ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΚΕΠΕΑ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: ΟΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΘΥΣΑΥΡΟΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ.

   

Το νηπιαγωγείο μας φέτος, υλοποιεί σε συνεργασία με τα ΚΠΕ Μαρώνειας, πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: Οι Πολιτιστικοί θησαυροί στο Μουσείο της Ξυλαγανής. Η συνεργασία μας με τα ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας, και την υπεύθυνη Κ.Δάφνη Κυνδελέρου, Υπεύθυνη και Προϊσταμένη των ΚΕΠΕΑ κρατάνε πολλά πολλά χρόνια. Τα προγράμματα που υλοποιούνται κάθε χρόνο, πραγματικά είναι μοναδικά και αξιοποιούν πλήρως όλους τους πολιτιστικούς και περιβαλλοντικούς θησαυρούς της περιοχής μας. Φέτος το νηπιαγωγείο μας υλοποιεί το πρόγραμμα: Οι πολιτιστικοί θησαυροί του Λαογραφικού Μουσείου της Ξυλαγανής.

Η ημέρα μας ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, καθώς υποδεχθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την Κ. Κυνδελέρου η οποία είχε προετοιμάσει μια ευφάνταστη παρουσίαση γεμάτη από πολλές εκπλήξεις και ευφάνταστα παιχνίδια για τους μικρούς μαθητές μας. Ξεκίνησε με μια παρουσίαση για το τί είναι μουσείο και μικρές κούκλες έκαναν την εμφάνιση τους και ενθουσίασαν τα μικρά παιδιά.

Μετά το πέρας της παρουσίασης, ήρθε η ώρα για παιχνίδι! Ακολούθησε ένα βιωματικό θεατρικό δρώμενο που αφορούσε στην όλη διαδικασία, από την σπορά μέχρι και την μεταφορά του σταριού στον αλευρόμυλο. Τα παιδιά κυριολεκτικά ενθουσιάστηκαν.
Μετά το βιωματικό θεατρικό δρώμενο ακολούθησε η επίσκεψη μας στο Λαογραφικό μουσείο, όπως ήταν άλλωστε προγραμματισμένο. Εκεί μας περίμενε η κ. Παπαδοπούλου για να μας ξεναγήσει. Η Ξενάγηση ήταν εκπληκτική και όλα τα εκθέματα που είδαν τα παιδιά άκρως εντυπωσιακά. Ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους και τα εκθέματα του.

Στο χώρο του παραδοσιακού κουρείου, η κ. Κυνδελέρου έπαιξε ένα ¨μινι΄΄ θεατρικό δρώμενο με έναν από τους μικρούς μαθητές.
Το ίδιο συνέβη και στον εκθεσιακό χώρο του παλιού σχολείου, όπου τα παιδιά έγραψαν με τις κιμωλίες και κάθισαν στα θρανία.
Το ίδιο συνέβη και στον χώρο του παντοπωλείου!!!
Όταν ολοκληρώθηκε η ξενάγηση, ώρα για καλλιτεχνική δημιουργία!!! Τα παιδιά χρωμάτισαν το αγαπημένο τους ¨σκιάχτρο¨ , που είχε ετοιμάσει η κ.Κυνδελέρου με σκοπό να κρατήσουν ένα ενθύμιο από αυτό το υπέροχο πολιτιστικό πρόγραμμα.
Ευχαριστούμε θερμά τα ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας και την κ. Κυνδελέρου  για την υλοποίηση του υπέροχου προγράμματος , την κ. Παπαδόπούλου για την ξενάγηση στον χώρο του μουσείου.
ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ , ΜΑΘΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ,
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΟΛΑ!!!!

   

Tο νηπιαγωγείο μας φέτος έχει την μεγάλη χαρά και τιμή να συνεργαστεί με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης , Τμήμα Φυσικής Αγωγής και συγκεκριμένα τον διακεκριμένο Καθηγητή Κ.Αντώνιο Καμπά στην έρευνα που διεξάγει με θέμα:

Διεθνής μελέτη συμπεριφορών που αφορούν τη σωματική κίνηση στην προσχολική ηλικία

Μια μελέτη που υλοποιείται από ερευνητές του EarlyStart (Πανεπιστήμιο Wollongong) και των Σχολών Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του ΕΚΠΑ και του ΔΠΘ.

Αυτό είναι το λογότυπο της έρευνας.

Κατόπιν και της σύμφωνης γνώμης των υπέροχων γονέων μας ,ακολούθησε ενημερωτική συνάντηση που διοργάνωσε η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου ανάμεσα στους γονείς και τον Καθηγητή κ.Καμπά. Η συνάντηση έλαβε χώρα στον χώρο του νηπιαγωγείου και οι γονείς ενημερώθηκαν για τον τρόπο συμμετοχής των παιδιών τους στην έρευνα.


Μετά το πέρας της ενημέρωσης δόθηκε από τον κ.Καθηγητή η ακριβής ημερομηνία διεξαγωγής της έρευνας στο σχολείο μας.

Η ημέρα έφτασε και κλιμάκιο φοιτητών , επισκέφτηκε το σχολείο μας για να εκπονήσει τις μετρήσεις της έρευνας που αφορούσαν στις επιδόσεις των παιδιών σε διάφορα αγωνίσματα και δεξιότητες. Η χαρά των παιδιών απερίγραπτη.

Ευελπιστούμε σε τέτοιου είδους μελλοντικές συνεργασίες με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης . Είναι πραγματικά πολύ σπουδαίο να συνεργάζονται όλοι οι φορείς και οι βαθμίδες εκπαίδευσης μεταξύ τους.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

                                                       

Συμμετοχή σε πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής του Ι.Ε.Π.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος στην πιλοτική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. για την εισαγωγή των Τ.Π.Ε στην προσχολική εκπάιδευση και πιο συγκεκριμένα για την εφαρμογή του λογισμικού ΕΛΠ-είδα, σε πειραματικό στάδιο σε 200 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα.

Οι εκπαιδευτικοί κατόπιν επιμόρφωσης που προηγήθηκε κληθήκαμε να εφαρμόσουμε κάποια από τα ψηφιακά αντικείμενα του λογισμικού στην εκπαιδευτική πράξη. Μας δόθηκαν έτοιμα σενάρια ,΄με βάση το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, και χρησιμοποιήσαμε τα ψηφιακά εργαλεία που πιστεύαμε , ότι την δεδομένη χρονική περίοδο , ανταποκρίνονταν στις ανάγκες των παιδιών.

Πιο συγκεκριμένα από το Πεδίο και Επικοινωνία, επιλέξαμε την Ενότητα Γλώσσα,και συγκεκριμένα,

Προφορική Επικοινωνία, Γραπτή Επικοινωνία, Πολυγλωσσική Επικοινωνία και το ψηφιακό εργαλείο : Ψηφιακή Αφήγηση -Digital storytelling.

Περιγραφή: Άρθρωμα για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων από τους μαθητές. Ο χρήστης συνθέτει τη δική του ψηφιακή ιστορία συνδυάζοντας εικόνες και ήχους που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή του με κείμενο που μπορεί να γράψει ο ίδιος μέσω της εφαρμογής. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να το δει και να το ακούσει σε μορφή ψηφιακού βιβλίου και να το αποθηκεύσει ως έγγραφο στον υπολογιστή του.

 

Το χρησιμοποιήσαμε στην εκπαιδευτική πράξη ως εξής:
Η εκπαιδευτικός έφτιαξε ένα πρότυπο ιστορίας , βασισμένο στην θεματική της μέλισσας που δουλεύαμε εκείνη την χρονική περίοδο στην τάξη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Ένα ενδεικτικό  δημιούργημα των παιδιών είναι το εξής:
Από το θεματικό πεδίο :Παιδί ,Εαυτός και Κοινωνία , επιλέξαμε την ενότητα Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη

Αίσθηση του Εαυτού, Συναισθηματική Επίγνωση,                               Διαπροσωπικές Σχέσεις

 

                                                   Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους! Συναισθήματα

                                                                       Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών

 

Θεματικό Πεδίο: “Θεματικό Πεδίο Β.: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία. Β1: Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, Β1.2 Συναισθηματική Επίγνωση και

 

 

 

Από το πεδίο Παιδί και Θετικές Επιστήμες , ασχοληθήκαμε με το

Ζωντανοί Οργανισμοί, Ύλη και Φαινόμενα, Γη-Πλανητικό

                                                                                                      Σύστημα και Διάστημα

                                                                            και συγκεκριμένα με τον κύκλο του νερού!
 
                                                                  Από το Πεδίο Παιδί, Σώμα ,Δημιουργία και Έκφραση , επιλέξαμε

Εικαστικές Τέχνες, Θεατρική Τέχνη, Μουσική

                                                                                         επιλέξαμε το ψηφιακό αντικείμενο
                                                                                       Ανακατεύοντας τα χρώματα