Εκπαιδευτική τεχνολογία
Με τον όρο εκπαιδευτική τεχνολογία αντιλαμβανόμαστε την επιστήμη που, εφαρμόζοντας την τεχνολογική γνώση, μελετά και συμβάλλει στη συστηματική επίλυση προβλημάτων που αφορούν στη διδασκαλία και στη μάθηση με στόχο τη βελτίωσή τους. Στο ανώτερο επίπεδο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας περιλαμβάνονται οι όροι οπτικοακουστική διδασκαλία, η εκπαιδευτική ανάπτυξη/σχεδιασμός, τα επιμορφωτικά υλικά και η εξατομικευμένη μάθηση.
Γραμματισμός
Ο γραμματισμός αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως ο όρος που αποδίδεται και ως “παιδεία” ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η απόδοση αυτή συναντάται και στις μέρες μας. Οι σύγχρονες χρήσεις του όρου δεν αναφέρονται απλά σε ικανότητες γραφής και ανάγνωσης, αλλά στην εξοικείωση του ατόμου με πιο σύνθετα συστήματα επικοινωνίας και κώδικες, τα οποία μπορεί και να διαχειριστεί.
Ψηφιακός Γραμματισμός
Ο ψηφιακός γραμματισμός χρησιμοποιήθηκε αρχικά για να περιγράψει τις λειτουργικές δεξιότητες της ψηφιακής ανάγνωσης και γραφής. Η πρόοδος της τεχνολογίας οδήγησε σε έναν διευρυμένο ορισμό του γραμματισμού. Ο νέος αυτός ορισμός εμπεριέχει την πολιτισμική και γλωσσική ποικιλομορφία των ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένων κοινωνιών, την πληθώρα των κειμένων που δημιουργούνται και διαδίδονται σε αυτά τα πλαίσια και την ποικιλία μορφών κειμένου που εμφανίζονται σε σχέση με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών.