ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ – Τάξη: Α Λυκείου, (2 τμήματα), (ημερίδα)
Αριθ. Μαθ.: 36
Σκοπός: Διοργάνωση και διεξαγωγή ολοκληρωμένου αγώνα Πετοσφαίρισης
Εφαρμογή των στυλ διδασκαλίας : ομαδοσυνεργατικό, αμοιβαίο και αποκλίνουσα παραγωγικότητα
Στόχος: Ανάπτυξη υπευθυνότητας και Απόκτηση εμπειριών αγώνων
1.1 Βασική επιδίωξη:
1) Συνεργασία
2) Εφαρμογή προηγούμενων γνώσεων, (θεωρία και πράξη)
3) Πρωτοβουλία, λήψη αποφάσεων και ανάπτυξη υπευθυνότητας
1.2Επιμέρους επιδιώξεις:
1) Πρακτική εφαρμογή των αθλητικών δεξιοτήτων
2) Συνδυασμός γνώσεων
3) Ενθουσιασμός – Χαρά συμμετοχής 1.3 Εξοπλισμός:
1) 4 μπάλες
2) φιλέ
3) λευκή ταινία
4) χαρτιά – σημαιάκια
5) μολύβια – στυλό
6) 2 σφυρίχτρες
7) τραπέζι
8) καρέκλες 1.4 Στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές:
1) θα μπορούν να συνδυάζουν τη θεωρία με την πράξη
2) θα γνωρίζουν πως διοργανώνεται ένας αγώνας και θα μπορούν να το πραγματοποιήσουν
3) θα μπορούν να επιλύουν προβλήματα (λήψη αποφάσεων)
4 ) θα έχουν αναπτύξει πρωτοβουλία ,υπευθυνότητα ,συνεργατικό πνεύμα

Περιεχόμενα – Περιγραφή Χρόνος
4 Οργάνωση – Παραλλαγές & Ιδέες για ανάπτυξη του αντικειμένου
5 Σημεία έμφασης
Φωτογραφίες
Σκίτσα
2.1. Εισαγωγή Α. Ο Καθηγητής συγκεντρώνει τους μαθητές και διαχωρίζονται οι ομάδες. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει τα καθήκοντά της. Βιντεοσκόπηση από την έναρξη της συγκέντρωσης.

Β. Προθέρμανση των παικτών και έλεγχος υλικού και εξοπλισμού.


Ο διαχωρισμός των ομάδων μπορεί να γίνει βάσει της προτίμησης των μαθητών ή με τυχαίο τρόπο Α. Μην ξεχνάτε τους κανονισμούς.
Β. Συνεργαστείτε μεταξύ σας.
Γ. Χαρείτε τον αγώνα.
2.2 Κύριο Μέρος Διεξαγωγή αγώνα.
Με το σφύριγμα του πρώτου κριτή, ξεκινάει ο αγώνας και όλες οι ομάδες προσπαθούν να εκτελέσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτό που τους έχει ανατεθεί.

20΄ Ανάλογα με το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών, μπορούν να παραλειφθούν κάποιοι κανονισμοί ή να δημιουργηθούν κάποιοι άλλοι, κυρίως σε μικρότερες ηλικίες. Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής ενθαρρύνει τους μαθητές και επεμβαίνει μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο.
2.3 Ανακεφαλαίωση Αξιολόγηση
Πρώτη αξιολόγηση : Α)Κατά τη διάρκεια του αγώνα μέσω παρατήρησης από τον κ.φ.α. και αυτοαξιολόγηση από τα παιδιά , ανατροφοδότηση. Β) Μετά το πέρας του αγώνα, ερωτήσεις στους μαθητές για την αίσθηση και την εντύπωση που τους άφησε ο αγώνας.

Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει και με συμπλήρωση ερωτηματολογίου.

Ο καθηγητής επιβραβεύει την προσπάθεια των μαθητών . Μέσω ερωτήσεων αποσκοπεί να κατανοήσουν τα λάθη και τις παραλείψεις που τυχόν έγιναν.

3. Συμβουλή για ΚΦΑ Θα πρέπει να είναι ενημερωμένος, να είναι καλός γνώστης του αντικειμένου, να βρίσκεται δίπλα στους μαθητές χωρίς να επεμβαίνει συνεχώς, να τους ενθαρρύνει στην προσπάθειά τους. 6. Αξιολόγηση:
 Δεύτερη αξιολόγηση : Στο επόμενο μάθημα, προβολή του αγώνα, ανάλυση των καρτών κριτηρίων, των φύλλων αγώνα, των κριτών και γενικότερα όλων των ομάδων.
Βιβλία:
Άρθρα:
Ιστοσελίδες: Κασαμπαλής Θ., (2004),
«Πετοσφαίριση Ι», Κομοτηνή

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Κασάμπαλης Θ., (2004), «Πετοσφαίριση Ι», Κομοτηνή
Παπαϊωάννου Α., Θεοδωράκης Γ., Γούδας Μ., (1999), «Για μια καλύτερη διδασκαλία της φυσικής αγωγής», Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Σάλτο.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.