“Εγώ κι εσύ μαζί είμαστε μοναδικοί”

λογότυπο

Σχετικά με το έργο

Ο απώτερος στόχος μας είναι να αναπτύξουμε ένα όραμα και μια μακροπρόθεσμη σχολική πολιτική για την σχολική ένταξη όλων των παιδιών με τη χρήση δημιουργικών μεθόδων μάθησης. Επιθυμούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας, που ζουν σε μια μικρή κοινότητα, τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια ποιοτική εκπαίδευση που έχουν άλλα σχολεία σε όλη την Ευρώπη. Θέλουμε να μοιραστούμε την εμπειρία μας με τους άλλους και να μάθουμε από τους άλλους. Να ανακαλύψουμε τους καλύτερους τρόπους επικοινωνίας με τους γονείς όλων των παιδιών. Να μάθουμε νέους τρόπους συνεταιριστικής εκπαίδευσης και να προσφέρουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε σε όλους τους μαθητές.

Στόχοι

1. Να ανακαλύψουμε τους καλύτερους τρόπους επικοινωνίας με τους γονείς όλων των παιδιών.

2. Να μάθουμε νέους τρόπους συνεταιριστικής εκπαίδευσης και να προσφέρουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε σε όλους τους μαθητές.

3. Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι κοινωνικές, καλλιτεχνικές και δραστηριότητες βασισμένες στο παιχνίδι μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη παραγόντων υποστήριξης και ένταξης των μαθητών.

4. Ανάπτυξη της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της παρουσίασης, της επίλυσης προβλημάτων, των διαπραγματεύσεων, των δεξιοτήτων κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

5. Να συμπεριλάβουμε δημιουργικές δραστηριότητες σε όλα τα μαθήματα διδασκαλίας (κοινωνική εκπαίδευση, γλώσσα, λογοτεχνία, μαθηματικά, γυμναστική, κίνηση, τέχνες, επιστήμη, αγγλική γλώσσα με τη μέθοδο clil, αγωγή υγείας κλπ.) ώστε να συμπεριληφθούν όλα τα παιδιά.

6. Να μοιραστούμε υλικό το οποίο θα έχει χρήση στην καθημερινή μας εργασία δημιουργώντας έναν ανοικτό εκπαιδευτικό πόρο διαθέσιμο προς όλους στην ομάδα.

Σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα

  • Η παρούσα δράση υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2018 – 2019, σε 8 Σχολεία από 2 Χώρες και περισσότερα από 100 παιδιά. Δημόσιο Νηπιαγωγείο Τραχωνίου, Λεμεσού, Κύπρος, 1ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης, 1ο ΔΣ Παλαιάς Φώκαιας, 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος, 4ο Νηπιαγωγείο Πειραιά, 6ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου, 18ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου, 22ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου.

Διαδικασία

Το έργο είχε διάρκεια  από τον Ιανουάριο του 2019 μέχρι τον Ιούνιο του 2019.

  • Oι εκπαιδευτικοί για την μεταξύ τους επικοινωνία αξιοποίησαν ιδιαιτέρως κάθε δυνατότητα που δινόταν μέσα από την πλατφόρμα του eTwinning όπως email, τηλεδιάσκεψη, chat, με σκοπό τη δημιουργία ενός άκρως συνεργατικού έργου. Για να βιώσουν τα παιδιά τη χαρά της συνεργατικής μάθησης και πέρα από τα στενά όρια της τάξης, διοργανώσαμε διάφορες online επικοινωνίες, τηλεδιασκέψεις μέσω skype, messenger και twinspace για να γνωριστούμε, να παίξουμε, να τραγουδήσουμε, ενώ έγινε ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων αξιοποίησης τους. Κάθε εταίρος παρουσίασε στην τάξη του το παραμύθι «Ο Τριγωνοψαρούλης», το οποίο αποτέλεσε την αφόρμηση μας για την έναρξη του νέου μας προγράμματος «Εγώ κι εσύ μαζί είμαστε μοναδικοί».  Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες χρησιμοποιώντας συνδυασμό τεχνών – μουσική, θέατρο, χορό, τέχνη – έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να αποκτήσουν δεξιότητες μάθησης.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Τα σχολεία θα υιοθετήσουν νέες μεθόδους διδασκαλίας. Θα αναπτύξουν τις κοινωνικές ικανότητες και σχέσεις μεταξύ των μαθητών και του προσωπικού, καθώς και τις κοινωνικές δεξιότητες και τη δημιουργική χρήση του χρόνου.
Θα αναπτυχθεί η δημοκρατία και η συνεργασία, ο ρόλος της κοινότητας των μαθητών θα αναβαθμιστεί και θα υπάρξει ισχυρός δεσμός με την κοινότητα και τους γονείς.
Οι δραστηριότητες των σχολείων θα προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών για βιωματική μάθηση στα παιδιά μας,ώστε το ενδιαφέρον τους να είναι υψηλότερο και η κατανόησή τους βαθύτερη.

Διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου:
1. Δημιουργία ενός Δημόσιου Twinspace
2. Δημοσίευση στην Ιστοσελίδα των σχολείων, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Paideia News

Δράσεις

  • Δημιουργήσαμε padlet το οποίο από κοινού για γνωριμία των εκπαιδευτικών και των παιδιών:

https://padlet.com/marouleniatsap/hy6l016fv1ov

  • Αξιοποιήθηκε το zee maps, μια υπηρεσία χαρτογράφησης όπου δημιουργήθηκε ένας διαδραστικός χάρτης όπου οι μαθητές βρήκαν το σχολείο τους και το “τοποθέτησαν” στο χάρτη.   https://www.zeemaps.com/
  • Δημιουργήθηκε ψηφιακό βιβλίο από κοινού με δείγμα των εργασιών μας:

https://www.storyjumper.com/book/index/70361845/5ce7f1772deachttps://www.storyjump

  • Το συνεργατικό βίντεο που κάναμε όλα τα σχολεία και τραγουδήσαμε τον Τριγωνοψαρούλη.

https://vimeo.com/340055476

  • Ακολουθεί το Link για Δημιουργία online puzzle:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0f531abcfe23

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33c365b85dff

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0ab282f5e1b3

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1dfd803a489b

  • Ακολουθεί το Link με το Twinspace του προγράμματος:

https://twinspace.etwinning.net/79616/home

Φωτογραφίες από δράσεις
Το πάζλ της  διαφορετικότητας και όλοι μαζί μπορούμε να γίνουμε ομάδα

 

Ομαδική εργασία Τριγωνοψαρούλης.
Επίσκεψη σχολείου κωφών Αργυρούπολης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *