Προγράμματα : e-twinning

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε-ΤWINNING : SPORTWINNING

Το νηπιαγωγείο μας για την φετινή σχολική χρονιά 2023-2024 συμμετέχει για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning με τίτλο  Sportwinning και θέμα τον αθλητισμό ,την γνωριμία των παιδιών με τα αθλήματα που υπάρχουν , την σημασία της σωματικής άσκησης και της σωστής διατροφής στην ζωή των μικρών παιδιών και των ανθρώπων γενικότερα.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία και εκπαιδευτικοί από τις εξής χώρες : Ελλάδα, Σλοβακία ,Τουρκία , Ρουμανία και Πολωνία.

Το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος έχει ως εξής:

Για  τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο έγινε πρώτα από όλα με πρωτοβουλία των ιδρυτών δημιουργία ομάδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την διάχυση του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού και την αμεσότερη επικοινωνία μεταξύ των εταίρων.

Άμεσα λοιπόν διενεργήθηκε ψηφοφορία μεταξύ των εταίρων για την ονομασία του προγράμματος μας με επικρατέστερη φυσικά την ονομασία Sportwinning.

Ακολούθησε η δημιουργία του Netquette ,του κώδικα δεοντολογίας μεταξύ των εταίρων και χρηστών της ευρωπαϊκής πλατφόρμας ESEP.
Σταδιακά δημιουργήσαμε το logo του προγράμματος μας. Κάθε εταίρος δημιούργησε την δική του πρόταση και ακολούθησε ψηφοφορία για το επικρατέστερο. Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:
Αυτή που τελικά επικράτησε ήταν η εξής:

Έπειτα ζητήθηκε από τα συμμετέχοντα σχολεία , να ετοιμάσουν μια παρουσίαση του σχολείου τους.
Η δική μας παρουσίαση ήταν η ακόλουθη :
Μόλις ολοκληρώθηκαν οι παρουσιάσεις , τα παιδιά παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις όλων των εταίρων ,προκειμένου να γνωρίσουν τα παιδιά από  όλα τα συμμετέχοντα σχολεία.
Αφού λοιπόν γνωριστήκαμε όλοι μεταξύ μας ,έπρεπε να δημιουργήσουμε το ταμπλό μας!Με πολύ κέφι και μεράκι τα παιδιά πρότειναν να χρωματίσουμε τις σημαίες όλων των χωρών που συμμετέχουν και να συμπληρώσουμε χέρια σφιγμένα σε χειραψία για να τονίσουμε την φιλία και την συνεργασία. Αυτό είναι το τελικό μας ταμπλό για το πρόγραμμα.
Ακολούθως δημιουργήθηκε συνεργατικά , ένα διεθνές λεξικό αθλημάτων και παιχνιδιών για παιδιά ,με τίτλο : “International dictionary of sports and games for children – SPORTWINNING” .
Μπορείτε να το δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο.

 

Με αφορμή την ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών 26 Σεπτεμβρίου 2023 όλοι οι εταίροι συναντηθήκαμε διαδικτυακά. Η χαρά των παιδιών ήταν ολοφάνερη και έκδηλη. Ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη.
Τον Οκτώβριο συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα και Προγραμματισμού , στην οποία συμμετείχαμε ως συμμαχία στο  Code Week 4 all.Κάθε χώρα έπρεπε να παρουσιάσει και κάποιο άθλημα , μέσω μιας δραστηριότητας. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας επέλεξαν το μπάσκετ. Έτσι υλοποιήσαμε μια δραστηριότητα με φυσική παρουσία και χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο προκειμένου να γνωρίσουμε τον Προγραμματισμό.
Πήραμε και το Πιστοποιητικό Αριστείας για την πετυχημένη συμμετοχή μας.
To επόμενο δίμηνο Νοεμβρίου -Δεκεμβρίου ήταν γεμάτο όμορφες δραστηριότητες ,γεμάτες προκλήσεις.
Κληθήκαμε να δημιουργήσουμε ένα sensory path.Για την ακρίβεια έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα ΄΄μονοπάτι΄΄,με διάφορα υλικά εντελώς διαφορετικά στην υφή ,όπως μαλακά ,σκληρά ,λεία κ.α
Φτιάξαμε λοιπόν το δικό μας ΄΄μονοπάτι΄΄ και το διασκεδάσαμε απίστευτα. Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο.

 

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να αθληθούμε πιο οργανωμένα γνωρίζοντας διάφορες μεθόδους άθλησης και εξάσκησης του σώματος. Κάθε σχολείο λοιπόν έπρεπε να επιλέξει μια μέθοδο άσκησης ,να δικαιολογήσει την επιλογή της και τα παιδιά να δημιουργήσουν τα αξεσουάρ που χρειάζονται προκειμένου να την εφαρμόσουν. Εμείς επιλέξαμε την μέθοδο Dalcroze και συγκεκριμένα το άθλημα της ρυθμικής γυμναστικής . Τα παιδιά κατασκεύασαν τις κορδέλες τους με απλά υλικά ,όπως χαρτί γκοφρέ ,αλουμινόχαρτό και ξύλα. Επιλέξαμε την υπέροχη μουσική από τον Καρυοθραύστη και το καταδιασκεδάσαμε. Μπορείτε να δείτε πως εφαρμόζουμε την μέθοδο Dalcroze στο παρακάτω βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=vmuh8ioUxdc

Καιρός όμως ήταν να μάθουμε για την υγιεινή διατροφή. Επόμενη πρόκληση ήταν να σκεφτεί κάθε σχολείο την δική του υγιεινή συνταγή και να την προτείνει στους υπόλοιπους εταίρους. Εμείς σαν νηπιαγωγείο αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν πεντανόστιμο φρουτοχυμό , όπως είπαν και τα παιδιά. Έτσι έφεραν από το σπίτι τους φρέσκα φρούτα ,και φτιάξαμε στο μπλέντερ έναν υπέροχο φρουτοχυμό.
Ήταν όμως η σειρά μας σαν εταίροι του προγράμματος να αναλάβουμε την παραγωγή του συλλογικού τόμου , συνταγών όλων των εταίρων ,και με μεγάλη χαρά αναλάβαμε να το πραγματοποιήσουμε. Παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε τις υγιεινές συνταγές που προτάθηκαν από όλα τα σχολεία.
Επόμενη δραστηριότητα/πρόκληση ήταν η δημιουργία διαδικτυακών παιχνιδιών . Κάθε εταίρος καλούνταν να δημιουργήσει διαδικτυακά παιχνίδια , επιλέγοντας όποια εφαρμογή ήθελε και στη συνέχεια τα παιδιά θα έπαιζαν μέσα στην τάξη . Εμείς επιλέξαμε να δημιουργήσουμε παιχνίδια στην αγαπημένη μας ηλεκτρονική τάξη e-me ,χρησιμοποιώντας την e-me content.Μπορείτε να παίξετε τα παιχνίδια μας που βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους.
Στη συνέχεια όλα τα παιδιά όλων των σχολείων, έπαιξαν τα ψηφιακά παιχνίδια που ετοιμάστηκαν. Ήταν μια δραστηριότητα που πραγματικά ξετρέλανε τα παιδιά.
online videi games
 Η επόμενη “αποστολή¨ μας ήταν να καλέσουμε στο σχολείο μας είτε δια ζώσης είτε διαδκτυακά, έναν αθλητή κατά προτίμηση διάσημο,στον οποίο τα παιδιά θα έπρεπε να διατυπώσουν ερωτήσεις και να αθληθούν μαζί του. Εμείς συνδεθήκαμε λοιπόν μαζί με το νηπιαγωγείο Αυλωναρίου και γνωρίσαμε από κοντά την μοναδική και υπέροχη Πηγή Δεβετζή.Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν,μίλησαν μαζί της και έκαναν online τις ασκήσεις που τους υπέδειξε.
Δεβετζη 1
δεβετζη 2
δεβετζή 3
Δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.
Με την έλευση της νέας χρονιάς έπρεπε να φτιάξουμε ένα συνεργατικό ημερολόγιο. Ο κάθε εταίρος είχε σαν αποστολή να ζωγραφίσει ένα άθλημα που θα αντιστοιχούσε και σε ένα μήνα. Εμείς επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε την ρυθμική γυμναστική που τόσο μας αρέσει.
1706910055199
Το συνεργατικό Ημερολόγιο Calendar μπορείτε να το δείτε πατώντας πάνω στον σύνδεσμο.
Επόμενη αποστολή μας ήταν να γίνουμε Υπερασπιστές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου. Έπρεπε να φιλοτεχνήσει το κάθε σχολείο την δική του αφίσα για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:
1707325583370
Αυτές είναι οι αφίσες όλων των συμμετεχόντων σχολείων.
Στιγμιότυπο οθόνης 247
Ακολούθησε μια υπέροχη δραστηριότητα με συνεργούς αυτή τη φορά τους γονείς των νηπίων. Τίτλος της δραστηριότητας ACTIVE WITH THE FAMILY.Σκοπός η ενεργός συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα. Αποστολή τους ήταν να περάσουν δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά τους αθλούμενοι όλοι μαζί, βιώνοντας έτσι την χαρά του αθλητισμού. Ευχαριστούμε πολύ τους υπέροχους γονείς μας που ανταποκρίθηκαν με θέρμη σε αυτήν την δραστηριότητα. Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε πως πέρασαν τον ελεύθερο χρόνο τους γονείς και παιδιά.
Δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου

Αποστολή μας να γράψουμε ένα συνεργατικό ποίημα με θέμα τον αθλητισμό. Κάθε εταίρος θα έγραφε ένα στίχο και ένας άλλος θα τον ζωγράφιζε. Εδώ μπορείτε να δείτε το υπέροχο συνεργατικό ποίημα που δημιουργήσαμε όλα τα σχολεία μαζί.

https://www.youtube.com/watch?v=B0-XbwxTQQ8

Ακολούθησε μια υπέροχη δραστηριότητα, η δημιουργία ενός SportBook. Η φιλοσοφία της δραστηριότητας ήταν να δημιουργηθούν διαφορετικά φύλλα εργασίας από κάθε εταίρο και στην συνέχεια να συνενωθούν σε ένα βιβλίο δραστηριοτήτων.Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:

sportworksheet

Συνολικά το βιβλίο δραστηριοτήτων μπορείτε να το δείτε εδώ.

https://www.youtube.com/watch?v=2_lzBXJmHHQ

 

Στη συνέχεια ακολούθησε μια ακόμα υπέροχη δραστηριότητα. Κάθε εταίρος δημιούργησε μια αθλητική κάρτα. Όλες οι κάρτες μαζί συγκεντρώθηκαν σε μια παρουσίαση και, και όλα τα συμμετέχοντα σχολεία συναντήθηκαν διαδικτυακά και έπαιξαν με τις κάρτες. Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:

 

sport card

Συναντηθήκαμε με μεγάλο ενθουσιασμό και παίξαμε όλα τα σχολεία μαζί.

1718141529366

Το υπέροχο αυτό έργο μας έφτασε στο τέλος του. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι γεμάτο καινούργιους προορισμούς και ξεχωριστές εμπειρίες. Ήρθε ή ώρα λοιπόν οι μικροί πρωταγωνιστές να αξιολογήσουν το έργο στο οποίο συμμετείχαν. Με την χρήση λοιπόν του διαδραστικού μας πίνακα, προχώρησαν τα παιδιά στην αξιολόγηση του έργου.

1718136291877

Ακολούθησε η δημιουργία διπλωμάτων και μεταλλίων από τους εταίρους. Σε διαδικτυακή ψηφοφορία οι προτάσεις του σχολείου μας ήταν αυτές που επικράτησαν στην ψηφοφορία. Αυτό είναι μεγάλη χαρά και τιμή για εμάς. Οι προτάσεις μας ήταν ακόλουθες:

Medal Wreath Logo Cup Winner Badge Circle Made with PosterMyWall

Το δίπλωμα συμμετοχής:

Olympics Poster Made with PosterMyWall

Όλοι οι εταίροι μας συνεχάρησαν και τύπωσαν τα διπλώματα και τα μετάλλια που προτάθηκαν από το σχολείο μας.

Και ο πιο όμορφος τρόπος να λήξει η χρονιά μας είναι η τελική καλοκαιρινή γιορτή μας να είναι αφιερωμένη στο πρόγραμμα μας,το υπέροχο Sportwinning.

ΓΙΟΡΤΗ 1

Περάσαμε υπέροχα υλοποιώντας ένα τόσο όμορφο πρόγραμμα. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους 15 εκπαιδευτικούς από πέντε διαφορετικές χώρες για αυτήν την υπέροχη συνεργασία.

ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-twinning : Μαθαίνω, Ανακαλύπτω και Διασκεδάζω μέσα από τον Προγραμματισμό και την Ρομποτική.

Το νηπιαγωγείο μας , για το Σχολικό Έτος: 2022-2023 συμμετέχει σε Εθνικό Πρόγραμμα e-twinning με τον παραπάνω τίτλο , μαζί με άλλα 8 νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα.

Δείτε εδώ την παρουσίαση του Έργου μας.

https://drive.google.com/file/d/1VaMvR7NdXfcMI6yHjJBVAdUGSpCHmIEX/view?usp=sharing

Το λογότυπο του έργου μας είναι αυτό:

λογοτυπο

Η συνεργατική αφίσα που δημιουργήσαμε για την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ,βρίσκεται εδώ:

https://www.thinglink.com/scene/1687518781913432677

Για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με τα παιδιά υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:

Φτιάξαμε ομαδική Αφίσα.

ü Καταγράψαμε τις προυπάρχουσες γνώσεις μας, σχετικά με το Διαδίκτυο.

ü Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο ,από τον διαδικτυακό τόπο του SaferInternet4kids.

ü Παρακολουθήσαμε και την ταινιούλα που φτιάξαμε πέρυσι με τίτλο : Ακούω ,βλέπω και μαθαίνω στο διαδίκτυο ταξιδεύω..

ü Παίξαμε παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα με τις εικόνες που δείχνουν τί πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε.

ü Φτιάξαμε παιχνίδι για να παίξουμε με την μελισσούλα beebot ,κατά το οποίο , η μελισσούλα θα πρέπει να ακολουθήσει εκείνη την διαδρομή που θα την οδηγήσει στους γονείς ,αποφεύγοντας τους κινδύνους του Διαδικτύου.

ü Παίξαμε παιχνίδι με τις κάρτες.

ü Συζητήσαμε και συμπληρώσαμε το σχετικό ερωτηματολόγιο του προγράμματος.

πγκόσμια ήμερα ασφαλούς διαδικτύου

η ομαδική μας αφίσα :

ημεραασφαλούς διαδικτύου

Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Φυλετικών Διακρίσεων υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τις εξής δραστηριότητες:

1.Διαβάσαμε τον Έλμερ , το ”Λευκή και Μαύρη σοκολάτα” , το ”Μέλπω η μοναδική” και το ”Η Βαλίτσα΄΄.
2.Σπάσαμε τον κώδικα του Έλμερ.
3.Δημιουργήσαμε ομαδική αφίσα με το σύνθημα:”ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ”
4.Μελετήσαμε τις διάφορες φυλές που υπάρχουν στην γη μας.
5.Μάθαμε το τραγούδι  ”Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια.
6.Παίξαμε το παιχνίδι με ταμπλό ”Παρατήρησε και φτιάξε τα διαφορετικά πρόσωπα”.

Η Ομαδική μας αφίσα:

αφισα εξάλειψης των φλετικών διακρίσεων

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα κολαζ από τις φωτογραφίες των δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε ,σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης των Φυλετικών Διακρίσεων.

φυλετικές διακρίσεις

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την συνεργατική έκθεση ζωγραφικής που δημιουργήσαμε.

Συνεχίζοντας με την Παγκόσμια Ημέρα του Νερού υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:

1.Σπάσαμε τον κώδικα και δημιουργήσαμε με pixel art την σταγόνα.

2.Παίξαμε με το beebot και το προγραμματίσαμε , ώστε να κάνει όλο το ταξίδι της σταγόνας πάνω στην ειδική πίστα.

3.Διαβάσαμε υπέροχα παραμύθια σχετικά με τον κύκλο του νερού. Πιο συγκεκριμένα διαβάσαμε τα εξής:

“Ο ρυθμός της βροχής” και το ” Σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”.

4.Παίξαμε κάνοντας χρήση των qrcodes υπέροχα παιχνίδια.

5. Κάναμε  πειράματα για την υγροποίηση του ατμού.

Ορίστε το αντίστοιχο κολάζ φωτογραφιών που δημιουργήσαμε.

ο κύκλος τουνερού

Ακολούθησε η Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των αδέσποτων ζώων.

Για την συγκεκριμένη ημέρα υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τα εξής:

  • Παρακολουθήσαμε την ιστορία του ΄΄ΞΟΥΤ΄΄ στον διαδραστικό πίνακα.
  • Φέραμε τα αγαπημένα μας ζωάκια στην τάξη, με την βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας και συγκεκριμένα με την εφαρμογή google lens.
  • Φτιάξαμε παιχνίδι προσανατολισμού με βελάκια και ζωάκια στην τάξη.
  • Συνεργαστήκαμε με τους υπόλοιπους εταίρους για την δημιουργία μιας συνεργατικής ιστορίας με θέμα τα Αδέσποτα.
  • Παίξαμε  παιχνίδι κώδικα ,με το παιδαγωγικό παιχνίδι First Kids Coding
  • αδεσποτα

Για την Παγκόσμια Ημέρα της μέλισσας υλοποιήσαμε στην τάξη μας τα εξής:

  • Παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα ,εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την ζωή της μέλισσας.
  • Δημιουργήσαμε μια ψηφιακή ιστορία με το ψηφιακό εργαλείο της ψηφιακής αφήγησης , καθότι το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε πιλοτική εφαρμογή προγράμματος του ΙΕΠ σχετικά με την πιλοτική εφαρμογή του λογισμικού ΕΛ-Πείδα.
  • Eικαστικές δημιουργίες με παστελ ,εμπνεόμενοι από τον πίνακα του Joan Miro , the thinking bee.
  • Φτιάξαμε κυψέλη ομαδοσυνεργατικά.
  • Συνεργαστήκαμε με τους υπόλοιπούς εταίρους για την δημιουργία σλόγκαν, με θέμα την προστασία της μέλισσας.
  • Παίξαμε παζλ στον διαδραστικό πίνακα από την εφαρμογή jigsaw puzzle.
  • Η ιστορία μαςhttps://blogs.sch.gr/nipxylag/files/2023/07/Ιστορίες.pdf

the thinking bee joan miro

κυψέλη συνολικό

μελισσα παζλ

συνολικό για εκπαιδευτικό βίντεο

Παιχνίδια στο σπίτι με την συνεργασία των γονέων.