• ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

    Αύγουστος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

Η ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Η ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Όλοι οι μαθήτες έχουν δείξει ενδιαφέρων για τα μαθήματα της πληροφορικής.

Το κάθε μάθημα έχει και το δικό του χαρακτήρα.

Αυτό έχει κάνει τους συμμαθήτες μου να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρων.

Η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών και οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών για την επίδοση των μαθητών είναι σημαντικοί παράγοντες για την σχολική επιτυχία των τελευταίων. Και οι δύο αυτοί παράγοντες μπορεί να επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό από τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τις διαφορές ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια και τη συνακόλουθη διαφοροποίηση της στάσης τους απέναντί τους. Για το λόγο αυτό, η διερεύνηση των στερεοτύπων ως προς το φύλο υπήρξε ανέκαθεν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για το πεδίο της εκπαιδευτικής έρευνας και μάλιστα στον συνδεδεμένο με το ανδρικό φύλο χώρο των θετικών επιστημών. Δεδομένου ότι η ακαδημαϊκή επιτυχία εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών, γίνεται εμφανές ότι είναι πολύ σημαντικό να διερευνηθεί η τυχόν ύπαρξη στερεοτύπων φύλου από την πλευρά των εκπαιδευτικών στο συγκεκριμένο τομέα. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων 87 εκπαιδευτικών πληροφορικής για τους τρόπους που αλληλεπιδρούν με αγόρια και κορίτσια στο σχολικό εργαστήριο αλλά και για τις διαφορές επίδοσης των μαθητών ανάλογα με το φύλο τους στο μάθημα του προγραμματισμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως, αν και οι εκπαιδευτικοί δεν θεωρούν ότι είναι φορείς στερεοτυπικών αντιλήψεων, προσδίδουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ικανότητες στα δύο φύλα και διαφοροποιούν τον τρόπο αλληλεπίδρασης με τους μαθητές τους ανάλογα με το φύλο των τελευταίων. Συγκεκριμένα, συνδέουν τα κορίτσια με την προσπάθεια, την επιμέλεια, την καλή συμπεριφορά και τα αγόρια με την απροσεξία, τα προβλήματα συμπεριφοράς αλλά και τη φαντασία και την εφευρετικότητα. Έτσι κάνουν περισσότερες παρατηρήσεις στα αγόρια, προσπαθούν να κάνουν το μάθημα ενδιαφέρον για τα αγόρια και βοηθούν περισσότερο τα κορίτσια, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις τους. Όσον αφορά την επίδοση θεωρούν ότι τα αγόρια αποδίδουν λίγο καλύτερα από τα κορίτσια, κάτι που όμως δεν επικυρώνεται από τη βαθμολογία στις δοκιμασίες προγραμματισμού στο σχολικό εργαστήριο. Το φύλο των εκπαιδευτικών δεν φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις παραπάνω απόψεις.

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Copyright © ΟΥΤΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση