31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνου, σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό» είναι το πνεύμα που διέπει τη σημερινή ημέρα.

Τι είναι η αποταμίευση

Είναι εύλογο τα παιδιά να αναρωτιούνται τι είναι η αποταμίευση και γιατί μας είναι χρήσιμη. Εξηγούμε με απλά λόγια τα θετικά που μας προσφέρει αυτή η συνήθεια. Η γενική ιδέα; “Αποταμίευση είναι να περιορίζουμε την κατανάλωση του σήμερα, για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες του αύριο”.

Έτσι λοιπόν  φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς μας.

ΑΝΑΦΟΡΑΣ 1

Συζητήσαμε:

  • Για το τί μπορεί να σημαίνει η λέξη “αποταμίευση”
  • Πότε αποταμιεύουμε
  • Που αποταμιεύουμε
  • Γιατί αποταμιεύουμε
  • διηγήθηκαν προσωπικές τους εμπειρίες.
  • περιέγραψαν γεγονότα.
  • εξήγησαν και αιτιολόγησαν τις απόψεις τους χρησιμοποιώντας στοιχειώδη επιχειρηματολογία.
  • βελτίωσαν και εμπλούτισαν τον προφορικό τους λόγο με λέξεις καινούργιες.
  • συνειδητοποίησαν ότι σε κάθε συζήτηση οι συμμετέχοντες είναι διαδοχικά ομιλητές και ακροατές και επομένως παίρνουν το λόγο εκ περιτροπής.

2

Η συζήτηση επεκτάθηκε:

  • Γιατί χρειαζόμαστε τα χρήματα στη ζωή μας
  • Που τα χρησιμοποιούμε
  • Αν είχαν και πως ήταν τα χρήματα στα παλιά  χρόνια.
  • Πως γινόταν ανταλλαγές προϊόντων παλιά. Συζητήσαμε για το ότι αντάλλασσαν προϊόντα παλιά οι άνθρωποι, μιας και δεν υπήρχαν χρήματα. (γάλα με κρέας, αυγά με σιτάρι κ.λ.π.).

4

 

 

 

Στο σημείο αυτό συζητήσαμε Πώς καθιερώθηκε ο κουμπαράς – γουρουνάκι.

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Οι αγροτικές οικογένειες είχαν πάντα τη συνήθεια να κρατούν κατά μέρος ένα γουρουνάκι, για να μπορούν να το πουλήσουν σε περίπτωση οικονομικής ανάγκης, ενώ το κρέας του μπορούσαν να το διατηρήσουν για πολύ καιρό ως απόθεμα.

Έτσι, οι πρώτοι κουμπαράδες απέκτησαν το σχήμα του γουρουνιού για να συμβολίσουν το προνοητικό πνεύμα εγκράτειας και αποταμίευσης.

 

Τα παιδιά άρχισαν να διηγούνται προσωπικές εμπειρίες χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη ορολογία. π.χ. Πήγαμε στο super market και πληρώσαμε 15 Ευρώ.

Στη συνέχεια διαβάσαμε τα παραμύθια

Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος, ένα παραμύθι για την αποταμίευση! [Συγγραφή Κειμένου: Κυριακή Τρακάδα – Εικονογράφηση: Πάνος Καψάσκης]

 

 

Τί γνωρίζουμε για τα χρήματα; Ήταν η επόμενη ερώτηση για να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.

6

 

Έχουμε κέρματα

Έχουμε χαρτονομίσματα

Που αποταμιεύουμε .Μιλήσαμε για τις τράπεζες.

Αγοράζουμε πράγματα

 

Με τα παιδιά παρατηρήσαμε κέρματα και χαρτονομίσματα .

 

Οι παρατηρήσεις που κάναμε στα χρήματα (κέρματα και χαρτονομίσματα) μας οδήγησαν στο να αναρωτηθούμε τι σχήμα έχουν  και να γνωρίσουμε  τον κύκλο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.

 

Τα παιδιά βρήκανε μέσα στην τάξη το ανάλογο σχήμα, σκεφτήκανε κύκλους και παραλληλόγραμμα που υπάρχουν στο σπίτι ή κάπου αλλού.

Αποφασίσαμε  να φτιάξουμε χρήματα για το μπακάλικό μας.Συζητήσαμε για το πως θα παίζουμε από δω και πέρα στο μπακάλικο. Πως είναι και τι κάνει ο μπακάλης. Πως συμπεριφέρονται οι πελάτες. Πως πληρώνουμε, αν περιμένουμε ρέστα και απόδειξη. Τα παιδιά είχαν αρκετές γνώσεις από προσωπικές εμπειρίες σε μπακάλικα, περίπτερα και super market. Στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν να αναγνωρίσουν τα παιδιά πως κάποια προβλήματα έχουν περισσότερες από μια λύσεις και πως ένα πρόβλημα μπορεί να λυθεί με πολλούς τρόπους.Μεταφερθήκαμε στο μπακάλικο για να παίξουμε.

 

 

Τέλος, είπαμε  παροιμίες!!!!!!!!!

Μάθαμε παροιμίες

 

Μάζευε και ας είναι και ρόγες.

Σταλαγματιά σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά.

“Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι”.

.jpg

3

 

5

 

 

 

Μέσα από κατασκευές και ευχάριστες δραστηριότητες μπορούν ακόμα και τα παιδιά μικρών ηλικιών να κατανοήσουν την έννοια της αποταμίευσης και την αξία της.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων