Αρχική » Παιδαγωγική Υποστήριξη

Παιδαγωγική Υποστήριξη

Υποστηρίζοντας τους μαθητές στο σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown

LearnIn Emergency Manual for Teachers – παιδαγωγικό μοντέλο αναφοράς

Το μοντέλο αναφοράς LearnIn παρέχει το πλαίσιο για την κατανόηση των πιο σημαντικών σχέσεων
μεταξύ των υποκειμένων / ενεργών ατόμων, των δραστηριοτήτων, των συστημάτων και των
διαδικασιών που σχετίζονται με την υποστήριξη της μάθησης σε ένα δεδομένο περιβάλλον. Επιδιώκει
την ανάπτυξη μιας κοινής κατανόησης των βασικών εννοιών και να διευκολύνει την επικοινωνία, τη
μάθηση και την ανάπτυξη λύσεων σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Το μοντέλο αναφοράς LearnIn είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να εφαρμόζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα και δεν κάνει υποθέσεις σχετικά με την τεχνολογία ή τις πλατφόρμες. Οι περισσότερες από τις βασικές έννοιες που χρησιμοποιούνται στο μοντέλο αναφοράς LearnIn έχουν
εισαχθεί ήδη στο UNICEF – Θεματικές Ενότητες Εκπαίδευσης Εκπαιδευτ(ικ)ών στη Συμπεριληπτική
Εκπαίδευση.

https://www.teach4integration.gr/learnin/

Η Παιδαγωγική της Αξιολόγησης, Paulo Freire

Το βιβλίο αυτό προέκυψε από ένα τεύχος της σειράς «New Directions for Evaluation» (https://onlinelibrary.wiley.com/toc/1534875x/2017/2017/155), η οποία περιλαμβάνει θεματικά τεύχη για τη θεωρία και την πράξη της αξιολόγησης. Στη σειρά αυτή πριν από τέσσερα χρόνια εκδόθηκε το τεύχος Pedagogy of Evaluation με επιμελητή τον Michael Quinn Patton, στο οποίο περιλαμβάνονταν εργασίες αφενός στενών συνεργατών του Freire (Moacir Gadotti, Theresa Penna Firme, Vathsala Iyengar Stone, Thomaz Chianca, Claudius Ceccon, Vilma Guimaraes) και αφετέρου διακεκριμένων θεωρητικών της αξιολόγησης (Michael Quinn Patton και David Fetterman), με στόχο να αναδειχθεί και να διερευνηθεί η επίδραση των ιδεών του εμβληματικού παιδαγωγού στο πεδίο της αξιολόγησης.

https://www.inegsee.gr/wp-content/uploads/2021/07/FREIRE-for-E-BOOK_21-7.pdf

 

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

 Η προσαρμογή της διδασκαλίας στη διαφορετικότητα των μαθητών και των μαθητριών, Πάρης Παπαδόπουλος, Σ.Ε.Ε. Δασκάλωνhttps://www.slideshare.net/parispapadopouoos/ss-36074754

Η Κριτική Παιδαγωγική, ο Paulo Freire και η τόλμη να σκέφτεσαι με πολιτικούς όρους.

«Για τον Freire η παιδαγωγική είναι καθοριστική σε μια διαμορφωτική κουλτούρα (formative culture), η οποία καθιστά δυνατή τόσο την κριτική συνείδηση, όσο και την κοινωνική δράση… Η ελπίδα είναι πράξη ηθικής φαντασίας που δίνει στους μαθητές την ικανότητα να σκεφτούν διαφορετικά και άρα να δράσουν διαφορετικά.» Henri Giroux, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο McMaster του Καναδά. Περιοδικό Σελιδοδείκτης, για την εκπαίδευση και την κοινωνία.https://selidodeiktis.edu.gr/2018/01/25/%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF-paulo-freire-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%84%CF%8C%CE%BB%CE%BC%CE%B7/

BLENDI – Η μικτή μάθηση στην εκπαίδευση για όλους/ες

Το πρόγραμμα ‘Μικτή μάθηση για την Ένταξη’ (Blended Learning for Inclusion – BLENDI) επιδιώκει να προάγει τη χρήση της μικτής μάθησης στα σχολεία, προσφέροντας στους/τις εκπαιδευτικούς όσα χρειάζονται γι’ αυτόν τον σκοπό, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί ο κοινωνικός και εκπαιδευτικός αποκλεισμός των μαθητών/τριών που προέρχονται από μη προνομιούχες ομάδες.

Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει επίσης εύκολα προσβάσιμες και εξατομικευμένες λύσεις, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου, με σκοπό την υποστήριξη της ψηφιακής τεχνογνωσίας και της ψηφιακής ενσωμάτωσης και ισότητας σε όλη την Ευρώπη.

Η μικτή μάθηση είναι μια προσέγγιση που υποστηρίζει τη μαθησιακή διαδικασία συνδυάζοντας τις σύγχρονες ψηφιακές δυνατότητες και το διαδικτυακό  εκπαιδευτικό υλικό με τις παραδοσιακές διδακτικές μεθόδους.

https://www.blendedinclusion.eu/el/

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία είναι η αναζήτηση ενός πιο συμμετοχικού, πιο δημοκρατικού τρόπου διδασκαλίας και μάθησης. Περιλαμβάνει τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών τους στην τάξη με στόχο την επίτευξη της καλύτερης μαθησιακής εμπειρίας. Επιτρέπει στους μαθητές να οικειοποιηθούν την ευθύνη της μάθησής τους και προσφέρει ευκαιρίες για ενεργητική και συνεργατική μάθηση.

https://blogs.sch.gr/panboemi/files/2022/04/ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ_ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ_ΜΑΝΤΖΑΡΙΔΟΥ_6ο_ΠΕΚΕΣ_ΑΤΤΙΚΗΣ.pdf

Ένταξη και Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά
“Με την υλοποίηση του Προγράμματος: «Ένταξη και Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά», επιχειρείται η βελτίωση των συνθηκών ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα μαθητών από τη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα που απειλείται με εκπαιδευτική ανισότητα και περιθωριοποίση.
Μέσω του Προγράμματος, επιδιώκεται η ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων με στρατηγικές που ενθαρρύνουν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία.”

 

 

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση