Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+

Το σχολικό έτος 2023-2024 θα υλοποιηθούν στο νηπιαγωγείο μας τα εξής εργαστήρια:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποενότητα: «Αυτομέριμνα και πρόληψη, Ψυχική υγεία»

Τίτλος: «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο»

Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.

Βασικοί στόχοι:

  • προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών.
  • ενίσχυση ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων.
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα: «Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή, Οικολογική συνείδηση, Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά»

Τίτλος: «Της λίμνης το νερό, της θάλασσας το αλάτι… λιμνοθάλασσας παλάτι!»  – ΚΠΕ Μεσολογγίου

Βασικοί στόχοι:

  • επιδιώκεται να αναδειχθούν και να διερευνηθούν οι σχέσεις ανθρώπου – περιβάλλοντος και η εξέλιξη των σχέσεων αυτών στο χρόνο.
  • καλλιέργεια δημιουργικότητας, ενσυναίσθησης και εμπλοκής των μαθητών στα ζητήματα της κοινωνίας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποενότητα: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα»

Τίτλος: «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε.ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)» Π.Ε.ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Βασικοί στόχοι:

  • εξερεύνηση 12 κύριων προσωπικών και κοινωνικών αξιών.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού α) ως προς τον εαυτό μας, β) ως προς τους άλλους, γ) ως προς το περιβάλλον γύρω μας.
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης:  Δεκέμβριος – Ιανουάριος

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποενότητα: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «STEM και η ΓΗ γυρίζει..»

Βασικοί στόχοι:

  • γνωριμία με τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος.
  • γνωριμία με τον ήλιο και τη Σελήνη.
  • κατανόηση μέσα από πειραματισμό της εναλλαγής νύχτας – μέρας.
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

Το σχολικό έτος 2022-2023 θα υλοποιηθούν στο νηπιαγωγείο μας τα εξής εργαστήρια:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποενότητα: «Αυτομέριμνα και πρόληψη, Ψυχική υγεία»

Τίτλος: «Το Παπάκι Πάει» – Το Χαμόγελο του Παιδιού

Βασικοί στόχοι:

  • ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης
  • επίγνωση του κινδύνου και πρακτικές προστασίας
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

Διάρκεια: περίπου 6 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα: «Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή, Οικολογική συνείδηση, Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά»

Τίτλος: «Καλάθι του Πικνίκ» – WWF Ελλάς

Βασικοί στόχοι:

  • υιοθέτηση υγιεινών τρόπων ζωής και σωστών διατροφικών συνηθειών
  • γνωριμία με το «οικολογικό αποτύπωμα»
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

Διάρκεια: περίπου 5 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποενότητα: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα»

Τίτλος: «Πρόγραμμα ανάπτυξης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας / Δρ. Σοφίας Νικολιδάκη ΕΔΙΠ – Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης»

Βασικοί στόχοι:

  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού α) ως προς τον εαυτό μας, β) ως προς τους άλλους, γ) ως προς το περιβάλλον γύρω μας
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποενότητα: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».

Βασικοί στόχοι:

  • γνωριμία με τον κύκλο του νερού
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων
  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες

Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος