Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Παναγοπούλου Μαρία Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

Χαρακτηριστικά Νέων Τεχνολογιών και Γραμματισμού

Μαρ 202212

 Αποδελτίωση του Jenkins, H., Clinton, K., Purushotma, R., Robinson, A.J., and Weigel, M. (2006). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century.

Ένας από τους στόχους αυτής της εργασίας είναι να προτείνει τρόπους σε αυτούς που έχουν την εξουσία και την ευθύνη ώστε οι νέοι να σκεφτούν πιο συστηματικά και δημιουργικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να αποκτήσουν τις τεχνολογικές και κοινωνικές δεξιότητες που απαιτούνται από το σημερινό εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Έτσι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να ενσωματώσουν αυτές τις δεξιότητες στις καθημερινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τρόπους που είναι κατάλληλοι για το περιεχόμενο που διδάσκουν. Επίσης παρουσιάζεται ένα σύνολο βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων και πολιτιστικών ικανοτήτων των νέων που θα πρέπει να αποκτήσουν εάν θέλουν να είναι πλήρεις, ενεργοί, δημιουργικοί και ηθικοί συμμετέχοντες σε αυτή την αναδυόμενη συμμετοχική κουλτούρα.

Στο κεφάλαιο “Core Media Literacy Skills” αναφέρονται οι τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν τους νέους να αποκτήσουν τον απαραίτητο τεχνολογικό γραμματισμό μέσα από την ανάλογη εκπαίδευση.

Στο κεφάλαιο “Who Should Respond? A Systemic Approach to Media Education” αναφέρεται ότι στο πλαίσιο των βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων και πολιτιστικών ικανοτήτων, οι συγγραφείς έχουν επισημάνει μια γκάμα υφιστάμενων πρακτικών στην τάξη, που βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν ενεργό συμμετοχή στο νέο τοπίο. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης εκπαιδευτικών προσομοιώσεων, παιχνιδιών εναλλακτικής και επαυξημένης πραγματικότητας, webquests, με δραστηριότητες παραγωγής πολυμέσων, ιστολόγιων και wikis, και ασκήσεις διαβούλευσης. Τέτοιες ασκήσεις περιλαμβάνουν την ενεργή εφαρμογή νέων τεχνικών παραγωγής γνώσης και συμμετοχής της κοινότητας στο υπάρχον φάσμα ακαδημαϊκών μαθημάτων και στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Ενεργοποιούν τους μαθητές σε πραγματικές έρευνες που απαιτούν να ψάξουν πληροφορίες, συνεντεύξεις από ειδικούς, σύνδεση με άλλους μαθητές σε όλο τον κόσμο, δημιουργία και κοινή χρήση πολυμέσων, αξιολόγηση ψηφιακών εγγράφων, γράψιμο για αυθεντικό κοινό και με άλλο τρόπο εκμετάλλευση τους πόρους της νέας συμμετοχικής κουλτούρας.

Η εργασία αυτή υποστηρίζει τους διδάσκοντες προτείνοντας μεθόδους που θα βοηθούσαν τους μαθητές να αποκτήσουν τις βασικές κοινωνικές, τεχνολογικές και πολιτιστικές ικανότητες που απαιτούνται από το σημερινό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σαφώς, απαιτείται περισσότερη έρευνα για τον κάθε κλάδο ώστε οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν πληρέστερα την αξία και τη συνάφεια αυτών των δεξιοτήτων με τις διάφορες πτυχές του σχολείου και της διδακτέας ύλης. Δεξιότητες που απαιτούνται ήδη στα πλαίσια όλων των επαγγελματικών χώρων και που οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μαζί με τους εκπαιδευτικούς  μπορούν να βοηθήσουν για την ένταξή τους στην εκπαίδευση.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χαρακτηριστικά Νέων Τεχνολογιών και Γραμματισμού    

Τα σχόλια είναι κλειστά.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων