Κουμπαράδες γουρουνάκια για την Ημέρα Αποταμίευσης
Η Χειροτεχνία μας για την 28η Οκτωβρίου
10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Αγιασμός και Πρώτη Μέρα στο Νηπιαγωγείο
Καλή σχολική χρονιά 2023-2024
Σας προσκαλούμε στον Αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:00 π.μ στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας. Οι γονείς θα συνοδεύουν τα παιδιά τους και μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση γονέων για το πρόγραμμα των παιδιών και την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΡΟΝΤΑΜΑ – 9300221
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023 Ημερομηνία Εξαγωγής: 08/06/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Νηπιαγωγείο Βρονταμά βρίσκεται σε ένα μικρό χωριό που ονομάζεται Βρονταμάς. Πρόκειται για μια αγροτική περιοχή και το σχολικό έτος 2022-2023 φοίτησαν στο νηπιαγωγείο 5 παιδιά (3 προνήπια και 2 νήπια). Στο σχολείο λειτουργεί ένα πρωινό τμήμα και υπηρετεί σε αυτό μια αναπληρώτρια νηπιαγωγός.
Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε λυόμενο κι έχει μια αίθουσα με επαρκή χώρο για πέντε μαθητές και την ανάπτυξη κάποιων σταθερών γωνιών/ κέντρων ενδιαφέροντος. Υπάρχει επάρκεια σε παιχνίδια, βιβλία, παζλ και υλικά ζωγραφικής. Στο χώρο υπάρχει ψυγείο και φουρνάκι. Το μπάνιο βρίσκεται σε διαφορετικό λυόμενο και οι μαθητές πρέπει να συνοδεύονται σε αυτό για αποφυγή τραυματισμών ή για παροχή βοήθειας εάν χρειαστεί.
Η αυλή του σχολείου έχει χαλίκι και τσιμέντο και είναι περιφραγμένη. Υπάρχει και γήπεδο με χλοοτάπητα το οποίο χρησιμοποιείται στα διαλείμματα από κοινού με το Δημοτικό, σε διαφορετικές ώρες. Η περίφραξη του γηπέδου χρειάζεται επισκευή καθώς σε κάποια σημεία έχει φθαρεί. Έχουν γίνει οι αναγκαίες κινήσεις για να επισκευαστεί.
Η αίθουσα διδασκαλίας έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Υπάρχει ένα λάπτοπ το οποίο χρησιμοποιείται από την εκπαιδευτικό και ακόμη ένα λάπτοπ κι ένα τάπλετ τα οποία διατέθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από τουυς μαθητές κατα τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 2020-2021. Στην αίθουσα υπάρχει και έγχρωμος εκτυπωτής όμως δεν υπάρχει διαδραστικός πίνακας ούτε προτζέκτορας.
Κύριο μέλημα μας είναι να δημιουργείται ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά με σεβασμό στη διαφορετικότητα και τις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Θετικά σημεία
Λόγω του μικρού αριθμού των παιδιών δίνεται η δυνατότητα η ομάδα να δεθεί και να μάθει να συνεργάζεται και να συνυπάρχει αρμονικά. Δίνεται η δυνατότητα στην εκπαιδευτικό να μάθει εις βάθος το κάθε παιδί και να δουλέψει μαζί του αλλά και με όλη την ομάδα ώστε να αναπτύξει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Η ποικιλία των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με ποικίλα ερεθίσματα και τα ωθούν να μάθουν με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο.
Σημεία προς βελτίωση
Λόγω της απόστασης από την πόλη δεν ήτανε εύκολο να πραγματοποιηθούν επισκέψεις και αυτό αποτελεί εμπόδιο στην επικοινωνία του σχολείου με την κοινότητα αλλά και την εξοικείωση των παιδιών με την πόλη και τις δυνατότητες που προσφέρει. Δεν υπάρχει λεωφορείο που να περνάει από το σχολείο, θα χρειαζόταν συνοδεία από τους γονείς λόγω της μεγάλης απόστασής και το κόστος μετακίνησης των παιδιών με ιδιωτικό λεωφορείο ήτανε μεγάλο.
Θετικά σημεία
Δημιουργήθηκε ιστοσελίδα για το σχολείο και επιτεύχθηκε η καλύτερη επικοινώνια του σχολείου με την κοινότητα αλλά και η διάχυση των δράσεων του σχολείου προς την κοινότητα.
Σημεία προς βελτίωση
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας θα χρειαστεί να ανανεώνεται και πιθανόν οι επόμενοι εκπαιδευτικοί να χρειαστούν επιμόρφωση για να μπορούν να αξιοποιήσουν και να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Θετικά σημεία
Η εκπαιδευτικός της σχολικής κοινότητας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για επιμορφωτικά προγράμματα και έλαβε μέρος σε αρκετά με σκοπό την επαγγελματική της εξέλικη και βελτίωση της παρεχόμενης αγωγής και εκπαίδευσης.
Σημεία προς βελτίωση
Προτείνεται η συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία και η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Δημιουργήθηκε ιστολόγιο για το σχολείο το οποίο διευκόλυνε την επικοινωνία του σχολείου με την τοπική κοινότητα και την άμεση διάχυση των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Δημιουργήθηκε ιστολόγιο για το Νηπιαγωγείο Βρονταμά.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά, είχαν θετική ανταπόκριση και έδειξαν ενθουσιασμό για τη δημιουργία του ιστολογίου καθώς ήταν κάτι που έλειπε από τις δράσεις του σχολείου. Τα παιδιά κυρίως βρήκαν τη διαδικασία δημιουργική και συμμετείχαν με μεγάλη χαρά στη δημιουργία του υλικού που μετά αναρτήθηκε.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Υπήρχε αρκετός φόρτος εργασίας για να στηθεί το ιστολόγιο και να οργανωθεί το υλικό προς ανάρτηση.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Σημαντικότερα θέματα που χρήζουν μελλοντικής μελέτης και προτάσεις για Σχέδια Δράσης
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Στα πλαίσια της Επιμόρφωσης του ΙΕΠ για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών που θα εφαρμοστούν σε όλα τα Νηπιαγωγεία από το Σεπτέμβριο του 2023, σχεδίασα και εφάρμοσα στην τάξη ένα θεματικό σενάριο για το Ηλιακό Σύστημα. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με νέες τεχνικές που προτείνονται στο Νέα Πρόγραμμα Σπουδών και τον Νέο Οδηγό Νηπιαγωγού.
Η επιλογή να ασχοληθούμε με το Ηλιακό Σύστημα δεν ήταν τυχαίο καθώς είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ο πρωταρχικός και ολοένα αυξανόμενος σημαντικός ρόλος των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη κοινωνία, αποτελώντας πλέον κύριο μέλημα και στόχο των προγραμμάτων σπουδών από τη νηπιακή ακόμα ηλικία. Οι ερευνητικές ικανότητες, η ορθολογική επίλυση προβλημάτων, η πειραματική ανακάλυψη του φυσικού κόσμου και ο κριτικός στοχασμός συνιστούν απώτερο στόχο των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, ενώ η καλλιέργεια επιστημονικού γραμματισμού, η ικανοποίηση της έμφυτης περιέργειας των μικρών παιδιών για τους φυσικούς νόμους και η θετική στάση απέναντι στην επιστημονική έρευνα καθορίζουν την πορεία προς τη συστηματική έρευνα και την οργάνωση των εμπειριών από την προσχολική ακόμα ηλικία (Γώτη κ.α., 2009).
Μέσα από τη Θεματική Ενότητα των Φυσικών Επιστημών εγείρεται η φυσική περιέργεια των μικρών παιδιών και τα ωθεί να κατανοήσουν τον φυσικό κόσμο και τα φυσικά φαινόμενα, ώστε να αρχίσουν να σκέφτονται σταδιακά με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης. Οι μαθησιακές εμπειρίες δημιουργούν ευκαιρίες ώστε τα παιδιά να διερευνήσουν και να λύσουν προβλήματα, να κατανοήσουν έννοιες και να οικειοποιηθούν την επιστημονική μέθοδο.
Στόχος αυτού του διδακτικού σεναρίου είναι να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη θέση και το ρόλο της Γης στο πλανητικό μας σύστημα, να αναγνωρίσουν το σχήμα και την κίνηση της Γης και των άλλων πλανητών και να κάνουν συνδέσεις μεταξύ του κύκλου ημέρας-νύχτας, της αλλαγής των εποχών και των επιπτώσεών τους στους ανθρώπους και τα ζώα.
Μερικές από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στην τάξη μας
Tα παιδιά μαθαίνουν τους πλανήτες ταιριάζοντας τον κάθε ένα με το όνομα του
Τα παιδιά παίζουν ένα παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες.
Τα παιδιά δημιουργούν κάρτες των πλανητών και μετά σχηματίζουν με πλαστελίνη τους πλανήτες για να δημιουργήσουν την μακέτα του ηλιακού συστήματος
Τα παιδιά δημιούργησαν μια μακέτα του Ηλιακού συστήματος η οποία λειτουργεί ως επιδαπέδιο παιχνίδι για να παίζουμε κάθε μέρα.
Τα παιδιά μαθαίνουν για την εναλλαγή μέρας και νύχτας μέσα από την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο.
Με την κίνηση της Γης δεν περνάνε μόνο οι μέρες και οι μήνες αλλά και οι εποχές . Για αυτό, τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα για τις τέσσερεις εποχές αφού ξεχώρισαν τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής και τα παρουσίασαν στην κούκλα της τάξης.
Καλή Πρωτομαγιά
Γνωρίζω τα Συναισθήματα μου στην τάξη
Με κουκλοθέατρο από την καταπληκτική ομάδα @oneirovates_ με τίτλο Κουκλοπαιζω με τα συναισθήματα.
Μέσα από συζήτηση για το πότε νιώθουμε το κάθε συναισθημα και με ποιους τρόπους το εκφράζουμε.
Μέσα από πίνακες ζωγραφικής.
Μέσα από δραματικό παιχνίδι.
Μέσα από ζωγραφική.
Μέσα από τη μουσική και την ελεύθερη κίνηση-εκφραση στο χώρο.
Διαβάζοντας παραμύθια
Και τέλος με σύνδεση με το θέμα Άγγιγμα και Όρια. Ποιο άγγιγμα επιτρέπουμε, πώς υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας και το κυριότερο ότι έχουμε δικαίωμα να επιλέγουμε ποιος μας αγγίζει και πότε ενώ πάντα ενημερώνουμε κάποιον ενήλικα που εμπιστευόμαστε όταν ένα άγγιγμα μας ενοχλεί ή μας δημιούργησε αρνητικά συναισθήματα.