13 οκτωβρίου-Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών- Άσκηση σεισμού !!!!!!!!!

εικοναΗ Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου, με το σκεπτικό ότι ο άνθρωπος είναι αδύνατον να κυριαρχήσει στις δυνάμεις της φύσης, είναι όμως δυνατόν να μειώσει τις καταστροφικές τους συνέπειες.

Την ημέρα αυτή επιλέξαμε για την πραγματοποίηση άσκησης σεισμού στο σχολείο μας. Φυσικά, προηγήθηκε τις προηγούμενες ημέρες  ενημέρωση των μαθητών  σχετικά με τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λάβουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό.

Οι ασκήσεις σεισμού προβλέπονται ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να είναι ενημερωμένοι/νες για το   φαινόμενο του σεισμού ,αλλά και κυρίως να εκπαιδευτούν ως προς τις αντιδράσεις τους !!!

Η χώρα μας έχει μια  έντονη σεισμική δραστηριότητα γεγονός που δεν μπορούμε να το αλλάξουμε ούτε να το αποφύγουμε .Οι σεισμοί είναι δύσκολο να προβλεφθούν ,καθώς σεισμός μπορεί  να γίνει οποιαδήποτε ώρα. Είναι σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι, εκπαιδευμένοι και προετοιμασμένοι !!!

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην χώρα μας, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό. Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

Τα παιδιά στην νηπιακή ηλικία είναι δύσκολο να κατανοήσουν την έννοια του σεισμού, είναι πολύ εύκολο όμως όταν ενημερώνονται και συμμετέχουν ενεργά σε τέτοιου είδους προγράμματα, μέσα από θεατρικά παιγνίδια, δραματοποιήσεις, ιστορίες και παραμύθια.

Τι κάνουμε όμως σε περίπτωση σεισμού; Ποια είναι μέτρα αντισεισμικής προστασίας;

Τι κάνουμε όταν είμαστε στο σπίτι;

Τι κάνουμε όταν είμαστε έξω;

Τι κάνουμε όταν είμαστε στο σχολείο;

Πως συμπεριφερόμαστε τι ώρα του σεισμού;

Πως συμπεριφερόμαστε μετά από το  σεισμό;

Τι προσέχουμε; τι κάνουμε  με τους συμμαθητές μας που έχουν ιδιαιτερότητες; πως τους βοηθάμε;  τι παίρνουμε μαζί μας; (βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών) Ποιοι είναι οι τηλεφωνικοί αριθμοί που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουμε για να καλέσουμε.

Εστιάσαμε στην ενημέρωση και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο και τα βήματα που ακολουθούμε.

  • Αν είμαι στα τραπεζάκια και ζωγραφίζω ή τρώω μπαίνω κάτω από το τραπέζι και κρατάω το πόδι του τραπεζιού. Αν δεν είμαι κοντά σε τραπέζι  γίνομαι χελωνίτσα και καλύπτω το κεφάλι μου με τα χέρια, κουλουριάζομαι στη γη μένω ψύχραιμος , μέχρι να σταματήσει ο σεισμός και να μας πει η δασκάλα μας να σηκωθούμε .
  • Μόλις σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα της τάξης, ήρεμα και χωρίς πανικό για να βγούμε στην αυλή.
  • Στο σημείο  της αυλής που μας έδειξε η δασκάλα  φτιάχνουμε ένα κύκλο και καθόμαστε ήρεμα κάτω .

Ετοιμάσαμε, έτσι, το «σακίδιο έκτακτης ανάγκης» για το σχολείο μας και πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας για φέτος άσκηση σεισμικής ετοιμότητας.

32 17 16IMG 20221013 10065414135114

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων