Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου έως και το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, πέντε (5) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των ημερών από 24 Ιανουαρίου έως και 8 Φεβρουαρίου 2022.
Υπενθυμίζεται ότι:
το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο,
ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς,
βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί,
η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr, από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19,
οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι εμβολιασμένοι πραγματοποιούν δυο ράπιντ τεστ την εβδομάδα με δική τους επιβάρυνση έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση της Τρίτης και της Παρασκευής.
H πλατφόρμα edupass.gov.gr αφορά μόνο τις δημόσιες σχολικές μονάδες. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19.
Συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τους γονείς μαθητών 5 ετών και άνω να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, αξιοποιώντας το ισχυρό αυτό όπλο της επιστήμης απέναντι στην COVID-19.
Με αφορμή τις πρώτες βροχές μιλήσαμε με τα παιδιά για τον κύκλο του νερού. Παρατηρήσαμε τα σύννεφα, το χρώμα και το σχήμα τους και μιλήσαμε για τον τρόπο που δημιουργείται η βροχή κάνοντας το γνωστό πείραμα του βρασμού.
το παραμύθι “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” μας βοήθησε να κατανοήσουμε τον κύκλο του νερού.
Βρήκαμε στο Διαδίκτυο και καταγράψαμε ένα παραμύθι με τις περιπέτειες της σταγόνας…
κατασκευάσαμε ένα επιτραπέζιο με τη διαδρομή της σταγόνας απο τη θάλασσα μέχρι το έδαφος..
και δημιουργήσαμε μια μακέτα για τον κύκλο του νερού.
Τέλος ο καθένας μας έφτιαξε το “ρολόι διαδρομή” της σταγονίτσας και το κρεμάσαμε στην τάξη μας!
Έφτασε για άλλη μια φορά η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940!
Τα παιδάκια μας όλη την εβδομάδα μάθαιναν τον Εθνικό ύμνο και τραγούδια όπως ” Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”, “Μουσολίνι” κ.α.
…έκαναν ομαδικές εργασίες για το θέμα..
αλλά και ατομικές
Οταν έφτασε η μέρα ήταν όλα έτοιμα για να υποδεχτούμε τους γονείς μας
Ντυθήκαμε στα άσπρα και στα μπλέ
Κσι είπαμε τα ποιήματά μας!
Στο τέλος κάναμε στο προαύλιο μια μικρή παρέλαση κυματίζοντας τις χειροποίητες σημαιούλες μας και καταχειροκροτηθήκαμε απο όλους!
Όλα είναι έτοιμα στο σχολείο μας και οι μικροί μας φίλοι ανυπομονούν να ξεκινήσουν να μαθαίνουν μαζι μας! Από την κυρία Βάλια και την κυρια Γιάννα, να έχουμε μια ξεχωριστή χρονιά! Καλό μας μάθημα!
Ήρθαν και πάλι οι Απόκριες στο σχολείο μας! Οι μικροί μας φίλοι ανυπομονούσαν να μασκαρευτούν και να διασκεδάσουν για άλλη μια χρονιά! Αυτό, λοιπόν, αποφασίσαμε να κάνουμε!
Ξεκινήσαμε αποφασίζοντας ο,τι αποκριάτικο θέλουμε να κάνουμε φέτος. Από μάσκες,καπέλα και κατασκευές μέχρι παραδοσιακά παιχνίδια και αναβίωση εθίμων. Αλλά πρώτα συμφωνήσαμε τη στολή που θα φορέσουμε!…
Στολίσαμε την τάξη μας με πολύχρωμες γιρλάντες και κρεμαστούς μασκαράδες.
Μας φάνηκε αστείο ένα τραγούδι για ένα κλόουν και τον φτιάξαμε κιόλας με μαλλιά από κονφετί!
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου από τη Βενετία (Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 43), ακούσαμε το μελαγχολικό του τραγούδι και την ξέφρενη ταραντέλα που κατάφερε τελικά να χορέψει και,αφού μελετήσαμε τους πίνακες που τον έχει απεικονίσει ο Βαν Γκογκ και ο Σεζάν, τον φτιάξαμε και εμείς.
Αναβιώσαμε το έθιμο της πινιάτας φτιάχνοντας μια δική μας από μπαλόνι. Όταν τη σπάσαμε δεκάδες καραμέλες έπεσαν από τον ουρανό!
Την Τσικνοπέμπτη ψήσαμε σουβλάκια στο σχολείο, κόψαμε σαλάτες και τσικνίσαμε και εμείς, όπως προβλέπει το έθιμο!
Ζωγραφίσαμε μάσκες που μας άρεσαν και φτιάξαμε αστεία καπέλα!
Βάψαμε το πρόσωπό μας σαν κλόουν…
…και ντυθήκαμε βασιλιάδες και πριγκίπισσες !!!!!
Φτιάξαμε ένα παιχνίδι με μπαλάκια και έναν κλόουν από χαρτόκουτο που μας διασκέδασε πολύ!
Συζητήσαμε και για τα έθιμα και τις παραδόσεις στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο, από τις Μπούλες της Νάουσας ως τους Κουδουνάτους της Νάξου!
Από τις δραστηριότητες μας δε μπορούσαν να λείπουν και τα τραγούδια και οι χοροί. Τραγούδια για τους κλόουν, το Χαραλάμπη την μπαμπόγρια και άλλα παραδοσιακά είχαν την τιμητική τους…
Και φυσικά και τον κάβουρα που παντρεύτηκε και το γάμο του τον δραματοποιήσαμε χορεύοντας!
Τέλος, αφού φτιάξαμε και με πινέλα όλες τις στολές που μας έκαναν εντύπωση αυτές τις Απόκριες ετοιμαστήκαμε για την καθαρή Δευτέρα φτιάχνοντας μικρούς χαρταετούς….
και μεγάλους χαρταετούς!
Κάναμε το αποκριάτικο πάρτυ μας ντυμένοι με τις πιο όμορφες στολές και χορέψαμε το παραδοσιακό γαϊτανάκι!
Πριν αποχαιρετήσουμε τις Απόκριες, όμως, πρέπει σίγουρα να κάνουμε και το ημερολόγιό μας, δηλαδή την κυρά- Σαρακοστή! Με σταυρό στο κεφάλι, χωρίς στόμα γιατί νηστεύει, με σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται, και με 7 πόδια, όσες και οι εβδομάδες που μας μένουν ως το Πάσχα!
Scroll down for an English version of the article.
Αυτό το μήνα ολοκληρώσαμε το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που ξεκινήσαμε την αρχή της σχολικής χρονιάς και αφορούσε στην φροντίδα των δοντιών μας. Παρουσιάζουμε συνοπτικά μερικές από τις γνώσεις που πήραμε και τους τρόπους που τις κατακτήσαμε!
Αρχικά, δεχτήκαμε με χαρά επίσκεψη από μια οδοντίατρο του Οδοντιατρικού Συλλόγου Καλαμάτας η οποία μας μίλησε για τα δόντια, την κατασκευή και χρησιμότητά τους και τον τρόπο φροντίδας τους.
Εμείς με τη σειρά μας της ετοιμάσαμε και της χαρίσαμε πολλές σχετικές ζωγραφιές και εκείνη για να μας ευχαριστήσει, εξέτασε τα δόντια του καθενός από εμάς και μας χάρισε ένα κουτί με πολύτιμα εργαλεία για τη φροντίδα τους! Οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα και φυλλάδιο με συμβουλές και τεχνικές πλυσίματος.
Έπειτα αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που να μοιάζει με στόμα! Όποιος κατάφερνε να φτάσει στο τελευταίο δόντι, διώχνοντας τα μικρόβια με την οδοντόβουρτσα και αποφεύγοντας τον οδοντίατρο, ήταν ο μεγάλος νικητής!
Τα αγαπημένα μας παραμύθια όσο μιλούσαμε για αυτό το θέμα ήταν, φυσικά ” Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα”, ” Η Δόνα Τερηδόνα”. ο “Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος” το “Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό” και πολλά άλλα…
και τα αγαπημένα μας παιχνίδια στον υπολογιστή, αυτά του kidepedia με τις τροφές που πρέπει να τρώμε για να έχουμε γερά δόντια.
Είπαμε να τις μαζέψουμε όλες σε δυο στήλες και να τις αναρτήσουμε στον τοίχο για να τις συμβουλευόμαστε…
Όταν μάθαμε πως το γάλα κάνει το περισσότερο καλό γιατί έχει ασβέστιο σπεύσαμε να το προμηθευτούμε από το μαγαζάκι της τάξης μας!!
Κάναμε κατασκευές οδοντοστοιχιών και οδοντοβουρτσών με πλαστελίνη και διάφορα υλικά….
καθώς και δοντάκια χαρούμενα, λευκά και λαμπερά και λυπημένα με μικρόβια και τρυπίτσες…
Μάθαμε νέο λεξιλόγιο, και παίξαμε με γράμματα και αριθμούς μέσα από σχετικές εργασίες…
ζωγραφίσαμε με πινέλα το εσωτερικό του στόματος όπως το φανταζόμαστε εμείς..
παίξαμε κουκλοθέατρο με δοντάκια και μικρόβια….
και φτιάξαμε παιχνίδια μνήμης και παιχνίδια χρονικής ακολουθίας με κάρτες σχετικές με τα δόντια μας!
Βρήκαμε στο internet ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο- κουκλοθέατρο για την υγιεινή των δοντιών και ένα σχετικό παραμύθι για το δοντάκι Πίκι Πίκι
Όλες αυτές οι ιστορίες μας ενέπνευσαν να γράψουμε και εμείς ένα παραμύθι, για το Σούπερμαν, που έσωσε τα δοντάκια τη φίλης του Μίνι, αφού τα έβαλε με το γίγαντα που κρατούσε μέσα στη σπηλιά του το εργαλείο που χρειαζόταν ο οδοντίατρος της Μίνι για να την κάνει καλά!!
Τέλος αποφασίσαμε ομόφωνα, να φέρουμε οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα από το σπίτι στο σχολείο ώστε να πλένουμε δοντάκια και εδώ, μετά από κάθε μας γεύμα…
γιατί…
Δοντακια πλυμένα…ποτε χαλασμένα!!!!!!!!
This month we completed the health program we did in our school concerning dental hygiene. We learned a bunch of fun facts about our teeth and how to take care of them. We are presenting above some of the knowledge we obtained and the ways we used to obtain it!
Initially we had the pleasure to accept the visit of a dentist that spoke to us about our teeth and how to take care of them better. To thank her we prepared many paintings for her and in exchange for them she examined each of us separately to make sure our teeth are healthy. She also gave each of us a gift. A box of the tools we need for healthy teeth. Toothbrush, toothpaste and a flyer with all the information we need to know.
Then we decided to make a board game that looks like a mouth!!! Whoever managed to get to the last tooth avoiding all the germs and the visit to the dentist, was the winner!
We read many stories about dentists and teeth and we played computer games to learn about healthy food that makes our teeth stronger. After that we decided to put that food into two columns and put it up the wall. When we concluded that milk is the best for our teeth because of all the Calcium it contains, we decided to buy it from the grocery store of our classroom!!
Then we made some teeth and toothbrushes from various materials and painted what we think looks like the inside of our mouths, with water colors. We obtained new vocabulary related to the dental hygiene by games with letters and numbers. We also made games of memory and time sequence with related stories and played a cute puppet show with teeth, germs, toothpaste and toothbrushes!
A video we found on the internet about dental hygiene and a story of Picky Picky the tooth that we attach above as a PDF file, inspired us to make our own story about Superman that saved the teeth of his friend Minnie! Finally, we decided to bring toothpaste and toothbrushes in our school from home so that we can brush after each meal!
Scroll down for an English version of the article.
Εν όψει των ερχόμενων εκλογών αποφασίσαμε και εμείς να κάνουμε εκλογές στο σχολείο μας. Ποιόν να ψηφίσουμε; Τον αγαπημένο μας μήνα του χρόνου!
Αφού λοιπόν συντάξαμε τους εκλογικούς καταλόγους…..
και κατασκευάσαμε τον κατάλληλο εξοπλισμό…
.. εκδώσαμε τις ταυτότητές μας…
και ξεκινήσαμε τη διαδικασία των εκλογών!!!
και της καταμέτρησης!
Νικητής; Φυσικά ο ζεστός Αύγουστος του κόμματος του Καλοκαιριού με μεγάλη διαφορά ψήφων!
Καλό τετραήμερο σε όλους!
Prompted by the upcoming elections in our country we decided to have elections in our little community as well! What to vote for? But of course, our favorite month of the year!
After we drafted our name catalogs in the computer, and issued our IDs, with photos and everything, we constructed the appropriate equipment and started the elections! Four different parties, one for each season of the year, with three candidates each! Finally we counted the votes. And the winner is… the month of August!! Have a good day everyone!
Scroll down for an English version of the article.
Αυτές τις μέρες με τα παιδιά μιλάμε για το χειμώνα και εστιάσαμε στον κύκλο του νερού. Διαβάσαμε πολλά σχετικά παραμύθια για να καταλάβουμε πως γίνεται. Μερικά από αυτά είναι:
-Ο Μπαμπακένιος
– Πέφτει πέφτει η σταγόνα
– Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα
– Η περιπέτεια μίας σταγόνας
Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία για τον κύκλο του νερού…..
και πολλούς σχετικούς πίνακες ζωγραφικής με πινέλα!
Δραματοποιήσαμε τις περιπέτειες των μικρών σταγόνων με σκηνικά από υφάσματα!
Τέλος, αφού παρακολουθήσαμε πολλά βίντεο για το θέμα, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας! Ελπίζουμε να σας αρέσει!
These days we have been talking about winter and we focused on learning about the water cycle. After reading any books to understand the procedure and looking it up on the internet, we made a team collage about it, and many watercolor paintings. Then we made a role play game of it and we really enjoyed it!
Finally, the videos we watched inspired us to make one of our own! We hope you enjoy it!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή