Κανονισμός Λειτουργίας

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Νηπιαγωγείο Βραστάμων Διεύθυνση A’/θμιας Επαίδευσης

Χαλκιδικής

  Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘΑ) 9490117

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) ΒΡΑΣΤΑΜΑ
 

Τηλέφωνο

2371071185  

Fax

 
 

e-mail

mail@nip- vrastam.chal.sch. gr  

Ιστοσελίδα

blogs.sch.gr/nipvrast/
 

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

Σίγουρα Αλεξάνδρα
 

Υποδιευθυντής Α & Β

 
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων Δεν έχει συσταθεί σύλλογος στο νηπιαγωγείο

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Εισαγωγή

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον ο εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία , στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία του μαθητή, αλλά μέσα από την καθιέρωση και εφαρμογή των κανόνων, να βοηθήσει την σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη της να σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Σκοπός του σχολείου είναι η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών , την εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Οι κανόνες είναι απαραίτητοι για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας. Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του, όπως διαμορφώθηκε μετά από έναν γόνιμο διάλογο και με την πλήρη συμφωνία μεταξύ του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου και το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπρόσωπο του δήμου.

Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολείου είναι να προετοιμάζει τους μαθητές του ώστε να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία που θα τους υποδεχτεί. Επομένως η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής πρέπει να στοχεύει στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών κατά τα πρότυπα και τις ανάγκες μιας δημοκρατικής και φιλελεύθερης κοινωνίας.

Ο παρών «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας», είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και οδηγίες των εκπαιδευτικών αρχών, τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων ( Σύλλογος Διδασκόντων κλπ.)

1.     Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Τα παιδιά προσέρχονται και αποχωρούν στο σχολείο από την μπροστινή κεντρική πόρτα. Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.

Το πρόγραμμα προσέλευσης και αποχώρησης είναι το παρακάτω:

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

 

8.15-8.30 προσέρχονται τα παιδιά του Πρωινού Τμήματος

Αποχώρηση

 

13.00 αποχωρούν τα παιδιά του Κλασικού τμήματος

 

16.00 αποχωρούν τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών αποχωρούν μόλις το παιδί εισέλθει στο σχολείο.

1.1 Ολοήμερο πρόγραμμα.

Οι μαθητές/τριες το πρωί αφήνουν τα τσαντάκια τους στην ντουλάπα των φαγητών ή στο ψυγείο. Τα φαγητά των παιδιών δεν ζεσταίνονται. Τα περισσότερα παιδιά διαθέτουν ισοθερμικά σκεύη.

Το Ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια του πρωινού προγράμματος. Η φοίτηση των μαθητών/τριών που είναι γραμμένα στο Ολοήμερο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική μετά τη λήξη του

πρωινού τους προγράμματος. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνουν έγκαιρα για τυχόν απουσία του μαθητή ή της μαθήτριας . Οι άνευ λόγου συνεχείς απουσίες για μεγάλο χρονικό διάστημα αποτελούν αίτιο διακοπής φοίτησης. Σε περίπτωση που ο γονέας επιθυμεί να πάρει το παιδί του νωρίτερα από το Ολοήμερο για σοβαρό λόγο, πρέπει να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση. Σε περίπτωση που κάποιος άλλος θα πάρει το παιδί και όχι ο γονέας/κηδεμόνας, πρέπει να έχει προηγηθεί ενημέρωση της νηπιαγωγού της τάξης.

1.2 Διάλειμμα

Τα παιδιά βγαίνουν διάλειμμα στην αυλή του σχολείου πάντα με τη συνοδεία της νηπιαγωγού. Σε περίπτωση κακοκαιρίας παραμένουν και κάνουν διάλειμμα στην τάξη τους. Οι μαθητές/τριες παίζουν όμορφα στην αυλή του σχολείου και σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα απευθύνονται στη νηπιαγωγό τους. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

 

 

2.     Συμπεριφορά μαθητών/τριων- Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό υπεύθυνη της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/ στην συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα

σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων

 

είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών.

3.     Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα σε περίπτωση που γονέας ή εκπαιδευτικός αντιληφθεί συμπεριφορά που οδηγεί σε σχολικό εκφοβισμό να εισέλθει στην πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί από το υπουργείο (https://stop- bullying.gov.gr/) κι έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού.

 

4.     Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Οι σχολικές γιορτές ( εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου π.χ λήξης σχολικού έτους ) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης ή σχολικής εορτής το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες και ιδέες των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

5.     Συνεργασία σχολείου – οικογένειας και συλλόγου γονέων / κηδεμόνων

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Οι γονείς και οι κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου. Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από την εκπαιδευτικό της τάξης είτε τηλεφωνικά, είτε σε προγραμματισμένο ραντεβού, ύστερα από τη λήξη του μαθήματος.

Η ενημέρωση των γονέων για θέματα λειτουργίας του σχολείου γίνεται μέσω e-mail ( επισήμανση: οι γονείς οφείλουν να μας στείλουν το σωστό προσωπικό τους e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου μας: mail@nip-vrastam.chal.sch.gr για να μπορούν να έχουν άμεση ενημέρωση.) Επίσης, έχει δημιουργηθεί η ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου, όπου αναρτώνται ανακοινώσεις, πρακτικές και νέα του σχολείου.

 

Οι γονείς οφείλουν να γνωστοποιούν στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού.

Κανένας ενήλικας – γονέας ή κηδεμόνας – δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με την εκπαιδευτικό της τάξης – του μαθητή που δημιουργεί ή αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα – και στη συνέχεια με την Προϊσταμένη του Σχολείου, η οποία θα πράξει τα δέοντα σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων όταν η κατάσταση το απαιτεί. Γενικότερα κανένας εξωσχολικός δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει προγραμματισμένο ραντεβού για ενημέρωση ή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

Σε περίπτωση κηδεμονίας ο/η αρμόδιος/η γονέας που έχει την κηδεμονία οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο παρέχοντας τα επίσημα έγγραφα.

Το παιδί το παίρνει από το σχολείο αποκλειστικά ο γονέας ή ο κηδεμόνας και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ενημερώνεται έγκαιρα η εκπαιδευτικός της τάξης, για το ποιος θα παραλάβει το παιδί από το σχολείο.

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρίσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου ( π.χ ασθένεια ), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της και υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ενώπιον της διοίκησης του σχολείου.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, οι γονείς /κηδεμόνες είναι απαραίτητο να ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο. Ακόμα κι όταν ο μαθητής/τρια απουσιάζει για μία δύο μέρες πρέπει ο εκπαιδευτικός της τάξης να ενημερώνεται.

Οι απουσίες την μαθητών/τριών συμπληρώνονται στον επίσημο ιστότοπο του κεντρικού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας « My school ». Οι γονείς/κηδεμόνες δικαιολογούν τις απουσίες είτε επικοινωνώντας τηλεφωνικά οι ίδιοι με το σχολείο είτε με ιατρικό σημείωμα σε περίπτωση ασθενείας.

Το τηλέφωνο του σχολείου: 2371071185 είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι νηπιαγωγοί έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.

Ο χώρος ασφαλούς συγκέντρωσης των μαθητών/τριών του σχολείου σε περίπτωση σεισμικής δραστηριότητας είναι εντός του μπροστινού αύλειου χώρου, απ’ όπου οι γονείς/κηδεμόνες θα παραλάβουν τα παιδιά τους από την νηπιαγωγό της τάξης.

5.1 Σχολική ιστοσελίδα

Το σχολείο μας διαθέτει ιστολόγιο blogs.sch.gr/nipvrast/. Σκοπός της ιστοσελίδας είναι να αναρτώνται ανακοινώσεις και όλες οι δραστηριότητες που θα λαμβάνουν χώρα στο σχολείο μας. Υπεύθυνη για τη διαχείριση της ιστοσελίδας θα είναι η Προϊσταμένη του σχολείου. Η Προϊσταμένη και όλο το προσωπικό θα μεριμνά για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και θα ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

 

III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις

εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της

 

Προϊσταμένης.

 

 

6.     Ποιότητα σχολικού χώρου

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

 

7.     Φαρμακευτική Αγωγή εντός του σχολικού ωραρίου.

 

Οι νηπιαγωγοί δεν επιτρέπεται να χορηγούν οποιοδήποτε είδος φαρμάκου ή φαρμακευτικής αγωγής στα παιδιά.

 

8.     Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνωδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Προϊσταμένη του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τους τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων- επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊσταμένη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

 

 

 

9.     Ψηφιακά εργαλεία

 

Ψηφιακά εργαλεία τα οποία αξιοποιούνται στο νηπιαγωγείο το σχολικό έτος 2024-25 είναι τα παρακάτω. Επίσης, οι παρακάτω διευθύνσεις είναι αναρτημένες στο blog του σχολείου, ώστε να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση οι γονείς.

  1. Ψηφιακή Βεβαίωση    Φοίτησης https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school

 

  1. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού

https://stop-bullying.gov.gr/

  1. Ψηφιακή Ενημέρωση    γονέων/κηδεμόνων https://eschools.minedu.gov.gr/login

 

 

 

10.  Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

διασφάλισης της εφαρμογής του –

 

0 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των

 

αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ντρια-Προϊστάμενο/η του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, καθώς και από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου.

 

Βράσταμα , 14 Οκτωβρίου 2024

 

Η Προϊσταμένη

Σίγουρα Αλεξάνδρα

 

 

   
Σύμβουλος Σχολικής Εκπαίδευσης

(έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου) Αικατερίνη Πετρακάκη

 

 

Ημερομηνία

Διευθυντής Εκπαίδευσης

 

 

 

 

Ημερομηνία