«Μια βαλίτσα υλικά και φαντασία στο Νηπιαγωγείο»

Σχετικά με το έργο

  • Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά ένα εικαστικό εργαστήρι, μέσα από το οποίο οι μαθητές του νηπιαγωγείου θα έρθουν σε επαφή με διάφορα υλικά και τεχνικές εικαστικών, ενώ παράλληλα θα υπάρχει επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση με άλλα σχολεία της Ελλάδας και ενδεχομένως και του εξωτερικού, τα οποία θα διαπραγματεύονται την ίδια θεματική. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση των φυσικών ικανοτήτων των παιδιών, στην αφύπνιση της περιέργειάς τους, στην κινητοποίηση της φαντασίας τους, στην ενθάρρυνση της έκφρασης, στην καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους και στον πειραματισμό με υλικά και τεχνικές. Παράλληλα, επιδιώκεται τα παιδιά να εκφράζονται, να αλληλεπιδρούν, να επικοινωνούν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στο πλαίσιο των καθημερινών τους δραστηριοτήτων, εντός και εκτός τάξης.
  • Στόχοι
    • Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές του νηπιαγωγείου
      -να πειραματίζονται με διάφορα υλικά και χρώματα, να μαθαίνουν ή να επινοούν διάφορες τεχνικές και να τις εφαρμόζουν για τη δημιουργία πρωτότυπων έργων
      -να εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από την Τέχνη
      – να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και να κινητοποιήσουν τη φαντασία τους
      -να αναπτύξουν κοινωνικές, επικοινωνιακές και συνεργατικές ικανότητες μέσα από την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα

  • 7ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης
  • 8ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου
  • 1ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης
  • 15o Oολοήμερο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου
  • 2ο Νηπιαγωγείο Νέων Μαλγάρων
  • 7ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων
  • Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης
  • Özel Ümraniye Gökkuşağı İlkokulu Turkey
  • 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης
  • 15ο Νηπιαγωγείο Πάτρας
  • 2ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας
  • 32ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
  • 13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου
  • Πρόγραμμα έργου

    • Εβδομάδα 28/11-2/12: Γνωριμία των σχολείων – εταίρων (με όποιο τρόπο επιλέξει ο καθένας π.χ. αποστέλλοντας ένα γράμμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) Δεκέμβριος 2016
    • Εβδομάδα 5/12 – 9 /12: πηλός,γύψος Εβδομάδα 12/12 – 16 /12: πηλός,γύψος
    • Ιανουάριος 2017
    • Εβδομάδα 9/1 – 13/ 1: μαρκαδόροι, ξυλομπογιές
    • Εβδομάδα 16/1 -20 /1: μαρκαδόροι, ξυλομπογιές
    • Εβδομάδα 23/1 – 27/1: τέμπερες, δακτυλομπογιές
    • Εβδομάδα 30/1 – 3 /2: τέμπερες, δακτυλομπογιές
    • Φεβρουάριος 2017
    • Εβδομάδα 6/2 – 10 /2: λαδοπαστέλ-κηρομπογιές-κιμωλία
    • Εβδομάδα 13/2 – 17 /2: λαδοπαστέλ-κηρομπογιές-κιμωλία
    • Εβδομάδα 20/2 – 24 /2: ανακυκλώσιμα υλικά
    • Εβδομάδα 27/2 – 3/3: ανακυκλώσιμα υλικά
    • Μάρτιος 2017
    • Εβδομάδα 6/3 – 10 /3: ανακυκλώσιμα υλικά
    • Εβδομάδα 13/3 – 17/3: κάρβουνο, νερομπογιές
    • Εβδομάδα 20/3 – 24 / 3: κάρβουνο, νερομπογιές
    • Εβδομάδα 27/3 – 31/3: κορδέλες, σκοινιά, κορδόνια
    • Απρίλιος 2017
    • Εβδομάδα 3/4 -7 /4: κορδέλες, σκοινιά, κορδόνια
    • Μάιος 2017
    • Εβδομάδα 2/5-5 /5 : εφημερίδες, περιοδικά
    • Εβδομάδα 8/5-12/5: εφημερίδες, περιοδικά
    • Εβδομάδα 15/5-19/5: Κλείσιμο προγράμματος, οργάνωση παρουσίασης
    • Εβδομάδα 22/5-26/5: Κλείσιμο προγράμματος, οργάνωση παρουσίασης.
    • Διαδικασία της εργασίας
      • Eμπλοκή των παιδιών σε τρεις διαδικασίες: δημιουργία, παρουσίαση, ανταπόκριση. Δημιουργία: τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ένα υλικό εικαστικής έκφρασης, ενθαρρύνονται να εκφραστούν και να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα. Μαθαίνουν διάφορες τεχνικές που σχετίζονται με το συγκεκριμένο υλικό. Παρουσίαση: Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στους μαθητές των σχολείων εταίρων και λειτουργούν ως θεατές των έργων των άλλων παιδιών. Ανταλλαγή απόψεων, ιδεών, εμπειριών. Ανταπόκριση: Αφορά το πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν την όλη διαδικασία και αυτό που βλέπουν στη δουλειά των άλλων. Στην αρχή κάθε εβδομάδας «η βαλίτσα της φαντασίας» θα ανοίγει στα νηπιαγωγεία των σχολείων εταίρων και θα αποκαλύπτει ένα καινούριο υλικό-ερέθισμα. Ενδεικτικά υλικά: μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, λαδοπαστέλ, κηρομπογιές, νερομπογιές, τέμπερες, κάρβουνο…καθώς και άλλα που θα προκύψουν. Ο χρόνος ενασχόλησης με το κάθε υλικό ορίζεται σε 1-2 εβδομάδες και η επικοινωνία των σχολείων θα γίνεται 1 φορά την εβδομάδα.
      • Αναμενόμενα αποτελέσματα
        • Δημιουργία portfolio με τεχνικές εικαστικής έκφρασης
          Ψηφιακή Έκθεση Εικαστικών Έργων.
        • Φωτογραφίες απ’ο τις δράσεις μας.

Συνεργατικές δράσεις

IMG_3048 20170424_125428 Κατασκευές με εφημερίδες

20170502_131129 Κατασκευές με σχοινιά

20170404_09000220170406_090100Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.

20170310_11095720170320_11083420170223_104341 - Αντιγραφή20161216_124322Κατασκευές με νερομπογιές

20170321_124556Κατασκευές με λαδοπαστέλ

20170215_133042 Κατασκευές με τέμπερα.

 

 

20170213_102426 Κατασκευές μς μαρκαδόρους και ξυλομπογιές.

 

006 008Κατασκευές με πηλό.

20161216_124322Το ηλεκτρονικό βιβλίο από το πρόγραμμα

Εικόνα1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *