Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Παναγοπούλου Μαρία Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

Δ’ Τάξη

Stop Bullying with STOP Motion Animation

Το βίντεο δημιουργήθηκε από την ομάδα μαθητών “Stop Bullying Animation Team” του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου – Κορδελιού Θεσσαλονίκης κατά το σχολικό έτος 2020-21, με την υποστήριξη και καθοδήγηση της δασκάλας Πληροφορικής Δελημπέη Ελένης (ΠΕ86). Διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο στον 8ο πανελλήνιο διαγωνισμό του Βρετανικού Συμβουλίου και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας “Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό” ανάμεσα σε 139 ομάδες αποτελούμενες από 280 μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου, από 25 πόλεις και χωριά της Ελλάδας. Στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools διακρίθηκε στην κατηγορία “μαθητικές δημιουργίες” ανάμεσα σε 957 συνολικά συμμετοχές και στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema… διάβασες;» απέσπασε το 3ο βραβείο στην κατηγορία animation ανάμεσα σε 110 συμμετοχές. Η δράση υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης τους μήνες Φεβρουάριο – Απρίλιο 2021 και για την ολοκλήρωσή της απαιτήθηκαν καθημερινές, πέραν του σχολικού ωραρίου, συναντήσεις της εκπαιδευτικού με τους μαθητές, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο, ενδιαφέρον, επιμονή και υπομονή. Στόχος της δράσης ήταν αφενός η ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών στο θέμα της σχολικής βίας και αφετέρου η ενίσχυση του οπτικοακουστικού γραμματισμού τους, μέσα από τη δημιουργία οπτικών εννοιών και την παραγωγή οπτικών μηνυμάτων χρησιμοποιώντας την τεχνική της κινούμενης εικόνας (Stop Motion Animation)*. Επιπλέον στόχος της συγκεκριμένης δράσης ήταν η δημιουργική έκφραση των μαθητών/τριών μέσα από τις τέχνες (μουσική και εικαστικά) αλλά και η ενεργός εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, οι μαθητές δημιούργησαν το σενάριο του βίντεο, συνεργάστηκαν στον σχεδιασμό των εικονιζόμενων χαρακτήρων, αντικειμένων και φόντων και δημιούργησαν καρέ καρέ (frame-by-frame) το animated βίντεο, για την ολοκλήρωση του οποίου χρησιμοποιήθηκαν περίπου 1000 φωτογραφίες οι οποίες εναλλάσσονται με ταχύτητα 5 fps. Στη συνέχεια απέδωσαν μουσικά και ηχογράφησαν στίχους που προέκυψαν από την πλοκή της εικονιζόμενης ιστορίας, με την υποστήριξη της κας Δελημπέη Ελένης και της κας Καρακατσάνη Ηλέκτρας (εκπαιδευτικός Μουσικής). Το τελικό μοντάζ και η μίξη ήχου πραγματοποιήθηκε από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό. Την ομάδα “Stop Bullying Animation Team” αποτελούν κατά αλφαβητική σειρά οι: Γιώργος Μ. , Επαμεινώνδας Π., Χρήστος Ζ., Χρήστος – Ραφαήλ Σ., Χριστίνα Σ. Τους στίχους του τραγουδιού έγραψαν οι: Δελημπέη Ελένη (ΠΕ86) και Καρακατσάνη Ηλέκτρα (ΠΕ 79.01) Ακούγονται οι φωνές των: Γιώργος Μ., Επαμεινώνδας Π., Χρήστος Ζ. Σχεδιασμός χαρακτήρων/σκίτσο: Χριστίνα Σ., Χρήστος Ζ. Μουσική: Sad Trap Beat “happy” (Prod By lcor4do) https://www.youtube.com/watch?v=odIlQ… Υπεύθυνη δράσης: Δελημπέη Ελένη (ΠΕ86) Λόγω του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα του σχολείου, αλλά και των αξιών που προωθούνται σε αυτό (συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, αποδοχή της διαφορετικότητας), η προβολή του βίντεο συνοδεύεται από τη δυνατότητα επιλογής υπότιτλων στα Ελληνικά (για άτομα με ειδικές ανάγκες και για μαθητές που διδάσκονται την ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα), στα Αλβανικά και Ρωσικά (μητρικές γλώσσες μαθητών και μαθητριών), στα Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά (ξένες γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο), που επιμελήθηκαν οι φίλοι και συνάδελφοι: Δελημπέη Ελένη (Ελληνικά), Ντάγιος Σταύρος “Literatus Μεταφράσεις” (Αλβανικά), Ασλανίδη Νάστια (Ρωσικά), Δελημπέης Γεώργιος & Τσούλου Γεωργία (Αγγλικά), Κουγιουμτζή Ευδοκία (Γαλλικά), Δελημπέης Γεώργιος & Ελένη (Γερμανικά). Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον μικρό Αλέξανδρο που με τις ιδέες του ενέπνευσε την ομάδα, στην κα Καρακατσάνη Ηλέκτρα που συνέβαλλε ουσιαστικά στη δράση και στους φίλους συναδέλφους που βοήθησαν στη μετάφραση των στίχων. Το εγχείρημα υλοποιήθηκε με την αμέριστη υποστήριξη και βοήθεια του διευθυντή κου Στέργιου Παπαδόπουλου. *Το Stop Motion Animation αποτελεί έναν δημοφιλή και διασκεδαστικό τρόπο δημιουργίας βίντεο, καθώς το παραγόμενο βίντεο δίνει την αίσθηση πως τα αντικείμενα κινούνται μόνα τους. Στην πραγματικότητα κινούνται ελάχιστα από κάποιον και φωτογραφίζονται καρέ – καρέ. Ωστόσο η γρήγορη εναλλαγή των φωτογραφιών δίνει την αίσθηση της αυτόνομης κίνησης τους.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων