Αρχική » Ανακοινώσεις » Ύλη βιολογίας πανελλαδικών εξετάσεων 2016-2017

Πρόσφατα σχόλια

    Translate

    Ύλη βιολογίας πανελλαδικών εξετάσεων 2016-2017

    ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ 2016-2017
    ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    (Απόσπασμα από το ΦΕΚ 2894/2016 με την εξεταστέα ύλη ημερήσιων λυκείων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016)

    Αριθμ. 141966/Δ2
    Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2017 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου

     

    ΒΙΟΛΟΓΙΑ
    Από το βιβλίο «Βιολογία» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας των Αδαμαντιάδου Σ. κ.ά., όπως αυτό αναμορφώθηκε από τους Καλαϊτζιδάκη Μ. και Πανταζίδη Γ.

    Κεφάλαιο 1 : Άνθρωπος και Υγεία
    1.1 Παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου
    1.21.2.1

    1.2.2

    ΜικροοργανισμοίΚατηγορίες παθογόνων μικροοργανισμών (εκτός ο «Πολλαπλασιασμός των ιών»)

    Μετάδοση και αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών

    1.31.3.1

    1.3.2

    1.3.3

    1.3.4

    Μηχανισμοί άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού – Βασικές αρχές ανοσίαςΜηχανισμοί μη ειδικής άμυνας

    Μηχανισμοί ειδικής άμυνας – Ανοσία

    Προβλήματα στη δράση του ανοσοβιολογικού συστήματος

    Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας (AIDS)

    1.5 Ουσίες που προκαλούν εθισμό
    Κεφάλαιο 2: Άνθρωπος και Περιβάλλον
    2.12.1.1 Η έννοια του οικοσυστήματοςΧαρακτηριστικά οικοσυστημάτων
    2.22.2.1

    2.2.2

    Ροή ΕνέργειαςΤροφικές αλυσίδες και τροφικά πλέγματα

    Τροφικές πυραμίδες και τροφικά επίπεδα

    2.32.3.1

    2.3.2

    2.3.3

    Βιογεωχημικοί κύκλοιΟ κύκλος του άνθρακα

    Ο κύκλος του αζώτου

    Ο κύκλος του νερού

    2.4.32.4.4 ΕρημοποίησηΡύπανση (εκτός: Ρύπανση του εδάφους και Ηχορρύπανση)
    Κεφάλαιο 3 : Εξέλιξη
    3.13.1.1

    3.1.2

    3.1.3

    3.1.4

    3.1.5

    ΕισαγωγήΤαξινόμηση των οργανισμών και εξέλιξη

    Η θεωρία του Λαμάρκ

    Η θεωρία της Φυσικής Επιλογής

    Μερικές χρήσιμες αποσαφηνίσεις στη θεωρία της φυσικής επιλογής

    Η φυσική επιλογή εν δράσει

    3.23.2.1 Η σύγχρονη σύνθεσηΟι παράγοντες που διαμορφώνουν την εξελικτική πορεία
    3.43.4.1

    3.4.2

    3.4.3

    3.4.5

    3.4.6

    3.4.7

    Η εξέλιξη του ανθρώπουΤο γενεαλογικό μας δέντρο

    Η εμφάνιση των Θηλαστικών και των Πρωτευόντων

    Τα χαρακτηριστικά των Πρωτευόντων

    Η εμφάνιση των Ανθρωπιδών

    Οι πρώτοι άνθρωποι

    Μόνο το απόσπασμα «Όπως σε κάθε βιολογικό είδος με μεγάλη εξάπλωση, … στη συχνότητα εμφάνισης των αλληλόμορφων».

    Σημείωση
    Στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται τα παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, οι πίνακεςτα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.

    (…)

    Για το σχ. έτος 2016-2017 η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται και πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με την ως άνω εξεταστέα ύλη.

     

    ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2016-2017

    (Απόσπασμα από το ΦΕΚ 2894/2016 με την εξεταστέα ύλη ημερήσιων λυκείων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016)

    Αριθμ. 141966/Δ2
    Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2017 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου

     

    ΒΙΟΛΟΓΙΑ
    Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

    Από το βιβλίο ‘’Βιολογία’’ της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών των Αλεπόρου-Μαρίνου Β., Αργυροκαστρίτη Α., Κομητοπούλου Α., Πιαλόγλου Π., Σγουρίτσα Β.

    Κεφάλαιο 1 «Το γενετικό υλικό».

    Κεφάλαιο 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας».

    Κεφάλαιο 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA».

    Κεφάλαιο 5 «Μενδελική κληρονομικότητα».

    Κεφάλαιο 6 «Μεταλλάξεις».

    Κεφάλαιο 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» εκτός από την ενότητα ‘‘Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’

    Κεφάλαιο 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» εκτός από τις ενότητες ‘‘Εμβόλια’’ και ‘‘Αντιβιοτικά’’.

    Κεφάλαιο 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία».

    Σημείωση
    Στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

    α) Τα ένθετα – παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.

    β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

    γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών

    (…)

    Για το σχ. έτος 2016-2017 η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται και πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με την ως άνω εξεταστέα ύλη.

    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησεως.

    Αθήνα, 5 Σεπτεμβρίου 2016

    Ο Υπουργός
    ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ

     

    Άνοιγμα μενού
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση