Ιστορία του Δ.Σ.Λαγυνών

ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΤΙΚΟΝ

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΝ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ   ΥΛΙΚΟΝ

ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΛΑΓΥΝΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΛΑΓΚΑΔΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

«Έχοντες υπόψη την υπ’αριθμ.Ε.25981/5693/3110/17-6-1956 κοινή απόφαση του Υπουργείου Συντονισμού και Δημοσίων Έργων ,εγκρίνομεν όπως σε έργα επισκευής ,μεταρρυθμίσεως και ανεγέρσεως Διδακτηρίων και Σχολικών Γυμναστηρίων χρηματοδοτούμενων με 100.000  δραχμών.Η όλη εργασία κατανέμεται σε μικρές ομοοιδείς εργασίες κατόπιν μειοδοτικών διαγωνισμών εκτελούμενων κατόπιν ιδιαιτέρας συμφωνίας είτε και απολογιστικώς.»

Για να γίνει το νέο σχολείο στα Λαγυνά έγινε απαλλοτρίωση των οικοπέδων των κ.κ  Ανδρ.Ευθυμούδη, Χρησ. Τεμπελούδη,Πηνελόπη Πολυζούδη,Αφοι Απ.Πολυζούδη και δόθηκε και κοινόχρηστη έκταση 2870 τ.μ από την κοινότητα Λαγυνών.Το σύνολο της  έκτασης ήταν 6056,50τ.μ στην τοποθεσία Εκκλησάκι ,όπου και έγινε το νέο σχολείο.

Εικόνα 2Σχεδιάγραμμα του οικοπέδου για το νέο διδακτήριο

Στο υποθηκοφυλάκιο Θεσ/νικης στο βιβλίο εισαγωγής 1α)1702 με αριθμό 232 υπάρχει η δωρεά ακινήτου της κοινότητας , αξίας 1.000.000 δραχμών με πρόεδρο της κοινότητας Λαγυνών τον αυτοκινητιστή Σταύρο Κοτσώνη του Κων/νου ,που ήταν και  πρόεδρος της σχολικής εφορίας του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών, τον Μπαντούδη Χρήστο γεωργό, όπου παραχώρησε στην  κοινότητα έκταση 2870 τμ για την ανέγερση του Σχολικού Διδακτηρίου  αφού για το παλιό ίσχυε «καθ’όσον το χρησιμοποιούμενον παρ’ αυτής μέχρι σήμερον τυγχάνει ακατάλληλον,πεπαλαιομένον και ετοιμόρροπον»

Τα χρήματα συγκεντρώνονταν με έρανο από τους κατοίκους του χωριού (εικόνα 7).Αν κάποιος δεν πλήρωνε του ερχόταν ειδοποίηση από το δημόσιο ταμείο(εικόνα 4). Χρήματα για την ανέγερση  συγκέντρωναν και από ενοίκια κοινοτικών χωραφιών.(εικόνα 6)Για την ανέγερση του σχολείου το κράτος χορήγησε κατά διαστήματα 450.000 δραχμές και η κοινότητα συγκέντρωσε 181.000 δραχμές .Το σύνολο για την ανέγερση ήταν 631.000 δραχμές.

Στην τεχνική έκθεση το 1960  για την δημιουργία της αυλής γράφουν : «Η αυλή του σχολείου βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από τον αγροτικό δρόμο με αποτέλεσμα αυτή να κατακλύζεται με νερά, που η απορροή τους είναι ακατάλληλη με αποτέλεσμα η αυλή, όταν βρέχει να γίνεται λασπότοπος και γενικά να δημιουργείται αφόρητη κατάσταση και επιβλαβής για την υγεία των μαθητών εντός και εκτός του διδακτηρίου.Ακόμα το σχολείο γειτνιάζει με αγροτικές κατοικίες όπου τρέφουν ζώα και πρέπει να μην υπάρχει είσοδος στο σχολείο για τα ζώα που ρυπαίνουν την αυλή.»Αυτό ήταν έργο που δεν έγινε γρήγορα και ακόμη και σήμερα γίνονται επεμβάσεις στην αυλή του σχολείου.Αλλα και ο κ.Λιολιόπουλος στην έκθεση του για το νέο διδακτήριο  γράφει: «Δυστυχώς το σχολείο είναι 1,5 μ. κάτω από την επιφάνεια του εδάφους με αποτέλεσμα να κατακλύζονται οι αίθουσες με νερό».

Στο αρχείο βρήκαμε ένα τηλεγράφημα από τον ΟΣΚ το 1965(εικόνα 8) ,που ζητάει πληροφορίες για την πορεία της ανοικοδόμησης του νέου διδακτηρίου:

Ε΄Η αρχιτεκτονική του κτιρίου

α) Οι κατευθυντήριες για τη σχολική αρχιτεκτονική του εκπαιδευτικού προγράμματος του 1929γραμμές εναρμονίζονται απόλυτα με τις καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές τάσεις που κυριαρχούσαν τότε στην Ευρώπη κι εκπορεύονταν από τη σχολή Bauhaus που ίδρυσε ο αρχιτέκτοναςV.Grorious και το περιοδικό “Espirit”που εκδίδονταν υπό την καθοδήγηση του διάσημου αρχιτέκτονα Le Corbusier.Σημείο σύγκλισης των δυο αυτών ρευμάτων ήταν η πίστη στην απελευθέρωση της αρχιτεκτονικής από την άχρηστη μνειμειακότητα και την περιττή διακόσμηση ,οι καθαρές γεωμετρικές φόρμες ,η ισορροπία των όγκων,η λιτή κατασκευή ,η αποκλειστική σχεδόν χρησιμοποίηση του μπετόν.Την εποχή εκείνη των νέων αρχιτεκτονικών τάσεων ,το σχολείο αποτέλεσε  θέμα εξαιρετικού ενδιαφέροντος στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα.Οι βασικές κτηριολογικές κατευθύνσεις για τα διδακτήρια ήταν :

  • Αίθουσες με πλούσιο και ομοιόμορφο φωτισμό
  • Καλός προσανατολισμός των κτιρίων
  • Δημιουργία χώρων εκδηλώσεων
  • Επάρκεια χώρων υγιεινής-λουτρά
  • Λειτουργική αξιοποίηση της ταράτσας
  • Επιμελημένη οργάνωση της αυλής

Τα δομικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν –κατά κανόνα-το οπλισμένο σκυρόδεμα και η διπλή οπτοπλινθοδομή.Κατά αναλογία με τις κλιματολογικές συνθήκες διαμορφώθηκαν δυο κτηριολογικοί τύποι κτιρίων.Ο βορινός τύπος με κλειστούς διαδρόμους στο βορινό τμήμα του κτιρίου και μεσημβρινός τύπος με ανοιχτούς διαδρόμους προσπέλασης στις αίθουσες διδασκαλίας για περιοχές με ήπιο κλίμα

Κάθε σχολείο γινόταν μια οντότητα που διαμορφώνονταν από τις λειτουργικές ανάγκες και αποσκοπούσε στ μεγιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής συμβολής του.

Στα Λαγυνά  το σχολείο ήταν όμοιο με τα σχολεία που έγιναν στην περιοχή το 1950. Με καλό προσανατολισμό ,με αίθουσες μεγάλες με ομοιόμορφο φωτισμό. Είχε τεράστια παράθυρα 1,50Χ2,50 μ. Περιλάμβανε τρεις ισόγειες αίθουσες διδασκαλίας την μία δίπλα στην άλλη  και δύο γραφεία. Στην αυλή έμειναν τα δέντρα που υπήρχαν αλλά έπρεπε να διαμορφωθεί με κάγκελα, πλακόστρωση, χώρο φύτευσης για να συμπληρωθεί με επιτυχία το σύνολο. Είχε πλάτος 12 ,έτρα και μήκος 63 μέτρα μαζί με το υπόστεγο που βρίσκεται στην πρόσοψη του .Όλο το κτίριο στηρίζεται σε κολόνες. Είχε υπόγειο όσο έπιανε ο χώρος δυο αιθουσών με τον διάδρομο ,δηλαδή 135 τμ.

Στ ΄Μαθητικός πληθυσμός

Αριθμητικοί πίνακες εγγραφέντων και αποφοιτήσαντων μαθητών κατά σχολικά έτη:

Σχολικό έτος Εγγραφέντες Αποφοιτήσαντες
1918-1919 102 0
1919-1920 109 0
1920-1921 118 1
1921-1922 155 0
1922-1923 158 0
1923-1924 182 1
1924-1925 190 2
1925-1926 167 0
1926-1927 163 5
1927-1928 188 2
1928-1929 200 6
1929-1930 192 0
1930-1931 191 5
1931-1932 188 0
1950-1951 226 14
1951-1952 221 21
1952-1953 218 21
1953-1954 207 21
1954-1955 211 23
1956-1957 201 31
1957-1958 184 29
1958-1959 174 33
1959-1960 162 26

Η΄Σχολική ζωή

Στον  Ζ΄ Φάκελο εγκυκλίων –διαταγών του Επιθεωρητή Β΄Περιφέρειας Θεσ/νικης

2-5-1956 (Γαλάτιστα)  βρήκαμε έπαινο  προς τον απερχόμενο Επιθεωρητή και αναφορά έπισκεψης του Διευθυντή του Δ.Σχολείου Γαλάτιστας στα σχολεία της περιοχής .

Εγκύκλιος 1 : Εξύμνιση του αρχαιοελληνικού ιδεώδους .Ο δάσκαλος πρέπει να είναι πρότυπο ηθικής και συμπεριφοράς .Δίνει οδηγίες για σωστή εργασία .Αναφορά στις εξαιρετικές περιπτώσεις του Δ.Σ.Πολυγύρου κσι Παλαιοκάστρου.Παράδειγμα προς μίμηση.

9-5-1957 Ο επιθεωρητής Γ.αγγελόπουλος ενημερώνει για την τοποθέτησή του στην Περιφέρεια Θεσ/νικης από την περιφέρεια Χαλκιδικής που ήταν πριν.Αναφέρεται πάλι στα ιδεώδη της εποχής για τον δάσκαλο και αναφέρει προσωπικές του επιδιώξεις και επιτυχίες.

11-5-1957 (Αρ.πρωτ. 997) Τι δικαιολογητικά πρέπει να υποβάλλονται προκειμένου να εγκριθούν δαπάνες για το σχολείο.

20-5-1977 (αρ.πρωτ.1064)

  • Κοινοποίηση εισηγήσεως προς το ΠΥΣΣΕΝ.Θεσ/νικης για τη λειτουργία ημερήσιων σχολείων για παιδαγωγικούς και διδακτηριακούς λόγους μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους αλλά προσοχή να μη παρατηρείται χαλάρωση από τους μαθητές και δασκάλους αλλά εργασία για την επόμενη ημέρα.Παρατίθενται και το ωρολόγιο πρόγραμμα συστεγαζομένων και μη
  • Διανομή συσσιτίου την Τρίτη ώρα.Συγκέντρωση προσωπικού της περιφέρειας Θεσ/νικης όχι υποχρεωτικά ,γιατί δεν δίδονται αναδρομικά.

16-5-1957(αρ.πρωτ1027)

  • Δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για την έγκριση δαπανών. Αναφορά στο 2ο Δ.Σ.Βόλου που «επλήγη από σεισμό και την προσπάθεια αποκατάστασής του»Θ.Φωτεινόπουλος
  • Κοινοποίηση απαγόρευσης άσεμνων εντύπων από τον Γεν.Γραμματέα κ.Γεωργούλη και επιβολή εράνου στους κατοίκους της περιοχής για την ανέγερση διδακτηρίων(υπςρ.Ι6633/30-04-1957)
  • Με την υπαρ.Ι5040/10-5-1957 Ο Νομάρχης ζητεί από τον πρόεδρο της κοινότητας να αναπτυχθεί ο σκοπός της προικοδότησης άπορων κορασίδων.
  • Κοινοποίηση για σωστή υποβολή δικαιολογητικών για τα νοσήλεια των εκπαιδευτικών
  • Κοινοποίηση του 583 τάγματος πεζικού Ευχαριστήρια επιστολή για δώρα που τους έστειλαν τα παιδιά του Δ.Σ.της Περιφέρειας για το Πάσχα.

24-5-1957(αρ.πρωτ.1175)Προς τους δασκάλους:

  • Αιτιολόγηση της άδειας διδασκάλου
  • Ζητείται από τον δάσκαλο να δικαιολογεί την απουσάι του αλλιώς υπάρχουν κυρώσεις.
  • Οι Σχολίατροι ζητούν καταστάσεις μαθητών
  • Οι εργαζόμενοι σε Νυχτερινό Σχολείο πληρώνονται

4-6-1957(αρ.πρωτ.1178)

  • Κοινοποίηση τηλεγραφικής διαταγής του Υπ.Εθν.Παιδείας για τους δημόσιους υπαλλήλους υπόλογους για τη διαφύλαξη του υλικού των σχολείων(Υπουργός Αχ.Γερωκοστόπουλος)
  • Κύρηξ απεργίας να αναφερθεί ο αριθμός της αποχής προς τους Διευθυντές δημοτικών και νηπιαγωγείων της περιφέρειας.

1-6-1957(αρ.πρωτ.1162)

  • Κατάθεση στατιστικών πινάκων για τη χρονιά που πέρασε με έσοδα και έξοδα ,βιβλία ,μαθητές ,πρακτικά συλλόγου διδασκόντων.
  • Πρόταση για κατάθεση ονομάτων για σχολική εφορεία μαζί με τους δημάρχους και τους προέδρους  των κοινοτήτων.Βαθμολόγηση δασκάλων για το έργο τους για να μετατεθούν .
  • Πρόταση αγοράς βιβλίου του Ι.Παπαγεράκη: «Οι μεταπολεμικοί ανήλικοι».
  • Ακόμη οι δάσκαλοι να βοηθήσουν στην ίδρυση του συλλόγου γονέων.

13-6-1957(αρ.πρωτ.1245)Εκδρομή στη Χαλκιδική (διήμερη)των εκπαιδευτικών της περιφέρειας .Θα παρακολουθήσουν  λειτουργία θα εξετάσουν όσοι θέλουν σχολεία της περιοχής,θα ζητήσουν πληροφορίες από τους κατοίκους για τη γνώμη τους για τα σχολεία της περιοχής ,θα κοιμηθούν στην κατασκήνωση στη Μεταμόρφωση,θα κάνουν μπάνιο στη θάλασσα και θα επιστρέψω αφού κάνουν μπάνιο στη θάλασσα την άλλη μέρα .Τιμή εισιτηρίου 45 δραχμές.

18-6-1957(αρ.πρωτ.1281)Ενημέρωση μεταφοράς των γραφείων επιθεωρητών του ΠΥΣΣΕ και ωράριο λειτουργίας τους.Θα παραλαμβάνπυν τον μισθό από τον εκκαθαριστή και όχι από όπως παλιά που πήγαινε ο εκκαθαριστής στο σχολείο.

  • Πσρστηρήσεις για την καθαριότητα του σχολείου(δε θα πληρωθούν οι καθαρίστριες αν δεν είναι εντάξει  στην επόμενη σχολική χρονιά.
  • Υποχρεωτική προσκόμιση φωτογραφίας για τη χορήγηση  πιστοποιητικού(τίτλου σπουδών)
  • Το διδακτικό έτος λήγειι στις 30-6.Οι δάσκαλοι μπορούν να απομακρυνθούν αφού δηλώσουν την κατοικία τους.
  • Οι δάσκαλοι μπορούν να φεύγουν μετά τις 12 :00 ή 13:00 αν δεν υπάρχει δουλειά.

1-7-1957 (αρ.πρωτ.20)Λειτουργία της μαθητικής κατασκήνωσης Μελισσοχωρίου  (Πότε ξεκινά,χώρια αγόρια και κορίτσια,τι πρέπει να έχουν οι μαθητές,τρόπος μεταφοράς,ποιοι μαθητές προτιμώνται ,φύλακες,προσωπικό,πίνακες σχολείου και προσωπικού)

17-8-1957 Ζητείται από τους δασκάλους να συμμετέχουν στο προσωπικό της κατασκήνωσης(κανείς δεν δήλωσε συμμετοχή)Δικαιολογητικά εγγραφής. Αναφορά βαθμού κατασκηνωτών.

3-8-1957(αρ.πρωτ.1698 Κοινοποίηση αντιγράφου έκθεσης για τις γυμναστικές επιδείξεις όπου ο επιθεωρητής επιπλήτει το μη σεβασμό και τη η πειθαρχίακαι τονίζει ότι δεν είναι ικανοποιημένος.

  • Το υπουργείο θα ενισχύσει την παροχή βοηθητικών βιβλίων για την Ε΄ και Στ΄τάξη.Απαγορεύονται άλλα βοηθητικά βιβλία πλην του Υπουργείου.

31-8-1957(αρ.πρωτ1949) Οδηγίες για την έναρξη του νέου έτους(εγγραφές , μετεγραφές,προσοχή στις εισπράξεις, κατάργηση εισφορών για ειδικά ταμεία τάξεων ,καθαρίστριες φύλακες,κ.α,λειτουργία σχολικής εφορείας,προσοχή στην αγορά των βιβλίων για τις σχολικές βιβλιοθήκης ,βιβλίο  παρουσάις προσωπικού ,άδειες προσωπικού, τρόπος δήλωσης της άδειας, εκκλησιασμός μαθητών τις Κυριακές ,έπαρση της σημαίας,τρόπος εσόδων και εξόδων μαθητών στο σχολείο , έλεγχος εργασιών κ.ά

4-9-1957 (αρ.πρωτ.1989 )Προς διευθυντές Παράπονα γονέων για καταβολή ποσών χωρίς απόδειξη .Συνίσταται προσοχή στον τρόπο είσπραξης  των χρημάτων.

  • Προμήθεια εποπτικών  και άλλων οργάνων διδασκαλίας μόνο του Υπουργείου.
  • Πρόγραμμα σχολικής γιορτής είχε διαφήμιση  βιβλίων και περιοδικών(απαράδεκτη κατάσταση θα ελεγχθεί αυστηρά)
  • Διαγωνισμός για συγγραφή βιβλίου Αγωγή του Πολίτη
  • Συνίσταται η χρήση της Γραμματικής των Ζούκη Γ. και Λ.Βαμβούλη και η ανάγνωση της Διάπλασης των Παίδων

17-10-1957 (αρ.πρωτ.2631)Καταγγελία δασκάλας που πήγε τους μαθητές της να ψωνίσουν σε συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο για να ψωνίσουν.

15-10-1957(αρ.πρωτ.2571)Κοινοποίηση διαταγών –Εφαρμογή διατάξεων για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού .

  • Έρανος για την φανέλα του στρατιώτη
  • Κοινοποίηση για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου
  • Το Υπουργείο ζητά ανάπτυξη ζωόφιλων αισθημάτων από τους μαθητές.

19-10-1957 (αρ.πρωτ.2662)Διενέργεια εράνου για να ανεγερθεί μνημείο πεσόντων στη μάχη του Μπιζανίου.

1-11-1957(αρ.πρωτ.2767)Έγκριση άδειας σε δασκάλα να διανυκτερεύσει  στην Θεσ/νικη(Είναι τέσσερα τηλεγραφήματα για τέσσερις δασκάλες)

4-11-1957 (αρ.πρωτ.2887)Υποβολή καταστάσεων όπου θα φαίνονται ό,τι εργασίες έχουν γίνει στα σχολικά κτίρια.

  • Κοινοποίηση διαταγών Υπουργείου για μη έγγριση ταχυδακτυλουργικών παραστάσεων
  • Λόγω ύφεσης της γρίπης επανέρχονται οι σχολικές ασκήσεις των μαθητών
  • Ανάκληση της σύστασης αντιχιλιαστικών βιβλίων δασκάλου
  • Κοινοποίηση για έγκριση της διαχείρησης των χορηγούμενων πιστώσεων από τις Σχολικές Εφορίες για έργα στα σχολεία.

19-11-1957 (αρ.πρωτ.128431)Απόφαση παραχώρησης του παλιού διδακτηρίου στην κοινότητα Λαγυνών.

6-11-1957 (αρ.πρωτ.2944) Κοινοποίηση για την απαγόρευση βιβλίων (μη εγκεκριμένων)

  • Υποβολή καταστάσεων μαθητών εγγραφέντων στο δημοτικό σχολείο και τη νυχτερινή σχολή.
  • Σύνταξη καταλόγου άπορων μαθητών για διανομή τροφίμων από την Παγκόσμια εκκλησιαστική Υπηρεσία.

23-11-1957

  • Ζητούνται χρήματα από γονείς προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες καυσίμων στο σχολείο .Επίσης ο Σύλλογος Διδασκόντων εκφράζει την ικανοποίησή του από την εκδρομή σε Δημοτικό Σχολείο της Χαλκιδικής .Στην σελίδα 4-5 ζητά ο σύλλογος από τον εκκαθαριστή να κρατάει 5 δραχμές για τα έξοδα καθαριότητας του γραφείου .Η ΔΟΕ διαμαρτυρήθηκε και η κράτηση επιστράφηκε.

20-12-1957 Προς τους εκπαιδευτικούς:Έκφραση ιακνοποίησης για τη βελτίωση της όψης (μέσα και έξω) των διδακτικών κτιρίων της περιφέρειας .

  • Κάνει συστάσεις για τη συμπεριφορά των μαθητών και την επιμελή τήρηση των διδακτικών βιβλίων
  • Κάνει αιχμές για κατηγορίες που δέχτηκε για προηγούμενες συστάσεις του υπεράσπισης του έργου του.

Στις 13-1-1958

  • Με τηλεγράφημα γίνεται παράκληση για οργάνωση ομιλιών διαφωτισμού για την εγκληματικότητα της νεολαίας.(αρ.πρωτ.28)

22-1-1958 ονομαστικός πίνακας μισθοδοσίας δασκάλων με αρ.πρωτ.171.

25-1-1958 Γιορτή της μητέρας  να γίνει στις 2-2 με ομιλίες και κάθε επισημότητα.

3-1-1958

  • Το ΥΠΕΠΘ συνιστά την προαιρετική προμήθεια του βιβλίου : «Οι τρεις άγιοι της Επτανήσου» από τις σχολικές βιβλιοθήκες
  • .Καθαρισμός ενοικίου ταινιών για προβολή σε σχολικές αίθουσες .Επιθεώρηση Σωματικής Υγείας:αντενδείκνυται η γυμνστική τις την τελευταία διδακτική ώρα στα ημερήσια σχολεία για λόγους υγείας όπως απαγορεύεται από το νόμο τις ώρες μ.μ. πριν να συμπληρωθεί 3ωρο από το μεσημεριανό γεύμα (Ν.Δ 1709/1942)
  • Να σταλεί ευχαριστήρια επιστολή προς τους γονείς για την ενίσχυση των σχολικών ταμείων.

11-3-1958

  • Διευκρινίζεται ότι τα έσοδα των τοπικών πόρων είναι από εισφορές γονέων ,δήμων ,εράνους,από τόκους καταθέσεων κ.ά. Έσοδα είναι αυτά που προέρχονται από την κρατική αρωγή.

19-4-1958

  • το  Υποργείο Παιδείας  με την 2234/12/15-1-1958 διαταγή επιτρέπεται η φοίτηση  απόρων που εργάζονται στο Νυχτερινό σχολείο ανηλίκων.
  • Απαγορεύεται η χρήση του διδακτηρίου για προβολή ταινιών σε οπλίτες των ΤΕΑ σύμφωνα με τη διαταγή 1561/30-1-1958.
  • Υποβαλή εσόδων σχολικών ταμέιων από διαγραφές ,έλεγχος και χορήγηση ενδεικτικών και απολυτηρίων.

24-4-1958(αρ.πρωτ 1011 )

  • Στις 11-5-1958 εκλογές μάλλον βουλευτικές το σχολείο είναι εκλογικό κέντρο με τη διαταγή 12114/21-4-1958 της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης.

Πίνακας ωραρίου του σχολείου

10-5-1958

  • Οι δάσκαλοι να απέχουν από κάθε πολιτική εκδήλωση «προς αποφυγή κυρώσεων»Αρ.πρωτ.1215

5-5-1958 (σελίδα3)

  • Στοιχεία για τη λήξη του μαθητικού συσσιτίου στις 31-5 όσοι έχουν αρκετά τρόφιμα συνεχίζουν ως τις 30-6 .Οι Διευθυντές να κάνουν καταγραφή των εξόδων κατά μήνα και κατηγορία.