ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε-ΤWINNING : SPORTWINNING
Το νηπιαγωγείο μας για την φετινή σχολική χρονιά 2023-2024 συμμετέχει για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning με τίτλο Sportwinning και θέμα τον αθλητισμό ,την γνωριμία των παιδιών με τα αθλήματα που υπάρχουν , την σημασία της σωματικής άσκησης και της σωστής διατροφής στην ζωή των μικρών παιδιών και των ανθρώπων γενικότερα.
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία και εκπαιδευτικοί από τις εξής χώρες : Ελλάδα, Σλοβακία ,Τουρκία , Ρουμανία και Πολωνία.
Το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος έχει ως εξής:
Για τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο έγινε πρώτα από όλα με πρωτοβουλία των ιδρυτών δημιουργία ομάδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την διάχυση του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού και την αμεσότερη επικοινωνία μεταξύ των εταίρων.
Άμεσα λοιπόν διενεργήθηκε ψηφοφορία μεταξύ των εταίρων για την ονομασία του προγράμματος μας με επικρατέστερη φυσικά την ονομασία Sportwinning.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να αθληθούμε πιο οργανωμένα γνωρίζοντας διάφορες μεθόδους άθλησης και εξάσκησης του σώματος. Κάθε σχολείο λοιπόν έπρεπε να επιλέξει μια μέθοδο άσκησης ,να δικαιολογήσει την επιλογή της και τα παιδιά να δημιουργήσουν τα αξεσουάρ που χρειάζονται προκειμένου να την εφαρμόσουν. Εμείς επιλέξαμε την μέθοδο Dalcroze και συγκεκριμένα το άθλημα της ρυθμικής γυμναστικής . Τα παιδιά κατασκεύασαν τις κορδέλες τους με απλά υλικά ,όπως χαρτί γκοφρέ ,αλουμινόχαρτό και ξύλα. Επιλέξαμε την υπέροχη μουσική από τον Καρυοθραύστη και το καταδιασκεδάσαμε. Μπορείτε να δείτε πως εφαρμόζουμε την μέθοδο Dalcroze στο παρακάτω βίντεο.
https://www.youtube.com/watch?v=vmuh8ioUxdc
Αποστολή μας να γράψουμε ένα συνεργατικό ποίημα με θέμα τον αθλητισμό. Κάθε εταίρος θα έγραφε ένα στίχο και ένας άλλος θα τον ζωγράφιζε. Εδώ μπορείτε να δείτε το υπέροχο συνεργατικό ποίημα που δημιουργήσαμε όλα τα σχολεία μαζί.
https://www.youtube.com/watch?v=B0-XbwxTQQ8
Ακολούθησε μια υπέροχη δραστηριότητα, η δημιουργία ενός SportBook. Η φιλοσοφία της δραστηριότητας ήταν να δημιουργηθούν διαφορετικά φύλλα εργασίας από κάθε εταίρο και στην συνέχεια να συνενωθούν σε ένα βιβλίο δραστηριοτήτων.Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:
Συνολικά το βιβλίο δραστηριοτήτων μπορείτε να το δείτε εδώ.
https://www.youtube.com/watch?v=2_lzBXJmHHQ
Στη συνέχεια ακολούθησε μια ακόμα υπέροχη δραστηριότητα. Κάθε εταίρος δημιούργησε μια αθλητική κάρτα. Όλες οι κάρτες μαζί συγκεντρώθηκαν σε μια παρουσίαση και, και όλα τα συμμετέχοντα σχολεία συναντήθηκαν διαδικτυακά και έπαιξαν με τις κάρτες. Η δική μας πρόταση ήταν η εξής:
Συναντηθήκαμε με μεγάλο ενθουσιασμό και παίξαμε όλα τα σχολεία μαζί.
Το υπέροχο αυτό έργο μας έφτασε στο τέλος του. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι γεμάτο καινούργιους προορισμούς και ξεχωριστές εμπειρίες. Ήρθε ή ώρα λοιπόν οι μικροί πρωταγωνιστές να αξιολογήσουν το έργο στο οποίο συμμετείχαν. Με την χρήση λοιπόν του διαδραστικού μας πίνακα, προχώρησαν τα παιδιά στην αξιολόγηση του έργου.
Ακολούθησε η δημιουργία διπλωμάτων και μεταλλίων από τους εταίρους. Σε διαδικτυακή ψηφοφορία οι προτάσεις του σχολείου μας ήταν αυτές που επικράτησαν στην ψηφοφορία. Αυτό είναι μεγάλη χαρά και τιμή για εμάς. Οι προτάσεις μας ήταν ακόλουθες:
Το δίπλωμα συμμετοχής:
Όλοι οι εταίροι μας συνεχάρησαν και τύπωσαν τα διπλώματα και τα μετάλλια που προτάθηκαν από το σχολείο μας.
Και ο πιο όμορφος τρόπος να λήξει η χρονιά μας είναι η τελική καλοκαιρινή γιορτή μας να είναι αφιερωμένη στο πρόγραμμα μας,το υπέροχο Sportwinning.
Περάσαμε υπέροχα υλοποιώντας ένα τόσο όμορφο πρόγραμμα. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους 15 εκπαιδευτικούς από πέντε διαφορετικές χώρες για αυτήν την υπέροχη συνεργασία.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-twinning : Μαθαίνω, Ανακαλύπτω και Διασκεδάζω μέσα από τον Προγραμματισμό και την Ρομποτική.
Το νηπιαγωγείο μας , για το Σχολικό Έτος: 2022-2023 συμμετέχει σε Εθνικό Πρόγραμμα e-twinning με τον παραπάνω τίτλο , μαζί με άλλα 8 νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα.
Δείτε εδώ την παρουσίαση του Έργου μας.
https://drive.google.com/file/d/1VaMvR7NdXfcMI6yHjJBVAdUGSpCHmIEX/view?usp=sharing
Το λογότυπο του έργου μας είναι αυτό:
Η συνεργατική αφίσα που δημιουργήσαμε για την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ,βρίσκεται εδώ:
https://www.thinglink.com/scene/1687518781913432677
Για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με τα παιδιά υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:
Φτιάξαμε ομαδική Αφίσα.
ü Καταγράψαμε τις προυπάρχουσες γνώσεις μας, σχετικά με το Διαδίκτυο.
ü Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο ,από τον διαδικτυακό τόπο του SaferInternet4kids.
ü Παρακολουθήσαμε και την ταινιούλα που φτιάξαμε πέρυσι με τίτλο : Ακούω ,βλέπω και μαθαίνω στο διαδίκτυο ταξιδεύω..
ü Παίξαμε παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα με τις εικόνες που δείχνουν τί πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε.
ü Φτιάξαμε παιχνίδι για να παίξουμε με την μελισσούλα beebot ,κατά το οποίο , η μελισσούλα θα πρέπει να ακολουθήσει εκείνη την διαδρομή που θα την οδηγήσει στους γονείς ,αποφεύγοντας τους κινδύνους του Διαδικτύου.
ü Παίξαμε παιχνίδι με τις κάρτες.
ü Συζητήσαμε και συμπληρώσαμε το σχετικό ερωτηματολόγιο του προγράμματος.
η ομαδική μας αφίσα :
Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Φυλετικών Διακρίσεων υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τις εξής δραστηριότητες:
1.Διαβάσαμε τον Έλμερ , το ”Λευκή και Μαύρη σοκολάτα” , το ”Μέλπω η μοναδική” και το ”Η Βαλίτσα΄΄.
2.Σπάσαμε τον κώδικα του Έλμερ.
3.Δημιουργήσαμε ομαδική αφίσα με το σύνθημα:”ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ”
4.Μελετήσαμε τις διάφορες φυλές που υπάρχουν στην γη μας.
5.Μάθαμε το τραγούδι ”Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια.
6.Παίξαμε το παιχνίδι με ταμπλό ”Παρατήρησε και φτιάξε τα διαφορετικά πρόσωπα”.
Η Ομαδική μας αφίσα:
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα κολαζ από τις φωτογραφίες των δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε ,σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης των Φυλετικών Διακρίσεων.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την συνεργατική έκθεση ζωγραφικής που δημιουργήσαμε.
Συνεχίζοντας με την Παγκόσμια Ημέρα του Νερού υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δραστηριότητες:
1.Σπάσαμε τον κώδικα και δημιουργήσαμε με pixel art την σταγόνα.
2.Παίξαμε με το beebot και το προγραμματίσαμε , ώστε να κάνει όλο το ταξίδι της σταγόνας πάνω στην ειδική πίστα.
3.Διαβάσαμε υπέροχα παραμύθια σχετικά με τον κύκλο του νερού. Πιο συγκεκριμένα διαβάσαμε τα εξής:
“Ο ρυθμός της βροχής” και το ” Σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”.
4.Παίξαμε κάνοντας χρήση των qrcodes υπέροχα παιχνίδια.
5. Κάναμε πειράματα για την υγροποίηση του ατμού.
Ορίστε το αντίστοιχο κολάζ φωτογραφιών που δημιουργήσαμε.
Ακολούθησε η Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των αδέσποτων ζώων.
Για την συγκεκριμένη ημέρα υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας τα εξής:
- Παρακολουθήσαμε την ιστορία του ΄΄ΞΟΥΤ΄΄ στον διαδραστικό πίνακα.
- Φέραμε τα αγαπημένα μας ζωάκια στην τάξη, με την βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας και συγκεκριμένα με την εφαρμογή google lens.
- Φτιάξαμε παιχνίδι προσανατολισμού με βελάκια και ζωάκια στην τάξη.
- Συνεργαστήκαμε με τους υπόλοιπους εταίρους για την δημιουργία μιας συνεργατικής ιστορίας με θέμα τα Αδέσποτα.
- Παίξαμε παιχνίδι κώδικα ,με το παιδαγωγικό παιχνίδι First Kids Coding
Για την Παγκόσμια Ημέρα της μέλισσας υλοποιήσαμε στην τάξη μας τα εξής:
- Παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα ,εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την ζωή της μέλισσας.
- Δημιουργήσαμε μια ψηφιακή ιστορία με το ψηφιακό εργαλείο της ψηφιακής αφήγησης , καθότι το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε πιλοτική εφαρμογή προγράμματος του ΙΕΠ σχετικά με την πιλοτική εφαρμογή του λογισμικού ΕΛ-Πείδα.
- Eικαστικές δημιουργίες με παστελ ,εμπνεόμενοι από τον πίνακα του Joan Miro , the thinking bee.
- Φτιάξαμε κυψέλη ομαδοσυνεργατικά.
- Συνεργαστήκαμε με τους υπόλοιπούς εταίρους για την δημιουργία σλόγκαν, με θέμα την προστασία της μέλισσας.
- Παίξαμε παζλ στον διαδραστικό πίνακα από την εφαρμογή jigsaw puzzle.
- Η ιστορία μαςhttps://blogs.sch.gr/nipxylag/files/2023/07/Ιστορίες.pdf
Παιχνίδια στο σπίτι με την συνεργασία των γονέων.