Οι νέες τεχνολογίες αναφέρονται σήμερα σε κάθε μορφής ψηφιακό μέσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτόνομα ή ως στοιχείο ενός τεχνολογικού συστήματος που μπορεί να διαμορφώσει, να παρουσιάσει και να επεξεργαστεί την πληροφορία.
Οι χρήση των Νέων Τεχνολογιών στο σχολείο μπορούν να συντελέσουν στη χειραφέτηση και τον επαναπροσδιορισμό τόσο των διαδικασιών παραγωγής και αναπαραγωγής της γνώσης, όσο και αυτών της πιστοποίησής της. Επίσης αναπτύσσουν νέες δεξιότητες στον μαθητικό πληθυσμό αλλά και στους εκπαιδευτικούς.
- Αυξημένη συνεργασία και επικοινωνία
Η εκπαιδευτική τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει τη συνεργασία. Όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν με τους μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, αλλά οι μαθητές μπορούν επίσης να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Μέσω διαδικτυακών μαθημάτων και παιχνιδιών εκμάθησης, οι μαθητές συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων. Σε συλλογικές δραστηριότητες, οι μαθητές μπορούν να μοιραστούν τις σκέψεις και τις ιδέες τους και να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλον. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία επιτρέπει την αλληλεπίδραση ένας προς έναν με τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το μάθημα και να αναζητήσουν πρόσθετη βοήθεια σε δυσνόητο θέμα. Στο σπίτι, οι μαθητές μπορούν να ανεβάσουν την εργασία τους και οι εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση και να προβάλλουν ολοκληρωμένες εργασίες χρησιμοποιώντας τους φορητούς υπολογιστές τους.
- Εξατομικευμένες ευκαιρίες μάθησης
Η τεχνολογία επιτρέπει την συνεχή πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους. Τα μαθήματα μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ ολοκλήρου διαδικτυακά μέσω της χρήσης φορητού υπολογιστή ή φορητής συσκευής. Οι υβριδικές μέθοδοι μάθησης συνδυάζουν τη χρήση της τεχνολογίας με τακτικές συνεδρίες στην τάξη. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση της τεχνολογίας για την προσαρμογή των μαθησιακών σχεδίων για κάθε μαθητή είναι δυνατή. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν μαθήματα με βάση τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα είναι ότι οι μαθητές μπορούν να μάθουν με τον δικό τους ρυθμό. Όταν χρειάζεται να επανεξετάσουν το υλικό της τάξης για να κατανοήσουν καλύτερα τις βασικές έννοιες, οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν σε βίντεο το περιεχόμενο του μαθήματος. Τα δεδομένα που δημιουργούνται μέσω αυτών των διαδικτυακών δραστηριοτήτων επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να δουν ποιοι μαθητές δυσκολεύτηκαν με ορισμένα θέματα και να προσφέρουν πρόσθετη βοήθεια και υποστήριξη.
- Αυξημένη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα για τους εκπαιδευτικούς
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να επιτύχουν νέα επίπεδα παραγωγικότητας, να εφαρμόσουν χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία για να επεκτείνουν τις ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές. Μπορούν επίσης να αυξήσουν την υποστήριξη και τη συμμετοχή των μαθητών. Με την χρήση της τεχνολογίας βελτιώνουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους και εξατομικεύσουν τη μάθηση. Τα σχολεία μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία μειώνοντας το κόστος του φυσικού εκπαιδευτικού υλικού, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος και αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τον χρόνο των εκπαιδευτικών.
- Ανάπτυξη πολυγραμματισμών
Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη πολυγραμματισμών από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης (αυτό ήδη γίνεται από το σπίτι, με τα τεχνολογικά εργαλεία που έχουν τα παιδιά). Η Μετασχηματιστική Παιδαγωγική των Πολυγραμματισμών εκλαμβάνει τη μάθηση ως μία διαδικασία προσωπικής αναδημιουργίας η οποία βασίζεται σε μία ρεαλιστική άποψη της σύγχρονης κοινωνίας και σε μία νέα οπτική των δυνατοτήτων βελτίωσης του μέλλοντος μέσω της αντιμετώπισης διαφόρων προβλημάτων της σημερινής κοινωνίας.