέλευση στη σχολική μονάδα.
συνδέεστε με κωδικούς taxinet και
ακολουθείτε τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.
Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος,
την οποία εκτυπώνετε.
Επιδεικνύετε (χωρίς
να παραδίδετε) τη σχολική κάρτα, στη Νηπιαγωγό που παραλαμβάνει το παιδί σας και την έχετε μαζί σας μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού
ελέγχου.
Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την
οποία εκτυπώνετε.
Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να μεταβείτε με το παιδί σας, εντός
είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, σε δημόσια δομή, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην
πλατφόρμαhttps://self-testing.gov.gr/για δωρεάνεπαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι τότε, παραμένετε σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις σχετικές
οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.
4)Εναλλακτικά, μπορείτε, αν δεν υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης, να συμπληρώσετε και χειρόγραφα το
σχετικό έντυπο.
Με την ολοκλήρωση της δράσης Make AWish ευχαριστούμε για άλλη μια φορά το Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας, γιατί, με τη βοήθειά του, μπήκαμε στη μεγάλη οικογένεια των Αστερούληδων, βοηθήσαμε να εκπληρωθεί η ευχή της μικρής Μελίνας και ονειρευτήκαμε όλοι μαζί έναν φωτεινό κόσμο γεμάτο αστέρια.
Τα παιδιά μας, ευαισθητοποιημένα από τη δράση αυτή, δημιούργησαν και στόλισαν τα δικά τους αστέρια και με αυτά φτιάξαμε ένα υπέροχο βιβλίο για τη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας. Αν θέλετε, μπορείτε κι εσείς να το δείτε, στον παρακάτω σύνδεσμο:
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται
κάθε χρόνοστις2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο
μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805)και καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση
Βιβλίων για τη Νεότητα( International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το
1966, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη
για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό
βιβλίο.
Τα βιβλία αδιαμφισβήτητα είναι θησαυρός και αυτό
δεν είναι κάτι που λέγεται πρώτη φορά, μα είναι απαραίτητο να υπενθυμίζεται ξανά
και ξανά. Είναι ένας κόσμος μαγικός που προσφέρει γνώσεις, διευρύνει ορίζοντες,
οξύνει το πνεύμα, αφυπνίζει τη φαντασία, πλουτίζει την ψυχή, εξευγενίζει και
προσφέρει παιδεία σε ανθρώπινο επίπεδο. Πέρα από την επιμορφωτική τους σημασία,
είναι τρόπος διασκέδασης ή και διαφυγής ακόμη, αφού διαβάζοντάς τα, ταξιδεύουμε
νοερά στον κόσμο τους. Είναι
πολύ σημαντικό να βάλουμε ένα παιδί όσο νωρίτερα γίνεται στον κόσμο των
βιβλίων. Θα μάθει πράγματα από νωρίς, η φαντασία του θα αναπτυχθεί απίστευτα
(βασικότατο για ένα παιδί) μα κυρίως θα μάθει να αγαπάει το διάβασμα.Έτσι θα αποκτήσει μια όμορφη συνήθεια…ένα παιδί που
διαβάζει, θα είναι κι ένας ενήλικας που θα διαβάζει στον ελεύθερο χρόνο του.
Τα όποια
χρήματα επενδύσουμε σε βιβλία, δεν είναι χρήματα που πάνε χαμένα, συνεπώς,
ακόμη και σήμερα, στη δύσκολη εποχή που ζούμε, αξίζει να προσπαθούμε να
αποκτούμε βιβλία τόσο για εμάς όσο και για τα παιδιά μας. Άλλωστε πια οι
επιλογές είναι πολλές, οι ευκαιρίες ακόμη περισσότερες και οι πηγές πλέον
ποικίλες. Η γνώση δε σταματά ποτέ και μπορούμε να την αντλήσουμε ακόμη και από
βιβλία που έχουν κύριο σκοπό τους, τη διασκέδαση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή