Οδηγίες για εξ αποστάσεως διδασκαλία στα Θρησκευτικά

Προϋπόθεση: Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι «η εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση που θα αναπτυχθεί δεν έχει σκοπό την κάλυψη της διδακτέας ύλης αλλά τη συνέχιση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία» (έγγραφο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, ΑΠ 469/2-3-2020).

Στόχος: Δεν παραδίδουμε καινούρια διδακτικά αντικείμενα, αλλά στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να κρατήσουν την επαφή με το σχολείο και τη μαθησιακή διαδικασία.

Εργαλεία: Για τη σύγχρονη διδασκαλία χρησιμοποιούμε την ψηφιακή εικονική τάξη Cisco Webex που, εγκαθίσταται στον υπολογιστή μας μετά το  email που έχουμε λάβει από το ΥΠΠΑΙΘ. Πρόκειται για πολύ φιλικό εργαλείο που θα επιτρέψει να δημιουργήσουμε την τάξη μας, και να γίνουν τα μαθήματά μας.

Για την ασύγχρονη διδασκαλία χρησιμοποιούμε τα αποθετήρια του σχολικού δικτύου eclass (Αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του eclass βλ στο https://eclass.sch.gr/files/intro-teacher.pdf ) και e-me (Αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του e-me βλ. στα https://dschool.edu.gr/menoumespiti/   και https://dschool.edu.gr/menoumespiti/assets/LetsStartWith_eme_StepByStep_Guidelines4Teachersv1.0-Mar2020.pdf ). Και τα δύο βοηθούν να αποθηκευτεί το υλικό στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές.

Σε κάθε περίπτωση Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Προγραμματισμός: Ο Διευθυντής του Σχολείου είναι ο Συντονιστής της ομάδας υποστήριξης. Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα γίνει η διαμόρφωση του προγράμματος  για κάθε σχολική τάξη.

Για τα Θρησκευτικά προτείνω ένα 20% των δράσεων που θα υλοποιηθούν στα πλαίσια του μαθήματος, να χρησιμοποιηθεί για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, και ένα 80%  να αφιερωθεί στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Παιδαγωγικά μέσα: Ως υλικό μπορεί να δοθούν δραστηριότητες επεξεργασίας των ΔΕ που ήδη έχουν διδαχτεί . Ειδικά στο Λύκειο, χρήσιμα είναι  φύλλα εργασίας, όμως μπορεί να χρησιμοποιηθούν και πολυμέσα που ο εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα να ανεβάσει στην πλατφόρμα ασύγχρονης που έχει επιλέξει.

Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί υλικό του ψηφιακού σχολείου (https://dschool.edu.gr/  ), το υλικό από τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχόμενου Φωτόδεντρο  (http://photodentro.edu.gr/aggregator/ ) και τα διδακτικά ψηφιακά σενάρια ΑΙΣΩΠΟΣ (http://aesop.iep.edu.gr/ ). Ειδικά για τους Θεολόγους το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας διαθέτει πλούσιο υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Η διαδρομή για πρόσβαση σε αυτό είναι:

 

  1. Κλικάρουμε με τον κέρσορα openeclass.org/main/login_form.php?user=guestINT225&next=%2Fcourses%2FINT225%2F
  2. Εισερχόμαστε στην φόρμα εισόδου. Το user name είναι ήδη τοποθετημένο (είναι το guestINT225 ). Τοποθετούμε μόνο το συνθηματικό που είναι pekes2018
  3. Εισερχόμαστε στο αποθετήριο των θεολόγων. Δεξιά της σελίδας βρίσκονται οι Επιλογές μαθήματος. Επιλέγουμε Έγγραφα ή Πολυμέσα (περιμένουμε λίγο να «φορτώσει το υλικό»), και στη συνέχεια οδηγούμαστε στις επιλογές. «Κατεβάζουμε» από αυτές ότι θεωρήσουμε χρήσιμο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αναφέρουμε πάντα την πηγή προέλευσης.

 

Διδακτική πρόταση:

  1. Αφού επιλεγεί ενότητα του μαθήματος μιας συγκεκριμένης τάξης που θεωρούμε ότι θα βοηθήσει τους μαθητές μας να κρατήσουν την επαφή με τη σχολική διαδικασία, τοποθετούμε φύλλα εργασίας, δραστηριότητες, υλικό από το Φωτόδεντρο, πολυμέσα, κείμενα,  διευθύνσεις του διαδικτύου (τις οποίες έχουμε ελέγξει σχολαστικά)  κοκ, στο αποθετήριο του σχολικού δικτύου που έχουμε επιλέξει και αφορά τη συγκεκριμένη ΔΕ. Καλούμε τους μαθητές μας να το γνωρίσουν.
  2. Οργανώνουμε σύγχρονη διδασκαλία στη δική μας «εικονική» τάξη στην πλατφόρμα cisco webex. Επικεντρωνόμαστε στο υλικό που υπάρχει στο αποθετήριό μας. Συζήτηση με τους μαθητές. Επίλυση αποριών. Αναθέτουμε μικρές εργασίες, σε εθελοντική βάση, υπογραμμίζοντας ότι η παρουσίασή τους θα γίνει στην επόμενη σύγχρονη συνάντηση
  3. Αναρτούμε, αν συμπεράνουμε από τη συνάντηση ότι χρειάζεται, επιπλέον υλικό στο αποθετήριό μας ή αφαιρούμε . Κοινοποίηση στους μαθητές μας.

 

Νίκος Παύλου (npavlou@sch.gr

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγίες για εξ αποστάσεως διδασκαλία στα Θρησκευτικά

Τα ΦΕΚ με τα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ  ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ  ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα ΦΕΚ με τα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Aναδιαμόρφωση/αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) των Θρησκευτικών του 2017

Αναδιαμόρφωση/αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του 2017 ώστε αυτά να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις 1749/2019 και 1750/2019 του ΣτΕ

Πατήστε εδώ για την Εισήγηση Επιτροπής – Έκθεση Αναθεώρησης

Πατήστε εδώ για  τα  Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού – Γυμνασίου

Πατήστε εδώ για  τα Πρόγραμμα Σπουδών Λυκείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Aναδιαμόρφωση/αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) των Θρησκευτικών του 2017

Εορτή Τριών Ιεραρχών (Εγκύκλιος 15/1/2020)

eorti_ton_trion_ierarhon teliko

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτή Τριών Ιεραρχών (Εγκύκλιος 15/1/2020)

Εγκύκλιος για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

eorti_ton_trion_ierarhon

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγκύκλιος για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Εκκλησιαστική εκπαίδευση. Ανάθεση του μαθήματος “Εικονογραφία”

Αναδημοσίευση από www.esos.gr/arthra/65462/anathesi-didaskalias-toy-mathimatos-eikonografia-se-ekpaideytikoys-pe01

Την ανάθεση του μαθήματος θρησκευτικής εξειδίκευσης «Εικονογραφία» των Εκκλησιαστικών Γυμνασίων και Γενικών Εκκλησιαστικών Λυκείων σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ01, για το σχολικό έτος 2019-2020,προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκκλησιαστική εκπαίδευση. Ανάθεση του μαθήματος “Εικονογραφία”

Βιωματική διδασκαλία Θρησκευτικών

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βιωματική διδασκαλία Θρησκευτικών

Γυμνάσιο: Οδηγίες για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών (Σχολικό Έτος 2019-20)

-_143755_-_2019_-_odigies_koinonikes_epist_gymnasio_2019_20_a_ii_130254

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γυμνάσιο: Οδηγίες για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών (Σχολικό Έτος 2019-20)

Απόφαση 28/2019 Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομάνων

28_2019 Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απόφαση 28/2019 Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομάνων

Αναθέσεις σε θεολόγους

Αναθέσεις σε Θεολόγους

Σύμφωνα με την 76099/Δ2/ 11-05-2018 απόφαση του ΥΠΠΕΘ οι Θεολόγοι διδάσκουν:

  • Τα Θρησκευτικά Γυμνασίου, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ (1η ανάθεση)
  • Κοινωνική και πολιτική Αγωγή Γυμνασίου (2η ανάθεση)
  • Φιλοσοφία Β΄ Λυκείου (2η ανάθεση)
  • Ιστορία Γυμνασίου (3η ανάθεση)
  • Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία /project), η οποία ανατίθεται σε όλους τους κλάδους εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Γενικό Λύκειο.

 

Να σημειωθεί ότι τα Θρησκευτικά Γυμνασίου μπορούν να τα διδάξουν σε 3η ανάθεση οι εκπαιδευτικοί κλ. ΠΕ02.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναθέσεις σε θεολόγους