perekpel’s blog

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Δ.Ε. ν. Πέλλας

9ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Γεωπάρκων, Διεθνές Εκπαιδευτικό Forum “Μνημεία της φύσης – αντικείμενα εκπαίδευσης για την αειφορία”

1η Ανακοίνωση

 

Φορείς Διοργάνωσης:

·      Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Γεωγραφίας

·      Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

·      Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα

 

Θεματικοί άξονες του Εκπαιδευτικού Forum

Οι κύριοι θεματικοί άξονες του Εκπαιδευτικού Forum είναι:

·      Φυσικά Μνημεία – Προστατευόμενες Περιοχές και περιβαλλοντική εκπαίδευση

·      Εκπαιδευτικά προγράμματα σε φυσικά μνημεία και εκπαιδευτικό υλικό

·      Χρήση Νέων Τεχνολογιών στη διαμόρφωση προγραμμάτων και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού σε φυσικά μνημεία και προστατευόμενες περιοχές

·      Σύνδεση της επιστημονικής έρευνας, της εκπαίδευσης και της προστασίας της φύσης στην κατεύθυνση της αειφόρου ανάπτυξης

·      Περιβαλλοντικά μονοπάτια

·      Αρχές και φιλοσοφία σχεδιασμού και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού σε φυσικά μνημεία και προστατευόμενες περιοχές

·      Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μεθόδων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε φυσικά μνημεία και προστατευόμενες περιοχές.


ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τόπος διεξαγωγής του Εκπαιδευτικού Forum

Το εκπαιδευτικό Forum θα διεξαχθεί στη Λέσβο. Το πρόγραμμά του θα περιλαμβάνει:

2 Οκτωβρίου 2010:

Μυτιλήνη – Αίθουσα εκδηλώσεων των Κεντρικών Λυκείων

Εισηγήσεις – Παρουσιάσεις

3 Οκτωβρίου 2010:

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα – Ασώματος – Παρουσιάσεις

Επίσκεψη στο Ελαιοτριβείο – Μουσείο Βρανά στον Παπάδο

4 Οκτωβρίου 2010:

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου – Σίγρι

 

Γλώσσα
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιούνται στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα.
 

Εκθέσεις

Εκπαιδευτικού υλικού περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και εκπαιδευτικού βιβλίου.

 

Δήλωση συμμετοχής – Υποβολή ανακοινώσεων

Η δήλωση συμμετοχής και οι τίτλοι των ανακοινώσεων θα πρέπει να υποβληθούν στην Οργανωτική Γραμματεία του Forum το αργότερο μέχρι 31 Μαΐου 2010.

 

Παρουσίαση εισηγήσεων

Ο χρόνος παρουσίασης των ανακοινώσεων έχει καθοριστεί σε 10΄, ώστε να υπάρξει χρόνος για την υποβολή ερωτήσεων.

 

Κόστος συμμετοχής

Το κόστος συμμετοχής ορίζεται στα 50 €. Στο παραπάνω ποσό περιλαμβάνεται το δικαίωμα παρακολούθησης των εργασιών του Forum, παραλαβής του τόμου περιλήψεων, των υλικών του Forum, ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού, μετακινήσεις εντός της Λέσβου κατά τη διάρκεια των εργασιών, συμμετοχή στις δύο μονοήμερες εκδρομές, ελαφρύ γεύμα κατά τη διάρκεια των εκδρομών, καφέ-αναψυκτικό κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

 


Πρακτικά

Ο τόμος περιλήψεων θα περιλαμβάνει τις περιλήψεις όλων των εργασιών που θα παρουσιαστούν. Οι πλήρεις εργασίες θα περιλαμβάνονται στον τόμο των πρακτικών τα οποία θα εκδοθούν σε ηλεκτρονική μορφή. Επιλεγμένες εργασίες στην αγγλική γλώσσα θα υποβληθούν για δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό GEOHERITAGE.

 

Οργανωτική Επιτροπή

1. Νικόλαος Ζούρος, Αναπλ. Καθ. Τμήματος Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, Διευθυντής Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

2. Μιχάλης Καπιωτάς, Υπεύθυνος λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα

3. Αικατερίνη Κλωνάρη, Λέκτορας Τμήματος Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Αιγαίου

4. Κωνσταντίνα Μπεντάνα, Υπεύθυνη Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

5. Ηλέκτρα Καλδέλλη, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα

 

 

Πληροφορίες

– Μιχάλης Καπιωτάς

  Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα

  e-mail: kapiotas@aegean.gr

             mail@kpe-asomatos.les.sch.gr

  Τηλ.-Fax: 22520 29038-39

 

– Κωνσταντίνα Μπεντάνα

  Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

  e-mail: lesvospf@otenet.gr

  Τηλ.-Fax: 22510 47033

 

 

Αλληλογραφία

Η αλληλογραφία που αφορά το Εκπαιδευτικό Forum θα αποστέλλεται προς την Οργανωτική Γραμματεία στη διεύθυνση:

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

Κέντρο Πληροφόρησης Μυτιλήνης

8ης Νοεμβρίου 17

81100 Μυτιλήνη

email: lesvospf@otenet.gr

Τηλ.-Fax: 22510 47033

Πραγματοποίηση Θεματικού Σεμιναρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Έδεσσας, με τίτλο: Επιμόρφωση « από ρήματα και από απόσταση»: Οραματίζομαι, Σχεδιάζω και Δημιουργώ εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση απορριμμάτων

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας ως συντονιστικός φορέας  του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Απορρίμματα: Τα χρήσιμα… άχρηστα», πραγματοποιεί θεματικό σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.), υποστηρικτικό για 30 μέλη του Δικτύου,  με τίτλο: Επιμόρφωση « από  ρήματα και από απόσταση»: Οραματίζομαι, Σχεδιάζω και Δημιουργώ εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση απορριμμάτων  και  ως ακολούθως:

  • στην Έδεσσα,  την Παρασκευή 7 και το Σάββατο 8 Μαΐου 2010,  για  εκπαιδευτικούς  σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, μέλη του παραπάνω Δικτύου.

  • από απόσταση για το διάστημα Μάιος-Ιούνιος 2010, με αξιοποίηση ηλεκτρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Οι  συμμετέχοντες στο σεμινάριο εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν μέσω πρωτότυπου εκπαιδευτικού λογισμικού που σχεδίασε η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Έδεσσας.

Στόχος του σεμιναρίου είναι, κατά την ολοκλήρωσή του, κάθε εμπλεκόμενος εκπαιδευτικός να έχει σχεδιάσει και παράγει υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση απορριμμάτων, προσαρμοσμένο στις ανάγκες  και τα δεδομένα των μαθητών του και της περιοχής που διαβιούν αυτά. Απώτερος σκοπός της επιμορφωτικής αυτής δραστηριότητας είναι η  επαρκής κάλυψη αναγκών σε εκπαιδευτικό υλικό για την πραγματοποίηση, από κάθε επιμορφούμενο εκπαιδευτικό, πολύμηνου προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,  ομοθεματικού με αυτό στο οποίο αναφέρεται το υλικό που θα παραχθεί, και το οποίο πρόγραμμα θα απευθύνεται σε μαθητές της σχολικής μονάδας που υπηρετεί. Το εκπαιδευτικό υλικό που θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα τύχει δημοσιοποίησης και προβολής.

 

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι  έξι εβδομάδες.

 

Το πρόγραμμα επίσης απευθύνεται σε εκπροσώπους ομοθεματικών, με το παρόν πρόγραμμα,  Εθνικών Δικτύων, καθώς και σε μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων (ΠΟ)  ΚΠΕ  που υλοποιούν προγράμματα για απορρίμματακι έχουν παράγει σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, ως παρατηρητές/συντονιστές focus group, συνολικά  10 άτομα.

Συμμετοχή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας στην Θ Μαθητιάδα

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας συμμετέχει στην Θ Μαθητιάδα, με την Περιβαλλοντική δράση «Βόλτα στη ζωή μ΄ ένα ποδήλατο». Πρόκειται για εθελοντική βιωματική δράση που εντάσσεται στις  περιβαλλοντικές δράσεις της Μαθητιάδας και θα υλοποιηθεί από το Σάββατο 8/5 έως και την Τετάρτη 12/5 στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο της Πρώτης Σερρών.

Τη δράση σχεδίασε η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης κ. Οικονομίδου Κατερίνα, θέλοντας να αναδείξει την αναγκαιότητα της χρήσης του ποδηλάτου και με σκοπό να αντιληφθούν οι ότι το ποδήλατο είναι ένα οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς που δίνει λύση στα προβλήματα του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα βελτιώνει την υγεία μας.

Η δράση αποτελεί μέρος των δραστηριοτήτων στα πλαίσια του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ποδήλατο και Βιώσιμη Κινητικότητα» που ιδρύθηκε φέτος, διάρκειας τριών ετών και συντονίζεται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας.

Στη Θ Μαθητιάδα συμμετέχει επίσης από πλευράς σχολείων της Διεύθυνσης, το Γυμνάσιο Πέλλας.

 

           

Παρουσίαση της δημοσκοπικής έρευνας για την χρήση του νερού, στα πλαίσια της Ανθοέδεσσας

Το Τοπικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Έδεσσας σε συνεργασία με το τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρουσίασε τα αποτελέσματα δημοσκοπικής έρευνας με θέμα τις αντιλήψεις των εφήβων της Έδεσσας ως προς τη χρήση του νερού.  Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του 2ου Γυμνασίου Έδεσσας με θέμα ” Έδεσσαίος, το ποτάμι μας”  από μαθητές της ομάδας και τον Υπεύθυνο εκπαιδευτικό κ. Αντωνέλλη.

Η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Ανθοέδεσσας, την οποία παρακολούθησαν κυρίως μαθητές των σχολείων του Δήμου Έδεσσας. Στην παρουσίαση παραρέθηκαν   οι Αντιδήμαρχοι Βάλτσης Δημήτριος και Δήμτσης Αθανάσιος.

Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από την εκπρόσωπο του ΤΟ.ΣΥ.Νέων Έδεσσας Ασπασία Μάτη, ενώ την  ανάλυση της έρευνας έκανε η Υπεύθυνη Π. Ε. Δ/σης Β/θμιας Εκπ/σης Κατερίνα Οικονομίδου

Δράση «Τέχνη με τα σκουπίδια μας»

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου, προτείνουν τη διοργάνωση της δράσης με τίτλο «Τέχνη με τα σκουπίδια μας», η οποία στοχεύει στη δραστηριοποίηση  των μαθητών με δημιουργικό τρόπο στο θέμα του περιβάλλοντος και ειδικότερα στη διαχείριση των σκουπιδιών.

Πρόκειται για ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που απειλεί τη φύση και απαιτεί ευαισθητοποίηση από πλευράς των νέων παιδιών, των μικρών πολιτών που αποτελούν και εγγυώνται το μέλλον της χώρας μας, ενώ συνδέεται και με τη βιοποικιλότητα, η οποία αποτελεί το θέμα της φετινής Ημέρας Περιβάλλοντος. Δεδομένου ότι η υπερπαραγωγή εξαντλεί τη φύση, της στερεί την ποικιλότητα των πόρων και οδηγεί σε υπερκατανάλωση, επόμενο είναι να συσσωρεύεται όγκος σκουπιδιών, τα οποία μολύνουν και εντείνουν την πίεση στο περιβάλλον, με πρώτο θύμα τη βιοποικιλότητα, δηλαδή την ποιότητα της φύσης και της ζωής μας.

Με την προτεινόμενη δράση, καλούνται οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού και των τριών τάξεων του Γυμνασίου να αξιοποιήσουν τα «σκουπίδια» και να δημιουργήσουν με αυτά έργα  κάθε μορφής (γλυπτά, κολάζ, συνθέσεις). Μέσα από αυτή τη διαδικασία, θα τους δοθεί η ευκαιρία να διακριθούν και να επιβάλουν στους μεγαλύτερους τη δική τους νέα λογική: «δεν σπαταλάμε, δεν πετάμε, εξοικονομούμε, επαναχρησιμοποιούμε». Η δράση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από ατομικά ή ομαδικά έργα τέχνης μαθητών, στο πλαίσιο είτε των σχολικών δραστηριοτήτων είτε του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής.

Η διαδικασία συμμετοχής στη δράση έχει ως εξής:

Οι μαθητές, με τη βοήθεια του υπεύθυνου στην Αισθητική Αγωγή ή άλλου εκπαιδευτικού θα επιλέξουν τα καλύτερα από τα έργα τους. Κάθε σχολείο θα αποστείλει ηλεκτρονικά στο ΥΠΕΚΑ μέχρι τις 12 Μαΐου 2010 από μία (1) έως πέντε (5) φωτογραφίες από τα έργα τέχνης των μαθητών, στην εξής διεύθυνση: gram@grgg.minenv.gr (μέγιστο μέγεθος εικόνων ανά σχολείο 2ΜΒ). Για αποφυγή «σκουπιδιών» και δαπανών η διακίνηση των φωτογραφιών των έργων δεν θα γίνει ταχυδρομικά.

Στη συνέχεια, επιτροπή θα επιλέξει τα 10 καλύτερα έργα από όλη τη χώρα και θα τα παρουσιάσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τα έργα αυτά θα τοποθετηθούν σε δημόσια κτήρια και χώρους.

Τα 50 συνολικά καλύτερα έργα από όλη τη χώρα (τα ήδη 10 επιλεχθέντα συν επιπλέον 40), θα εκτεθούν στο Μουσείο Μπενάκη, στο πλαίσιο της έκθεσης «AAO PROJECT», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Τέλος, περί τα μέσα Μαΐου, τηλεοπτικά συνεργία της ΝΕΤ και της ΕΤ3 θα καλύψουν περιοχές της Ελλάδας και θα κινηματογραφήσουν έργα μαθητών από διάφορα σχολεία. Το υλικό αυτό θα προβληθεί στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Έγκριση μεταλλαγμένης πατάτας στην Ευρώπη

p-patates_germany_955405917.jpg Η νεοσύστατη Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την καλλιέργεια και χρήση σε τρόφιμα και ζωοτροφές της μεταλλαγμένης πατάτας ‘Amflora της εταιρείας BASF που περιέχει γονίδιο ανθεκτικότητας σε αντιβιοτικά, αψηφώντας τις επιστημονικές ενδείξεις, την κοινή γνώμη και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Είναι η πρώτη φορά από το 1998 που η ΕΕ εγκρίνει καλλιέργεια μεταλλαγμένου οργανισμού στο έδαφός της.

 Ο νέος Επίτροπος Υγείας και Πολιτικής Καταναλωτών, κ. Τζον Ντάλι, σε συμφωνία με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μπαρόζο, χρησιμοποίησε την αποκαλούμενη ‘γραπτή διαδικασία’ για να επιτρέψει την καλλιέργεια της μεταλλαγμένης πατάτας, αποφεύγοντας να έρθει αντιμέτωπος με το Κολέγιο των Επιτρόπων για σχετική συζήτηση. Η πατάτα Amflora της γερμανικής εταιρείας αγροχημικών BASF περιέχει γονίδιο ανθεκτικότητας στην καναμισίνη (kanamycin) και την νεομυκίνη (neomycin) που περιέχονται σε αρκετά αντιβιοτικά. 

 Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων έχουν προειδοποιήσει σχετικά με την ανθεκτικότητα σε αντιβιοτικά την πατάτα Amflora. Έχουν προηγηθεί πρωτοφανείς διαφωνίες σχετικά με τη μεταλλαγμένη πατάτα Amflora ακόμη και από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) που συνήθως υποστηρίζει τα μεταλλαγμένα. Τέλος, η ιατρική κοινότητα ανησυχεί για την αύξηση της ανθεκτικότητας στα αντιβιοτικά, ενώ το 2001 η ΕΕ υιοθέτησε νόμο που ζητούσε να αποσυρθούν έως το 2004 τα γονίδια που είναι ανθεκτικά στα αντιβιοτικά και που μπορούν να απειλούν την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

6οι Πανελλήνιοι Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών

Η Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη» (Science on Stage – Europe) και το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αιγάλεω, διοργανώνουν τους 6ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών με θέμα: «Αιχμαλωτίζοντας την Καρδιά και το Νου μέσω της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών» («Winning Hearts and Minds in Science Teaching»).

Στους αγώνες θα παρουσιαστούν εργασίες μαθητών ή/και εργασίες εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με κεντρικό άξονα το θέμα: «Αιχμαλωτίζοντας την Καρδιά και το Νου μέσω της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών» . Οι εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, μπορούν να είναι: κατασκευές, πειράματα, καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή έντυπη ή ηλεκτρονική ( video , cd – rom , λογισμικό), θεατρική παράσταση, προτάσεις για workshop και on – stage activities (παρουσιάσεις).

Οι 6 οι Πανελλήνιοι Αγώνες θα πραγματοποιηθούν στις 15 και 16 Οκτωβρίου 2010 στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και στο αμφιθέατρο του Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω, στο σχολικό συγκρότημα του 6 ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω (πρώην ΕΠΛ), Μίνωος και Προόδου 1, Αιγάλεω (Αθήνα).

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, καθώς και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς εποπτευόμενους από το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. (Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., Π.Ι., Κ.Ε.Ε., Π.Ε.Κ., Ε.Κ.Φ.Ε. κ.τ.λ.). Στις ατομικές εργασίες υπεύθυνος, καθώς και ο εκπρόσωπος της ομάδας στις ομαδικές εργασίες, πρέπει να είναι εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ4. Οι εκπρόσωποι των ομαδικών εργασιών ορίζονται από τις ομάδες τους.

Στους 6 ους Πανελλήνιους Αγώνες θα απονεμηθούν επτά (7) βραβεία, από τα οποία είναι επιθυμητό, το 50% να απονεμηθεί σε εκπαιδευτικούς ή μαθητές που δεν είχαν βραβευτεί στις προηγούμενες πέντε διοργανώσεις του 2000, του 2001, του 2003, του 2005 και του 2007. Είναι επίσης επιθυμητό το 50% των βραβείων να δοθεί σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ4, ειδικότητας Φυσικού και το 50% σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ4, άλλων ειδικοτήτων (Χημικούς, Βιολόγους κ.τ.λ.). Οι επτά εργασίες που θα βραβευτούν θα μετέχουν στο Ελληνικό περίπτερο και θα διαγωνισθούν στην κεντρική εκδήλωση του προγράμματος Science on Stage – Europe , μαζί με τις εργασίες των άλλων εκπαιδευτικών από τις είκοσι επτά Ευρωπαϊκές χώρες που μετέχουν στο πρόγραμμα. Έως σήμερα, η Ελλάδα έχει βραβευτεί στις τέσσερεις από τις πέντε διοργανώσεις του προγράμματος.

Η κεντρική εκδήλωση του προγράμματος Science on Stage – Europe θα πραγματοποιηθεί 16 έως 19 Απριλίου 2011, στη Κοπεγχάγη (Δανία). Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στην κεντρική εκδήλωση του προγράμματος Science on Stage – Europe στη Κοπεγχάγη θα συμμετέχουν επίσης και στα σεμινάρια και τα workshops που θα πραγματοποιηθούν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης. Η γλώσσα της κεντρικής εκδήλωσης του προγράμματος είναι η Αγγλική.

Τα έξοδα διαμονής στη Κοπεγχάγη επτά καθηγητών, κλάδου ΠΕ4 , οι εργασίες των οποίων ή των μαθητών που επέβλεπαν βραβευθούν στους 6 ους Πανελλήνιους Αγώνες, θα καλυφθούν από το πρόγραμμα Science on Stage – Europe. Τα έξοδα μετάβασης στη Κοπεγχάγη καθώς και τα έξοδα μετάβασης και διαμονής στην Αθήνα για τους 6 ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών θα βαρύνουν τους συμμετέχοντες στους Αγώνες.

Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στους Αγώνες πρέπει να στείλουν, μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2010 , τα ακόλουθα:
•  Ένα κείμενο, μέχρι 2000 λέξεις, με πλήρη περιγραφή της εργασίας που θα παρουσιάσουν καθώς και μία ή δύο φωτογραφίες που θα βοηθούσαν την περιγραφή, όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο. Τα κείμενα και οι φωτογραφίες δεν θα επιστραφούν.
•  Χωριστή σελίδα στην οποία αναφέρονται ο τίτλος της εργασίας, το είδος της (κατασκευή, πείραμα κ.ο.κ.), το όνομα (-τα) των συμμετεχόντων, το όνομα του εκπροσώπου της ομάδας σε περίπτωση ομαδικής εργασίας, το όνομα του σχολείου ή του εκπαιδευτικού φορέα εργασίας των συμμετεχόντων, διεύθυνση επικοινωνίας, τηλέφωνο, φαξ και e – mail.

Διεύθυνση αποστολής εργασιών:
Γ΄ Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Αθήνας
Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω
Υπεύθυνη: Ευγενία Τσιτοπούλου
Θηβών 401
122 10, Αιγάλεω
Αθήνα.
Τηλ. 210-5441533, FAX : 210-5441255, email : etsitop[at]otenet.gr

Όλες οι προτάσεις θα υποβληθούν σε κρίση. Η προεπιλογή και η τελική επιλογή των επτά καλύτερων εργασιών θα γίνει από επιτροπή μελών της Ελληνικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη».

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών είναι τα κάτωθι:
•  Η συμβολή της προτεινόμενης εργασίας ή του εκπαιδευτικού υλικού στην κατανόηση βασικών εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του θέματος: «Αιχμαλωτίζοντας την Καρδιά και το Νου μέσω της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών».
•  Ο βαθμός αλληλεπιδραστικότητας της εργασίας με τους μαθητές.
•  Ο βαθμός πρωτοτυπίας της εργασίας.
•  Η δυνατότητα αναπαραγωγής και διάχυσης στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς ή μαθητές)
•  Η ποιότητα και η αισθητική της κατασκευής ή του εκπαιδευτικού υλικού.

«Across the Danube: Nature Conservation in South-Eastern Europe», Σούνιο 5-16 Ιουλίου 2010

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα και της ατμόσφαιρας, η εξαφάνιση των ειδών, οι φυσικές καταστροφές είναι κάποιες από τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος κόσμος για την ευημερία των μελλοντικών γενεών.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (ΕυρΟΔΔ) έχοντας την πεποίθηση ότι η αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος και η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έρευνα, τη συγκριτική μελέτη και τη διεπιστημονική συνεργασία αποφάσισε να δημιουργήσει ένα θεσμό για να ανταποκριθεί στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες εκπαίδευσης στον τομέα του περιβαλλοντικού δικαίου, την Ακαδημία Περιβαλλοντικού Δικαίου.
Η Ακαδημία Περιβαλλοντικού Δικαίου θα προσφέρει κύκλους εντατικών μαθημάτων σε διαφορετικούς περιβαλλοντικούς τομείς κάθε χρόνο υπό την επιστημονική εποπτεία μιας ομάδας καθηγητών και ειδικών σε παγκόσμιο επίπεδο οπώς ο Michel Prieur (Πανεπιστήμιο της Λιμόζ, Γαλλία), η Dinah Shelton (Πανεπιστήμιο George Washington, ΗΠΑ), η Maguelonne Dejeant-Pons (Συμβούλιο της Ευρώπης) και ο Tullio Treves (Δικαστής, Διεθνές Δικαστήριο Δικαίου Θάλασσας, ΟΗΕ).
Ο πρώτος κύκλος εντατικών μαθημάτων θα έχει θέμα «Across the Danube: Nature Conservation in South-Eastern Europe» και θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του ΕυρΟΔΔ στο Σούνιο στο διάστημα  5-16 Ιουλίου με διεθνούς κύρους εισηγητές όπως ο Eladio Fernandez Galiano (Συμβούλιο της Ευρώπης), o Γιώργος Κρεμλής (Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Ευρωπαϊκή Επιτροπή), η Jasmine Bachmann (Διεθνής Επιτροπή για την Προστασία του Ποταμού Δούναβη) και ο Petr Roth (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Δημοκρατία της Τσεχίας).
Η Ακαδημία επέλεξε να επικεντρωθεί στο αντικείμενο της προστασίας της φύσης με αφορμή την κήρυξη του 2010 από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμιο Έτος Βιοποικιλότητας στοχεύοντας στην ενημέρωση και στη λήψη μέτρων από τη διεθνή κοινότητα σε ένα θέμα ζωτικής σημασίας για το μέλλον του πλανήτη μας.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ακαδημίας: www.eploenvacademy.eu
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 14/05/2010

Θερινό Oικολογικό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, Σαμοθράκη, 5-23 Ιουλίου 2010

Θέμα: Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Το 12ο Θερινό Οικολογικό Πανεπιστήμιο (ΘΟΠ) φιλοξενείται φέτος στην Σαμοθράκη, στα Θέρμα (στην αίθουσα του παλιού δημοτικού σχολείου) και αποτελεί την ιδανικότερη λύση για συνδυασμό επιμόρφωσης υψηλού επιπέδου και διακοπών. Είναι διαρκείας τριών εβδομάδων και περιλαμβάνει τετράωρα μαθήματα καθημερινά (10.00-14.00), απογευματινές διαλέξεις ανοικτές για το κοινό και επισκέψεις σε σημεία του νησιού με ειδικό ενδιαφέρον.  Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν μία, δύο ή και τρεις από τις ενότητες που προσφέρονται. Η διοργάνωση γίνεται υπό την εποπτεία του ΔΙΠΕ (Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών) με την υποστήριξη του Δήμου Σαμοθράκης (http://www.samothraki.gr).
Υπεύθυνος προγράμματος είναι ο Δρ περιβαλλοντολόγος -πρόεδρος του ΔΙΠΕ, Ηλίας Ευθυμιόπουλος.  Τα σεμινάρια του ΘΟΠ είναι ένας καταξιωμένος πλέον θεσμός, διεξάγονται από το 1998 κάθε χρόνο, τον Ιούλιο, σε διαφορετικό νησί κάθε φορά (Χάλκη, Πάτμος, Κεφαλονιά, Σκύρος, Λήμνος, Σύρος, Ίος, Νίσυρος, Θάσος, Κέα, Ύδρα) και τα έχουν παρακολουθήσει μέχρι στιγμής συνολικά πάνω από 1000 άτομα.  Τα σεμινάρια απευθύνονται σε ενήλικες – επαγγελματίες, εκπαιδευτικούς μέσης και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, περιβαλλοντολόγους, μηχανικούς, στελέχη των ΟΤΑ, φοιτητές κ.α, και γενικότερα σε όποιον επιθυμεί να είναι ενήμερος για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης.  Οι εισηγητές είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες, πανεπιστημιακοί, ερευνητές, ή στελέχη κοινωνικών φορέων, με αποδεδειγμένη πείρα στο αντικείμενο. Οι εισηγήσεις εκδίδονται σε ειδικό τόμο που διανέμεται στους συμμετέχοντες, οι οποίοι στο τέλος παίρνουν και βεβαίωση παρακολούθησης.  Για την συμμετοχή καταβάλλεται ένα μικρό ποσόν ως δίδακτρα, ανάλογο με τον χρόνο παρακολούθησης και με ειδική έκπτωση για νέους και φοιτητές.
Για το προκαταρκτικό πρόγραμμα, τους όρους & αίτηση συμμετοχής επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΔΙΠΕ
Πληροφορίες:  Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών
Χαρ. Τρικούπη 65, 106 81 Αθήνα, τηλ 210 8848055 -56, φαξ: 210-8846278
e-mail : thop@dipe.gr, website: www.dipe gr

Γεωγραφικός άτλαντας το ελληνικό τοπίο

O ηλεκτρονικός γεωγραφικός Άτλαντας για το ελληνικό πολιτισμό τοπίο,  είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα www.greekscapes.gr

Είναι ένας Γεωγραφικός άτλαντας που αναλύει και τεκμηριώνει εναλλακτικά τα σύγχρονα ελληνικά πολιτισμικά τοπία, αποτυπώνοντας τις πολλαπλές αναγνώσεις που διαμορφώνονται γιαυτά χωρίς να αγνοεί τις κοινωνικές διαδικασίες που τα ορίζουν.

Ο ΑΤΛΑΝΤΑΣ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλαίσιο για τη διευκόλυνση της κατανόησης σε διάφορα επιστημονικά επίπεδα του αναλυτικού προγράμματος, όπως οι Φυσικές επιστήμες, οι κοινωνικές επιστήμες, οι φιλολογικές επιστήμες κλπ.

Κυρίως όμως μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, να εμπνεύσει και να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς όταν σχεδιάζουν και υλοποιούν ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  για μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.