Εγγραφές για τη σχολική χρονιά 2023-2024
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα από 1 έως 19 Μαρτίου και ώρες 13:00-14:00. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
Εκπαιδευτική Ρομποτική και STEΑM στο νηπιαγωγείο μας
Η ρομποτική είναι ένα εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες της πληροφορικής, της μηχανικής και της τέχνης. Συμβάλει στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας, του πειραματισμού και άλλων δεξιοτήτων.
Στόχοι της εκπαιδευτικής ρομποτικής είναι:
• Ο συνδυασμός του παιχνιδιού με τη γνώση
• Ο πειραματισμός των παιδιών για την επίλυση προβλημάτων χωρίς τον φόβο της αποτυχίας.
• Η κοινωνικοποίηση των παιδιών μέσα στην ομάδα ανεξάρτητα από το ρυθμό ανταπόκρισης τους στη μάθηση.
• Η μάθηση μέσα από τη συνεργατική διαδικασία.
• Η ελεύθερη έκφραση, η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
• Η καλλιέργεια της λεκτικής έκφρασης των παιδιών κατά τη διάρκεια λειτουργίας της ομάδας.
Την ώρα της ρομποτικής, τα παιδιά είναι ελεύθερα:
• να συζητούν
• να προτείνουν
• να επιλέγουν
• να διαπραγματεύονται
• να εξηγούν
• να δοκιμάζουν
• να ελέγχουν τα αποτελέσματα των επιλογών τους
• να αξιολογούν τα σωστά και τα λάθος σημεία της λύσης τους (μεταγνωστικές δεξιότητες, αναλυτική και συνθετική σκέψη).
Με άλλα λόγια τα παιδιά αξιολογούν, κατασκευάζουν, ελέγχουν και αλλάζουν τις εννοιολογικές τους δομές μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τον κόσμο.
Το νηπιαγωγείο μας έχει ένα ρομποτικό ποντικάκι της εταιρίας Learning Resources. Με το Ρομποτικό Ποντικάκι , oι μαθητές θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην εκπαίδευση με αρχές STEM, καθώς θα καθοδηγήσει τα παιδιά στο να μάθουν βασικές αρχές προγραμματισμού και λογικής.
Exει σχεδιαστεί ειδικά για να εμπνεύσει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στο να αλληλεπιδράσουν μαζί του, μαθαίνοντας φυσική, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά και αναπτύσσοντας τον ενθουσιασμό τους για τις επιστήμες.
Οι μαθητές θα δώσουν οδηγίες βήμα προς βήμα στο ποντικάκι για να φτάσει από το ένα σημείο στο άλλο. Παράλληλα, θα αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη δουλεύοντας ατομικά, αλλά και σε ομάδες.
Δράση Φιλαναγνωσίας με τον Ραφτάκο των λέξεων
Με αφορμή τα Χριστούγεννα και τα δώρα που θα πάρουν τα παιδιά συζητήσαμε για την έννοια της προσφοράς και την αξία των δώρων και όσων μπορούν να μας ζεστάνουν την καρδιά . Η επετειακή έκδοση του Ραφτάκου των λέξεων μας έδωσε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για την προσφορά, την αγάπη τις λέξεις που μας ζεσταίνουν και με τη σειρά μας δημιουργήσαμε το εργαστήριο του Ραφτάκου και γεμίσαμε τους τοίχους του με λέξεις ζεστές και χρώματα ζεστά και φωτεινά.
Καλή χρονιά
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
Το παιχνίδι στο Νηπιαγωγείο παίζει τεράστιο ρόλο γιατί μέσα από αυτό το παιδί ωφελείται και αναπτύσσεται, μαθαίνει νέα πράγματα, πειραματίζεται και ανακαλύπτει τον εαυτό του. Επίσης μαθαίνει να επικοινωνεί με τους άλλους, αισθάνεται ευτυχία και ασφάλεια, μαθαίνει να νοιάζεται για τους γύρω του αλλά και για το περιβάλλον και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του. Μέσα από το παιχνίδι μπορεί να επιτευχθεί ευκολότερα η συναισθηματική αυτορρύθμιση. Έτσι το παιδί εισέρχεται πιο ομαλά στο σχολικό περιβάλλον και συγκεκριμένα στην πρώτη τάξη του δημοτικού, αλλά επίσης αποκτά χρήσιμες δεξιότητες για το μέλλον του. Τέλος, το ελεύθερο παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
Παιδί και παιχνίδι πάνε μαζί. Το παιδί αρχίζει να παίζει από τη βρεφική ακόμα ηλικία με το κούνημα των χεριών και των ποδιών και, καθώς μεγαλώνει, επιδίδεται σε όλο και περισσότερα παιχνίδια, μόνο ή με άλλους. Η Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρία υποστηρίζει πως το παιχνίδι συντελεί στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών. Αλλά και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα έχει αναγνωρίσει το παιχνίδι ως βασικό δικαίωμα του παιδιού λόγω της εξαιρετικής σημασίας που αυτό έχει για την υγιή πορεία της ανάπτυξής του και για τη μετέπειτα ζωή του.
Το παιχνίδι αποτελεί το θεμέλιο της διαδικασίας της μάθησης για τα παιδιά. Δίνει στα μικρά παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν να οικοδομούν τη γνώση αλλά και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι ρόλων και το παιχνίδι γενικότερα αναπτύσσουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα, καθώς και την αίσθηση του σώματος τους απέναντι στους άλλους και στον χώρο.
Το παιχνίδι αποτελεί το μέσο με το οποίο τα μικρά παιδιά αναπτύσσουν το λεξιλόγιό τους. Και αυτό γιατί την ώρα του παιχνιδιού το παιδί επιθυμεί να επικοινωνήσει μηνύματα, που απαιτούν τη χρήση του λόγου. Για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιεί σταδιακά καινούριες λέξεις και εκφράσεις, αλλά και θα αναπαράγει προτάσεις που ακούει στο περιβάλλον του από τους ενήλικες, δομώντας έτσι ένα πιο ώριμο και μεστό λόγο. Πόσες φορές δεν ακούμε τον εαυτό μας, με αυτούσιες μάλιστα τις λέξεις, τις εκφράσεις μας ακόμη και τον τόνο της φωνής μας όταν το παιδί μας παίζει και νομίζει ότι δεν το ακούει κανείς…
Είτε παίζει με αυτοκινητάκια και τουβλάκια, είτε παίζει με ζωάκια ή κούκλες το παιδί αναπτύσσει το λεξιλόγιό του χωρίς να το αντιλαμβάνεται καθώς το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται στο ίδιο το παιχνίδι και στη χαρά που του προσφέρει εκείνη τη στιγμή. Προκειμένου όμως αυτό το παιχνίδι να έχει αξία για το παιδί θα χρησιμοποιήσει φράσεις και λέξεις που δεν θα χρησιμοποιούσε πιθανόν, κάτω από άλλες συνθήκες.